/spanien/barcelona/forum/24806.aspx/spanien/barcelona/forum/24806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol_
2006-03-08 14:38
det var någon vilsen Chelsea supporter som tog upp den 16 år gamla insidenten med Rudi Völler och Rijkard, den hela sanningen var att rudi kallade Rijakard för svartskalle och då tycker jag spottloskan var på sin plats.

Pelefant har jag inte tänkt på sen man var knod, blev jäkligt sugen på att läsa ett ex ;)
Barcelona Nauticus
Ämne: Grabbar jag blev jäv....
StREeT_STYLE// Fràn fcbarcelona.com:

"The young Argentinean went down before the half hour and the Barca doctors saw immediately that he'd have to be taken off. First impressions made the medical staff believe that Messi has a calf strain on his right leg, but further tests to establish the full extent of the problem will take place on Wednesday."

Senare idag kommer dom förmodligen skriva hur länge han blir borta. Men en 3-4 veckor är nog inte omöjligt.
Pelada
Längesen man skrev här men en sådan här skön känsla måste man bara dela med sig av. Minns bara min otroliga glädje när Ronaldinho satte 1-0 och resten av matchen liknade en pårökts liv som just tagit sin dagliga (möjligen dödliga) dos.

Men vad ska man vara gladast över? Att Barça vann eller att Chelsea åkte ur? Valet är fritt, kan inte klandra någon för att välja endera...

Visca Barça i Visca Catalunya=)
Spanien Vámanos cañoneros
2006-03-08 14:35
La Rambla//

Tack.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-08 14:33
Grabbar jag blev jävligt orolig idag då ja hörde att messi skadat muskeln grovt, och blir borta i en månad, dessutom så missar han El Classico.

ÄR DETTA SANT??????????????

Jag ber er uppdatera mig om messis skada.

Plus hur går det för Xavi, hur länge har han kvar.
Barcelona La Rambla
2006-03-08 14:33
Nauticus

Exakt, glömde nästan bort borgen och utsikten. Tack för att du påminde. :-)
Vill man, så kan man ju sen ta linbanan ner också.
Barcelona Nauticus
2006-03-08 14:32
Högst upp pà Montjuïc finns en gammal borg med gratis inträde... gà upp och sätt dig pà muren och beundra en underbar utsikt över staden!

Som La Rambla sa är Sagrada Familia ett màste. Även Gaudi´s Parc Güell är ett màste, om du har tid!
Barcelona Nauticus
2006-03-08 14:27
Ride, ta det lugnt nu! :) Han motiverade ju sin àsikt.. gà ut i friska luften och ta en promenad.
Barcelona La Rambla
2006-03-08 14:24
Vámanos cañoneros//
Jag svarar här, så kan du få hjälp av fler. Trevligt resmål. :-)
Mitt första tips är att du läser informationen i länktips. Du kan beställa biljetter från den svenska penyan. Finns tom ett formulär som du fyller i. De är mycket hjälpsamma och kan säkert svara på frågor om hur du annars enklast får tag i plåtar. Huruvida det är lätt att få fatt i biljetter på svarta börsen inför el clasico vet jag ärligt talat inte. Det jag däremot vet är att biljetterna till el clasico är de dyraste på hela året. Säkert kan någon här inne som varit nere hjälpa dig. Finns försäljningsställen utmed Ramblan, utanför Camp Nou och säkert på flera ställen.

Ett besök på la Sagrada Familia är ett måste. De gotiska kvarteren. Om du är konstälskare Picassomuseét. Även olympiaberget Montjuïc kan rekommenderas.

Ride_The_big_one//

Jag håller med dig till fullo att Edmilson ska stanna kvar som pivote och in med Oleguer som mittback jämte Marquez. Förhoppningsvis får vi första matchen borta och gör ett godkännt resultat då.
Barcelona Rambo~
2006-03-08 14:18
tjenare grabbar har någon typ en svensk artikel eller insänder om fc barcelona? JAG ÄR I SKOLAN OCH BEHÖVER EN :d
xinlisupreme
2006-03-08 14:16
Ride_The_big_one

oj, vad sur du blev! jag ville verkligen inte provocera med mitt inlägg, hoppas inte någon annan tog illa upp. men jag ska nog lägga ner svenskafans, för detta är ju helt galet.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-08 14:10
"Right now I'm not thinking about possible opponents. I'm tired and I'm only thinking about enjoying the moment. I intend to watch television until 5 in the morning and then put some music on".

Henke efter matchen :) kolla på tv till klockan 5 :O, ju kännt fenomen att det är svårt att sova efter match men...
2006-03-08 14:07
La Rambla//

Vi får hoppas på det. Det blir högljutt på puben i kväll.

Du har förresten PM.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-08 14:07
Rambla

Klart jag har! Jag menar, om Ronaldinho är såsom Åskådarn beskriver honom, då kan jag banne mig ha en pelifant! ;-)
Barcelona Ride_The_big_one
2006-03-08 14:06
xinlisupreme

Bra försök men dagiset ligger bredvid ditt hus jag föreslår att du gör dem en visit då du redan har samma mentala iq som barn vid den åldern har!

Kommer in här och försöker skapa stämningen genom att göra en tok jemförelse, herregud skrattretande inlägg. Visst Zidane har vunnit allt man kan tänka sig med sitt landslag men ta det lugnt ditt okunnighet visar sitt riktiga tryne via skrivandet som du utför här idag.
Barcelona La Rambla
2006-03-08 14:02
Ordem//

Har du en pelifant? Grym avundsjuk nu. :-)

Vámanos cañoneros//
Lycka till ikväll för bövelen! Skicka ut marängerna, hoppas det blir marängsvisch på Highbury. :-)

Visca el Cañoneros!
xinlisupreme
2006-03-08 14:02
Skillnaden mellan Ronaldinho och exempelvis Zidane, är att Zidane har varit den bäste och viktigaste spelaren i lag som vunnit vm, em och cl. Ronaldinho har iof vunnit vm, och var bra men inte bäst i brasilien (åtminstånde ronaldo, r. carlos och rivaldo var bättre). Däremot inte sagt att han inte kommer att hinna med detta, men han är inte där ännu.
2006-03-08 14:00
La Rambla

Beroende på vad för motstånd så får tränarn göra lite taktiska drag nu när Puyol missar första matchen av kvartfinal. Oluguer får flytta in bredvid Marques och Belletti ut på kanten är väl det självklara eller vad säger du?

Jag vill inte flytta på Edmilson han ska stanna som Pivote som sagt beroende på motståndet så får Motta eller Iniesta kampera bredvid Deco.

Ordet är er vad säger ni andra

Ordem e Progresso

Skit i han, killen vet ju inte hur man disskuterar. Bara en massa aggresiva åsikter kanske lite frustration som luktar hans väg?
Barcelona La Rambla
2006-03-08 14:00
Åskådarn//

Okej, vi är efterblivna här inne eftersom vi inte håller på Real Madrid. Om du nu vill ägna energi att övertyga andra att dina teorier är de som stämmer, be my guest.

Ja just det, i för-vm var Ronaldinho oduglig men Adriano dominerade stort. Bara att se vad Adriano uträttar nu när det verkligen gäller. Så mycket för dina teorier. :-)~

Orkar som sagt inte ägna energi åt disskussioner så som min-pappa-är-starkare-än-din. Men lycka till du.
2006-03-08 13:59
der Afro//

Hahaha. Sehr Klockrent nick. Nicht?

Åskådarn//

der Besserwisser. Vad sägs om att lugna ner dig lite om msn, åsnor, snorungar och feta Ronaldos.
2006-03-08 13:55
Åskådarn

Okej, Ronaldinho klarar inte av att spela lika bra i ngt annat lag. Och i landslaget imponerar han inte.

Vi hörs allihopa, jag ska ut o springa uppochned på min pelifant.
2006-03-08 13:50
King_raul

En sträckning brukar hålla en spelare utanför spel för 3-4 veckor det här är inget nytt :D

alex163 [Sergio Ramos

Ja han kanske missar men vad gör det när man har ersättare.

Åskådarn

Men snälla du var det bara Terry han passerade innan målet?

Samma sak var det med milan när han med en fint lurar flera spelare och gör mål, nää då räknas detta som en fint mot en spelare basta?

Aja finns väl inget mer att säga om saken.
Real Madrid Åskådarn
2006-03-08 13:47
La rambla

Är ALLA efterblivna här inne eller?? Självklart har alla sin åsikt och alla har rätt till det men att överdriva(ljuga) om fakta är väl inte att ha en åsikt. Ingen har sagt att ni ska tycka som mig och det är väl bra att inte alla tycker likadant.

Om ni nu är barcafans så borde ni väl inte hacka på mig utan koncentrera er på det faktum att jag också skriver att det är kollektivet Barca so mborde hyllas. Barcelona är världens bästa lag för tillfället och dom spelar på etrt sätt som gör att Ronadlinho får väldigt mycket ytor. Jag är tveksam att han hade dominerat lika mycket i nåt annat lag. I för VM t.ex var han en stor besvikelse, där uträttade han ingenting. JAG har skrivit i alla mina inlägg att jag tycker Dinho är BÄST i världen just nu, så jag föreslår att ni LÄSER mina inlägg innan ni skriver ert skitsnack.

Grattis i alla fall och skönt att ni fick tyst på Mourinho.
Sevilla LME
2006-03-08 13:44
La Rambla// 28 Mar & 05 Apr 2006. Kommer hålla hårt så ni får hemmamatch i semifinalen under påsken om ni skulle avancera från kvarten!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-03-08 13:41
En månad? Då är ju inte säkert om Messi lirar mot Real?
Barcelona La Rambla
2006-03-08 13:38
Lottning på fredag. När spelas kvartsfinalerna då? Puyol är redan borta det vet vi, med största sannoklighet även Messi. :(
Barcelona La Rambla
2006-03-08 13:36
Åskådarn//

En sak ska du förstå. Bara för du har och står för din åsikt innebär det INTE på långa vägar att de är de RÄTTA! Andra tycker annorlunda, bara att acceptera. Gör du trots inte det så snälla, gråt ut på något annat forum. :-)

..och ja, Ronaldinho hade flera lyckade klacksparkar som var geniala och som faktiskt skapade något. Tror du mig inte, läs bla brittisk press.
2006-03-08 13:28
Japp, en månad enligt EMD också :(. Tycker synd om Messi, men som tur är har vi dugliga ersättare i Henke och Guily.

Krya på dig Messi och kom tillbaks snabbt!
Real Madrid Åskådarn
2006-03-08 13:27
Tompa

Om det är så du tycker så tycker vi exakt lika. Jag tycker också att Ronaldinho är världens bäste fotbollsspelare just nu. Det jag menar är att jag tycker att folk överdriver ALLT han gör. Igår gör han en dragning på terry och helt plötsligt har han fintat "4" gubbar med en liten vrickning. En lyckad klackspark blev 5 o.s.v.
Ronaldinho kommer enligt mig aldrig bli så överlägsen som Maradona,Zidane eller Ronaldo var när han var som bäst(innan sina 2,5 års frånvaro+10 kg). Spelar ingen roll hur mycket han vinner, för att han är helt enkelt inte kapabel att göra dem sakerna som dessa två herrar gjorde.
Även om Ronaldinho är bäst för tillfället så tycker jag personligen att det funnits flera spelare som hållt högre klass när dom varit som bäst, men folk glömmer OTROLIGT fort. Det borde ni som Barca fans veta, för jag skulle otroligt gärna vilja läsa utdrag från ett barca forum säsongen 96/97, det hade varit en fest.

Tiago och senor Culee

Skrev jag inte i mitt inlägg att jag inte lyssnar på såna åsnor som er. Vill ni kalla mig sjuk kan ni få min msn så kan ni kalla mig sjuk där era snorungar

Real Madrid King_raul
2006-03-08 13:23
Messi, en månads frånvaro.

källa: as.com
Annons: