/spanien/barcelona/forum/24798.aspx/spanien/barcelona/forum/24798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Freppzor
2006-07-07 00:34
Miguel är en riktigt skön spelare. Jag hoppas att han hamnar i Barca om han säljs, Barca spelar så vacker fotboll ;)
Barcelona Puyol!
2006-07-07 00:23
Fan, vill inte ha några italienare i truppen. Okej, Zambrotta skulle nog vara ett bra alternativ men wiepa! Dessutom är Marquez redigar..
Barcelona La Rambla
2006-07-07 00:07
Dannish:

Jag skrev det förut, du kanske missade det. Rijkaard är nöjd med mittbacksalternativen, därför vill han flytta upp en talang från Barça B som är 19 år, Marc Valiente. Han kan även spela pivote. Det talas om att missar man Zambrotta, så är Thuram ett alternativ då man räknar med att kunna få honom på fri transfer. Någon Cannavaro kan vi nog glömma i Barça. Men annars, Puyol och Cannavaro som mittbackar. Vem tar sig igenom där? :-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-07 00:05
Ämne: Dannish:
Jag skulle....
Det där med Luca Toni kände jag till, har läst en artikel om det. Den enda klubb han skulle vilja spela för i la liga var just Barça. Men som vanligt så handlar ju allt om pengar. Fick han ett erbjudande från Real och Fiorentina samtidigt åker ner så nappar han säkert även om han föredrar blaugrana.
Barcelona Dannish
2006-07-06 23:56
La Rambla

Förstår vad du menar. Men jag hade tänkt Canna tillsammans med Puyol. Marquez kan antingen ta klivet upp och konkurera med Edmilson, eller ingå i ett rotationssystem. Barcelona behöver åtminstonde en bra mittback inför 06-07.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-06 23:56
Dannish:
Jag skulle inte tacka nej till Cannavaro, tvärtom, men jag tror inte att det är en trolig värvning.
Men annars håller jag med dig.

La Rambla:
Jag läste idag faktiskt (i Real forumet!) att Luca Toni håller på Barça. Han ska även ha sagt att han endast lämnar Fiorentina för Barça eller Inter.

Va f*n ska vi ha Zlatan till?
Barcelona La Rambla
2006-07-06 23:51
Dannish:

Cannavaro är just nu världens bästa mittback. Att han skulle vara ett komplement är ett hån mot honom. :)
Jag tror att han stannar i Italien, antingen blir han kvar i Juve eller så flyttar han hem till bella Napoli och avslutar karriären med sin bror.
Barcelona La Rambla
2006-07-06 23:50
Läste det här på ett forum:

Alessio Secco (Juve's General Manager) afirm that Barça are in negicoations with Ibrahimovic. But the best offer is from Inter (20 Mil Euros).

Detta måste vara ett påhitt, har inte läst om detta någonstans bland nyheterna. Vad ska vi med Zlatan till?

Sen verkar Real nu även jaga Luca Toni enligt italiensk media.
Barcelona Dannish
2006-07-06 23:47
II Barça II - Rijkaard

Cannavaro skulle vara bra som komplement till Marquez, Puyol. Dels för att Marquez både kan spela back och defensiv mitt, dels för att Barcelona behöver en till mittback av hög klass. Någon som kan kliva fram ifall Puyol blir långtidskadad t.ex

Mvh Dannish
Barcelona La Rambla
2006-07-06 23:46
Det snackas om Zambrotta och Thuram ifrån Juventus hos Barça. Man kommer att plocka upp en talang från canteran som nu spelar i Barça B, Marc Valiente. Han och Thuram är då tänkta att vara backups till Puyol och Marquez. Valiente kan även spela pivote. Zambrotta är tänkt att täcka upp högerbacken, men kan även han hoppa in som mittback om det krisar. Någon Alves eller Miguel lär det inte bli tal om, de behövs heller inte om Zambrotta anländer.
2006-07-06 23:43
Dannish:
Visst kan Real bli farliga i år, men inte behöver vi så många backar. Marquez är en mycket bra back och tillsammans med Puyol bildar dem la ligas bästa mittbackspar. Visst Cannavaro är en utav världens bästa backar, inget snack om den saken, men behövs han verkligen? Zambrotta däremot skulle vara en klockren värvning, men jag skulle helst vilja se honom som högerback. På vänsterbackspositionen så behövs inga nyförvärv, då vi har två bra backar. Det negativa är att dem är gamla, men dem håller definitivt i ett år till.
Barcelona Dannish
2006-07-06 23:31
Ser ut som Real Madrid blir farliga i år. Capello är en mästare på att " täta " läckande försvar. Försvaret har ju varit Reals Akilleshäl tillsammans med motivationen på senare år. För att ni ska behålla förstaplatsen i Europa & Spanien krävs lite förändringar. Zambrotta är som klippt och skuren för Barcelona och om han tvunget måste lämna mitt älskade Juventus hoppas jag att han gör det för Barcelona. Som ni vet kan han spela både till vänster och höger i backlinjen samt på mittfälltet. Marquez - Puyol är också i behov av alternativ. Carvahlo i Chelsea eller Cannavaro i Juventus skulle också passa bra in i Barca, och den sistnämnde har ju varit outstanding i VM. Om man antar att Zambrotta spelar till vänster behövs en högerback, Miguel i Valencia eller Alves i Sevilla är intressanta. Alves prislapp är allt annat än låg så Miguel ligger förmodligen bättre till. Nyförvärv på dessa 3 positioner inklusive Gudjohnsen är allt Barcelona är i behov av, och med dessa nyförvärv är jag övertygad att det skulle bli ännu en dubbel.

....................Valdes.......................
....Miguel.......Cannavaro...Puyol....Zambrotta..
.................Edmilson....Xavi/Iniesta........
.......................Deco
............................Messi.........Eto'o.......Ronaldinho.......

Inget att fnysa åt direkt. Och den enda spelaren där som skulle vara relativt dyr att köpa är Zambrotta. Men han är material för en topklubb och Juventus kommer med all säkerhet bli degraderade.

Tro inte att jag är ett medgångsfan nu som byter till Barca när Juventus åker ner. Jag kommer alltid vara Juventino, bara det att jag verkligen HATAR Real Madrid. Dessutom spelar ju Barcelona väldigt attraktiv fotboll så =)

Barcelona Suñol_
2006-07-06 23:16
Jag vill bara säga att jag menade inte att Zidane varit genom usel dom senaste tre säsongerna men med hans standard väldigt oinspirerad. Nuff said
2006-07-06 23:11
Enligt Sportal.nu så är Saviola het i transfermarknaden, efter en lyckad turnering. Det sägs även att det är Barcelona som har satt priset på 6 miljoner Euro. Jag anser att han är värd minst det dubbla. Men det är kanske bara för att jag gillar honom.
Barcelona La Rambla
2006-07-06 23:08
Alex:

Med kontraktsituationen som den är så är självklart inte 6M ett reapris kanske. Det hade varit en annan situation om han hade haft långtidskontrakt som en del cracks i klubben, var väl mer det jag syftade på. Jo, jag läste att han hade ca 3M netto i lön. När Laportas ledning tog över så försökte man skriva om kaninens kontrakt men det ville han inte vara med om. Kanske därför han inte ingick i planerna sen?

Visst ska vi sälja, inte mycket annat att göra. Tror att A Madrid är rätt så sugna också, fast där handlar det nog om att avvakta huruvida Torres blir såld eller inte. Saviola sägs ju föredra att stanna kvar i Spanien.
Barcelona AlexC
2006-07-06 22:59
LR

Det kan väl diskuteras fram och tillbaka men trots helt OK insatser i VM så anser jag inte 6 ME vara ett reapris för den lille kaninen. Styrelsen har tydligt sagt att han inte passar in på de roller som klubben har på anfallspostionerna. Dessutom lättar löneutgifterna med 4 ME om jag minns rätt.

Det tillsammans med faktorn att Saviola endast har en säsong kvar på kontraktet gör att jag tycker att man solklart skall sälja honom till PSV för priset du nämnde. Trots att vi f.t. är världens troligtvis bästa klubb så är vi inte bland de klubbar som har det bäst ställt ekonomiskt sett som många verkar tro (inte riktat mot dig).
Barcelona La Rambla
2006-07-06 22:46
Koeman, som nu tränar PSV vill ha Saviola. Hoppas det blir av istället för Arsenal. Summan som disktueras är 6 miljoner euro. Snacka om reapris, usch. Men det positiva är att vi slipper en dyr löneutgift. Det ska också sägas att Saviola är den enda spelaren efter Gaspart som inte vill sänka sin lön. Så nog verkar Saviola tänka en hel del på pengar.
Barcelona La Rambla
2006-07-06 22:42
Kamelen:

Har också läst det där men letat som en tokig efter artikeln utan resultat. Har du länken måntro. Har sagt det förut och säger det igen. Svinet är Joseba Diaz, ett girigt litet svin som bara tänker på egen vinning. Det var han som fick iväg Cesc från La Masia. Han är även agent för Fran Merida, honom lurade han iväg och gömde ett halvår. För Cescs eget bästa så borde han sparka ut skithögen så fort det bara går.
Barcelona Kamelen
2006-07-06 22:35
Han är utlånad även kommande säsong.

Fabregas familj hotar att sparka Francesc's agent då han är den som påstått sig ha en färdig deal med Fabregas vilket Cesc, tillsamans med hela Culé-familjen dementerar =)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-07-06 22:33
Någon som vet om Damiá har kommit tillbaka till Barcelona, eller är han utlånad två säsonger?
Hade känts bra att få honom tillbaka om vi nu inte ska förstärka högerbacken.
Barcelona EsCúle
2006-07-06 22:17
Precis som jag så saknar Belletti redan Camp Nou säger han 2 dagar innan försäsongsträningen skall till att börja.

Nu när vm snart är till ända så längtar jag riktigt mycket till premiären av La Liga! :-)~
Jag vill nämna 3 ytterbackar i vm som jag tycker har presterat otroligt bra och över förväntningarna.
Phillip Lahm - Tyskland
Miguel - Portugal
Fabio Grosso - Italien Och givetvis Zambrotta som vi redan vet är riktigt bra.Skulle inte ha något emot om någon av dom här kom.Att Grosso skulle komma är väl inte så troligt eftersom att nyss har skrivit på för Inter.
Barcelona Jontteee
2006-07-06 21:46
Dom flesta som hejjar på en spelare istället för ett lag har väl aldrig lärt sig att en spelare kommer aldrig bli störren en klubben.

Jag hejjar på Barcelona om dinho nån dag skulle bestäma sig för att dra vidare för att testa nåt annat skulle jag önska honom lycka till, men skulle fortfarande ha min kärlek till klubben.

Hoppas man förstår att man blir aldrig stören än klubben man spelare i.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-07-06 21:12
Diego Placente

En gåta varför det inte kommer in fler av den kaliber :D

Nää men ärligt det finns grymt många mogna real fans men dem blir en skugga av en massa omogna pajkastande fans och därmed håller de sig borta.

Celta Vigo Diego Placente
2006-07-06 19:14
och för att säga hur bra real är
Celta Vigo Diego Placente
2006-07-06 19:13
Varför är det bara Madridinho av Real-fansen som skriver ärliga inlägg på Les Rambles??De flesta befinner på här enbart för att störa.
Barcelona EsCúle
2006-07-06 18:59
(*)Zidane(*)

Om han tycker det så är det hans ensak, även om jag är beredd att hålla med honom.
Tror? Du verkar ju inte veta om han gjorde en bra säsong 2004.
Hoppas han gör en bra match i sin sista match i finalen så blir ni glada.
Det var min sista replik ang Deco vs Zidane diskussionen.
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-07-06 18:52
Ämne: (*)Zidane(*)

200....
a vadå då..han vann 2003 och var inte dålig 2004 som Suñol_ säger.Tror inte att man dalar efter en fantastisk säsong och det gör inte du heller.
Barcelona Nemo
2006-07-06 18:50
Jag förstår inte vem Madridfansen försöker övertyga? Har någon här kritiserat Zidane som fotbollsspelare? Men att Deco var bättre igår kan nog de flesta erkänna, förutom Madridfans, tydligen. Anledning till att Zidane fick rubrikerna var att han gjorde straffmålet som innebär segern, och att HAN ska få avsluta sin karriär med en VMfinal.
Barcelona Nemo
2006-07-06 18:47
En svensklärare hade säkerligen gått i pension efter en titt i Real Madrids forum.

Angående det i Italien. Äntligen får Inter vinna en titel :-)
Barcelona EsCúle
2006-07-06 18:45
(*)Zidane(*)

2006, 2005, och 2004 är 3 säsonger.
Räkna på fingrarna innan du skriver.
Annons: