/spanien/barcelona/forum/24771.aspx/spanien/barcelona/forum/24771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kiddie
2006-02-23 17:24
Vad tycks om peter wennmans artikel i aftonbladet? Om hur han imponerades av chelseas tapperhet, anfalla även fast dom var en man mindre:) Min åsikt: Dom var ju tvungna att försöka peta in ett mål på hemmaplan! Annars kan dom ju inte spela sitt spel på camp nou (ställa spelarbussen framför mål)Det jag beundrar det är rijkaard's byten vid 1-1. I stort sätt alla andra lag hade spelat på resultat, borta mot chelsea 1-1 vem skulle inte va nöjd med det
antagligen alla utom FC Barcelona. In med henke och gasen i botten! Vi får vårat 2-1 ett riktig bra resultat på bortplan. Det är däför jag älskar barca inget rubbar deras spelide!
Till sist åt helvete med alla svenska engelskdyrkande journalister och komentatorer!!!
Villarreal Totti per me
2006-02-23 17:15
Ciao a tutti!

Hade en solklar tvåa igår på oddset.
Gick ner tillsammans med Gabriel som är välkänd här inne.
Efter en rätt så lång diskussion så kom vi fram till att om det är nåt lag som kan slå Chelski på bortaplan i Europa så är det, just det, Barca!
Grattis till segern. UT med pengamaskinen nu! Visa att glädje och harmoni slår pengar och makt.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-23 17:09
Ok, kul med vinst!
Nu till nästa match som väntar.
Tuff bortamatch mot Zaragoza.
Vet någon något om deras lag?
Möjliga skador, avstängningar?
Hur är läget i Barca?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-23 17:08
test
Barcelona II Barça II
2006-02-23 17:02
Finns det nån som tycker att Glen Hysen är bra? Hellre Jesper "Råttan" Blomqvist än Hysen!
Barcelona Adaminho
2006-02-23 16:55
Jag tycker inte Hysen var dålig, han var rent utsagt pinsam. Han skämmer ut sig själv. Så fort Lampard gör en fin passing blir det tonvis med berömm men när våran motsvarande spelare (ronnie) gör något ännu värre. Tex. När han balanserar med bollen på linjen och driver 40-40 meter med bollen i hög fart som bara han kan göra. Ja! Då sitter han helt tyst, precis som på barca mål. Haha. Tv kanalen borde skaffa en opartisk kommentator!

Visca Barca!
Barcelona Lion0
2006-02-23 16:52
Mm.. verkar som om Hysén håller på engelska lag. Det är i Spanien där det visas världens finaste fotboll. Men men.. Härlig seger igår, vi tar dom hemma också hoppas jag :)

Visca Barca
Barcelona Ghazza
2006-02-23 16:52
Ähh Glenn må vara dålig men Glenn är ändå Glenn ;)
Real Madrid Zizou-Mano
2006-02-23 16:49
Messi_2

Haha bra att det finns nån annan än mig som tycker Hysen är löjlig!
Barcelona Messi_2
2006-02-23 16:46
Hoppas Chelsea åker ut nu så den där jävla Hysen kan fara åt helvete. Vilken nolla han är expertkommentator och han skriver så fort Chelsea gör mål, men när Barca gjorde mål så höll han ju på att tjura för fan.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-02-23 16:39
Bra spelat igår. Tyckte att matchen var dödstråkig i första halvlek, men i andra halvlek var det fotbollsgodis. Bra av er att ni vaknade efter 1-0 målet.
Real Madrid King_raul
2006-02-23 16:35
Messi är en fara för många fotbollsspelares ego, killen bevisar gång på gång att han är väldens bästa om några år.
Och det ska krävas mkt innan jag pratar så om en culé lirare.

=)
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-23 16:31
Brummbrumm//

Barcelonaforum och inte landslags. Men om du tvunget vill veta;
Sverige vinner eftersom Svennis inte lyckas få englands stjärnor att spela som ett lag.
Barcelona FCBX85
2006-02-23 16:30
Förstår att utvisningen diskuteras flitigt, men för mig är det helt ovikgt. Vi vann va glada över det istället. Spelar ingen roll vilket skit snack alla säger!
Spanien Da Bomb
2006-02-23 16:28
Intressant diskussion.
Messi överdriver förstås, Robbens teaterkonster är löjeväckande men värst är det förstås när Reyes rullar in på planen igen i Real-matchen. Kollar ej serie A längre pga alla filmningar, avblåsningar och andlösa gester o diskussioner med domaren, spanska ligan kan också driva en till vansinne med alla dykningar men nu undrar jag om inte premiership nästan är ikapp i avseende på filmningar .
Det måste nog till något rejält innan allt fler tappar intresset. Kolla t ex på NFL som fysiskt är tuffare men där det aldrig käftas efter domslut. Självklart måste man få reagera men det är inte för att se Pippo lägga sig och gestikulera mot domaren eller för att se Rooney skrika åt densamme jag betalar dyra Canal+ pengar. Hårdare straff så försvinner filmare, gnällspikar. Se på nolltoleransen i NHL där spelarna nu lärt sig då det kostar för mkt att spela fult. Det borde gå att applicera på fotbollen också. Leve la jogo bonito (sp?)
Barcelona Kapten11
2006-02-23 16:27
Underbar seger igår och Messi hade, som alla redan vet, stor show(och då tänker jag på hans fotbollsspelande).
Jag tycker mittfältet stod upp bra och Motta var, trots självmålet, riktigt bra.
För övrigt tycker jag att Valdes har störst del i det målet. Kompenserar dock det senare med en härlig parad.
Mittförsvaret var lysande, vilket känns tryggt. Men, jag kan inte förstå, hur man kan tycka att Oleguer gjorde "en stabil insats", och "sin bästa match". Chelsea anföll oavbrutet på vänsterkanten, självklart medvetna om Oleguers tveksamma försvarsspel och bristande snabbhet. Frisparken som föregick målet orsakades naturligtvis av Oleguer som , precis som ett otal gånger, blivit uppsnurrad. Låt oss inte sätta en annan betygsskala för Oleguer, bara för att han tillhör dom sämre spelarna i laget.
Men, som sagt, en underbar seger och det känns så skönt, att vi har världens bästa anfallslinje.
Spanien Krax
2006-02-23 16:24
Kolla länktipset. Del Horno knappast oskyldig om man säger så.
Brummbrumm
2006-02-23 16:17
Jag vill dels gratulera oss till en underbar seger, där trots alla domslut (som till slut jämnade ut sig?) fotbollen och anfallsglädjen vann.

Men det jag dock tänkte ta upp. Vad ger ni chanser att sverige ska besegra eller ta poäng mot england? Vilken trupp de har. De visade inte minst lampard och terry som sannerligen förtjänar beröm även från detta forum. Hur ska lilla tobbe stå emot denna eleganta kreatör. vad ska svensson göra när han ser gerrards uppspärrade ögon med en stenhård blick på bollen och fötterna i finaste bruce lee manér på väg emot den.
Vad ska zlatan göra mot terry? tunnla honom? Då har han nog inga knän kvar att sparka bollen i mål med. Och lucic mot rooney... kommentar överflödig. Vi i barca ska vara otroligt nöjda att vi slog världens största förstörare av världens vackraste sport (de har ingen som kommit från de egna leden, och de har bara två med hjärtat i chelsea).

Ännu en vinst för fotbollen och återigen bevisar vi att "anfall är bästa försvar". Grattis.
Barcelona Adaminho
2006-02-23 16:17
Hej peter!
Läste din dagen efter artikel om matchen förut och fick en del funderingar jag skulle vilja dela med mig. Du skriver att utvisningen är helt uppåt väggarna fel men hur kan du tycka det egentligen? Visst mängder av chelsea fans tycker det, vilket är förstårligt då dom hejar på chelsea. Men kollar man noga så ser man klart och tydligt att han verkligen inte bryr sig om bollen. Den rullar mot honom men istället satsar han 100% på Messi endast. Solkart! Dock skulle jag vilja passa på att säga att just denna situationen inte är ett direkt rött kort! Det är nämligen en situation tidigare i matchen som jag tror Hauge använder i bedömingen. När Del Horno kommer med dobbarna först rakt in i Messis knä! Denna situationen är däremot solkart rött. Hauge gör felet att han straffar Del Horno med ett rött kort direkt på den "andra situationen" då han egentligen borde gett Del Horno det röda innan eller 2 st gula. jaja nog pratat om den situationen.

Matchen annars som Barca var värda segern i då. Visst påverkade utvisningen men Barca spelade med mycket tålamod och med bätte försvarsspel än tidigare. All heder åt Chelsea och spec. deras mittfält. Faktum är dock att Chelsea skapade inte hälften av så många chanser som Barca gjorde. Drogba hade två bra chanser men mycket mer än det och några farliga inlägg hade dom inte(Målet också). Barcelona hade dock massivs med chanser. Dessutom hade dom 2 solklara straffar som inte det blir något med. Chelsea borde vara glada med 1-2.

Min sista och ända fråga till dej Peter är:
Varför skriver du inget om Barcelonas spel och framförallt inget om det 2 solklara straffarna. Du skriver mera om Chelseas arbetsinsats, det röda kortet och LERÅKERN. Snälla låt inte oss Cules (barca supportrar) få en ny skribent som är partisk att ogilla.

MVH// Adam Engström, Göteborg
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-23 16:14
Rubin//

När vi ändå jämför kan vi också lyfta in Del H´s stämpling på Messis knä. Det blev inte ens frispark.

Detta är fotboll och domslut döms ibland med oss och ibland mot oss!!!

Rubin
2006-02-23 16:09
La Rambla
Vad gäller Robben grejen mot Pool så kan jag lova dig att alla Chelsea supportrar skämdes över hans teater. Men när du ändå tar upp det så kan vi ju jämföra Reinas bensax bakifrån på Eidur och Hornos tackling på Mesi. Det ena gav bara frispark å den andra gav rött kort...å vilken var fulast/farligast?

Fotboll är en närkampssport, glöm inte det!
Barcelona tarrak
2006-02-23 16:04
Utvisningen far felaktig, däremot borde det varit del Hornos andra gula, vi blev bestulna på två straffar. Den kassa domarens insats jämnade nog ut sig trots allt.
Barcelona La Rambla
2006-02-23 15:58
Engelsk press:

It is only 17 days since English football widely condemned Blues winger Arjen Robben for theatrically diving to get Liverpool keeper Jose Reina sent off in a key Premiership encounter.

There is little doubt that Robben's acting was greater than Messi's, yet Mourinho accused Reds boss Rafael Benitez of sour grapes for bringing up the incident in his post-match analysis.

Snacka om att kasta sten i glashus Mourinho.
Sour grapes José? In your face. :-)~

Rubin

Ja Messi rullar runt ca 2.5 varv. Ungefär 2 varv mindre än vad del Horno gjorde. Kanske borde Messi ha blivit utvisad istället? del Horno hade fått en enda uppgift för kvällen av Mourinho. Stoppa Messi, vilka metoder du använder är upp till dig. Vi såg alla resultatet av vilka metoder långt innan utvisningen.

Enough said...
Real Madrid Ike
2006-02-23 15:50
Om nån säger att dommaren dömde till vår fördel, måste den personen verkligen vara blind.
Att del horno fick rött kort den matchen, är så solklart det bara kan bli.
Missade folk stämpligen på Messi´s knä innan av del horno????? hoppade in med dobbarna in i messis knä. där skulle det vart rött kort direkt.
Men han fick inte ens gult.
Situationen efter, springer del horno förbi bollen och hoppar in i messi.
Minst gult kort. Så inte fan var det orättvist att del horno vart utvisad.
Vi skulle fått 2 solklara straffar, som vi inte fick. (3 straff situationer, som dommaren fria, 2 hands och terry´s försök till sammlag med messi)Så chealse spelarena/ledningen och fansen, ska vara jävligt glada.
Inte fan ska idiot morinho gå ut och säga att Messi är en filmare.
Del Horno hoppar in i Messi. Messi ramlar. Han kanske rullar runt, mer än det gjorde ont, men vem fan gör inte det??
Han är fan den som gör sånt mist, och klagar minst. Sa nån att han ska bli avstängd i efterhand för att han rulla engång för mycket efter den tackligen? då kan den personen fan inte sett många fotboll´s matcher.

Känns så underbart att vi vann, men det här är långt ifrån över. Kan knappt hålla mig till returen.
Barcelona henke-best
2006-02-23 15:48
Fyfann va vi äger alla lag...
Vi krossade joo chelsea..Det finns ingen svårare mostånd än chelsea, men ändå så vann vi deras hemmaplan....Kanske Juve lr Milan i Final?
Barcelona Ghazza
2006-02-23 15:31
Rubin,

Marquez sköt på en av era spelares hand i första halvlek också... Sedan det med Messi, han kunde lika gärna ha tappat luften. Då kommer man inte upp direkt ska du veta.
Rubin
2006-02-23 15:30
Suñol Den enda jag kan komma på är när store Terry hoppar över lille Messi och landar med händerna på bollen.
Straff? Hmm han kunde ju ha blåst för hands, för det var det ju onekligen, men den var knappast frivillig.
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-02-23 15:29
Rubin//

Jag håller med dig att tacklingen inte var utvisning. Men stämplingen på Messis knä??? Det är ju solklart rött kort! Spelar ingen roll om Del H snuddar vid bollen, han slaktar ju Messi(as) knä.
Ingen Chelseasupporter talar om Terrys nerspringande av Messi(as) där han lägger armarna/händerna över bollen eller Geremis solklara hands i straffområdet.

Tål att tänkas på!!!
Barcelona II Barça II
2006-02-23 15:28
Kribba29//
Del Horno överdev minst lika mycket!
Barcelona Kribba29
2006-02-23 15:27
Jag är otroligt glad över at vi slog Chelsea.
Dock är det trist när en domare avgör till våran fördel.
9/10 härinne hade blivit fulltsändigt vansinniga om det vart någon av våra spelare som fick en sådan utvisning.
Om det begicks fel till våran nackdel av domaren efter det har inte med saken att göra.
Dem situationerna skulle ju inte uppstått utan utvisningen.
Vi hade slagit Chelsea ändå men nu får dem ju tyvärr något att skylla på.....
PS Messi kan bli bäst men jag vill aldrig se han överdriva o spela teater sådär igen DS
Annons: