/spanien/barcelona/forum/24776.aspx/spanien/barcelona/forum/24776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Fernando Redondo
2006-02-26 00:11
Tyvärr är rasismen utsprid bland dom flesta Spanska lagen i La liga. Även om det är förjävligt det som hände ikväll får man inte glömma bort att Svinen finns både bland real & barca fans. Spanska förbundet måste gå in med hårdhandskarna. Ett rimligt straff vore att man får spela resten av säsongens hemmamatcher utan publik. Det skulle nog få folk att hålla käften på arenorna.
Barcelona messsi
2006-02-26 00:11
" Edmilson uträttar inte mycket på planen " / Robert Pärlskog. Skratta eller gråta ?

Visca el barca
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 00:10
japp, synd att edmilson inte fick målet där, det är han värd
Barcelona Barca Barca
2006-02-26 00:09
Hahaha, asså i detta läget säger jag bara. Gud är större än vad vissa tror. Direkt efter apljuden, vad hände? straff och en man utvisad. Dom stog där som förlorare.

Rättvisan slog till på en gång.

LÄNGE LEVE ETOOO
Barcelona Señor Cúle
2006-02-26 00:08
3 svartskallar avgör matchen, o det gillar nog inte rasisterna ;)

Dock Edmilson som ska ha cred för straffmålet, då hans volleyskott var UNDERBAR!
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
Henke han är våran nya Solskjaer FAN VA JAG ÄLSKAR HENKE min favorit spelare efter Ronaldo :D
Barcelona Gabriel
La Rambla

Ja, fan så synd att han inte gick av planen. Då hade det hela uppmärksammats så mycket mer internationellt och ett hårdare straff skulle vänta för Zaragoza. Men nåja, han visar vilken otroligt profisionell spelare han är när han väljer att stanna kvar på planen istället.

Eto'o es un campeon, visca el camerunes!
Real Madrid Zizou-Mano
2006-02-26 00:07
Tror ni verkligen på att spanska fotbollsförbundet gör något eller? HAHA säger jag bara!
Barcelona Mr B. Arca
Skön seger...tippade 0-1 men va fan.

Trist att Larsson ska lämna...

Hoppas nu Valencia (som känns som det största hotet) tappar imorgon.

Barcelona Garrincha.
Men ur en moralisk aspekt var det såklart en alldeles lysande match. Asen fick vad dom förtjänade helt enkelt!
Athletic Ottar
Skönt att Barca avgick med segern efter de bedrövliga tilltagen från slöddret på läktaren. Jag har absolut inget emot Zaragoza som lag, men allt annat än en förlust för dem hade känts moraliskt anstötligt med det inträffade i åtanke.
Barcelona hammabarça
2006-02-26 00:06
Ämne: En seger för fotboll....
Ja precis, Spanska fotbollsförbundet är ett skämt. Samma sak hände förra året med då Eto'o gjorde "ap dansen". Det är ju nästan så att man hoppas Uefa eller Fifa tar tag i detta..

Força Eto'o
Spinbad
2006-02-26 00:06
Jävligt skön vinst. Zaragoza är faktiskt ett riktigt bra lag som spelar förbannat snålt och på deras hemmaplan är de extra starka. Vi spelar inte bra, spelarna såg ofokuserade och slitna ut. Motta var bedrövlig redan från start medan Van Bommel gör ett starkt inhopp. Jag klagade på Van Bommel tidigare idag men om han kan spela så här kan han faktiskt tillföra en del med sitt lite mer fysiska spel (jag är en riktigt kappvändare idag).

Jag hoppas Eto'o-incidenten kan få spanska förbundet att fatta vilka feta problem de har. Några gånger när jag varit på Camp Nou har även barcafans skrikit liknande slagord mot motståndarnas färgade spelare. Så jävla bedrövligt. Men Spanien har stora problem även i samhället i stort med gigantisk segregation och allmän vardagsrasism som får Sverige att nästan se jämnlikt ut. Beteendet är ledsamt men naturligt så som det allmäna klimatet är i Spanien.
Barcelona La Rambla
2006-02-26 00:05
Samuel "No mas" Etóo!

Visca Etóo!
Barcelona ED DA´ MAN
Rasismen inom fotboll är en spegel för hur det ser ut i samhället i Spanien. Tyvärr så sitter ett förbund och delar ut löjliga böter som inte ens motsvarar en bråkdel av en månadslön och sedan hänvisar att det inte är klubbarnas ansvar
Real Madrid Fernando Redondo
Strongt av Eto´o att stanna kvar på planen och inte låta SVINEN, på läktarna "vinna!"

Tråkigt att rasism är sånt stort problem i Spanien.
Barcelona (catalonia barca)
nu skiter jag i om jag blir avstängd.
fuck alla rasister och fuck alla Zaragoza fans som är rassar.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
HENKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Xavi_
2006-02-26 00:04
KROSSA rasismen och idiotjävlar som beter sig så där!!!
Så j-la skönt att vi vann matchen, med tanke på det som inträffade.
Samuel Etoo.. finns bara en Samuel Etoo!!!
Barcelona Garrincha.
Någon här med en läkarutbildning? Hur lång tid snackar vi när det gäller Ronaldinho?
Kan det här ha varit säsongens värsta pyrrhusseger? han måste vara tillbaka om två veckor!
Real Madrid -_-Là ChampionS-_-
bra insiativ att Etoò att han tänkte lämna planen efter alla glåpord men det som var ännu bättre var när han assisterade Henke och därmed punktera matchen =)
BORT MED RASISM!
Sanne
II Barça II : Om du inte hänger med på nyheter osv så är Henke klar för HIF till nästa säsong.

Ville så gärna att Etoo skulle ta straffen så att han skulle få tyst på de idiot rasisterna som gav ap-ljuden ifrån sig.
Tycker att Etoo gör rätt i att inte vilja fortsätta spela men han gör det ändå och det gör en glad att se.
BigM
Jag hoppas verkligen Zaragoza får ett kännbart straff för det deras fans gjorde mot eto'o, och även sina egna spelare vilket de inte tänkte på, hör inte hemma på en fotbollsarena. Inte någon annanstans heller för den delen.
Barcelona La Rambla
2006-02-26 00:03
Jag tycker att Etóo skull stått på sig och gått av. Så det blir en diskussion i Spanien och något görs åt eländet. Med facit i hand är jag självklart glad att han stannade kvar. Att han sen håller sig kolugn och inte ger igen åt de på läktarna är beundransvärt. Min beundran för honom stärktets ikväll.

Ronaldinho haltade av planen, blir orolig nu. En sträckning som tar en vecka att kurera eller?
Barcelona Gabriel
Fy fan jag skäms över att vara spanjor i tillfällen som dessa, så jävla idiotiskt är det något jag hatar i denna värld så är det rasism. Precis som Eto'o själv påpekade så har ju för fan Zaragoza själv mörka spelare i laget, snacka om att vara IQbefriade.

Fan så mycket jag hoppades på att Eto'o skulle göra mål, så otroligt mycket.

Hoppas att Zaragoza får ett kännbart straff - synd att klubben isånnafall ska straffas för vad deras totalt idiotiska fans gör.
Barcelona Kharles
En seger för fotbollen. Nazisterna sköt sig själva i foten, kul också att Celades gjorde bort sig. Skönt när Eto'o gjorde V-ictory tecknet mot nazisterna.

hammabarça

Nej, de får väl bara några hundra euro i böter av det korrupta spanska fotbollsförbundet.

Visca El Barça! Recital de Campeon!
Barcelona S.W.A.T
de e den skönaste segren på hela säsongen!
Real Madrid Zizou-Mano
2006-02-26 00:02
Eto'o var värd en stjärna idag!
Mycket bra gjort av honom. Jag kan inte säga att jag älskar Barcelona och Eto'o men idag, när jag såg hur berörd han var, då jävlar. Då tyckte jag det var väldigt synd! Att en kille av hans status och hur bra fotboll han spelar, ska få stå ut med dessa skit grejer är ju fan löjligt!

BORT MED RASISMEN!
Barcelona Señor Cúle
2006-02-26 00:02
SÅ JÄÄÄÄÄÄÄVLA SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!

Dem jävla rasisterna fick I SIG!
Väldigt skönt med en 2-0 seger, Edmilsons volley var grymt snygg, och Eto'os framspelning till Larsson var hur grym som helst.

SKÖNT!
Barcelona ED DA´ MAN
2006-02-26 00:01
Va gött å trycka upp dom målen i röven på svinen
Annons: