/spanien/barcelona/forum/24808.aspx/spanien/barcelona/forum/24808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-07-05 14:55
Ååå Fabio Grosso och Zambrotta som ytterbackar vore kanon... Synd att Grosso redan är köpt.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 14:06
Precis. Spelare som Pirlo, Xavi som är kreatörer verkar inte ingå i hans spelidé. Det känns mer att han vill ha hårt arbetande innermittfältare så som Vieira och Emerson. Istället är då yttermittfältarna kreativa men ändå hårt arbetande också, tex Nedved och Camoranesi. Har svårt att tro att han skulle ändra på den filosofin bara så där. Vissa spelare lär hänga löst i Real när utrensningar ska till att börja.
Barcelona Schubert
2006-07-05 14:00
Ja, den satt bra.:)

Ja, det var starkt att vinna med Roma men han hade ovanligt mkt pengar då för att va Roma. Har för mig att han som vanligt byggde laget bakifrån. Sen vill han ofta ha riktigt bra strikers (Batistuta), verkar prioritera det framför en 10:a à la Zidane eller Dinho. Minns att han t.o.m. petade Totti för Nakata (!) ibland. Sen prioriterar han alltid arbetare och fysiskt starka spelare. Inte direkt typisk Real-ideologi, men men.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 13:52
Ämne: Capello har till och....
Ingen av dem levde på dem tiden:-]
Haha! Klockrent! :)

Nej de spelade väl ingen drömfotboll precis men vann matcher ganska så lätt då de hade överlägset bäst spelare av alla lag. Barcelona var inte mycket och hänga i granen vid den här tidpunkten.
Barcelona Klint
2006-07-05 13:41
Va händer här egentligen?

9 personer i redaktionen och ingen ny Barcelona artikel på 4 dagar...så lite händer det väl knappast i klubben?
Madridinho
2006-07-05 13:40
han tränade Real säsongen 96-97 och vann ligan då
Barcelona Nemo
2006-07-05 13:32
Capello har till och med vunnit i Roma. Det är grejer det.

Jag funderade också på det, han har ju varit tränare i Real Madrid, och jag tänkte fråga dem i Madridforumet, men efter en snabb koll så ändrade jag mig hastigt. Ingen av dem levde på dem tiden:-]
Barcelona Schubert
2006-07-05 13:15
La Rambla/ OK, OK. Juve brukar veta vad de gör så det finns säkert en tanke med det också.

Du har en poäng i att Zamb inte är inköpt av Capello och att det minskar risken för att han köps med till Real. Sen är han italienare vilket gör att Juve med större sannoliket vill behålla honom på sikt (dvs. den här lånedealen passar säkert dem). Utländska stjärnor har de inget känslomässigt förhållande till.

Capello är en tråktränare i Italien som inte har några vidare idéer om anfallsspel. Juves spel förra säsongen byggde kring Zlatans targetspel, i stort sett. Sen löpte Nedved och Vieira i djupet. Trez var i boxen. Rätt lite av spelet gick genom mittfältet och det blev viktigt att neutralisera Zlatan. Det såg man inte minst i Intermatchen i höstas där Zlatan var lysande. Materazzi "neutraliserade" Zlatan på ett skoningslöst och effektivt sätt - genom att avsiktigtligt skada honom och på så sätt ta bort honom ur matchen. Som tur var för Juve hade Zlatan redan lett Juve till 2-0 vid det laget.

Han har väl varit i Real förut, har han inte? Nån som minns hur dom lirade då.
Barcelona 19
2006-07-05 13:12
Vilka lag från La Segunda kommer till La Liga ?
Barcelona La Rambla
2006-07-05 13:04
Ämne: Tompa:
Jag är medve....
Kan bara instämma. Utanför Barça så är Zambrotta min absoluta favoritspelare. Hoppas verkligen han kommer. Har en känsla som säger att han helst vill hit. Men jag kan ju ha fel. :)

Schubert:

Därför att det finns rykten om att det just är Juventus som föreslagit Barcelona att låna honom, evetuellt köpa för att sen säljas tillbaka till Juventus när de är på grön kvist igen. Nej, man betalar lönen. Nog så stor utgift.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-05 12:50
Tompa:
Jag är medveten om att Capello levererar titlar, men jag är inte rädd för de ”nya” Real Madrid. De kanske vinner Copa Del Rey :-). Jag menade bara att det skulle vara tråkigt att se en utav mina absoluta favorit spelare (Zambrotta) i ett lag som jag hatar.
Barcelona Schubert
2006-07-05 12:36
Är det verkligen bara lön? Varför skulle Juve gå med på det om Real och Barca slåss om honom? Det borde bli en hyreskostnad också.

Wenger kanske blev inspirerad av att se Saviola lyckas när många spelade löpte och bollen gick fort i Argentinas första matcher i VM. Det är inte helt olikt Arsenal. Bara vi får pengar för honom är jag nöjd.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 12:29
Zambrotta blir inte dyr vid ett eventuellt lån. Bara lön som ska betalas. Jag tror han kommer, tror inte att Capello får med sig allt han vill från Juventus. Zambrotta är ingen spelare som han själv tog dit.

Usch, nu ska vi eventuellt sälja ännu en bra spelare till Arsenal. Om det nu blir av med att Saviola går dit. Visserligen blir vi av med en stor löneutgift, Saviola tjänar strax under 4 miljoner euro per år. Det sista kontraktet som är kvar sedan Gaspart-eran.
Barcelona Schubert
2006-07-05 12:24
Barcelona Schubert
2006-07-05 12:24
Zambrotta är bra men priset kommer att bli därefter, tror jag. Skulle han inte komma är det synd men ingen katastrof.

Thuram gratis är ett kap som man inte borde låta gå förbi. Han kan ta Oleguers roll som kombinerad mittback/defensiv högerback och kommer att spela den mkt bättre.
Barcelona La Rambla
2006-07-05 12:09
Om Mascherano har EU-pass vet jag ej. Kan så vara då många argentinare har det. Det spelar däremot mindre roll då Marquez snart får sitt dubbla medborgarskap. Redan till hösten sägs det.
Barcelona Schubert
2006-07-05 12:01
"Dubbelfotad" finns inte. Man har alltid en fot som första fot, som är den fot man väljer att driva bollen när man är opressad. Tror att det är högern i Lahms fall. Sen kan man va mer eller mindre bra med sin sämre fot.

I vilket fall har jag svårt att tänka mig att vi får Lahm.

Zlatan överklass? Han kommer från Rosengård. Sen rör han sig helt OK. Ronaldo är en annnan femma.

Som sagt skulle jag gärna se Mascherano. Har han EU-pass?
Barcelona Tompa
2006-07-05 11:22
II Barça II - Rijkaard:
Zambrotta kommer med största sannolikhet att följa Capello till Real Madrid. Lite synd då han hade varit ett kanonköp. Capello leverar visserligen alltid titlar men med det laget Barca har finns det ingen anledning till oro tycker jag.
Barcelona Nemo
2006-07-05 10:53
AlexC, jag har för mig att han är vänsterfoten. Han verkar leverera bättre inlägg med vänsterfotad, men i vilket fall jag ber om ursäkt :-]
Barcelona AlexC
2006-07-05 10:46
Although Lahm is right-footed, and played as a right full-back as a youth, he is almost exclusively played as a left full-back. The reason for this is partly because good left-footed full-backs are rare in German football, and partly because his signature move (coming from the left flank and then dribbling towards the centre over his strong right foot) is so effective that putting Lahm onto the "correct" side would rob him of his best offensive weapon.

In this aspect, he is similar to Italian star Gianluca Zambrotta, who also plays on the "wrong" side of the pitch.

Dessutom har Lahm tydligt bevisat under VM att han levererar boll väl med båda fötterna.
Barcelona Nemo
2006-07-05 10:42
AzulGrana, jag hoppas verkligen Capello tar med sig de flesta Juvespelarna. Emerson - Vieira på ett innermittfält, kommer bli det lag i ligan som producerar minst och ett väldigt långsamt mittfält väntar. Zlatan i anfallet med Ronaldo. Två överklassdivor som inte ens vet vad lagspel är om deras liv stod på spel.

AlexC, Ronaldinho är också dubbelfotad, men han är högerfotad:-]
Barcelona AlexC
2006-07-05 10:38
Lahm är s.k. dubbelfotad.
Barcelona AzulGrana.
2006-07-05 10:29
Inte förvånad :)

- länktips
Barcelona Nemo
2006-07-05 10:25
Ingen culé skulle egentligen vilja ha sponsorer på tröjan, men att Laporta nobbar miljonbud och väljer Unicef före dem andra. Plus att vi skänker en del av vinsten varje år gör mig bara tårfylld. Det var nog det bästa som kunde hända. Länge leve Laporta.

Är inte Lahm vänsterfotad? För hans inlägg med högerfoten går aldrig till rätt adress.
Barcelona marcus
2006-07-05 09:45
FCB_Petterzzon

Nej, jag syftade med mitt inlägg att jag tror att det skulle vara bättre med Lahm på högerbacksplatsen då han är högerfotad, så ombytta roller på dessa 2 spelare :)
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-05 09:30
marcus du har lite fel där, ett köp av lahm skulle inte stärka upp högerkanten för han är vänsterback, zambrotta kan spela på båda kanterna, varför inte ha han på högerkanten som han lirar nu i VM,
Så Lahm till vänster och zambrotta till höger så blir att perfekt=)
Barcelona marcus
2006-07-05 02:40
Angående köpet av Lahm skulle det främst vara en förstärkning på högerkanten då vi faktiskt behöver en vänsterfotad vänsterback. I mina ögon är det inte speciellt svårt att läsa av honom eftersom han 9 gånger av 10 går inåt i banan. Självklart är han en väldigt bra spelare men Zambrotta har som vi alla vet övertygat i flera år och har inte bara ett Vm i klass som Lahm i bagaget. Självklart ska man inte leva på gamla meriter, Men Zambrotta är i mina ögon världens bästa vänsterback just nu utan någon större utmanare.

Troligtvis kommer dock priset för Zambrotta vara skyhögt då Real Madrid för allt pris i världen kommer försöka hålla ivarjefall något av alla dom vallöften som Calderón inte kommer lyckas få igenom.

Spelaren har kanske sista ordet, Men barca lyckas säkerligen inte matcha reals bud och lär backa.

En konstig sak är att vi lyckats vinna Cl och ligan trots våra dåliga ytterbackar. Det säger en del om den andra delen av truppen och hur bra våra sämsta positioner faktiskt är!

Och angående den här Unicefaffären. Kan man någonsin känna sig mer stolt över sin klubb?

Lite komiskt att Reals presidentval fick en segrare på grund av uteblivna (?) löften. Ganska likt det Laporta lovade i Beckham.

Skillnaden är att dom har siemens, och vi har unicef :)
Barcelona Nemo
2006-07-05 01:23
Får vi inte Zambrotta, då ska vi köpa Lahm. Vilken spelare det är!
Barcelona barca_dreamteam
2006-07-05 01:06
Här är en länk om vår nya Ronaldinho, Gerard Deulofeu 12 år. Hoppas Wenger låter honom vara ifred.
Sevilla Riquelme!
2006-07-05 00:55
La Rambla// Menar i VM. Intressant att diskutera och kan gärna fortsätta att göra det så länge det finns vettiga saker att säga! Sen är det nog sant som du säger att det börjar bli dags att lämna det. Men ändå.
Annons: