/spanien/barcelona/forum/24781.aspx/spanien/barcelona/forum/24781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Aubri
2006-02-24 14:51
Det måste va hemskt att Jose M, en dag som denna-
Att höra hur alla i barcelona säger, "vi vet hur han är, så vi vill inte dras in i ord krig". hhaha, det är som skratta han rätt i ansiktet
och säga... vad du är säger, vi är vinnarna
och inget ändrar på det-- LÅta han sura ihjäl sig
Barcelona La Rambla
2006-02-24 14:47
Med as.com

Lol! Jo men om de skriver så då tror jag att han nog väljer Real. Han bör nog inse att han aldrig mer lär kunna visa sig i sin hemstad Barcelona sen. :-)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-24 14:47
el flaco

Jag hoppas verkligen att han lirar mot zaragoza, en viktig kugge. Intressant match, kommer zaragoza vara lika bra nu när vi möts i ligan som de var i cupen?
Barcelona el Flaco
2006-02-24 14:45
Kharles//

härlig bild, hahaha. En bild säger verkligen mer än tusen ord.

Mot Nya Tider//

Jo, ronaldinho är åtminstone uttagen i truppen som ska åka iväg till Zaragoza. Sen om han spelar från start är desto mer osäkert.
Madridinho
2006-02-24 14:44
la rambla// intervju med as...
Barcelona La Rambla
2006-02-24 14:43
Madridinho

Jaså! Har du talat med honom själv? Eller har du kanske läst det på tribalfootball.com?

Haha...maränger. :-)~
Barcelona el Flaco
2006-02-24 14:42
Maradona säger att Messi är den bäste i världen tillsammans med 'Dinho och att han är hans arvtagare i Argentina. Fotbollsguden har talat! Bättre betyg kan en ung spelare inte få.
Barcelona La Rambla
Frazer Bass//

Jag håller med dig i mycket, men inte allt

Vi vet alla att Mourinho ljög, när han hävdade att han personligen sett Rijkaard på väg in till Frisk, Det var inte han själv, utan någon ifrån hans stab. Men fair enough, Rijkaard har inte där att göra. Men du måste ju ändå hålla med om att han gjorde lite väl stor sak av det hela? Eller vad tror du? Var Rijkaard på väg in till Frisk med ett kuvert med sedlar? Lite väl naivt va?

Visst kan han få kritisera Messi, men gör det med lite verklighetsförankring då tack. Tycker du följande citat är "inom gränsen".?

"Can we suspend Messi for what you call in Barcelona play-acting?" the Chelsea manager said. "Barcelona is a very cultured city. It's a place where they understand all about the theatre."

Att provocera och tala nedlåtande om en hel stads befolkning är åtminstone i mina ögon bara för mycket. Mer värdighet och respekt än så tycker jag han gott kan visa.

Detta lär nu dessvärre leda till en riktigt infekterad stämning långt innan matchstart. Men det är kanske bara vad han är ute efter, vad vet jag.
Madridinho
la rambla// konstigt, för fabregas själv säger att han skulle välkomna samtal med real...
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-24 14:41
Chelsea fokuserar sig FÖR mycket på det röda kortet och anklagelserna mot Messi.

De har ju stor chans att gå vidare, 2 mål behövs.
Men det enda de verkar prata om är DOMARN och att messi borde bli AVSTÄNGD och att han filmade och bla bla bla.

Det verkar som om de redan givit upp innan returen. Jag fattar ingenting asså. De skämmer ju ut sig bara mer om de håller på så där. Barca vann rättvisst på Stamford Bridge. PUNKT SLUT!

LÄNGTAR TILL RETUREN!

p.s det blir ingen ronaldinho imorrn kväll`?
Madridinho
2006-02-24 14:40
sägs ju att del horno är på väg till oss inför nästa säsong..
Barcelona Marcos
2006-02-24 14:32
Barca1899

Håller med. Fyfan vad äckliga de är. Del Horno vilket äckel. Försöker sätta stopp för Messis karriär bara för att han blev en medioker sopa sedan han kom till Chelsea.

Och deras fans. Mordhotar varenda domare de kommer i kontakt med.

För att inte snacka om vampyren som är fotbollens fiende nummer ett. Har han inget vett i skallen? varför kan han inte bara acceptera en förlust?

Hata real madrid och hata den ryska, sorry engelska klubben Chel$ea. Ni är bara för mycket...
Barcelona La Rambla
2006-02-24 14:30
Madridinho

Du kan nog vara övertygad om att Arsenal knappast släpper Cesc så enkelt, och knappast till Real.

Är du så naiv att du tror att Cesc skulle välja att gå till Real? Han är fostrad i Barcelonas cantera, du borde vid det här laget vara medveten om vilka känslor våra katalaner har för den vita klubben. Min gissning är, att Perez får ett finger till svar precis som han fick av Puyol när han ville dubbla dennes lön vid en eventuell övergång. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-02-24 14:26
Qno//

Det är lite väl naivt att generalisera så. Bara för att några fåntrattar på ett norskt forum raljerar om dödshot, skärselden och gud vet vad. Du kan ju inte dra alla chelseafans över en och samma kam bara för det. De flesta av dem är inte värre än några andra lags fans här på Svenska Fans. Man får inte vara så inskränkt, som vanligt handlar det om respektera andra för att själv få respekt. Är övertygad om att de flesta chelseafans resonerar på samma sätt.

Sen att Mourinho kanske kunde vara lite smidigare i sina uttalanden kan man väl önska, men än en gång är det inget man ska klanka ner på fansen för. Det drabbar i slutändan honom själv hårdast. Tror tex att han och Chelsea lär få ett hett mottagande på Camp Nou, vilket jag personligen tycker är tråkigt och tar bort lite av fokusen på fotbollen och den underhållning man har förväntningar över.
Barcelona missculé
2006-02-24 14:24
är det verkligen ingen som vet ifall det finns någon i Sverige som är heltidsanställd av Barca ? Sorry om jag tjatar, men det är VÄLDIGT viktigt. Jag skulle gärna se att Mourunho avgick som tränare. Det kanske låter hårt, men han skapar en hatisk stämning, och jag vill inte att någon förstör den vacka fotboll som faktiskt finns. Visca el barca
Barcelona Kharles
2006-02-24 14:23

Kommentarer överflödiga..

Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-24 14:22
#10 Robinho//

Messi dominerar redan! Robinho lär inte dominera över huvud taget. Han är oerhört överskattad. Ska han komma i närheten av Messi bör han flytta in i gymmet och köra styrka i tre månader. Robinho är en duktig fotbollsspelare men inte den världsstjärnan som en del tror att han kommer att bli.

Lionel_Messias//

Även om Robinho hade spelat hos oss hade han inte varit mycket bättre.

Barcelona Barca1899
2006-02-24 14:11
Chelsea är bara för mkt, deras äckliga tränare är för mkt, deras fans är så äckliga, deras ägare tror han äger fotbollen. Chelsea har bara blivit för mkt, 2 år i rad så anklagar dom domarn. Det är patetiskt, ta bort klubben Chelsea från fotbollen, dom smutskastar bara sporten fotboll! Jag fattar bara inte hur man kan säga att det inte var rött kort, han går enbart in för att skada Messi, det är väl mourinho äcklet som har sat åt sina man att sparka sönder honom, äckel! Nu är det terry som kritiserar Messi. Att dom vågar, en 18 åring,snälla! Jag längtar tills dom kommer till camp nou. Skulle vara kul om fansen gjorde samma sak mot mourinho och chelsea spelarna som dom gjorde mot figo när han satte sina fötter på camp nou. En sak till bara. Vafan är det med Glenn Hysen, han är ju typ rasist gentemot spanien och spansk fotboll,tror nog tobias hysen har fått nobben av spanska lag. Men vad ska man göra när man är världens bästa fotbollklubb!
Barcelona Lionel_Messias
2006-02-24 14:04
Tycker att Robinho är bra men spelar i fel klubb eftersom att Real är mycket (lite för mycket) fokuserat på anfallare och inte försvarare och så är Real på väg neråt efter denna säsong då troligen 3 viktiga spelare lämnar klubben (Ronaldo, Roberto Carlos och Zidane) . Revolution är Real's nyckelord nästa säsong.
Frazer Bass
2006-02-24 14:01
-Frasse-// Jag vet inte riktigt vad du anser att Mourinho gjort som är så fruktansvärt. Angående Frisk så hade han ju rätt, och man måste väl ändå få säga sanningen. Felet ligger väl i att han sa det till media istället för att anmäla saken till UEFA. Men hade det varit omvänt, att Mourinho sökt upp Frisk och Rijkaard påpekat detta, så hade Mourinho fått avstängningen.

Det han sa om Messi var onödigt, men inget extremt som inte sagts förut. Knappast något som gör honom till fotbollens fiende.

Och till sist, tro inte på det ni läser om "mordhoten". För enligt vissa tidningar har jag, och många här inne med tror jag mordhotat folk. Massor av gånger, eftersom det tydligen räcker med att när man är arg skrika typ "dra åt helvete" åt någon för att det ska räknas som mordhot...
Real Madrid #10 Robinho
2006-02-24 13:57
Grabbar Maradona har sagt mycket tidigare också, t ex om P.Aimar.

Men den här gången tror jag att han har rätt. Att vara 18 år och spela så fantastisk mot Chelsea säger allt. Jag tror att Robinho och Messi kommer att dominera redan nästa år i fotbollsvärlden.
Barcelona Marcos
2006-02-24 13:53
Chelseafansen är bara för mycket. Nu har de mordhotat domaren denna gång också. De är en skam för sporten precis som deras korrupta klubb och vampyren.
Barcelona Kristian
2006-02-24 13:46
Ämne: Barçafan_Nr1: Skulle....
Som du och alla andra på forumet antagligen förstår kan inte vi i redaktionen sitta och vara dagisfröknar åt de som skriver.

Vi "städar" upp så gott vi kan, detta är något vi egentligen inte borde behöva göra då alla skribenter på forumet borde sköta sig och hålla sig inom forumets regler. Tyvärr är ju läget inte så.
Madridinho
2006-02-24 13:33
hur tror ni att man skulle reagera i barcelona om real värvade fabregas?? förräderi?
Barcelona II Barça II
2006-02-24 12:44
Håller med Frasse, jag tror att allt är Morinho's fel. Det var han som starta allt. Han är fan en skam för fotbollen.
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 12:35
Vad jag avskyr Morinho. Han är verkligen fotbollens fiende nr 1.

Genom sitt beteende och sina uttalanden har han indirekt uppviglat till dessa handlingar.
Han har rättfärdigat att det är okej att behandla domarkåren fullständigt respektlöst och som nåt nödvändigt ont.

Hans problem är väl att han aldrig kan erkänna att hans lag inte är det bästa. Den dagen han gör det kommer ryssen ersätta honom ögonblickligen. Hans ända räddning är ju därmed att skylla sina förluster på andra orsaker, orsaker som inte han kan kontrollera.

Hoppas att UEFA tar tag i det här. Fortsätter det på samma sätt bör inte Chelsea få spela i Europacuperna, för fotbollens bästa.
Barcelona II Barça II
2006-02-24 12:28
Jag tror att media överdriver, det sägs att det är vissa via ett forum har "hotat" dommaren. Men seriöst, det kan ju vara vem som helst som har skrivit det. Visst man ska inte hålla på med sånt, men man ska inte ta det på allvar.

Dommaren var ju inte bra för vår del heller, han missa två solklara straffar.

Det är inte lätt att vara dommare nuförtiden.

Barcelona Qno
2006-02-24 12:20
Fattar inte vad det är för fel på Chelsea fans??!!
Ska dom stoppa Hauges domarkarriär nu också? Menar vem vill leva under dödshot...

Vem är det som kommer att döma returen på Nou Camp?
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-24 11:22
"I've seen the player who will inherit my place in Argentinian football and his name is Messi," said Maradona.

Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-24 11:20
Trevliga ord från Maradona himself. :)
Annons: