/spanien/barcelona/forum/24796.aspx/spanien/barcelona/forum/24796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Glenninho
2006-02-21 12:19
Hej.

Jag håller på med ett arbete om Ronaldinho och skulle behöva lite hjälp om hans uppväxt, hur han upptäcktes och lite allmän fakta. Vet någon av er någon bra sida? Tack på förhand
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-21 12:15
Icey

Lycka till mot Real även om det blir svårt med alla skador som ni har.Hoppas Henry leker med Reals försvar på samma sätt som Dinho gjorde.
Icey
2006-02-21 11:58
Hoppas ni krossar Chelski! Men se upp för deras kontringar.
Lycka till!
Barcelona Schubert
2006-02-21 11:06
Ställer upp på Gabriels uppställning.

Har börjat drömma om matchen; undrar om det är helt friskt...
Barcelona II Barça II
2006-02-21 11:03
Oleguer är nog ganska given som högerback på onsdag. Han brukar få förtroendet som högerback mot "svårare" lag. Däremot så är Sylvinho (TYVÄRR) inte alls så given, Gio V.B. kommer troligen att starta. För mig är Sylvinho en väldigt bra vänsterback, offensivt som deffensivt, medans Gio V.B. är mest vilsen nästan hela tiden.
Barcelona Lucho
2006-02-21 10:42
Gabriel: Motta känns väl inte heller speciellt klockren. Så fort han blir matchtränad så åker han på en skada och frågan är ju om han är med i tempot nu. Motta spelade sina första minuter på en månad och går nu in som ordinarie på bortaplan mot en av dom absolut tuffaste motståndarna. Känns inte helt klockrent tycker jag.

Men visst, kanske vore det ett dumt drag att använda Iniesta i en match som denna.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 08:12
Gabriel:

Du har nog missförstått Mourinho och vad han erbjudit Barcleona. På SB har laget rätt att träna på dagen före match. Det Mourinho erbjöd var att de kunde få träna på deras moderna träningsanläggning i Cobham, så att den dåliga planen på SB inte försämras mer innan matchen. Läs själv artikeln. :-)

"In the meantime, Mourinho has offered Barça use of Chelsea's training facilities at Cobham to save the Stamford Bridge turf from deteriorating even more."
Barcelona AlexC
2006-02-21 03:16
Fan alltså, om 41 timmar och 30 minuter är det avspark.

Hoppas också på den uppställningen som Gabriel och de flesta andra postat. Uh-Uh skall nog klara sig bra om vi inte pressar dem för högt.

Kom igen nu Blaugraña!
Barcelona Gabriel
2006-02-21 00:40
Önskad startuppställning på onsdag:

----------------Valdes--------------
Oleguer----Marquez--Puyol----Sylvinho
--------Deco---Edmilson--Motta-------
----Messi--------Eto'o-----Ronaldinho

De mest osäkra känns Oleguer och Sylvinho, man kommer antagligen inte veta om vem som startar matchen förens matchen börjar av Oleguer/Belletti och Gio/Sylvinho. Men Sylvinho är för mig det självklara valet, det finns till skillnad från vänsterbacksplatsen inget självklart val när det är att välja mellan Oleguer och Belletti, men jag föredrar Oleguer pga att hans spel passar lite mer in på bortaplan då han är mer defensivt lagd än vad Belletti är som näst intill spelar som en yttermittfältare i hela matchen och glömmer av det defensiva jobbet som alltid bör prioriteras i sånna här matcher som back, vi får inte göra samma misstag som förra året nu gäller det att spela med hjärnan och inte med hjärtat. Oleguer är inte hundraprocentig trots att han är mer defensivt lagd men åtminstonde så spelar han som högerback denna gången och inte som mittback, min första oro är när Robben eller Duff eventuellt utmanar honom, då gäller det att han får understöd av medspelarna annars kan det gå illa till eftersom han inte är snabb av sig.

Förutom ytterbacksplatserna så är denna startelvan enligt mig det självklara valet, blir det inte som jag ställt upp laget på onsdag så undrar jag hur el mister resonerar.

Mourinho har tydligen också erbjudit oss att träna på stamford bridge imorgon för att kunna vänja sig vid det katastrofala underlaget. Undrar vad han har för motiv med detta i hans tankar, för inte kan det väll vara så att han faktiskt är sportslig av sig och vill ge oss de bästa förutsättningarna möjligt att gå vidare? Det första som jag kommer att tänka på när jag tänker på detta är att han ska kunna försvara sig med att ha erbjudit oss att träna på planen en dag innan så att vi inte kan skylla ifrån oss förlusten pga gräsmattan, det vore typiskt tänkande när det kommer till Mourinho.

Jag har annars en mycket bra känsla till matchen, det känns bra och jag tror att vi har bra möjligheter till att vinna matchen, 1-2 är det som känns mest trovärdigt. Det viktiga är annars att göra mål på bortaplan, det har en stor vikt på vem som går vidare i slutändan, dvs laget som gör mest antal bortamål.

A por la ellos, vi ska vinna visca el Barça =)
Barcelona Rambo~
2006-02-21 00:35
Lol jag trodde alla överdrev det här med att det är många spanska fans som gillar henke :P

JORDI It has been so nice to meet you last Friday together with your swedish friends... All my expectactions about how nice your are have been accomplished and I have had the great opportunity to chat with you!!! Then at training you scored 3 goals, fantastic goalman.
And on Saturday you have given us another gift: You were at the beginning and scored! What a joy of happiness!!

Thanks Henke, we will have you always in our memories!

en snubbe som skrev haha
Real Madrid Zamorano - 9
2006-02-21 00:14
Lycka till i England o gör spanien en tjänst :) KÖR UPP CHELSKI O CO IN I SKITEN me stora bokstäver :)

Vi kan visa att Spanien e bättre liga än Engelska lgan genom att förnedra Arsenal o chelski!
Real Madrid RonaldoZone
2006-02-21 00:05
Alright fast vi är rivaler så borde vi slå ihop oss när det gäller Champions League 16 delsfinalerna.

Let's kick som English ass ;)

HALA MADRID !
Barcelona Kharles
2006-02-20 23:54

Mer viktiga förberedelser inför matchen av 'mästartaktikern'..

Barcelona Barca Barca
2006-02-20 23:36
Ämne: vad tror ni om Real ....
Real kör skiten ur Arsenal. Men utklassning blir det inte tror jag. 2-0 eller 2-1...
Barcelona II Barça II
2006-02-20 23:33
Nu är det nästan bara en dag kvar! Årets match helt klart, finns ingen annan CL möte i åttondelsfinalen som är lika het som våran match! Hela världen har blickarna på oss, och vi kommer att stå som segrare på Onsdag.

0-3 till Barcelona, Etoo' gör en hattrick inom loppet av 10minuter.
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-02-20 23:32
vad tror ni om Real matchen imorgon...?

förövrigt så tror jag det blir en bra match på Stamford Bridge...tror det blir X...

Barcelona La Rambla
2006-02-20 23:15
Jag hoppas också. Mitt antagnade grundar jag på att Gio fick vila i helgens ligamatch. Men som sagt så hoppas jag att jag har fel. Vill verkligen att man förstärker defensiven med kompetenta alternativ till nästa säsong. Så här dålig defensiv kan vi inte forsätta att ha. Då tänker jag framför allt på ytterbackarna. Anfallet behöver knappt förstärkas till nästa säsong, eventuellt en ersättare till Henke som får räkna med att vara inhoppare.
Barcelona Valdés
2006-02-20 23:07
La Rambla; jag hoppas att Rijkaard lärt sig läxan ifrån föregående år då Gio var på plan vid 4;a av baklängesmålen trots att han endast tilläts spela 2 halvlekar. Men visst kan Rijkaard överaska negativt och låta Gio starta.

Rambo; jag håller med om att Messi en bättre fotbollspelare än Henke. Mot brittiskt motstånd gör sig dock Henke bra och därför hade det varit intressant att se honom också. Belletti är snabbare än Oleguer men han behöver en extrem snbabbhet (vilket han inte har) för att ta igen alla de förlorade meter som orsakas av dålig spelförståelse.
Real Madrid -Real Madrid 4 LajF-
2006-02-20 23:04
Barcelona Qno
2006-02-20 23:02
Inför den här matchen får vår backlinje se till att ha lite djup, inte stå på mittplan som förra året för det är de som Chelsea vill, för då kan dom slå sina långa bollar ner bakom vår backlinje till antingen Robben, Cole, Duff eller vem de nu är som spelar.

Sen ser jag mer än gärna att Motta spelar, tror att han kan göra dagen jobbig för Lampard om han får en bra start och vinner några närkamper direkt.

Sen på högerbacks platsen känns inget av alternativen säkert. Belletti är en katastrof defensivt men kan användas till att komma runt på kanterna i anfallet.
Oleguer är raka motsatsen, han är bra defensivt men tappar mycket på att han är så långsam, alla minns dom matcherna där han får möta en snabb motståndare med skräck.

Till sist är det helt klart att Messi ska starta och inte Henke. Det är ju löjligt att folk tror att Messi ska bli rädd när han spelar mot dom stora pojkarna. Inget ont om Larsson men i den här matchen behövs en snabb, teknisk ytterforward som lätt kan göra sin gubbe och skapa oreda.

Sen dom andra positonerna ska ordinarie spelare spela på, Sylvinho på vänsterbacken inte Gio.
Barcelona Rambo~
2006-02-20 22:53
Belletti tycker jag ska starta mot chelsea eftersom han är mycket snabbare än oleguer. Även om Oleguer är bättre på position spelet o så så tycker jag att han är jävligt slö för att spela i barca... till och med henke tar honom på 100 m lol i anfallet skulle jag gärna vilja se ronaldinho,eto och giuly men han e ju skadad så messi borde få starta, men det beror ju på hur man vill köra vill man satsa på defensivt spel så ska henke starta, personligen så vill jag att messi startar eftersom HAN ÄR BÄST;)
Barcelona La Rambla
2006-02-20 22:52
Tror dessvärre att Rijkaard föredrar Gio framför Sylvinho. Hoppas dock jag har fel. Det spekuleras i att Gallas ej är spelklar men det kan likväl vara Mourinho som mörkar.
Barcelona Valdés
2006-02-20 22:37
Att Valdés fick göra ett par högklassiga räddningar mot Betis kändes bra. Tillsammans med Ronaldinho var han bäst på plan.

Tre spelare borde vara givna i backlinjen mot Chelsea; Puyol, Marques och Sylvinho. På högerbacksplatsen väljer jag alltid Oleguer före Belletti eftersom den senare är en av de mest ”korkade” fotbollspelare jag någonsin sett. Positionsspelet finns inte…..och i varje match skänker han bort farliga frisparkslägen genom att springa ned motståndare trots att (motståndar)anfallen redan avstyrts. Även i offensiven tar Belletti så gott som alltid fel alternativ.

Förväntad matchbild; Chelsea inleder i ett högt tempo för att försöka göra ett tidigt ledningsmål så att de sedan kan lägga sig på försvar och spela den ”grisfotboll” man är bäst på. De Barcelonaspelare som inte känns helt ”trygga”; Valdés, Oleguer, Marques och Edmilson måste prestera på höjden av sin förmåga för att vi skall lyckas hålla emot. Låter Rijkaard Motta spela är mycket vunnet tror jag – det är en krigare som inte viker ner sig, och han tar ett stort defensivt ansvar.

Den värsta pressen kommer troligtvis att mattas av redan efter 20 minuter och sedan blir det vår tur. Jag ser dock gärna att Rijkaard låter Chelsea äga boll och fortsätta försöka skapa så får vi istället spela kontringsfotboll med Messi, Ronaldinho och Eto´o firande stora triumfer.

Onsdagens resultat; Chelsea 1 – Barcelona 3

Och efter matchen publicerar engelsk press, (och det oavsett resultat!!), alla de konspirationsteorier som Mourinho (i vanlig ordning) redan fabulerat fram.

Nu är det 2 dagar kvar.
Glenninho
2006-02-20 22:35
EsCúle//

Jepp, det var den jag menade. Tack!
Barcelona Barcaängel
2006-02-20 21:56
Tycker att svenskafans bör skaffa en Handbolls sida! Vore kul!
Barcelona el Flaco
2006-02-20 21:47
Jag tycker också att Belletti borde starta istället för Oleguer. Någon som minns vad Petrov gjorde med Oleguer?

Jag tycker att även Messi borde spela från start. Vi har tidigare sett att kombinationerna och samarbetet med Ronaldinho, Eto'o och Messi inte kan stoppas. R.E.M., mitt nya favorit band :D
Barcelona AlexC
2006-02-20 21:46
Escule

Boka allting seperat på egen hand. Dåhar du råd att unna dig många fler San Miguel.

T.ex. flygresor har Ryanair till billigt pris.
Real Madrid Fedorova
2006-02-20 21:34
Lycka till på onsdag.
Hoppas ni kan ställa upp med en optimal elva.

saminos
2006-02-20 21:10
Nej. Belletti har inga defensiva kvalitéer och är allt som ofta uppe och leker på motståndarens planhalva. Det kan Cole, Robben och grabbarna utnyttja. Oleguer stannar kvar lite mer och är stabilare defensivt.
Barcelona Cule-10
2006-02-20 21:00
belletti ska definitivt vara med från start, chelseas yttrar är för snabba för oleguer.
Annons: