/spanien/barcelona/forum/24807.aspx/spanien/barcelona/forum/24807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Fedorova
2006-02-13 19:31
Hej.
Barcelona -Frasse-
2006-02-13 19:30
Trots den dåliga insatsen igår fanns det i varje fall vissa ljusglimtar. Edmilson har verkligen blivit en favorit hos mig. Han och Puyol är dom som håller upp hela det defensiva spelet (lite överdrivet). Men spelar man en sån offensiv fotboll som Barca gör måste man ha mer än en riktigt bra back. Oleguer är alldeles för långsam. Blir han bortgjord har han inte en chans i världen att kunna komma ifatt spelaren och reparera sitt misstag. Och övriga ytterbackar inklusive Márquez är ju inte heller några raketer. Ansvaret vilar tungt på Puyols axlar.
(Tycker dock om Silvinho för hans underbara samspel med Dinho.)

Mittfältet (undantaget Edmilson) var riktigt bedrövligt. Bommel och Iniesta verkar inte riktigt vara dom "stora matchernas män". Förhoppningsvis beror det på lite speltid samt skadefrånvaro. Bommel verkar vara riktigt under isen. Tror hans spelstil blir lidande när han blir tvungen att ta stort defensivt ansvar. Med andra ord. Iniesta är verkligen fel spelare att ha bredvid honom. Men tyvärr fanns inget annat bra val igår.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 19:28
vill inte tråka ut er genom att tjata om samma sak hela tiden men min förhoppning är att barcelona tänker om lite till nästa säsong för att slippa de två senaste säsongernas problem med många skador och sviktande form (som jag tror inte enbart beror på otur) vid denna tid på året.

jag hoppas att de låter de bästa vila ibland (inte de allra viktigaste/svåraste matcherna förstås), för att undvika skador osv, och luftar avbytarna (ännu) mer för att hålla igång dem.
denna förändring tror jag skulle kräva några förstärkningar i varje lagdel även om jag förstår att ekonomin kan bli ett problem.
Barcelona Schubert
2006-02-13 19:27
Visst, är också för reklampengar.

Vad gäller försäljning av Eto'o. I dagläget är Barca ett lag med ett fåtal väldigt bra spelare, några halvbra spelare, och några spelare som inte är särskilt bra. Jag tror att det skulle vara bättre med ett mer jämnbra lag. För att få det kanske man måste sälja en stjärna. Sen tycker jag att 60 m euro eller ev mer är så mycket pengar att man måste börja fundera på att sälja. Men har man pengar att rusta upp utan att sälja Eto'o så desto bättre.

Tror inte riktigt på rotationssystem. Chelsea t ex roterar inte utan spelare som Lampard och Terry spelar alltid viktiga matcher. Däremot bör man strunta totalt i cupen så att man inte sliter på de bra spelarna i onödan.
Barcelona La Rambla
2006-02-13 19:14
pablo escobar:

Hehe. Allt är en definitionsfråga. Rijkaard roterade en hel del, även van Bommel fick spela. Men kanske inte så mycket som tex du hade önskat. :-)
Barcelona La Rambla
2006-02-13 19:12
Daniel Alves klausul är tom satt till €60M. Sen har det ju spekulerats i att Saviola eventuellt ska användas som delbetalning för Atléticos Perea. De vill väl ha Saviola redan inför den här säsongen. Åtminstone så länge Bianchi satt kvar, kanske är annorlunda nu.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 19:10
la rambla

håller inte riktigt med om att rijkaard roterade friskt, v.bommel fick nästan aldrig starta trots sina fina inhopp och iniesta, ezquerro och maxi fick inte många min samtidigt som xavi, deco, ronaldinho och etoo aldrig vilade.
undantagen var väl giuly/messi och, om jag inte minns fel, motta/edmilson.

tror dock fortfarande på rijkard som helt klart är bästa tränaren sen robson. framförallt gillar jag att han aldrig verkar hamna i personliga prestigekonflikter med enskilda spelare som många av företrädarna gjorde.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 19:02
gabriel

förstår vad du menar men jag tycker bara inte att backlinjen varit det enda problemet. två år i rad har halva anfallet och mittfältet skadat sig samtidigt som ersättarna inte lyckats fylla tomrummet tillräckligt bra.
håller helt klart med om att man ska ta sin chans att köpa alves. även en mittback skulle vara behövligt men köps alves in tror jag att man i värsta fall kan klara sig med oleguer som mittbacksreserv (tror fortfarande även att edmilson kan göra bra ifrån som back ifall motta tar tillbaka sin plats). sylvinho kan kanske också hålla en säsong till även om det skulle sitta fint med en yngre och stabilare vb redan nästa säsong.

när det gäller köpet av alves antar jag även att ledningen hoppas kunna använda saviola som delbetalning och precis som du tycker jag 15 milj är för mycket för henry som jag inte tror skulle vara idealisk som rotationsspleare i barcaanfallet.
kan dom, som ifjol, knyta till sig ytterligare någon bra fri transfer (möjligen ballack även om jag inte är helt övertygad om att han kommer lyckas) och dessutom sälja någon spelare (vet inte om tex bommels eller giulys kontrakt går ut) bör det finnas lite pengar att handla för, speciellt om de lyckas fixa ett saftigt tröjsponsorkontrakt.

vet inte heller ifall någon ungdomsspelare är på väg upp (dos santos?)
Barcelona La Rambla
2006-02-13 18:54
För att inte tala om i ANC, där han gör 5 mål utan någon Ronaldinho.

Sen måste jag berömma Gustaf för matchrapporten.

"Valencia har nu förövrigt tangerat Barcelonas “säsongsrekord” med sex insläppt mål på fjorton matcher som Barcelona lyckades med mellan omgång åtta och tjugoetta. Stark av Los Ché att komma upp i Barcelonas hårt kritiserade försvars nivå."

Haha! Lysande! Kunde inte ha skrivits bättre. Kudos!
Barcelona Gustaf
2006-02-13 18:51
Mr Salgado//
Många påhopp mot dig nu men vad har du att säga om bortamatcherna mot Cádiz och Betis? Två mål i båda matcherna och han visade verkligen att han kan ta ansavar för offensiven när Dinho saknas. Förra säsongens inledning är också ett bevis på det. Ronaldinho presterade inte men Eto'o gjorde och hade stor del i det försprång vi kunde skaffa oss.
Barcelona La Rambla
2006-02-13 18:45
Mr Salgado

Att du är okunnig visste vi sen tidigare, och det bevisar du igen. Om du kanske har missat det, så har Etóo varit iväg och spelat ANC (där han för övrigt gjorde 5 mål på 4 matcher.). Då bör han rimligtvis vara rätt så sliten nu va? Att han gick ner i plan och försökte hitta på saker berodde nog mer på att han kände frustation och ville för mycket. Men det verkar inte en "fotbollsexpert" som du inse. Kan inte påstå att jag är förvånad. :-)~
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:45
Mr Salgado

Lika okunnigt som det är att säga att Barcelona inte är någonting utan Ronaldinho, lika okunnigt är det att säga att Eto'o inte är något utan honom, okunniga inlägg har man sett många ifrån dig så jag är inte förvånad.
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-13 18:43
Utan ronaldhino är eto ingenting det såg vi igår, skratta ihjäl mig när han försökte leka ronaldhino, hans jobb är att vara längst fram o peta in bollarna som ronaldhino leverar till honom.
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:42
Bör en ny målvakt köpas in?
Ja

0%

Nej

100%

Antal röster: 2

Jag var den förste som röstade. :D
Barcelona La Rambla
2006-02-13 18:38
Rijkaard roterade friskt bland vissa spelare i höstas. Då var det vissa här som var kritiska. Det låter annorlunda nu. Kanske inte så lätt att rotera när vissa spelare har varit skadade titt som tätt. För att inte nämna avstängda nu.

Sen kan man säga vad man vill om Rijkaard. Men han är en jäkligt bra tränare när det gäller att ingjuta mod och förtroende bland spelarna. Han försöker aldrig bortförklara en förlust i media och intervjuer, genom att anklaga domarna utan istället så hyllar han spelarna när de har kämpat trots en förlust. Hur många sådana tränare hitta ni där ute?

The 1-0 defeat saw Barca's Liga lead cut to just six points, although Rijkaard has shrugged off any notions of a possible collapse.

"The team is not in crisis," Rijkaard insisted. "Two consecutive defeats is not a disaster.

"We are six points ahead of the second club and that is very important for us."

Goalkeeper Victor Valdes was culpable for the only goal of the game as he gifted the ball to David Villa, but Rijkaard has defended his young shot-stopper.

"Victor Valdes has failed in the goal but is a great keeper and needs the maximum help possible for to silence the critics.

"This team needs to win without Ronaldinho to demonstrate that it does not depend on a unique player.

"Against Valencia my team put up a fight and this aspect is very important.

"This week much mental work is necessary with the players"

Riktigt starkt att han försvarar Valdés och inte skyller på honom.

Visca el Mister!
Barcelona Redaktionen
2006-02-13 18:37
Resultat från omröstning på Barcelonas startsida:

MVP?
Deco 3%
Puyol 25%
- RONALDINHO 57%
Xavi 9%
Etóo 7%

Antal röster: 1990
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:35
pablo escobar

Jag tror att många utav oss här inne hemskt gärna ser att vi köper Daniel Alves till nästa säsong, vilket jag även tror finns på lednings prioritylista och det kommer knappats att bli någon billig operation då Sevilla har lagt en klausul på 50 miljoner euro på Dani. Ska man dessutom förstärka med en bra mittback som Milito, Perea etc så kommer det också att gå på några miljoner så jag tvekar starkt på att vi kommer ha pengar över för att köpa både en anfallare och en mittfältare som håller hög klass, det jag ofta väljer att kalla för "Barcaklass" (ni får för övrigt ursäkta mig får det inkorrekta 'C':et men jag sitter på en bärbar dator och det fungerar inte riktigt som det ska). Ska man dessutom, vilket jag tycker är onödigt, köpa Henry(snälla läs detta angående Henry utan att gå in på närmare diskussioner gällande "jag vill" eller "jag vill inte" att han kommer eftersom vi haft alla möjliga diskussioner om det som går redan) som kommer kosta runt 15 miljoner så ser jag det ännu svårare att köpa en mittfältare som håller Barca-klass.

Det skulle isånnafall vara Ballack som jag tidigare nämnt här inne, det finns delade åsikter angående honom här inne men jag har alltid varit en av de som trott att han skulle komma att bli en bra spelare för oss ifall han kom.
Barcelona Nemo
2006-02-13 18:28
Kharles, yes. Men det verkar inte funka?:S
Barcelona Tompa
2006-02-13 18:25
Vem vill sälja Etóo? Fullständigt idiotiskt om det mot all förmodan skulle inträffa
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:24
Nemo, fick du PM:et?
Barcelona Nemo
2006-02-13 18:23
SÄLJA ETO'O?! Ska vi sälja Camp Nou till kommunen också...?
Barcelona Tompa
2006-02-13 18:21
Gabriel:
Valdés är ingen dålig målvakt men "enligt mig" tillhör han inte de bästa i världen, vilket jag f.ö aldrig ansett vare sig före Valenciafadäsen i höstas eller gårdagens upprepning. Visst gör han många högkaratiga räddningar men antalet synnerligen osäkra ingripanden (inte minst med fötterna) är också under säsongen betydligt fler än de två hjärnsläppen mot Valencia.

Det bästa vore naturligtvis att vi behåller Valdes men för mig finns faktiskt en gräns på hur många grodor en målvakt kan göra och ändå ha förtroende för honom. För egen del börjar jag närma mig denna gräns. Sen hoppas jag innerligen att Valkdes motbevisar mig under våren. Men en sådan tavla till och har har förlorat mitt förtroende. Tavlor gör alla burväktare men att två i stort sett identiska jättetavlor uprepas inom loppet av 5 månader är helt oacceptabelt.

I övrigt. Puyol var grymm igår. Vad skulle vi göra utan honom?
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 18:15
schubert

till nästa säsong hoppas jag också på att dom, förutom att förstärka backlinjen, kan köpa in nån mf och forward av hög klass samt att rijkaard sedan roterar spelarna lite mer för att på så sätt försöka undvika problemen vi har nu.

vill dock inte sälja etoo men däremot gärna reklamplats om det ger 25 milj. dräkterna har ändå inte varit speciellt snygga sen de bytte till nike.
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:15
Schubert

Sälja Eto'o? Ska jag skratta eller gråta?
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:13
El mister nobbar Milan, se länk.

"Jag planear inte att träna Milan i framtiden. Så som det är idag så ser jag det som en omöjlighet. Först och främst eftersom jag arbetar i en stor klubb, som Barcelona är. Och det är inte rätt att tänka på andra klubbar."
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:13
Quique: "Hörru, precis som överenskommet, pengarna är redan inne."
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:12
Schubert

Vad har de lagt i din pipa? Sälja Eto'o? Hahaha!
Barcelona Marcos
2006-02-13 18:10
Schubert

Vad är det du skriver!?

Man säljer inte VÄRLDENS BÄSTA centerforward.
Barcelona Schubert
2006-02-13 18:08
van Bommel passar inte riktigt in i Barcas spelstil, jag börjar inse det nu. Han är för klumpig. Sen tycker jag Cocu var minst lika viktig för PSV (det är en av mina favoriter).

Isaksson är för dålig för Barca.

Men visst behövs det förstärkningar. I värsta fall kan jag tänka mig att sälja Eto'o för att få pengar att stärka resten av laget. Jag vet dock inte hur mycket pengar man har lagt undan, iom att man inte gjorde några köp i somras borde man ju ha en del pengar.
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:08
Super-Barca

iOch den här Valdes han gör för mkt tabbar sälj skiten

Ta av dig den fina dräkten som du inte förtjänar och sätt på dig en landslagströja med namnet "Larsson" på så slipper vi alla se dina otroligt idioiska inlägg som skriker medgånssupporter.

Isaksson är lätt en mkt bättre målvakt än valdes

Ive got facts for you - Valdes är bättre alla gånger i veckan än vad Isaksson är.
Annons: