/spanien/barcelona/forum/24792.aspx/spanien/barcelona/forum/24792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-05-07 12:24
Daniel Alves está loco por venir al Barcelona.

Ser bra ut om Daniel är så till sig över att komma till Camp Nou.

Dagens konstigaste rykte, Roberto Carlos till Chelsea? Hm, inte ens Mourinho kan vara så korkad. :-)~
Robinhos Pedaladas
2006-05-07 12:10
Här är era nya dräkter till nästa säsong...
Barcelona Tiago
2006-05-07 12:05
Finalizado Barcelona 2 0 Espanyol ficha
Gol Eto´o 19'
Gol Ronaldinho 50'

så står det på spanskafotbollförbundets hemsida verkar som eto´o får målet ändå:S

länktips www.lfp.es sen trycker du på primera division på vänster sida=)=)
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-05-07 11:59
snälla har nånn några länktipsar från gårdagens guldfirande...tack i förskott
Barcelona culeninha
2006-05-07 11:58
Ämne: Ämne: Härlig ....
Evièka - du har rätt, har man lite tur så kan man få med sin son eller dotter på inför-matchen-fotot. Mitt kusinbarn har faktiskt varit det, en stor händelse i vår familj vill jag lova.

Och nej, det där var inte Ronaldinhos son utan Sylvinhos tror jag att de sade. Dinhos son skall väl dessutom bara vara ett år, och fastän att jag knappast är expert på barn så ser ju den där pojken något äldre ut.
Barcelona II Barça II
2006-05-07 11:53
Nu är det bara att invänta den 17 Maj, den magiska natten. Bara jag tänker på den finalen så blir jag nervös. Hoppas att det blir en underbar kväll för oss clués. Önskar att man kunde vara där, på plats i Paris. För er som ska vara där, ta en massa bilder :-).
Barcelona Camparn på nou
2006-05-07 11:51
Vet någon vilken av 19 eller 30 som är Messis riktiga tröjnummer. Alltså vilken han kommer välja till båda turneringarna till nästa säsong.
Han har väl 19 i ligan och 30 i championsleauge.
tacksam för svar
Barcelona Evička
2006-05-07 10:09
Ämne: Härlig seger av Barc....
Om det var Ronnies son? Jag vet inte, men alla dessa barn som spelarna bär på och har runt sig före matcherna är inte nödvändigtvis deras egna. Många föräldrar ger sina barn medlemskap i FCB redan från födslen eftersom man får extra förmåner efter 25, 50 och 75 år som medlem. Och ska man hinna dit måste man ju gå med rätt tidigt. Hur som helst, dessa barn, som är medlemmar, kan bli fotade tillsammans med spelarna före match. Det kan naturligtvis vara så att de har med sina egna ungar, men för det mesta är det nog faktiskt andras, vars föräldrar gärna vill ha ett foto på sin unge tillsammans med Barças A-lag.
Barcelona Ronaldinho 9302
2006-05-07 09:53
Den här killen kan verkligen spela fotboll!
Något för ungdomslaget.
Barcelona Klint
2006-05-07 09:20
God morgon alla culés!

Hade varit tacksamt om någon datakunnig person hade kunnat lägga upp en länk till guldfirandet!

FORZA BARCA!
Barcelona 19
2006-05-07 08:32
Vart ska Gabri ?
Valencia Banyen
2006-05-07 05:04
Asså jag blir så jävla arg, VALENCIA BORDE VUNNIT LIGAN !!! och nu kankse de tillomed blir 3a fyfan asså.
Barcelona Gabriel
2006-05-07 02:42
Fan, villa gör mål igen. Ett enda mål ifrån Eto'o nu. Killen tar ju fan alla straffarna i Valencia vilket Eto'o inte gör så jag tycker man ska tänka på detta. Hur som helst.

Visca y buenas noches.
Real Madrid Melli
2006-05-07 02:30
Synd att det här blir Henkes sista säsong i Barca. Han håller absolut i minst en säsong till. Hoppas att han kan ösa in mål även i Allsvenskan (obs inget Helsingborg-fan).
Barcelona Ronnie-Messi
2006-05-07 02:02
Sorry inte meningen att dubbelposta:/
Barcelona Ronnie-Messi
2006-05-07 02:00
Härlig seger av Barca idag. Tyckte att det var mkt starkt av de att vinna matchen och spela bra även fast ligan redan är avgjord. Det ska dock nämnas att de agerade lite nonchalant i vissa situationer.

Men här är sak jag har gått och undrat på lite under de senaste timmarna, var killen Ronnie bärde hans son?!
Jag menar alla verkade ju ha med sig sina egna barn så min fråga är var det där HANS barn?

Om någon vet snälla snälla berätta vore tacksam för svar!
Barcelona Ronnie-Messi
2006-05-07 02:00
Barcelona Schubert
2006-05-07 01:17
Kolla Aftonbladets bildspel. Fina bilder.
Barcelona Schubert
2006-05-07 01:11
Ser ingen anledning att ställa Larsson mot Eto'o. Man behöver inte "hålla" på den ene eller den andre.

Eto'o är inte en egoist. Det var lite löjligt det han höll på med i senaste matchen, men egentligen spelar det ingen större roll, vi hade ändå vunnit ligan. Jag tycker den här fokuseringen på vem som vinner skytteligan är rätt fånig ärligt talat, det är bara en clowntitel. Men när det gäller spelar Eto'o verkligen för laget, det ska framhållas.
Barcelona La Rambla
2006-05-07 00:23
Adamhino:

Prova det här forumet som är bra(på engelska), där brukar de lägga upp mål och highlights från matcherna. Finns även en tråd om La Masia, riktigt intressant att läsa om våra canteranos.
Barcelona La Rambla
2006-05-07 00:17
Underbar bild. El capitan lyfter bucklan. :-)
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-07 00:10
Señor Cúle

Om du läste mitt inlägg så skrev jag att han var en av världens bästa anfallare och det finns en anledning till det.Dessutom var han min favoritspelare förra säsongen efter Ronaldinho.Så det där med Etoo hatare är bara löjligt att höra.
Barcelona Adaminho
2006-05-07 00:07
Hej, vore trevligt ifall man kunde få en länk till lite highlights förutom målen från matchen. Vill gärna se hur xavi skötte sig, ronnies lekande och etoós situationer! Tack

Länken är målen i allafall!

Visca Barca! Visca Larsson!
Barcelona Peder
2006-05-07 00:05
Eto'o vill lagets bästa men nu när han är oerhört fokuserad på pinichin så tror jag att han spänner sig och spelar inte lika avslappnat som tidigare under säsongen.
han är då inte självisk tycker jag!
Barcelona La Rambla
2006-05-06 23:57
StREeT_STYLE:

Tja, du får helt enkelt be en förälder eller god vän som är innehavare av ett kreditkort.

barca_dreamteam & Señor Cúle:

Nej, jag kan ta att folk kritiserar Eto'o när det är befogat. Men då ska man fan kunna ge han beröm också och öppna ögonen att han precis lika mycket är självisk också är en lagsspelare och spelar fram medspelare när han faktiskt borde avslutat själv som tex ikväll några gånger.

la_pieda_sinistra:

Damn, jag som trodde att ironin gick fram. Får väl bli lite tydligare då.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-05-06 23:55
La Rambla//
"Undrar bara vem som ska sumpa alla klara målchanser nu när Henke drar hem till Allsvenskan. :-)"

Var det verkligen nödvändigt?!Henke är ju faktiskt den som gjort flest mål/spelad minut så som man säger i staterna: "cut the crap".
Barcelona Señor Cúle
2006-05-06 23:40
barca_dreamteam

Även om man tittar på "situation-Eto'o" ur ett objektivt perspektiv så kan man inte undankomma att han levererar i massor, och att han arbetar för laget och inte själv. Och att hans s.k. "egoism" inte är något negativt, utan positvit eftersom att han sköter sina uppgifter lysande.
Barcelona #7 Larsson
2006-05-06 23:28
Visst, även en Henke-fantast som jag får erkänna att Larsson inte gjorde någon av sina bättre matcher idag och naturligtvis borde ha gjort mål på friläget han fick och där han avslutade svagt, men Ronaldinho slog ju in returen så det blev ju bra ändå. :)

Larsson såg ut att vara tagen av stundens allvar, att det var sista matchen på "Camp Nou", men allt han gjorde var inte galet.
I första halvlek hade han ju ett kanonläge att skjuta själv, men passade istället Eto´o som hade ett liknande läge och som missade, där hade för övrigt Ronaldinho ett bättre läge än Eto´o.

Innan friläget hade ju Henke ett till läge efter fint förarbete av "Dinho", tyvärr fick han avsluta med vänstern men skottet var ändå ganska bra och tvingade ju målvakten att sträcka ut och styra bollen till hörna.

Nej, att göra parodi på honom för missade målchanser är inte så schysst, Giuly är ju inte direkt vassare när han får målchanser...

Nåväl, Barca stod upp bra idag trots att man inte hade mer än äran att spela för, trodde på en klart avslagnare match.
Men Espanyol hade ju desto mer att spela för och reservmålvakten i Barca gjorde ju en kanonmatch.
Barcelona barca_dreamteam
2006-05-06 23:24
För mig är Etoo utan tvekan en av världens bästa anfallare utan tvekan. Men det betyder inte att han är orörbar. Jag m fl har även kritiserat andra spelare när dem varit dåliga t ex Ronaldinho och Deco. Men så fort man kallar Etoo för egoist så ska en och annan komma och försvara honom, vilket självklart är förståeligt. Men även om man ser allt med Barca ögon så får man försöka se det lite objektivt också.
Barcelona Señor Cúle
2006-05-06 23:11
La Rambla

Haha, håller med dig totalt. Jag är väldigt trött på allt tjat om att Eto'o är en egoist. Han är självisk ibland, det är sant, men han har målinstinkten som anfallare, och hans själviska sida har givit honom och klubben och fansen 25 mål! Säg mig varför han ska ändra sig på ett sånt stort stadium som sin själviska sida. Han spelar i klubben för att leverera mål, och det gör han. Att EtoƆs själviska sida skulle vara ett problem förstår jag inte, man bör vara glad över att han levererar, och inte bara det, han kämpar hårt i deffensiven och stressar sönder motståndarnas försvar! Snälla ni som säger att Eto'o är en självisk spelare och ser detta som negativt, tänk efter lite eller tänk om, och se på faktan och resultatet av det hela. Så oerhört jobbigt att höra på negativa saker hela tiden, på något som är positivt.

Visca El Barça Y Visca Samuel EtoƆ!
Annons: