/spanien/barcelona/forum/24794.aspx/spanien/barcelona/forum/24794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-02-21 20:17
La Rambla

Kan vara så att jag är totalt borta men vad är presenningar för nått?
Barcelona StREeT_STYLE
2006-02-21 20:16
undra vikka det är som tittar på
Barcelona La Rambla
2006-02-21 20:16
Gabriel

Hehe, ja! De har lagt presenningar framför målen, där får de nog inte vara. Det är väl som sämst där antar jag. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-21 20:15
Haha fan va coolt att se detta :D
Barcelona La Rambla
2006-02-21 20:14
Gabriel:

Självklart gör han det om han går. Han vill lira med sin polare Ronaldinho. Sen känner han Rijkaard väl också. Han vill inte till Madrid, no worries.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 20:13
Oj, ta mig tusan. Visst är det Barça. :D
Barcelona Adaminho
2006-02-21 20:10
Live Camerna från stanford bridge just visar ett lag som tränar där nu. Jag tror det är barca!

Kolla själva
Barcelona Gabriel
2006-02-21 20:06
La Rambla

Haha som culé kan man inget annat än att skratta av glädje när man läser det Ronaldo sa "Jag har aldrig känt mig som hemma i Bernabéu" - det är oändligt kul för min själ :D

Låt de försöka värva Henry, bara roligare då de får nobben av honom för jag är stensäker på att han kommer till oss, vare sig han behövs eller inte.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 20:03
Självklart kommer de att visa Barcelonas matcher även när Henke åkt hem. Något annat finns inte. Vi spelar den mest underhållande fotbollen och det vet alla förutom maränger.

Det verkar vara turbulens i reallägret sen Ronaldos uttalande i pressen igår. Du ska se att de kommer att försöka värva Henry i sommar nu. Synd bara för dem, att han redan har bestämt sig vart han vill gå OM han nu lämnar Arsenal. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-21 19:50
La Rambla

Ojala que sea asi ;)

Tror dessutom inte så mycket på de som menar på att vi kan vara glada att ha Larsson i laget eftersom det gör att våra matcher favoriseras på tv4+. Snarare visas våra matcher allt mer ofta på tv eftersom det näst intill alltid garenterar underhållning av världsklass eftersom vi alltid spelar så otroligt anfallsinriktat. Att sedan Ronaldinho spelar i Barcelona hjälper säkert en hel del också, så tv4+ kommer fortsätta att visa våra matcher även nästa säsong :)
Barcelona Gabriel
2006-02-21 19:47
La Rambla

Hehe vi får sannerligen hoppas på att Henry visar sin "katalanska sida" ikväll som jag tror faktiskt du uttryckte det som?

Vad är det för skitsnack att man ska stötta de spanska lagen i Champions league enbart eftersom de är spanska lag? Visst kanske i ren allmänhet, men inte när det är Real Madrid som spelar. All deras missnöje är ett nöje för en culé.

Wow, se det rimmar också ;)
Barcelona La Rambla
2006-02-21 19:44
Äsch du kan vara lugn Gabriel. De mest fanatiska Henkefansen drar till HIF's forum snart. :-)
Barcelona La Rambla
2006-02-21 19:43
Hahaha, nu skriver tom arsenalfansen Madrid cabron på sitt forum. :-)~
Barcelona Gabriel
2006-02-21 19:43
La Rambla

Nej precis, ser planen ut sån som på den bilden så är det inte så farligt trots allt, jag hade iaf förväntat mig betydligt värre underlägg.

Bra att du förstår mig rätt, som jag sa så har jag absolut ingenting emot Larsson, men det blir jobbigt när man konstant får höra att Larsson bör spela ifrån start enbart eftersom Messi skulle komma att vara orutinerad pga hans ålder. Dessutom är det enbart, om du förstår mig rätt nu, helsvenskar samt henkefans som argumenterar på detta sätt eftersom de önskar att se honom ifrån start - vilket jag däremot också kan ha en viss förståelse till. Men man måste ju också se till vem som faktiskt är den bästa spelaren, det är Messi trots sin unga ålder utan tvekan. Att försöka pressa in Larsson på Messis bekostnad i startelvan med argumentet att han är mer rutinerad mot sånt här motstånd är bara en mycket fjantig bortförklaring, som dessutom inte stämmer eftersom det inte påverkar Messi alls.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 19:37
Gabriel:

Tänkte på det jag med, så illa verkar den faktiskt inte vara. Hm, det är nog Mourinho som har mörkat och fått planen att se värre ut än vad den är.

Kan inte hålla med mer angående Henke vs. Messi-snacket. På ett sätt är det skönt att han åker hem till Sverige. Klart bästa laget ska spela.
Barcelona Gabriel
2006-02-21 19:35
La Rambla

Hmm...ifall jag ska dömma ifrån den bilden som du länkade till så ser inte planen ut att vara så otroligt dålig som det spekulerats i.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 19:33
Det är aktivitet på Stamford Bridge ikväll. De verkar jobba med att preparera planen. Undrar om man får se Barça träna från livekamerorna i länktipset. Den är väl antagligen hemlig och de stängs väl av då. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-21 19:29
Jag blir allmänt trött på all bullshiet av folk som påstår att Messi skulle vara för orutinerad för att spela emot Chelsea eftersom han skulle vara rädd eller känna att han har allt för mycket press på sig själv. Messi är inte Zlatan, han är something else, och han har redan visat sig hantera pressen när han spelade i el clasico dessutom borta på Bernabeu vilket han gjorde strålande.

Sedan är det knappast en tillfällighet att det enbart är alla dessa larssonfantaster som ifrågasetter underbarnet för att de istället vill se deras idol Henrik på planen, om det är nått jag blir irreterad på så är det saker som #7 Larsson sa - Just nu är han väl (tyvärr) bättre än Henke och framför allt på en ytterplats. - Vadå tyvärr? Det är tydligt att han är Henkefan och inte Barçafan, laget går före allt och jag tar inte sånna på allvar, som jag sa innan så blir jag bara allmänt trött på dessa.

Värst av allt var ändå är Magnus Hedman påstod att Henke skulle vara lika bra som Samuel Eto'o, skratt ja eller hur?!

Vill man ha ett defensivt starkare lag på planen så ställer man upp med Henke, men vill man få det mest slagkratfiga laget, eller låt mig säga det mest självklara valet, så ställer man upp med Messi - det är "det självklara" valet för alla förutom Larssonfans som "Haffe" och " #7 Larsson"

På ett sätt ska det bli otroligt skönt att Larsson åker hem till Sverige igen, då slipper man all detta tjat i media om Henrik Larsson och deras löjliga favorisering av honom i laget - folk glömmer att han inte spelar i Celtic längre utan i Barcelona. Missförstå mig inte nu dock, jag har inget emot Larsson, han är del utav laget och gör han mål för oss jublar jag lika mycket som när Eto'o gör det.

Däremot tycker jag det är löjligt att man ens ifrågasätter Messis närvaro i de viktiga matcherna för att ställa upp med Larsson.
Barcelona Marcos
2006-02-21 19:25
Håller med La Rambla, hoppas Arsenal Krossar Real. Skulle kännas så skönt att allt real "byggt upp" bara krossas som i zaragoza matchen. Och snacket om England vs Spanien e bara bullsh*t. Jag vill att Barcelona vinner och att real förlorar och åker ut. Inget annat, tror inten någon annan Barcasupporter vill något annat heller :D
Barcelona La Rambla
2006-02-21 19:17
Hoppas Arsenal vinnar mot Real ikväll. Det blir visserligen svårt och jag tror knappast att det sker. Sorry maränger, men jag måste följa mitt hjärta. :-)~
Real Madrid #10 Robinho
2006-02-21 18:50
Idag tar vi Arsenal och jag hoppas att ni göra detsamma med Chelski. Lycka till!!

Om ni gör första målet då är jag säker på att ni vinner. Chelsea kommer att bli tvungna till att spela offensiv och då kan Barca utnyttja kanske världens bästa offensiv, med Ronaldinho och Eto'o i spetsen.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-21 18:18
Haffe

Messi har gjort ganska bra ifrån sig mot stora lag:

Minns väl hur duktig han var mo Villareal, Real Madrid och ni kommer väl ihåg Juventus?

Där så stötte han på många dukitga backar, mot Chelsea så ser inte jag några problem...
Barcelona Haffe
2006-02-21 18:11
Messi eller Larsson? Messi eller Larsson? Så lyder frågan, Allt hänger på om Rijkaard vill lira smart(ja smart) och lira lite mer defensivt, så då väljer han Larsson. Tänk på att Chelsea höjjs av bättre motstånd oxå, och Barcelona lirar borta(ännu svårare). Nä Larsson kan inte utmana, so what? Utmanade han mot Real betis? Nej! Och det såg om jag får säga det själv riktigt jävla bra ut i första halvlek. Sedan snacket om att Eto'o och Larsson inte funkar ihop är ren lögn, Ni såg hur glada dom blev för varann mot Betis. Dom lirade så klokt, switchade plats rörde sig grymt mycket skapade ytor åt Ronnie, Allt handlar inte om dribbel hit dribbel dit. Däremot vill Barcelona satsa på att försöka vinna över Chelsea och lira en riktigt attraktivt och snabba spelvändningar så är Messi kanske ett liite bättre val, eftersom han har sån grym fart och är grym på ta sig förbi. Däremot vet jag inte hur bra han kommer förbi Chelsea's försvarare. Messi är 18år...18!!! Ni tror inte han kommer tänka "idag ska det gå riktigt bra, e sjukt taggad" osså blir det lite som det blev för Zlatan då han kom till juve han ville så mycket men fick inte så mycket gjort!(menar dom stora matcherna i CL) Helt ärligt så finns det inte ett självklart val här. Sedan snacket om att REM funkar mycket bättre ihop, det är väl lätt att förstå varför? Aja

Maxi ute ur truppen, det var väl inget förvånande? Han har inget att göra i matchen heller. Allt handlar om vad Rijkaard vill se för resultat i slutändan.
Barcelona AlexC
2006-02-21 17:25
S Dali

När jag kollade in Estrella Damm's hemsida och fick se loggan så kom jag på att den har visst druckit, den smakar fint och var uppfriskande. Men den slår inte San Miguel dock.

Min sinnesstämning blir också sämre när jag läser Spinbads inlägg, men inte för att han är någon pessimist utan för att han påminner mig om hur dåligt vårt försvarsspel kan vara. Han har m.a.o. rätt i det han säger, förutom att jag tror att backspelet endast kan bli bättre efter betismatchen. ;-)

För övrigt tycker jag att Uh-Uh-Oleguer istället för Belletti är självklart.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-21 16:57
Spinbad

Mår illa när du säger så!
Ingen ska vara pessimistisk!
Fy fan, det är det värsta som finns!
Tro på seger, det är då den också kommer!
Spinbad
2006-02-21 16:54
Att Maxi inte är med i truppen tror jag handlar om en konflikt mellan honom och Rijkaard/ledningen. Klubben ville ju låna ut honom men Maxi ville inte gå med på det då en utlåningen skulle innebära lägre lön. Jag tror Maxi försvinner efter säsongen.

Ang. matchen så är jag orolig, som alla andra, för hur vår backlinje kommer att klara sig. Jag tror chelsea kommer att spela som Betis gjorde offensivt, alltså att försöka med snabba väggpass och instick mellan två försvarare (varav ingen heter Puyol). Det effektivaste sättet att möta Chelsea är att spela med ett lägre försvarsspel då Robben mfl är riktigt bra på att just komma igenom ett lag med högre backlinje. Eftersom vi ändå inte lär backa hem är det livsviktigt att vårt mittfält håller pressen hela tiden så Chelsea spelarna inte får tid att slå genomskärare på löpande spelare. Vi får se hur det går, jag känner mig ganska pessimistisk efter vår backlinjes genomusla prestation mot Betis.

Ang. Mourinhos uttalande så är det en del av spelet. Inget att uppröras över, Rijkaards citat om att han är bra kompis med domaren är ett liknande sätt att försöka få motståndet ur balans. Det handlar om så mycket prestige och pengar vilket gör att alla små små fördelar som kan fås utnyttjas till max.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-21 16:42
R:E:M; är Så klart det självklara valet
Messi eller Larsson?

I sånna här stora matcher så behövs spelare som har det lilla extra. Tyvärr så tycker inte jag att Larsson har det. Visst kan han göra mål, fast nästan bara om han får ett inspel elle rinlägg.

Messi, däremot kan göra 4-5 gubbar helt själv och känns idag mycket mycket hetare än Larsson

Rijkaard kommer säkert välja Messi!
Barcelona !!BaRcA!!
2006-02-21 16:34
alltså jag förstår inte den här debatten om anfallsspelare. för mig är ju R.E.M helt självklara
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-21 16:29
Chelsea är bra, fast de har svagheter som alla andra lag.

Barca-spelarna kommer se till att inte göra samma fel som förra året.

ALLA SPELARE MÅSTE VARA PÅ TOPP!
KRIGA!
VI SKA INTE SLÄPPA IGENOM NÅGONTING!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-21 16:26
Vinst är det enda som gäller för Barça imorgon kväll!

Det spel vi har och visar upp mot lag i La Liga ska inte Chelsea kunna stå upp mot. Vi ska våga och spela ut deras lag, på samma sätt som vi gjorde mot Real Madrid. Vi kan och har bevisat det många gånger.GÅ PÅ KNOCKOUT!
VISçA BARçA È VISçA CATALUNYA!
Annons: