/spanien/barcelona/forum/24775.aspx/spanien/barcelona/forum/24775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rubin
2006-02-23 15:15
Hehe lite lustigt (dock inte så konstigt) att det bara är här inne som folk tycker att utvisningen var helt korrekt.
Personligen tycker jag den var åt helsike!! Ska man ge rött för en sån grej så blir det ju inte många spelare kvar på plan, iaf i England. Att sen lille Messi grinar å rullar runt på planen är ju tyvärr nåt som sker hela tiden i dagens fotboll, så inge överdrivet agg mot det (till er som säger att Messi inte filmar: Kom in i matchen haha hur många varv rulla han? Å hur snabbt var han uppe efter kortet?)...därimot ska domarn ha all skit i världen!

Tycker det är synd att domaren, i år igen, får en central roll och på egen hand nästan "dödar" denna matchserie mellan två stora lag.
Det vore ju kul att få se en match där båda lagen har 11 man på plan och där det tillåts både finesser och tacklingar!

Ps. Jo jag håller på Chelsea, men äre nåt lag vi ska torska mot så äre mot Barca.
Barcelona Babinjovic
2006-02-23 15:10
Älska Barca! Vi visade att vi skall ha CL guldet till Barcelona!

Tycker att laget spelade grymt framförallt LEO MESSSI , den spelaren är var helt underbar igår.
Han lekte med hela chelseaa ;)

FOOOOORZA BARCA, CL GULD NÄSTA

P.S BARCA VINNER LIGAGULDET MED!
Barcelona Suñol_
2006-02-23 15:05
Tycker dom flesta madrid fansen(inte Madridinho) som varit här inne har varit nyanserade och haft samma uppfattning som oss om utvisnings situationen...glenn kan man ju bara skratta åt
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-23 15:05
Madridinho ///
grabben madrid måste tappa hoppet om ligan i år.
den är i våra händer och den blir vår.
Ps.CL blir också vår.
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-23 15:03
Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink ///
haha du säger att vår seger mot chelsea var en seger för fotbollen.
din uttalande kan man jämföra med den första människan på månen soms a att det är ett kliv på månen men ett stort framgång för mänskligheten.
Barcelona barcelona_10
2006-02-23 15:01
Efter att jag kollat på del hornos stämpling några gånger måste jag säga att det är en av de fulaste jag sett. Han förtjänade verkligen det röda kortet. Angående mourinho, ja vad säger man vilket jävla skämt han är.
Villarreal Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink
2006-02-23 14:59
Fan vad gött att se er vinna igår, en seger för fotbollen.

Messi är helt otrolig, tycker nästan att han har varit eran bäste offensiva spelare hittils den här säsongen, åtminstone jämnhetsmässigt. Gör nästan alltid bra matcher. Blir skoj att se honom i VM tillsammans med Riquelme med flera, Argentina känns livsfarliga.

Håller med folket som gnäller på Glenn Hysén, värre bisittare finns inte. Vaddå genomskinligt att han håller på englandslagen, dag ut och dag in, i varenda match vartenda år? Lampards slår en "fantastisk frispark", Ronaldinhos är "oflyt". (fast det snarare är tvärtom) Barcas kvittering "kan man väl knappast kalla rättvis, höhö". Puyol är "yvig och dålig i uppspelsfasen" medan Terry "nickar alltid rätt, har ett mycket bättre spelsinne"
Chelseaspelarna är "hjältar" och barcalirarna "filmar stup i kvarten". Kan hålla på i hundra år med glenncitat... Det enda jag håller med honom om är att Deco är en gnälleröv.

Kom igen nu, knyt i hop säcken på Camp nou och klassa englandspacket.
Barcelona Schubert
2006-02-23 14:54
Messi, vilken spelare. Tydligt hur spelare som hela tiden utnyttja sin fart, som Messi, lyckas bäst mot engelskt motstånd. Det håller inte att stå och stampå på bollen, som vissa andra Barcaspelare tidvis gjorde.

Nu tar vi det här. Bara att hoppas att de andra "Chelsealiknande" lagen: Bayern och Liverpool; tuffa, defensivt starka lag, åker ut. Det är dom jag är mest rädd för. Lag som försöker spela fotboll har ingen chans mot oss.
Madridinho
2006-02-23 14:52
förra säsongen var milan på väg att vinna både cl och serie a. men dom sjabblade på slutet, dom skulle satsat på en av tävlingarna och inte båda.
det är väldigt svårt för ett lag att vinna både ligan och cl.
Madridinho
2006-02-23 14:45
det är bra att ni går vidare för då kan vi gå om er i ligan
Barcelona II Barça II
2006-02-23 14:44
Det som fick mig att verkligen se rött igår, det var inte när Motta(som förövrigt gjorde en underbar match!) gjorde ett självmål utan det var när Lampard sköt en frispark, och Glen Hysen trodde att den var inne.

"jaaaaa hahahaha jaaaaa 2-0" skrek han!
Märks ju tydligt vilka han höll på!
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-23 14:41
Till alla Real M-fans:

Kom in hit och njut av vår underbara seger! Alla världens människor ska vara med och njuta när FC Barcelona vinner matcher i fotboll!!!

Ironi - vad är det?
Barcelona Jontteee
2006-02-23 14:39
till alla idiotiska real fans som kommer hit...

Tänk om det hade vart Robinho som Del Horno försökt skadad så skulle ni FAN tyckta att det skulle vart rött kort + flera matcher avstägning..

Fotbollen är närkamper o så, men fotboll är inte att skada varandra ....
Barcelona II Barça II
2006-02-23 14:31
Glömde även att nämna vår underbara deffensiv igår! Vilken match dem gör, alla kämpar och ingen i backlinjen gör en dålig match! Nu har vi bevisat det också, vill vi spela lite deffensivt så kan vi göra det!

Edmilson så som han har växt! Helt otroligt!

Visca el Barça!
Barcelona S.W.A.T
2006-02-23 14:31
Del hornos taktik var att skada messi
Barcelona II Barça II
2006-02-23 14:26
Jag tycker inte att detta är avgjort än. Man får inte tro för mycket, det är en match kvar och man ska inte ta något för givet. Chelski är ett bra lag.
Barcelona La Rambla
2006-02-23 14:17
Här finns utvisningen, alla målen och sen 1 & 2 halvlek för de som är intresserade.

Sonde//
En sak är åtminstone säker. Mourinho was sinked big time. :-)

petkar66//
Snälla du. Messi är känd för att inte filma, han står upp så länge det bara är möjligt. Visst, det låter som en klyscha. Men själv har jag haft nöjt att se honom i stort sett alla A-lagsmatcher han spelat. Det är inget skämt, han är genomärlig med tanke på alla sparkar han får över hälsenorna. Ett tips till dig, ladda ner filen med utvisningsituationen. Studera sen passningen Messi tar emot just innan han börjar ruschen mot Robben på kanten. Om han nu är en sån filmare, varför står han upp efter den tackligen från del Horno, trots han staplande accelererar iväg. Snälla, kan du svara på det?

Som andra även har skrivit. Det är okej för den som utdelat tackligen att rulla runt på gräset och oja sig utan att någon objektiv kommenterar det. Men när den drabbade gör det blir det ramaskri och man fördömmer spelaren som historiens värsta teateraktör i media. Vilket j-a hyckleri!
Barcelona FC Robin
2006-02-23 14:16
Självklart ska det vara utvisning. Chelsea ska vara glada att det inte blev fler röda kort + straffar till Barcá.

Man kan ju helt klart se hur Del Horno skiter i bollen och har siktet insällt på Messi! Och det är klart att Messi får ont när han får en stor tung norrman på sig. Konstigare är att Horno fick ont och ligger och rullar minst lika mycket på marken som Messi. Jag säger bara det, att om Messi skulle bli avstängd i efterhand så ska Horno ha minst samma avstägning!!! Han filmar precis lika mycket...

Barcelona var annars det bättre laget och vann helt rättvist. Chelsea spelade fult och visade inte någon hänsyn, med andra ord var de rädda att förlora, vilket de gjorde! På Camp Nou hoppas jag Barcelona krossar Chelsea med 4-0!!!!

Älska BARCÁ!

Barcelona livoz
2006-02-23 14:16
Tycker det är en solklar utvisning...han försöker inte ens träffa bollen utan springer rakt in i Messi..
Barcelona Rambo~
2006-02-23 14:06
lol vem raderade mitt inlägg? :S
Barcelona Messi
2006-02-23 14:03
Är inte det här nog för att få ett rött kort så...

http://home20.inet.tele.dk/arsenalclips6/DHorno.gif
Barcelona Tompa
2006-02-23 13:59
Madridinho:
"del horno rörde ju inte ens messi och när messi sitter där så lägger han sig ner och rullar, han borde åtminstone ha fått ett gult kort för det."

Jag vågar slå vad med dig om att Del Horno gjort samma sak på en Realspelare hade det låtit helt annorlunda, pinsamt att läsa...

Vad gäller Wennman så är han liksom de flesta fotbollsjournalister anglofiler in i själen. Det är inte överraskande att han skriver som han gör, inget att bry sig om. Visar bara vilken skräptidning Aftonbladet/Sportbladet är.

Mot kvartsfinal. Hoppas vi nitar Chelsea och Murinho rejält i returen. FORCA BARCA!!!!!!!!!!!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-23 13:56
Madridinho: haha, madrid fotbollskunnande speglar sig, 1-0 till chelsea på camp nou räcker inte till en förlägning, vet inte om du har följt cl så länge men blir de lika efter 180 min i ett dubbelmöte så kollar man på det laget med flest bortamål om vem som ska gå vidare, hej!
Barcelona el Flaco
2006-02-23 13:53
Alla gnäller nu att det inte borde varit utvisningn på Del Horno och menar att domaren (lyssna nu) hjälpte Barcelona. Ändå så nämner ingen om de två solklara straffarna vi borde ha fått och plus att Chelsea-spelarna inte spelade ut bollen då Motta blev skadad, en spelare som är känd för att INTE slänga sig. Dåligt sportsmanship. Och sen det här (som Mourinho och aftonbladet tar upp) att Messi filmar är inte ens värt att kommentera. Ren avundsjuka säger jag bara.

PS: jag tror faktiskt att Mourinho inte är lika kaxig som han verkar vara. Jag tror bra att han blev mobbad som barn och att det enda han egentligen behöver är en enda stor bamsekram. Stackars Mourinho, det kan inte vara lätt att vara hatad i hela fotbollsvärlden. C'est la vie...
Barcelona Södan9
2006-02-23 13:37
Skönt att se bra spelarbetyg. Inte som real Madrid sektionen som ger 5or till i stortsätt hela laget då dom vinner en match med ett par mål.
Barcelona Tiago
2006-02-23 13:37
xinlisupreme
haha jo det e ju det jag fattar inte vart han får filmning ifårn vadd ska messi bara försvinna därifrån när en dum jävla del horno kommer inflygandes lr:S:S fattar inte om det går igenom att messi blir avstängd då e det en enorm jävla skandal.
Barcelona BARCA BLOD
2006-02-23 13:36
ang. utvisningen, del hornos tackling på messi i första läget då när messi snurra upp honom på plan halvan, skulle gett gult kort men domaren avaktade eftersom messi hade fördel (vet inte om ni la märke till det)i det andra läget är det själv klart gult, så han samla till sig det röda kortet..
Barcelona Messi
2006-02-23 13:36
Mourinho är den sämsta förloraren som finns, det visste vi redan.

Utvisningen var tuff. Men ett gult kort var solklart, och Del Horno skulle redan haft ett gult kort från mordförsöket tidigare.

Men varför säger inte herr Wennman ett ord om de två solklara straffarna?

Pinsamt. Sitter och längtar till Camp Nou. Räkna med de häftigaste visselorkanerna vi upplevt sen Figos återkomst.
xinlisupreme
2006-02-23 13:34
Jag fattar inte riktigt snacket om filmningar. Är det inte rätt uppenbart att båda får ont efter en sådan smäll?
Barcelona Lucho
2006-02-23 13:28
Madridinho: Nja.. det här med fotboll är något nytt för dig va?
Annons: