/spanien/barcelona/forum/24802.aspx/spanien/barcelona/forum/24802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -Frasse-
2006-02-22 11:21
Ser att många vill spela med både Edmilson och Motta på det centrala mittfältet, vilket jag inte alls tycker är en dum idé.

Spelar man med både Edmilson och Motta på mittfältet öppnar det upp för två offensiva ytterbackar, dvs Sylvinho och Beletti.
Går Beletti bort sig, vilket kommer hända, finns Motta där att täcka upp. Samma sak på andra kanten där Edmilson täcker upp för Sylvinho.
Det man förlorar i offensiven på centrala mittfältet vinner man troligtvis tillbaka på att ytterbackarna kan följa med i anfallen mer.

Visst ser det defensivt ut med två stycken pivotes, men i just denna match kan det nog vara det rätta. (aldrig annars!) Dessutom får man lite nödvändig längd på fasta situationer med dessa herrar på plan.

Uppställningen bör se ut så här då:

----Dinho---Etoó---Messi
------------Deco
-----Edmilson---Motta
Sylvinho-Márquez-Puyol-Beletti

Allt bygger ju dock på om Motta verkligen har hunnit få tillräcklig matchform.
Barcelona Kristian
2006-02-22 11:18
Omröstningen avslutad:

Vem ska starta mot Chelsea?
Messi: 61%
Larsson: 39%

Röster: 869
Real Madrid Figolina
2006-02-22 11:01
Ämne: Satt och kolla på ma....
Ja tack, bort med Hysen!Hans favorit uttryck är att den och den börjar bli gammal och "har inget klipp i stegen"Usch, han fördärvar matcherna alldeles med sina hånfulla kommentarer.
Snälla, "make my week" vinn i kväll och gör det bra!
Barcelona II Barça II
2006-02-22 10:46
Jag trodde att jag höll på alla spanska lag i CL i år. Men när Henry gjorde sitt mål, ja det var gårdagens höjdpunkt. Man kan bara inte hålla på fienden! Men jag hoppas på Villarreal.

Förövrigt så har jag inget emot Henry i Barça!

Visça Barça!
Barcelona Nemo
2006-02-22 09:59
Vidare kommentarer behövs inte.
Barcelona Tompa
2006-02-22 09:25
Förhoppnongar inför matchen:
1) Att vi vinner
2) Att försvaret INTE uppträder som yra hönor, då kan vi glömma segern...
3)Puyol gör en av sina bästa matcher någonsin.
4) Att Valdes inte gör någon tavla och visar att hatt han verkligen är en stor målvakt.

Myket fokusering på försvaret. Faktum är ändå att försvaret INTE FÅR rämna på det sättet som skedde förra gången vi spelade på Stamford Bridge. Då kan vi glömma seger, åtminstone idag

FORCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Valdés
2006-02-22 08:56
AlexC; jag kan hålla med om att Sylvinho gjorde sin sämsta match mot Celta (men han var ändock långt ifrån Gio-klass), mot Betis stäldes han mot en av världens bästa högeryttrar och fick så gott som inget understöd men klarade ändå uppgiften såpass bra att han av Marca togs ut i veckans lag.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-22 07:43
Satt och kolla på matchen igår mellan Madrid - Arsenal, var det bara jag som tyckte Kommentatorerna överdrev en aning?

Den dära Glenn hysen gillar verkligen inte lag från den spanska ligan som inte är vana att köra grisfotboll och den dära typiska eng warrior spirit stilen, Hysen kommenterade Barca vid 2 tillfällen tidigare och det var mot milan och chelsea gissa vilket lag han hyllade hela 90 min?

Som sagt alla för en och en för alla ikväll!

Visca el Barca Visca Catalunya
Länktips: Bort med Hysen!
Barcelona AlexC
2006-02-22 02:22
Valdés

De matcher som poppar upp först hemmamatcherna mot Betis & Celta.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-02-22 01:27
Gabriel

Jag ser det som ett stort misstag om man startar med Gio och Oleguer på kanterna.
Bättre att chansa på antingen Gabri eller Belletti.
Oleguer är värdelös mot spelare som har lite klass och är snabba. Det har vi sett bevis på många gånger´. När han mötte Scheva, Petrov... listan e lång. Jag får en känsla att forwadsen vet hur dålig han är när de möter honom och försöker därför oftast göra bort honom.
Även Gio görs bort alldeles för lätt. Bevis är senaste mötet mot Chelsea.

Annars tycker jag att Motta är det självklara alternativet på mittfältet.
Barcelona Messi(as)
2006-02-22 01:02
Det här med Messi och Larsson börjar bli riktigt jobbigt att läsa om. Självklart ska bästa start elvan få spela, REM.
Belletti eller Oleguer... Zzz. Kan säga såhär kommer nog dö väldigt ung om Oleguer får möta Robben. Hellre en snabb belletti med defensiva instruktioner.

Vågar inte ens tippa på matchen, men tror vi kommer vinna matchen 1-2(?). Ronaldinho på spel humör är inte att leka med.
Barcelona Gabriel
2006-02-22 01:00
giovani

Jag är även medveten om det du nämner angående Oleguers slowmotionspeed, det har väll inte undgått någon och jag instämmer totlat i det du säger. Visst är det en risk när spelare som Robben kommer och utmanar honom det vet även jag om och jag tror även att jag har nämnt det i ett tidigare inlägg.

Hur det än blir så kan vi nog komma överens om att det blir en säkerhetsrisk oavsett vem av dem som spelar, även om jag föredrar Oleguer till denna matchen. Det är därför Daniel Alves skall köpas in :)
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-22 00:54
RMD ///
pojk du är den första som håller på oss mot chelsea och ditt real madrid förlorade för ett par timmar sen ;)

visca la barca y mierda realmadrid y puta chelsea
Barcelona giovani
2006-02-22 00:44
Gabriel... För mig personligen känns det inte mer avslappnande eller stabilare. Det du säger stämmer i fasta situationer, men Oleguer är värdelös en mot en, han är seg i stegen och vågar inte specielt ofta chans bryta bollen och väldigt väldigt ofta tvingar han vår pivote eller mittbackar gå bort sig totalt då dom får täcka för han vare sig han spelar på kanten eller mitten. Och allt detta känns väldigt fel då Chelsea spelar med Robben som är snabb, teknisk, vill ha en mot en och drar sig gärna på insidan.

Så vad Robben får är en spelare som passar han perfekt, jag känner vi förlorar nått både med Oleguer o Beletti men med Beletti har vi åtminstånde offensiven.

MEN ... om det är så att Messi spelar så fungerar han och Beletti inte specielt med varandra ändå så det kommer bli frusterande i vilket fall som hällst för mig imorgon. Får väll bara vänta och hoppas på det bästa, men jag kan säga för mig själv en platt match till av Oleguer accsepteras inte!
Barcelona Marcos
2006-02-22 00:33
Fyfan vad skönt att Real Mierda förlorade. Allt som de hade "byggt upp" kolapsade, underbart. Dessutom spelade de något av det uslaste fotboll jag sett i år. Magnifikt Arsenal. Välkommen Henry :)
Real Madrid RMD
2006-02-22 00:33

Kom igen nu Barca håller på er imon.
lycka till för oss gick det inte så bra hehhe.
Djurgården zsuffa
2006-02-22 00:19
Nu e det dags att gå in och ge chelski på nöten! 5 - 0 i första matchen, *pang* *boom* så e det klart.
Real Madrid Rebo R.Madrid
2006-02-22 00:15
hoppas att eran match mot Chelsea blir bättre än våran match mot Arsenal.
Barcelona Gabriel
2006-02-22 00:12
giovani

Kanske så skulle Belletti bli aningen mer stabilare bakåt ifall han fick mer defensiva direktiv ifrån Rijkaard men det finns andra saker att tänka på. Som att han ofta strular till det på fasta situationer till skillnad från Oleguer som är en av våra bästa huvudspelare. Detta är specielt viktigt att klara av imorgon när vi möter Chelsea på SB då de är otroligt bra på fasta situationer med starka huvudspelare som Terry och Crespo, som kommer spela imorgon.

Att vi spelar med Oleguer imorgon som högerback gör att jag känner mig lite mer avslappnad eftersom han kommer att vara mer defensiv, dessutom är han smartare än Belletti. Belletti kommer ofta in i situationer då han totalt sparkar ner motståndaren utan anledning vilket leder till en farlig frispark.

Kanske vore det bästa att spela med Oleguer imorgon och Belletti på Camp Nou. Det känns åtminstonde mer tryggare.
Barcelona ^ KUNG ^
2006-02-22 00:01
asså grabbbar vf snckar ni om madrid... skit i dem.. vi har en stor match framför oss imorn. snacka om det isstälet... och ville ba säga en sak..

att vi BEHÖVER HENRY !! inget merrrr...

VISCA BARCA ! HJÄRTAT BARCA !
Barcelona La Rambla
2006-02-22 00:00
Schubert

Du har rätt. Det är lagen i PL hårda press på mittfältet som gör att Hleb är ovan. Skulle han spela i tex La liga så skulle han få evigheter i tid och säkerligen fungera mycket bättre. Jag hade nog inte heller tackat nej till honom.

giovani

Det är ju det som är problemet med Belletti, han verkar inte ta till sig de direktiv han får. Eller så får han väldigt konstiga direktiv. Han går ofta in vårdslöst i situationer, springer bort sig på fasta situationer. Det är bara att erkänna, hans posistionsspel lämnar en hel del att önska. :-)
Barcelona giovani
2006-02-21 23:57
En annan sak jag tänkte på när jag såg matchen idag, Cesinho blir bort gjord av Reyes det är inte att han tappar markering,. Medans Belleti som ska vara så extremt värdelös defensivt han jag inte sett bli så, jag vid håller att Belleti är inte sämre än Oleguer defensivt rent tekniskt, utan Oleguer anfaller mindre o därför är bättre, jag tror att om Rijkard sa till Belleti att stanna kvar så skulle han lätt klara av det bättre än Oleguer, då han är snabbare, agresivare och är inte rädd för att ta tacklingen.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:55
giovani

Rätt! Vi tappar boll mycket enklare utan Xavi, det var vårt signum när han var med. Då kan vi hålla den längre inom laget, även om vi givetvis tappade bollen till slut då med. Men inte lika enkelt och efter så kort tid som nu. Därför är jag orolig för spelvändningar. Det håller inte att hålla på och lalla på mittplan och förlora boll. Slå hellre bort bollen lång ner mot deras försvar.
Barcelona Schubert
2006-02-21 23:55
La Rambla/

Jo, sant det där med avgörande passningar, han missar en del där. Men annars en rätt säker passningsspelare. Grymt snabb med boll också. Jobbar också någorlunda iaf. Kul att du gillar honom. Jag har följt honom sen tiden i Stuttgart. Han var egentligen bättre där än i PL, och kvällens match visar också att han trivs bättre i europeisk än i engelsk fotboll. Tror den tekniska spanska fotbollen skulle passa honom.

Det har varit snack om att han ska lämna Arsenal nu eftersom han inte fått så mycket speltid. Som sagt skulle jag inte tacka nej om Barca nöp honom.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:52
Gabriel:

Det är lätt att klara av offensiven i ett lag som Real som äger bollen 75% mot lag i La liga som inte vågar gå frammåt mer än att pressa när Real går till anfall. Klart han blir bra offensivt då.
Barcelona giovani
2006-02-21 23:50
La Rambla, du är inte ensam, jag tror personligen att vi inte kan hålla nollan utan Xavi eftersom när vi spelar defensivt så brukar Barca göra det genom att rulla bollen runt och runt går inte lika bra utan han, men jag tror inte vi kommer förlora bara för det.

Vi får helt enkelt inte missa som vi gjorde förra året, och vi kan inte spela runt på mitten utan spelare bakåt som när Xavi tappa den förra året. Essien o Gallas är borta satsa på Messi så är jag säker på minst 2 mål så pass många chanser kommer vi ha vare sig Chelsea anfaller eller spelar på kontringar.
Barcelona Gabriel
2006-02-21 23:49
giovani

Haha du låter som min pappa ;)

La Rambla

Cesc till Real Madrid? Nejdu det tror jag aldrig på!

Angående Cicinho så var det otroligt många, självklart då framför allt madridistas som var väldigt snabba med att höja honom till skyarna som världens bästa högerback om några år(vilket iofs inte är en omöjlighet). Att han har varit bra offensivt i matcherna som han har medverkat i och varit en riktig posivit injektion för laget är självklart, men han hade fortfarande inte fått bevisa vilken standard han håller defensivt. Precis som jag spekulerade i så håller han inte världsklass defensivt(även om det inte är rättvist emot honom att dömma honom enbart efter dagens match) vilket världens bästa kommande högerback skall göra.

Som jag alltid sagt, Cicinho är än så länge väldigt överskattad, det blev han i Confederations Cup och det blev inte bättre när han kom till Real Madrid. När han bevisar att han håller defensivt så kan man börja snacka. Men än så länge så håller jag Daniel Alves som nästa kommande världsback till höger. Sedan kan man alltid argumentera i att han inte spelar i europa med Sevilla som Real Madrid gör och inte stöter på lika bra lag som Arsenal/Reyes vilket visserligen är sant. Men det innebär inte att han inte möter Barcelona, Valencia, Real Madrid gånger två varje år och då har han bevisat sig hålla en betydligt bättre defensiv klass än det som Cicinho visade idag. F.ö anser jag också att Cicinho förtjänade 2 gula kort idag och borde blivit utvisad, men det är defenitivt inget jag tänker hacka upp mig på.
Real Madrid Zidane_5
2006-02-21 23:49
Nu innan matchen mot chelsea undra ja om ja ba får ställa en fråga vikken spelare i chelsea e ni mest rädda för?
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:46
Schubert

Hleb är grym. Vilken teknik på små ytor. Vände bort reals mittfältare gång på gång så det stod härliga till och alltid med bollen under kontroll. Det han slarvar med är avgörande passningar som han sprider lite väl mycket. Men det kan han jobba på.
Barcelona J26
2006-02-21 23:44
Gabriel

1-2 är bra ;) men jag tror nog mer på 4-1...vet inte varför. R10 stänker dit 2 baljor varav den ena kommer vara ett mästerverk likt det han gjorde mot just chelsea förra året. Messi ökar sedan på till 3-0, vi släpper sedan in ett skitmål och Eto'o gör till sist 4-1. Men det är som sagt bara en känsla =)

1-4 menar jag självklart ;)
Annons: