/spanien/barcelona/forum/2481.aspx/spanien/barcelona/forum/2481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-05-18 12:49
Apropå Piqué... hahaha, vilken lirare den killen är, på plan och utanför :-) EDIT: 2:a på den pucken... Delad glädje, dubbel glädje...
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-05-18 12:44
[QUOTE=Liunil Masse]Vilket lag, vilken familj. Piqué är kung :D [/QUOTE] Hahaha man känner av känslan! Futbol Club Barcelona!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-05-18 12:44
Titeln som vi vann betyder så oerhört mycket. Att vinna La Liga i sig är extremt viktigt och meriterande men det är inte bara det. Nu höjs självförtroende inom laget. I och med titeln och firandet igår så får spelarna den känslan av att vinna en titel. Dom får känna känslan hur fantastiskt det är när fansen står och väntar på dom för att gratulera sig själva och spelarna eftersom FC Barcelona tillhör inte bara spelarna, även om dom gör jobbet.

Det här gör så att spelarna blir ännu mer törstiga på titlar. Jag tror att det var Terry som sa för ett tag sen att Chelseas vinst i en inhemsk cuptitel ledde till CL/liga titeln eftersom man ville ha ännu mer. Kommer inte riktigt ihåg vilken säsong det var han sa det, kan ha varit den här också. Jag garanterar att Madrids vinst mot oss i cupen förra säsongen också gav dom en rejäl lyft inför CL.

Nu är det några dagar kvar till Depor men jag vill att vi ska mönstra med den starkaste startelvan. Jag vill ha kvar Depor i ligan eftersom det är en klassisk klubb och sen så vill jag aldrig se Granada mer igen i La Liga (i alla fall inte så länge de 11-14 spelare som spelade mot Madrid är kvar där, vet att tränaren Resino fick sparken har jag för mig) men vi måste först och främst tänka på Barcelonas bästa. Vi har 3 matcher kvar och det inom 3 veckor. Det kan bli svårt för spelarna att inte ha spelat på 2 veckor och sen gå in i final direkt. Jag vill ha tempot och rytmen kvar i spelarna så att dom inte kommer halvt matchotränade inför finalen mot Athletic. Finns det däremot en spelare som det har det minsta skadekänning eller känner trötthet så kan han vila utan problem.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-18 12:23
Vilket lag, vilken familj. Piqué är kung :D
Barcelona Popcorn time
2015-05-18 12:03
När jag såg Madrid mot Juventus* Vi vann ligan på Atléticos plan och är i cl final medan Madrid åkte ut. Karma!
Barcelona Popcorn time
2015-05-18 12:01
Har funderat på en grej. När Madrid möte Juventus påminde matchen mycket om vår match när vi möte Atlético i liga finalen på Camp Nou. Laget va trött, otränad och utan idéer. Atlético körde över oss och vi kom ingenstans. Fick exakt samma känsla när jag såg Madrid. De orkade inte ett enkelt. Tatas grillfester tog koll på laget och bristen på rotation och en klar idé. Det Enrique har gjort är helt magnifikt. När såg vi Barca så här fräscha och på tårna o slutet av La liga? Om det inte var på Peps tid bara. Ser inte trötthet i spelarna, hunger, vilja och konditionen är fantastisk. Om nästa ledning inte behåller Lucho som har Peps karisma är det inte bra. Nu har han spelarnas respekt och vänskap. Speciell nu när han och Messi har blivit sams och skoja tillsammans under Atlético matchen. Till och med hans tränar snabb har blivit väldigt omtyckt av laget.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-05-18 11:37
Pique vid 2.54, skön snubbe!
Flavía
2015-05-18 11:22
Riktigt snyggt gjort av Ronaldinho.
Barcelona the cameroonians
2015-05-18 10:51
I samband med att ett gäng Madrid-fans skulle åka hem från flygplatsen i Barcelona passade de på att hota och sparka på Barcelonasupportrar som i sin tur väntade på att ta emot mästarna.

Vilket pack alltså.

Skithögar, ni ska hylla mästarna!
Barcelona Xavi#6
2015-05-18 10:08
Så nu är ligan vunnen, sjukt glad och imponerad. Det har varit en lång resa och en riktig berg och dal bana. I januari så hade jag verkligen 0 hopp, men nu herregud vi kan vinna trippeln. Förlåt mig Lucho för att jag tvekade på dig, du förtjänar hyllningarna liksom spelarna. Och finns det ord kvar för att beskriva Messi? Jag skiter i skytteligan och målrekord när han spelar som han gör nu. Han har klivit fram som en ledare när vi mest behövde det. Vamos och grattis till alla cules.
Barcelona hematian
2015-05-18 09:54
[QUOTE=enkos]Barca är slut Messi är slut Tiki-Taka är slut Ja allt var slut enligt "experterna" Undra hur de känner sig idag :) [/QUOTE] framför allt var ju xavi slut!
Barcelona Gabriel
2015-05-18 09:41
CAMPEEEONE, CAMPEEEONE, OEEE OEEE OEEE!!!! Tröttnar aldrig på att säga det!
Barcelona enkos
2015-05-18 09:37
Barca är slut
Messi är slut
Tiki-Taka är slut

Ja allt var slut enligt "experterna"
Undra hur de känner sig idag :)
Barcelona enkos
2015-05-18 09:29
@DIF DIF:

Alves har accepterat Barcas bud på två år och kommer under månaden att skriva ny kontrakt
Barcelona DIF DIF
2015-05-18 09:22
Douglas kommer få spela nästa säs(på hösten). Alves lär väl dra till psg är något liknande.
Barcelona BlueRed
2015-05-18 09:18
Helt sjukt, en dag som denna börjar man till och med gilla Douglas. Känns av någon anledning rätt att han är i Barca. Kanske är det det faktum att han har lika många ligatitlar i Spanien som Ronaldo.
Barcelona hematian
2015-05-18 09:06
oj va hussfelt har fått äta sina ord nu efter däsongen!
Barcelona Barcadinho.
2015-05-18 08:49
Jag tycker att hela organisationen, utöver spelarna förtjänar applåder och eloge. Allihopa. Presidenten Bartomeu, vice Faus och neråt - de har fortsatt jobbet efter Rosell och flera turbulens lugnt och fint och stött tränarstaben. De har förstärkt laget helt perfekt (några tabbar med Doug o Verm men resten är makalös bra).
Tom Rosell har en del i framgångarna - det är han som fixade Neymar plus fler andra värvningar som Jordi o Mascherano.

Sen har jag hört o läst en del kritik på fysstaben. Det har hänt flera ändringar där och en del fick sparken. Jag kan inte detaljerna men faktum är att truppen har varit skadefri i stort sett. Kanske lite slump men inte bara.

Anställning av Lucho - klubben är på väg att producera en "ny Pep". vem trodde det bara för några månader sen. Efter lite experiment i höstas så fäste han startelvan, roterade bra, gett unga chanser (mest Rafinha), håll hela truppen taggad och koncentrerade på den sportliga uppgiften. inte konstigt att publiken ropar hans namn ofta på sistone.

Neymar - det är han som gör att los tres mosqueteros funkar ihop så bra. Vilken briljant värvning. Han sprider glädje, ser till att Messi, han själv och Suarez kramas som bästisar efter varje mål. att de bjuder varandra på assister och spelar för laget. Han har samma personlighet som Ronaldinho - glädje spridare.

Och klubben FCB i det senaste decenniet - många olika tränare, spelare, presidenter, tragedier, mm i vissa fall och tider verkade det som att allt kommer rasa sönder. Men det finns en ryggrad som följer med klubben i alla år, kopplingen till Katalonien. La Masia, historia, passion, ambition, dramatiska händelser, respekt, men slutsumman, en förening som är bäst i världen i år efter år, med korta undantag. en speciell klubb.

Barcelona enkos
2015-05-18 07:57
"Samt en Leo Messi med sug på mer; nya titlar, mål, rekord och kanske en smula revansch. Världens bästa fotbollsspelare i modern tids brinntid var inte slut även om många ville få det till det. VM-året hade slitit på kroppen och inte minst knoppen och för första gången sedan han exploderade tio år tidigare tvekade i alla fall jag på hans framtid. Det var något i steget, en tiondels tappad timing och mindre glädje. Det händer alla spelare, normalt sett någon gång varje säsong. Men Messi har varit annorlunda. När resten av laget slutat spela vid 4-0 hemma mot Granada har han växlat upp. Messi har varit en tyst ledare med stängd mun men genom att förnedrande trippa förbi motståndare och löjligt enkelt överlista målvakter har han drivit Barcelona mot höjder som få lag nått."
Barcelona enkos
2015-05-18 07:54
"Samtidigt talades det om tre egon som inte skulle kunna samarbeta. Vi mindes alla Zlatan Ibrahimovic säsong i Barcelona och alla konflikter. Camp Nou var helt enkelt inte stor nog för han och Messi. Nu var de dessutom tre. En brasse, en uruguayan och en argentinare. Det dröjde dock inte länge innan farhågorna om misslyckat samspel var borta. Barcelonas topptrio fann varandra omgående och har växt både tillsammans och individuellt under hela säsongen. Tillsammans har de gjort 79 mål och 38 assist i ligaspelet."
Barcelona DM1982
2015-05-18 07:53
[QUOTE=zigazaga]Vi möter vinnaren av Copan i Spanska supercupen va? Så, Bilbao möter vi oavsett ifall vi vinner eller förlorar i och med att vi vann ligan? [/QUOTE] Stämmer bra. Vi avslutar hemma eftersom Barcelona vann ligan.
Barcelona zigazaga
2015-05-18 07:52
Vi möter vinnaren av Copan i Spanska supercupen va? Så, Bilbao möter vi oavsett ifall vi vinner eller förlorar i och med att vi vann ligan?
Barcelona enkos
2015-05-18 07:25
Underbar känsla att vakna som mästare :))
Vilket år det kommer det att bli, två finaler väntar snart, sen kommer Messi Neymar och Masken att underhålla oss i Copa och redan i augusti nya finaler i spanska supercupen och förhoppningsvis även i europeiska supercupen och så VM för klubblag. ..
Barca är förresten 2000-talets mest dominanta lag i världen. . 7 liga titlar och 3 CL titlar med möjlighet till fjärde och massa andra titlar!!!!
Barcelona Messi-Nr-One
2015-05-18 06:32
Vamoooooos campeonessssss!!!!!!
Barcelona Krabban94
2015-05-18 06:22
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Blir besök av Lord Douglas då ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-18 03:21
Ray kommenterar när spelarna firade liga titeln ..

Man tror att han spelade matchen också.
Barcelona Lion24
2015-05-18 02:18
Maränger, jag tillägnar videon på länktips till er (inte alla, inte till dom som är seriösa utan till er fanboys [ni vet vad jag pratar om], till er som spottade skit på detta Barca för några månader sen, till er som spottat skit på oss under alla år, till er som hatar oss).

Maränger, känn hans känsla (länktips). Känn ilskan. Känn glädjen. Känn förödmjukelsen. Känn energin. Känn rösten. Känn den, och sist men inte minst, gör det han säger.
Barcelona >The Reporter<
2015-05-18 00:56
Kommer laget fira något ikv?
Barcelona Mido
2015-05-18 00:23
[QUOTE=Zyzz]Får inte glömma Bravo ;) [/QUOTE] Aa juste hhhh och Ter Stegen också
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-18 00:18
@Canaletes:

Oleguer som höger back, vilken legend han var. Tar man bort Barca emblemet på hans tröja skulle man kunna tro att han jobbar på UPS
Annons: