/spanien/barcelona/forum/24777.aspx/spanien/barcelona/forum/24777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2006-02-23 11:02
Murinho är en pajas....
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-23 10:57
Skönt med kommentarer från Mourinho efter matchen.Man väntade ju bara på att han ska göra bort sig.Haha,vill få Messi avstängd,den karln är ju inte klokt.Nån som borde däremot varit avstäng är ju Robben i PL mot Pool.Där har jag inte hört några klagomål från Mourinho.
Det är väl skillnad på ens egna spelare jmf med moståndarnas.Som någon sa,Mourinho är som en bortskämd fem åring.
Barcelona Sonde
2006-02-23 10:52
La Rambla: Jag trodde först att han sa "Sinks".

"I sinks, you sinks, they sinks, everybody sinks!"

Helt underbar seger. Känns så skönt att få sätta dit Chelski.
Barcelona Garrincha.
2006-02-23 10:47
Chelseafans älskar sitt martyrskap, ta det inte ifrån dom! Om dom inte hade sitt inbillade utanförskap att vältra sig skulle dom bli alldeles tillintetgjorda. Låt dem hållas, det är ju synd om dom!
Barcelona messsi
2006-02-23 09:35
Mourinho tycker att Del Horno gör en regelrätt tackling men kommer med för hög fart när han ser bollen är borta ?Skratta eller gråta ? . Man såg redan inledningsvis att Del Horno var sugen på att tackla och så blev det. Enligt mig är det överfal..
Otroligt nöjd med segern men tråkigt att göra Mourinho besviken.

Visca el barca!
Barcelona La Rambla
2006-02-23 09:22
Mourinho:
"I thinsx, you thinsx, they thinksx, everybody thinsx..."

Lol! Vilken clown. :-)~
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-23 09:05

Gårdagens bästa byte: Deco ut!
Grymt skönt att Rijkaard tog ut honom. Fruktansvärt irriterande när han slutar spela och slår ut med armarna mot domarn, allt för att han inte är tillräckligt snabb eller stark för att vinna närkamperna. Sluta gnäll och spela fotboll.
Flames
2006-02-23 08:45
Hehe var inne och läste på Chelseas forum. En tyckte att Barca är ett jävla Franco lag.....riktigt kul nivå där inne =)
Barcelona La Rambla
2006-02-23 08:36
Flames

Visst. Jag är kanske lite för känslig och tar åt mig. Borde egentligen skaka det av mig bara och njuta av segern. Engagerar mig kanske lite väl mycket. Nåja, det lär bli två hektiska veckor inför returen. Det ska bli intressant att se om domaren tvingas lägga pipan på hyllan han med.

Fortsättning lär följa.
Flames
2006-02-23 08:33
La Rambla
Vad hade du väntat dig? Det är så tragiskt men när det är åt andra hållet gnäller han inte. Påminner inte så lite om en bortskämt 5 åring.
Barcelona La Rambla
2006-02-23 08:15
Sämre förlorare än Mourinho får man väl leta efter. Rent ut sagt pinsam, roande att läsa alla kommentarer efter matchen.

"Can we suspend Messi for what you call in Barcelona play-acting?" the Chelsea manager said. "Barcelona is a very cultured city. It's a place where they understand all about the theatre."

Nu ger han sig på hela staden Barcelona. Försöker få Messi avstängd till returen. Vilken looser.

Messi filmare? Ta och kolla in del Horno efter hans wrestling-tackling. Vem rullar runt och filmar mest?

Vilka kärringar! Nog fan för att Barcelona efter förra mötet fick höra vilka dåliga förlorare de var, och det efter ett synnerligen diskutabelt 4-2 mål av Terry. Men det Chelsea sysslar med nu saknar ju motstycke. De har fått för sig att ingen i världen kan slå dem. Fan pinsamt att "höra" dem. :-)~
Barcelona Nemo
2006-02-23 07:44
Messí en fuskare? Knappast! Han blir bryskt ramad av Del Horno, sedan när Messí väntar på domarens signal, rullar han i gräset, kanske för att dämpa smärtan? Messí är ingen dykare.
Real Betis petkar66
2006-02-23 05:49
Tycker Messi är grym rent fotbollsmässigt men han är lika pinsam som så många andra fotbollskärringar.Låt överdomare kunna dömma långa avstängningar mot avvarter som Messi håller på med.
Spinbad
2006-02-23 03:55
Jävlar vad skönt. Hela laget höll ihop ´jättebra. Målet vi släppte in var jävligt billigt iofs men ändå. Om Valdes gör mer tavlor den här säsongen lär klubbledningen köpa en ny målvakt. Gio var över all förväntan, credd till honpm"!¨

ps. jag är råfull sorry för stavningen etc....
Barcelona Gabriel
2006-02-23 03:32
el Flaco

Gracias hermano :)

För att vara riktigt ärlig så kan jag säga att jag fått rätt varje gång i år som jag sagt att Barcelona kommer att vinna, respektive förlora. Jag får en antingen bra eller dålig känsla, vilket jag litar stenhårt på. Visst låter det lite sjukt, men det är som att jag oftast vet innan matchen spelas vare sig det kommer bli en bra kväll eller en dålig kväll - och idag hade jag en bra känsla i magen ;)

Att jag sedan lyckades få in oddset 1-2 är nästan lika sjukt som att jag oddsade 0-3 emot Real Madrid i höstas på Bernabéu. Lika många av mina kompisar som skrattade åt mig och tyckte att jag var allt för optimistisk då var det även idag, åh vad det är skönt att ha rätt - kan dessutom skryta lite med ansiktet i vädret om att det beror på att jag känner till "mitt egna" lag ;)

Kharles

Helt sjukt, jag blev helt euforisk när Eto'o gjorde det avgörande 1-2 målet. Precis som för de flesta andra här inne (antar jag) så var jag allt för upptagen med att dampa mig, skrika sönder min hals och ja...totalflippa, vilket gjorde att jag inte ens såg målfirandet. Men först i reprisen la jag märke till hur otroligt grova våra fans blev efter målet, bakom målet. Det är sånt som säkerligen lockar nya fans till laget - 2500 culés sägs det ha varit.

En underbar natt, vem av oss sover inte gott ikväll, nåja de flesta gör väll det redan som La Rambla, han gick antagligen och la sig som vanligt runt 12 strecket ;) Det är dags för mig nu med.

Sueños dulces aficionados y amigos, jugamos juntos, jugamos con el equipo - somos el Barcelona - Visca!
Barcelona Camparn på nou
2006-02-23 02:58
VILKEN FANTASTISK KVÄLL!
så länge jag har längtat till denna RÄTTVISA revansch.
Inga chelsea fans ska gnälla över utvisningen och orättvisor som uppstod. Domarn valde att inte dömma två solklara straffar för oss det utjämnar deras förlust.
Vi är det bättre laget och det visade vi
Visca Barça!!!
Barcelona Kharles
2006-02-23 02:28
Det var kul att se Barça-klacken mer högljudda an chavsens dito under matchens gång.. :D
Barcelona Kharles
2006-02-23 02:06

Historien fortsätter...

Madridinho
2006-02-23 01:57
det blir ganska svårt för oss att vända mot arsenal..
Barcelona Suñol_
2006-02-23 01:56
är det ingen annan som vill se Barca mot real i en final...skulle kunna bli en av dom mest klassiska matcherna någonsin...som vi förhoppnungsvis vinner...
Barcelona Barça-fan
2006-02-23 01:49
Någon som har videoklipp på utvisningssituationen?
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-23 01:40
el Flaco//

Hehe, du låter som en moraltant :) Låt fjantarna komma in hit och skriva vad f-n de vill. Låt bara bli att läsa det de skriver. Du kan ju bara hoppa över de rutor med vita tröjor. Eller? Detta är kanske synd för de R.M:are som vill diskutera men så är det ibland.

Så ett tips, skit i dem!
Barcelona el Flaco
2006-02-23 01:36
Ämne: Tenim un nom un zap ....
Bra sagt hermano, du fick med det mesta ;)

PS: så sjukt att din "profetia" stämde in, barca vann med 2-1. hahaha. Du skrev det till mig igår om jag minns rätt. Har du nån slags kristallkula där hemma? ge mig några tips i framtiden isånafall :D
Barcelona el Flaco
2006-02-23 01:32
Vilken match!!! En utav de bästa jag sett!!!
Oleguer och Gio täpper till ganska bra på sina kanter, Deco, Motta och Edmilson kriger ner Lampar och Makelele och Ronaldinho och Eto'o glänser i den matchavgörande stunderna. Och sen, slutligen Messi...han skrämmer mig, den killen skrämmer skiten ur mig. Stämmer det att han bara är 18 år gammal? Han symboliserar vår framtid.

Slutligen så till redaktionen, skärp er! Släng ut några av de här omogna, avundsjuka real-fansen som bara kommer in hit och sprider hat.
Real Betis Halllo
2006-02-23 01:29
Messi e enligt mig eran bästa spelare under den senaste månaden. Han kommer bli stor men är nog redan det Valdes håller helt med om det där om Glen Hysen märkte ni hur han skrek o skratta när han trodde att Lampard hade gjort mål igen fyfan va skam att han så proffesionell inte kan hålla låg profil och kommentera neutralt. Typiskt!!
Ni tar er vidare, de e chockade :)
Barcelona Gabriel
2006-02-23 01:29
Tenim un nom un zap tothom..Barça, barça,barçaaaaaaaa!

Det är kvällar som denna som man lever för som culé, 1-2 resultatet är det perfekta resultatet som jag även spekulerade i innan - nu har vi allt i egna händer dessutom på Camp Nou.

Alla har sin egna uppfattning angående Del Hornos utvisning, själv tycker jag att han förtjänade det röda kortet. För det första var han inte på nått sätt i närheten av bollen i situationen, han går klart och tydligt in för att stoppa Messi med oschyssta medel, bara för att det inte var dobbar på benet så innebär inte det att det inte är en farlig sitation. Messi tappade andan så visst var det farligt spel, att sedan en bitter Mourinho anklagar matchens spelare som ett teaterproffs visar bara ytterligare en gång vilken typ av löjlig karraktär som han besitter. Om då den sitationen anses allt för hård för en utvisning så spelar det egentligen ingen roll då Del Horno hade förtjänat sig en utvisning, han stämplade Messi på benet i en tidigare situation dock utan kort. Det kan anses vara lite tråkigt att detta hände för vissa, men jag själv bryr mig inte ett skit eftersom det kompenserades ordentligt eftersom vi inte fick två solklara straffar utav domaren - det jämnade ut sig alltså.

Bortsett från detta så var vi det bättre laget även innan utvisningen. Men efter utvisningen så kunde det rullat iväg ordentligt. Det var bara en strålande Cech och Terry som hindrade oss från att göra både 3, 4 eller tom 5 mål på SB.

Jag är grymt nöjd med laget, och grymt nöjd med Oleguer - hoppas detta bevisar att han kan klara av motståndet av snabbhet när han spelar på kanten, men visst har han brister i sitt spel.

Varför envisas Rijkaard med Gio? Det är något jag aldrig kommer förstå!

När Larsson kommer in gör han det bra - han står defenitivt för en stor del av våran vändning. Eto'o gör det jobbet som vi alla eftersträvat i så många år. Han finns där när han som mest behövs och gör mål trots att han gör en av sina mindra bra matcher.

Nu börjar det bli sent och jag har fortfarande inte vaknat ifrån euforin, i sånna här dagar som denna är det värt att skrika sönder halsen - mer utav mig imorgon men tro fan att man är överlycklig idag.

Nu tar vi detta avancemanget grabbar - a por la champions visca el Barça!

För övrigt är glenn hysen en pajas! :) Buenas noches!
Real Madrid MadridKungen
2006-02-23 01:28
Ärligt, ibland vill jag bara skjuta Hysen. Kan man fixa en neutral expertkommentator till nästa match? Jag vill se Gunnar Nordhal vara expertkommentator tillsammans med en "vanlig" kommentator.
Nån som vet om ZTV sänder Barcelona - Chelsea nästa match?
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-23 01:25
Valdés//

Del H´s utvisning är dock väldigt diskutabel. Visst skulle han haft gult kort vid stämplingen på Messis knä men inte ngn utvisning vid hockeytacklingen. Var lite väl hårt dömt där. Samtidigt ska jag inte försvara Del H´s idioti, men hade vi fått något liknande dömt mot oss så hade det varit krig från vår sida.

Ibland är det bra att se saker ur olika perspektiv.

Visca Blaugrana!
Barcelona Valdés
2006-02-23 01:18
Vad skall man egentligen säga om Messi - totalt respektlös och helt överlägsen under hela matchen. Även Puyol och Motta imponerade stort.

Någon som vet vad och hur mycket Glenn Hysén röker och dricker när han är i direktsändning, och vad kommenterar han för det är ju inte samma match som vi andra får se.

Eto´o gör det igen, avgör en viktig match till vår fördel. Han är världens i särklass bästa anfallare.

Det är nog få Chelseafans som kommer att lyfta fram att domaren missar två solklara straffsitutationer.

Del Horno går medvetet, fult och korkat in för att skada Messi vid två tillfällen. Skall bli mycket underhållande att få läsa om Chelseafansens och Mourinhos konspirationsterier och bortförklaringar imorgon......men förmodligen är såväl UEFA som Tony Blair och Koffi Annan inblandade.
Barcelona FCBX85
2006-02-23 01:15
Utvisning eller inte det kvittar för mig, Barca vann. Det är en del av fotbollen att bli utvisad.
Annons: