/spanien/barcelona/forum/24780.aspx/spanien/barcelona/forum/24780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pablo escobar
2006-02-25 20:45
Street_STYLE

håller med om alves och breddning av mittfältet, dessutom vore ju en ny mittback välkommen. sylvinho tycker jag däremot kan få en säsong till även om han inte känns klockren.

när det gäller juninho och diego är det förstås lysande spelare men juninho kan nog bli svår/dyr att lösa och personligen har jag inte sett diego spela i porto en enda gång men med tanke på hans insatser i santos är han helt klart intressant.

nån som vet ifall någon av giuly, belletti eller van bommel blir free agents i sommar?
Barcelona Messi
2006-02-25 20:43
Ämne: Dagens uppställning ....
Väntad uppställning. Motta ger stabilitet och Iniesta ersätter honom i andra för att kunna hålla bollen inom laget. Förhoppningsvis har vi punkterat matchen då.
Barcelona La Rambla
2006-02-25 20:33
Schubert

Du säger emot dig själv lite då. Håller spelare som Gio, Oleguer, Maxi, Ezquerr för att nämna några så kallad barcelonaklass? Gör dessa spelare det så gör även Militobröderna och Forlan, enligt mig åtminstone.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-02-25 20:32
Jag skulle helst se Carlos Tevez som en ny anfallare till sommaren istället för Henry.

Samt så skulle jag villja se en ny mittfältare, någon av dessa två.
Diego från Porto eller Juninho från Lyon.
Detta för att mittfältare tycker jag ibland kan bli allt för lätt skadade samt avstängda, som nu tíll exempel med Xavi.
Och till slut en ny back, av de jag sett det här året tycker jag att Daniel Alves skulle sitta bra.
Då kommer vi att ha bra avbytare i ytterbacks platserna, samt mittfältet samt anfallsplatsena.
Jag hoppas på att allt detta sker till sommaren.

Någon som håller med ?
Barcelona Nauticus
2006-02-25 20:31
Dagens uppställning presenterades just pà katalansk tv 33 sà här:

Ronnie - Eto'o - Messi
Deco - Motta
Edmilson
Sylvinho - Marquez - Puyol - Belletti
Barcelona Nauticus
2006-02-25 20:29
Kimmpa: Slà siffrorna pà numpaden (till höger pà tangentbordet), med numlock pàslaget.

Barcelona Kimmpa_fcb
2006-02-25 20:23
Det där alt+0+2+3+1 funkar inte för mig =/ Vet någon vad det kan vara för fel?
Barcelona pablo escobar
2006-02-25 20:17
ronnie10

själv tycker jag att etoo kommer bort ur matcherna när han skiftar plats och går ut och spelar på kanterna under perioder (beror hans överdrivna vilja att gå långt ner och hämta boll de senaste matcherna på att han hade en sådan roll i A.M?). som jag ser det kommer han mest till sin rätt när han spelar som klassisk spjutspets (eller "nia")som ständigt är beredd att gå i djupled eller hugga på något inspel i straffområdet.

för övrigt har jag blivit mindre och mindre negativt inställd till ett köp av henry då jag vill ha fyra högklassiga anfallare nästa säsong. har känslan av att maxi är på väg att säljas och både giuly och ezquerro har varit för dåliga.

helst av allt skulle jag, som jag vid något tidigare tillfälle skrivit, vilja se carlos tevez då han är yngre än henry och troligen skulle fungera bättre som fjärdeanfallare i en roterande anfallsbesättning.

med tevez eller henry istället för maxi och larsson skulle dock lagets (enligt mig) enda riktiga spjutspets vara etoo och till skillnad från schubert ser jag det som ett problem. det kan lätt bli trångt, grötigt och spetslöst ifall alla offensiva spelare vill gå ner och hämta boll och delta i speluppbyggnaden hela tiden.
Barcelona ronnie10
2006-02-25 19:41
Schubert, vi har ingen klassisk "nia" vi heller.
Jag tycker inte att Eto'o varken tar eller ska ta den rollen. Hellre att hela anfallet har lösa tyglar som nu. En spelare som är en äkta "nia" (finns det så många sådana nuförtiden?) är luca toni.

Men om du menar med nia, en centerforward, så då har vi ju det för det mesta. Men vi har ju spelat messi - ronaldinho - giuly och liknande ibland, och då har vi inte haft någon i en centerforwardroll.

Vinst ikväll. Visca!
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-25 19:41
Messi(as)

Du kan ladda från länken ovan,men du måste vara registrerad.Det kostar inget.
Länktips: www.fbtz.com
Barcelona Messi(as)
2006-02-25 19:28
Någon som har tips på hur man ska se matchen ifall man missar matchen ikväll? Kan man kanske ladda ner matchen? Någon som har koll på sånt?
Bästa skulle vara om jag kunde ladda ner från någon :)

1-3 i kväll
Real Madrid -_-Là ChampionS-_-
2006-02-25 19:25
Fredecó//
HAHA det är väll klart dom sänder HENKES match! ;D
Barcelona Fredecó
2006-02-25 19:12
Visar dom barca ikväll på 4+?
Barcelona Gabriel
2006-02-25 19:09
pyol

Spelar de på det sättet så är de verkligen osmarta. Det kommer att finnas otroligt mycket ytor på kanterna som isånnafall Ronaldinho och Messi kommer att utnyttja förr eller senare, inte mig emot ifall de spelar med 3 backar och ett centrerat mittfält - det kommer passa oss perfekt.
Barcelona pyol
2006-02-25 19:06
Barcelona Schubert
2006-02-25 19:05
Forlan och Milito är inte tillräckligt bra för Barca. De är för sega spelare som inte bidrar särskilt mycket i spelet. Jag ser hellre att man värvar C. Ronaldo som ersättare för Larsson. Messi kan spela centralt också. Det anfallet skulle bli mycket snabbare och ha mycket mer spelstyrka. Jag tror inte att man behöver en klassisk "nia"; har man bara tillräckligt många bra spelare så kommer målen ändå. Titta på Roma som ställt upp utan en nia och vunnit typ tio matcher i rad.
Villarreal Totti per me
2006-02-25 18:52
ciao a tutti.

Den känslan Gabriel har alltså, den är skrämmande.
Chelsea - Barca 1-2 tippade han innan match, visst blev de 1-2 trots att Barca blev snuvade på 1-2 straffar, bevisar hans känsla.

Lycka till ikväll
El trideñte magico
2006-02-25 18:48
Är det ingen mer än mig som tycker att det e lite segt att vänta tills kl 22.00 tills match? skulle vara gött om alla lag lirade 20.00
Barcelona Gabriel
2006-02-25 18:48
Marcos

Ofcourse, jag tar oss till vinst i ligan och champions league - jag lovar ;)
Barcelona Gabriel
2006-02-25 18:44
Jontteee

Haha, skoj något sånt som du sa till mig säger bara sånna som aldrig träffat mig eller upplevt att se en match tillsammans med mig, för det är först då man ser en Barçamatch tillsammans med mig som man verkligen förstår hur otroligt stor culé jag faktiskt är - jag har varit fan innan krisen kom. Men som jag sa till någon igår, det är ointressant att prata om antalet år som någon varit culé, den enda anledningen till att jag nämner detta är för att du ska inse att jag inte är en fräsch culé.

Sedan måste du väll förstå att det ligger lite charm i det jag nämner angående i mina känslor, dessutom är det inte alltid som mina känslor är positiva. Jag väljer att inte se det som en "magisk" känsla utan snarare som att jag känner till mitt lag väldigt bra, utan att på nått sätt försöka skryta - man måste väll be om ursäkt för sånt här inne (palla riskera nått).

Bara för att ge några exempel så sa jag till alla att vi skulle förlora borta mot A.Madrid och hemma emot dem, jag sa även att vi skulle förlora borta i cupen mot Zaragoza. Jag sa att vi skulle slå Real Madrid borta med antingen 1-3 eller 0-3 men eftersom jag tillslut oddsade på 0-3 så tar jag det som det "riktiga" dessutom sa jag att vi skulle slå Chelsea med 1-2. Men som sagt detta är bara några sammanträffande som sagt, jag säger även nu att vi slår Chelsea på CN med 4-1 - vi får se vad som händer.
Barcelona Marcos
2006-02-25 18:21
Ojojoj. Vad fantastiskt. Kolla in Diego Armando Maradonas officiella hemsida :D

Messi kommer verkligen att bli nästa Maradona, ingen snack om saken. Det är inte inte ofta det föds en spelare med så mycket talang. Väldigt sällsynt. Nu har det iaf inträffat, eller rättare sagt det inträffade 1987... Leo Messi, "La pulga atomica".

Messi är världens bästa spelare tillsammans med Ronaldinho enligt Diego.
Barcelona 95Ronaldinho95
2006-02-25 18:14
L.Messi är mycket snabbare,smartare, än Robinho!!
Barcelona Marcos
2006-02-25 18:11
Men som alla vet så är Maradona bättre än Pelé ;)

Jonteee, var glad att Gabriel är det nu. Han ska frälsa oss med sina profetior, visa oss vägen The One... :)

Vi vinner ikväll 4-0.
Real Madrid -_-Là ChampionS-_-
2006-02-25 17:58
Ike//
Förrut tyckte jag också Messi var lite vassare men sedan Robinho kommit igång på riktigt nu tycker jag faktist Robinho är bättre nu.
Båda är fantastiska spelare men man kan bara inte låta bli att le när Robinho kommer offensivt på vänsterkanten och tar sig förbi gubbe efter gubbe =)
Nu har även målen börjat komma för Robinho,men ska bli kul att se i frammtiden hur det blir med Messi(Nya Maradonna?) och Robinho(Nya Pelè?) ;D

nu när Real forumet blivit atackerat av massa fjortis medgångs fans som inte kan skriva så kanske man ska ägn lite mer tid på erat forum som faktist värkat klarat sej undan monstrerna =)
Barcelona Jontteee
2006-02-25 17:43
Gabriel

Fan att du inte va Barca Supporter när vi hade våra kris år, med din känsla hade vi inte haft det o speciellt hade vi vart historiens bästa lag..

Visça el barca!
Las Palmas Joel (Osa-red)
2006-02-25 17:43
Lycka till ikväll!
Barcelona J26
2006-02-25 17:36
R.Carlos

alt + 0 + 2 + 3 + 1 ( håll inne alt hela tiden medan du trycker in siffrorna)
Real Madrid R.Carlos
2006-02-25 17:27
Hur va de man gjorde erat C i tex Barca ni vet med en svans under.?
Barcelona La Rambla
2006-02-25 17:24
Robben försökte just filma till sig en straff mot Portsmouth. Står fortfarande 0-0.

Edit: Haha, och där gör Lampard 1-0
Barcelona La Rambla
2006-02-25 17:18
Ike

Nu är du ute på djupt vatten. Inser du inte att det nu kommer hagla omogna kommentarer ifrån nykläckta maränger som ska dela med sig av sina genialiska expertanalyser, startelvor mm i vem som är bäst. :-/
Annons: