/spanien/barcelona/forum/24790.aspx/spanien/barcelona/forum/24790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Brummbrumm
2006-02-23 00:04
Ämne: Brummbrumm, håller m....
Du kan nog ha alldeles rätt. Med Raul på topp (vilket jag tycker att han ska vara - inte längre ned i mittfältet just av den anledningen du nämner). får arsenals och andra lags försvar mycket jobb. Med en stillastående ronaldo, som så uppenbart är bäst i fart, får försvaren det mycket lättare. Då är det bara att ställa den starkaste backen bakom honom och ta bollen när han får den lite förlångt ifrån sig. Men med Raul (och det är det här jag menar) så får man en vilja framförallt, men också en forward vars signum nästan är hans ibland helt otroliga vändningar. Då blir det bättre.

Men vad tror du om Barca's möjligheter till avancemang efter ikväll?
Madridinho
2006-02-23 00:04
jag vill så gärna möta er i cl.

ronaldo springer ifrån hela barca försvaret och hinner göra en tunnel på puyol innan han iskallt rullar in den bakom valdes.
Barcelona II Barça II
2006-02-23 00:02
Madridinho//
Jag tycker inte att det spelar nån roll. Nej Juve ska man möta i en final helst. Det är tråkigt när storlag åker ut tidigt.
Barcelona - FcB 20 -
2006-02-23 00:02
Lyon / psv skulle heller inte va fel
Real Madrid #10 Robinho
2006-02-23 00:01
Brummbrumm, håller med dig om att Ronaldo inte gjorde någon glad igår men jag tror om man real spelar med två anfallare då kan Ronaldo få större ytor. Det känns som att han är för ensam på topp.
Barcelona Patrik
2006-02-23 00:01
Madridinho

Bremen vore ju inte helt fel ;)
Madridinho
2006-02-22 23:58
II Barça II // så vilka vill ni möta i kvarten?? juve?
Brummbrumm
2006-02-22 23:58
Ämne: La Rambla, okey och ....
Robinho.

Jag tror helt klart på seger och avancemang för R.M. Men jag tror att ni har en betydligt större chans med CL's bästa målgörare tillika lagkapten ensam på topp istället för ronaldo. Känns som att han ingjuter en moral i laget som inte ronaldo kan göra. Dessutom som man såg på gårdagens inhopp vill han mycket mer.

Lycka till i alla fall!
Barcelona II Barça II
2006-02-22 23:56
La Rambla//
Men han förtjänade ett rött kort! Min far kollade på matchen med mig (och han håller på Liverpool), han sa direkt, "det där är rött kort". Han gick inte ens på bollen, han gick BARA på Messi med full fart! Jag tycker att den var klockren, men jag kanske har fel.
Real Madrid #10 Robinho
La Rambla, okey och tack för ett ärligt svar.
Är bara så besviken på att jag missade matchen ikväll, hör mycket om att Messi var matchens gigant.
Brummbrumm
Jag vill egentligen bara säga, på ett helt seriöst vis, att Messi är för en gångs skull (med tanke på alla andra argentinska "underbar" som jämförts med en av de största) den som faktiskt skulle kunna bli lika stor som Maradona. Äntligen kan man säga det och faktiskt känna ett visst hopp om att det kan slå in.

Det röda kortet var hårt, skulle räckt med gult. MEN, den fulaste tacklingen var den mitt över knät på vår blivande legend som kunde ha gjort honom långtidsskadad. Därav blir det röda kortet mer legitimt.

Dessutom vill jag också tillägga att formationen som vi hade i slutet av matchen (efter det att Henke kom in istället för Motta) såg väldigt intressant ut. En ronaldinho rättvänd mot mål istället för ute på kanten kan vara en sak att pröva inför helgens match.

Aja. Fan va skönt med en seger mot chelski. Hoppas att vi vinner returen på bästa barca manér.
Barcelona La Rambla
2006-02-22 23:53
#10 Robinho

Hey, ni är Real Madrid. Ni kan likväl göra 4 mål på Highbury om allt stämmer. Tror du verkligen att någon har räknat ut er? Tror knappast Wenger har gjort det. Arsenal vet nog att de kommer att få slita mycket värre än på Bernabeau.
Barcelona pablo escobar
2006-02-22 23:52
helt ok insats ikväll och suveränt resultat. men jävligt tråkigt med kontroverser ännu en gång. jag är fullständigt övertygad om att barcelona är det bättre laget och det vore oerhört skönt att bevisa det en gång för alla genom att fullständigt mosa chelsea på nou camp

hur som helst är jag övertygad om att barca går vidare nu, och för mig innebär det att säsongen är räddad
hade inte klarat av att åka ut mot chelsea igen
Madridinho
2006-02-22 23:52
säger bara att utvisningen var ganska billig. försöker uefa straffa chelski för frisk-incidenten?
Barcelona Nemo
2006-02-22 23:50
Kvällen kan sammanfattas i tre bokstäver; O-L-É

Madridinho, länktipset är till dig.
Barcelona La Rambla
2006-02-22 23:49
Det är riktigt synd att del Horno blev utvisad tycker jag. Nu kommer detta att ältas under de två veckorna inför returen. Detta kommer bara att göra Chelsea än mer förbannat och de kommer att käka taggtråd inför returen. Hoppas verkligen att spelarna behåller fokus nu och ger fan i att uttala sig för mycket i media. Koncentrera er på ligan nu och lägg CL åt sidan lite. Låt Mourinho snacka, det är vi vana vid. Strunta i insinuationer, strunta i att kommentera och replikera uttalanden från Chelseahållet.

Till alla andra lags fans, tack för alla gratulationer. :-)
Barcelona Bopi
2006-02-22 23:49
ÅÅÅ VAD SKÖNT!!! DET BÄSTA ÄR NÄR DOM DOM JÄMFÖRDE TERRY-PUYOL. Å MIN POLARE BÖRJADE ATT RETAS MED ATT SÄGA ATT PUYOL INTE HÅLLER. Å ATT TERRY VA MYCKET BÄTTRE.... SÅ BLEV JA ARG Å SA DU FÅR VAD DU VILL OM INTE TERRY GÖR SJÄLVMÅL!!!!

ojdå, Caps lock! sorry,

MESSI Å ETOÒ!!!
Sevilla Ross e Nero
2006-02-22 23:48
Grattis till vinsten, det kunde ha slutat tvärtom men ni har en guldgosse i laget som kommer bli hur stor som helst.

Angående utvisningen: Han har inget med bollen o göra. Del horno går in för att bokstavligen stoppa SPELAREN. Lycka till i fortsättningen

Forza Milan
Barcelona Teknikos
2006-02-22 23:48
Henke Larsson/Messi = Dagens Vinst!

Vem fixar frisparken vid första målet, vem löper smart och "fixar" andra målet, vem vänder på matchens utseende med sitt inhopp? HENRIK LARSSON!
Han var inblandad i ALLT när han kom in, alltså verkligen allt utan och överdriva!
Jag är INTE SVENSK utan Kosovar (Alban) så beskyll mig inte för att skriva det här om henke bara för att jag är svensk o.s.v. Han var helt enkelt Outstanding!

Deco däremot, Kuukuuu sheeet! Vart ska killen HAN SUGER! Vad gör han i ett lag som Barcelona, helt ärligt nu... Sluta använda resonemanget om att han är en bollvinnare till hans försvar för jag jag vågar NÄSTAN LOVA att han tappar/slarvar/förlorar fler bollar under en match än vad han vinner...!
SNÄLLA någon räkna plus/minus på Deco under en match så vi får se hur det ligger till (orkar inte göra det själv hehe ;P).. fast egentligen kvittar det om han ligger på plus, han är och har alltid varit sämst ändå!

Visca Barca!
Spanien StAriXx
2006-02-22 23:47
Grattis till segern!

Visst, utvisningen är kanske hårt dömd, men på andra sidan vill jag påstå att ni vart bestulna på två stycken solklara(!?) straffar..
Real Madrid #10 Robinho
2006-02-22 23:47
La Rambla, vad tror du om reals chanser borta mot Arsenal?

Jag tror att vi har god chans att vända fast då måste spelarna vara motiverade och vissa bra lagarbete.

Jag tror faktiskt att Barca kommer att greja det här och detsamma med Villareal (som fick sämre lag att mötta)
Barcelona Södan9
2006-02-22 23:46
Lionel_Messias

Klockren analys på utvisningen.

Kul att se att fans från andra lag kommer in och ger beröm. Skapar trevlig stäming.

Hoppas inte några härifrån kommer in och snackar skit i era forum och framför allt chelseas forum.(inte för att vi brukar göra det)

Tror att vi grejar det här på hemmaplan och vinner med 3-0, lite optimistiskt men jag tror det om chelsea måste göra 2 mål och sattsa allt framåt.

Visca Barca
Barcelona La Rambla
2006-02-22 23:45
Madridinho

Zzzzz...
Barcelona Lionel_Messias
2006-02-22 23:44
Ämne: utvisningen var ett ....
Så du menar att ett brutet ben på Messi hade varit en fotbollsfest ? Domaren skickade ut honom ( Del Horno) för att han var för het, inte hann ifatt Messi och gick på spelaren och INTE bollen "Madridinho".
Barcelona Patrik
2006-02-22 23:43
Vilken underbar match! Underbara Barcelona! Underbara Messi! Otroligt spännande, nu svävar jag på moln. En eloge också till Chelsea som spelar väldigt bra trots en man mindre. Tom bättre med 10 man än med 11. Utvisningen är ju hårt dömd, men en sak är säker, han är inte i närheten av bollen. Men hey, om Ronaldinhos bollerövring i Zaragoza-matchen var utvisning var detta det definitivt också.

Målen redan uppe! Se länk.
Barcelona II Barça II
2006-02-22 23:42
Madridinho//
Okej!
Madridinho
2006-02-22 23:39
utvisningen var ett skämt och detta förstörde hela fotbollsfesten. tillbaka med collina, han är den bäste!!
Real Madrid #10 Robinho
2006-02-22 23:38
Fan vad glad jag blev när jag fick höra att Barca hade vunnit. kom nyss hem från jobbet och därför missa jag ett stormöte. Hoppas att ni vinner i returen också. Heja spanska lag..

Hoppas bara att R.Madrid gör ett snabbt mål och går som segrare på returen mot Arsenal och hoppas att Villareal också vinner så att vi kan vissa världen att spanska lag är bäst..
Miss. Arsenal
2006-02-22 23:36
Grattis! Välförtjänta 3 poäng & viktiga 2 mål inför hemmamatchen.
Messi, vilken spelare, det finns nog inga gränser för hur bra han kan bli.
(Det tuffa röda kortet tar ingen glans ifrån er seger - ni skulle haft två straffar så vinsten är helt och hållet er!)
Barcelona Lionel_Messias
2006-02-22 23:36
Helt klart rött kort på Del Horno. Första läget sparkar han Messi i vänstra knät med dobbarna före utan att domaren blåser. I nästa läge tunnlar han Robben och så kommer Horno i full fart utan att titta på bollen (precis som Robben) för att skada Messi och det är patetiskt att han sedan slänger sig när det var han som tacklade. Satt faktiskt med en division 2 tränare och tittade på matchen och han höll med både om att handsen i straffområdet var straff, knuffen på Messi av Terry (som inte ens hade bollen = straff) och att Del Horno förtjänade det röda kortet. I all ära var Messi matchens lirare och lät sig inte provoceras av publicken utan presterade ännu bättre och irriterade Chelsea's försvar samt publiken. De vägrar inte inse att vi har världens största talang.
Maestro !
Annons: