/spanien/barcelona/forum/24770.aspx/spanien/barcelona/forum/24770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Zizou #5
2006-05-17 20:45
Finns det någon stream som är på engelska o inte kinesiska till pplive?
Barcelona Puyol_21
2006-05-17 20:38
jäävlar vad nervös jag är!

VISCA EL BARÇA!!!
Barcelona tarrak
2006-05-17 20:33
jag tror vi tar det med 2-0! Nu kör vi!
Barcelona Barça-fan
2006-05-17 20:32
Ämne: Vad tror ni det blir....
3-1
Valencia Danielho
2006-05-17 20:27
Vad tror ni det blir då???
Barcelona Barça-fan
2006-05-17 20:17
Tillägg: Dock hoppas jag Rijkaard motbevisar mig. Han har gjort det förr och han är en tränare av högsta rang.
Barcelona Pivote
2006-05-17 20:17
Om man ska spekulera så spelar Van Bommel kanske för att sätta press/spela fysiskt mot Fabregas.

Edmilson får som vanligt uppgiften att ta de offensiva mittfältarna och Van Bommel tar en högre position i försvarsspelet för att störa Fabregas i uppbyggnadsfasen. Något till exempel Iniesta skulle ha svårare för. Deco får då sin vanliga roll och dessa tre bildar tillsammans ett mittfält "tungt" nog för att möta fem Arsenalmittfältare.

Genidrag eller dårskap?

Men som sagt, bara mina egna spekulationer.
Barcelona #7 Larsson
2006-05-17 20:15
Jaså, Messi fick lämna truppen...
Hade det inte varit för hans skada så hade han ju varit med, men faktum är ju att han inte spelat på väldigt länge och att gå in direkt i en CL-final är kanske inte det mest optimala - och han har ju framtiden för sig och lär få uppleva ett flertal sådana här möjligheter.

Sista chansen för det har dock Henrik Larsson och jag hoppas verkligen att han får hoppa in någon gång under andra halvlek, när Giuly sprungit sig trött.

Tycker att det är helt rätt att Gio får spela från start, tycker att han är en mycket bättre inläggsspelare än Sylvinho.

På mitten tror jag Rijkaard gör rätt som väljer Van Bommel som ju är lite tyngre än Iniesta, den senare kommer dock med största sannolikhet komma in i andra halvlek istället för holländaren.

Låt oss hoppas på en bra final och att rödblått går segrande ur striden!
Tyvärr missar jag matchen live eftersom jag ska jobba natt... *typiskt*
Men jag ska så klart spela in den.
Barcelona Barça-fan
2006-05-17 20:14
Van Bommel istället för Iniesta eller Xavi? Helt oförklarligt då de två sist nämnda håller avsevärt högre klass. Resonemanget om att Van Bommel är en fysisk starkare spelare håller inte eftersom Iniesta senaste tiden visat mycket högre klass. Totalt sett är Iniesta en bättre fotbollsspelare och borde fått starta ikväll.
Barcelona La Rambla
2006-05-17 20:12
Rijkaard chockar alla med uttagningen av van Bommel. Jag begriper det inte. Den enda anledningen jag kan se är, att van Bommel ska in och mangla ner deras mittfält för att sedan slänga in Iniesta eller Xavi.

Trist för Messi men det var väl väntat. Han är inte 100% fit.
Barcelona tarrak
2006-05-17 20:10
Marcos/Äh, lägg av! Tror du att han skulle börja ta ut spelare av nationalistiska skäl i sitt livs största match som tränare? Självklart skiter han väl i var spelarna kommer ifrån, speciellt i en CL-final
Barcelona bobjones
2006-05-17 20:08
Tarrak

Ja dom tipsade om att kolla på Rapport: Missa inte kvällens Rapport kl 19.30. Redaktör Kviborg svarar på frågor om ämnet "streaming"

I inslaget säger Kviborg att dom lagt upp en guide hur man ser matchen på nätet ikväll.

Undrar var ´han gömt den guiden???
Barcelona Woods
Varför Van Bommel? Detta är ett beslut som kan komma att diskuteras om vi skulle loosa finalen.. men det gör vi inte..hoppas jag..
Barcelona Ronaldinho 9302
Marcos

Rijkaard är ett Geni helt rätt med Van Bommel han är mycket större och har ett ruskigt skott vilket tyvärr inte Iniesta har.
Barcelona KeLLeFeNi
2006-05-17 20:06
Jalla Barca :D fiiiifan vinner idag med 2 - 0

Visca el Baaarca!
Barcelona Marcos
2006-05-17 20:02
Enda anledningen till att han väljer Van Bommel är tror jag för att han är Holländare, ser inte något annan anledning då Iniesta lr Xavi borde startat enligt mig.
Barcelona Gabriel
2006-05-17 20:02
Visca el Barça aqui vamoooooos! :-)
Barcelona tarrak
2006-05-17 19:50
bobjones/Kolla på Madrids sida, jag har för mig att de hade någon guide för någon månad sen.
Barcelona Barca Barca
2006-05-17 19:50
Ämne: Marcos/Är det den of....
Mkt märkliga saker Rijkaard gör, först petar han bort Messi från truppen, eftersom truppen måste bantas ner från 22 till 18 man. Sen så startar han med Van Bommel? aja han vet bäst

Visca BARCAAA
Barcelona Backstrom
2006-05-17 19:49
Ja, den ska vara officiell - Och ja, väldigt konstigt att Iniesta är petad. Snacka om att han måste prestera mycket för att få en plats i 11'an ..
Antar helt enkelt att Rijkard vill ha lite tyngd på mittfältet (Låter så klischéaktigt, menmen)
Spanien Sir RP 7
2006-05-17 19:48
Nu gäller det. Äntligen är det dags. Jag förstår hur ni känner er nu... Detta är olidligt nervöst.

Må bästa lag vinna. Here we go.
Barcelona tarrak
2006-05-17 19:47
Marcos/Är det den officiella laguppställningen? Märkligt om van Bommel petar Iniesta...
Barcelona Barca Barca
2006-05-17 19:46
bobjones// har inte du kabel tv? för alla som har internet bör väl nästan ha de antar ja.
Barcelona bobjones
2006-05-17 19:44
Hallå, nån måste hjälpa mig nu!!!

På Rapport idag var det en snubbe från Svenskafans som sa att de lagt upp en guide för hur man kan följa matchen streamad på nätet ikväll.

Hittar ingen guide!! Har inte Viasat TV6. Hjälp!!
Barcelona Marcos
2006-05-17 19:43
valdes:Oleguer,Marquez,Puyol,Gio:Edmilson,Deco,Van Bommel:Giuly,Eto´o,Ronaldinho
Barcelona Der Afro
2006-05-17 19:39
Är det fler än jag som reagerat på att Real Madrid-redaktionen pumpar ur artiklar här på SF de senaste dagarna? Verkar som dom försöker förtränga/förneka att deras klubb inte är med bland de stora nu för tiden =)

Bara en dryg timma kvar ... Yes!!
Barcelona Jussinho
2006-05-17 19:36
Sheet va nervös jag är...Hoppas nu bara vi spöar skiten ur Arsenal
tror det blir 2-1, ronnie, eto'o och Henry :D

PS. kolla in real sidans omröstning, höll på o garva ihjäl ig när ja såg resultatet
Barcelona el rey es puyol
2006-05-17 19:36
inte lång tid kvar nu !!! vem tror ni det blir ?? iniesta eller xavi ??

BARCA; BARCA BAAAAAAAAAAARCA !!!!!
Barcelona Marcos
2006-05-17 19:32
Modigt av Arsenal att starta med 1 anfallare :D

Ser det framför mig, 10 man på egen planhalva och riktigt defensivt, äcklig jävla engelsk fotboll när den är som bäst :D

Villarreal borde nått finalen istäellet för tråksenal. Och kom inte och säg att de spelar så attraktivt hemma osv.

Visca Barsa, Sänk de där Engelsmännen, Spanien ska ta hem de både Europeiska cuperna och visa att den spanska ligan verkligen är den bästa.
Barcelona Barca Barca
2006-05-17 19:29
Ämne:
DID YOU KNOW??
......
Tänkte också på det. Men med dagens Barca finns det ingen historia, dom krossar allt och alla.
Annons: