/spanien/barcelona/forum/24768.aspx/spanien/barcelona/forum/24768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-12-01 15:43
hejdå perran...
Barcelona perran93
2006-12-01 15:43
Spärrad på obestämd tid... / Red
Barcelona Gabriel
2006-12-01 15:42
Mucha suerte en Manchester Larsson :)

Ride_The_big_one

I try ;D
Barcelona Ride_The_big_one
2006-12-01 15:35
Gabriel

Telling it how it is =)
CRS Nr: 47
2006-12-01 14:46
H.C Xavier

Det kan även vara så att Barcelona´s ledning frågat Henke om en längre låneperiod & därmed har det inte passat för honom att komma tillbaka till Barca.

För hade han chans att återkomma till Barca under samma premisser som det nu blir i Man U, tror jag tveklöst att han skull ha åkt till Barca.
Barcelona Civello
2006-12-01 14:34
Truppen mot Levante

Valdés, Jorquera, Iniesta, Edmílson, Puyol, Sylvinho, Gudjohnsen, Ezquerro, Giuly, Oleguer, Xavi, Thuram, Belletti, Zambrotta, Deco, Gio i Motta.

Ronnie får alltså vila till måstematchen mot Bremen.
Barcelona Myrran
2006-12-01 14:32
Såg en liten komisk sak i ett forum som jag tänkte dela med mig av.
"Snart januari, nya SPELARE!!!" Tyckte detta va smått komisk pga. vilket forum jag såg det i men som ni får ta reda på själva.
Barcelona H.C Xavier
2006-12-01 13:55
Om ledningen har tagit kontakt med Henke och han tackat nej är det ett stort svek enligt mig, annars är det inte mycket att snacka om.
Barcelona RIvaldo_10
2006-12-01 13:41
JAg har en fråga?
är det någon som vet vem som kommer att vara lagkapten i det brsilianska landslaget nu när Cafu har laggt skorna på hyllan från landslaget????
Barcelona RIvaldo_10
2006-12-01 13:39
Så nu har vi förlorat ett bra lån som ersättare för alla skadade....Fattar inte varför vi itne lånade Henke när vi hade chansen...Vi ser ju nu att han var intresserad att spela i toppen ett litet tag till....Men aja vi får väll klara oss ändå...
Real Madrid chrisespaña
2006-12-01 13:03
La Rambla//

Kanon! Du var precis den jag ville skulle svara ;)

Gracias.
Barcelona La Rambla
2006-12-01 12:56
chrisespaña:

Där har du startelvorna vid två CL-finaler under Dream Teams era.

CL-final 1992
Zubizarreta, Ferrer, R. Koeman, Juan Carlos, Bakero, Guardiola, Alexanko, Eusébio, M. Laudrup, Stoickov, J. Salinas

Avb: Goicoechea, Alexanko

CL-final 1994:
Zubizarreta, Ferrer, R. Koeman, Nadal, Sergi, Guardiola, Bakero, Amor, Beguiristáin, Stoickov, Romário

Avb: Eusébio, Luís Enrique
Barcelona Myrran
2006-12-01 12:44
Henke till Man U, en tanke slog mig med en gång. Har Sverige världens bästa avdankade stjärnor? Typ Henke och Hedman. Både går till topplagen i Premium League... Hoppas det går bra för Henke och han kommer säkert att leverera.
Lycka till!
Real Madrid chrisespaña
2006-12-01 11:57
Tjena grabbar!

Behöver hjälp snabbt med en sak till nästa Eurotalk;

Barcas s.k "dreamteam", hur såg den elvan ut?

Tack på förhand!

// Kviborg
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-12-01 11:47
Chock? Enyone?

Henke till Man U! Vem kunde trott, jag hade för mig att de inte ens hade någon anfallskris men där ser man, ut i fall det är sant så klart.
Barcelona ante87
2006-12-01 11:31
Jaha vad ska man säga? Larsson till Man U. Hade ju hoppats att han skulle komma tillbaka till oss istället men man får väl önska han lycka till i England.

http://www.aftonbladet.se/
Barcelona Leo_Messi19
2006-12-01 10:36
Tänkte bara tipsa om en länk så att man kan översätta språk tex spanska, oom det står nått man inte förstår så går man in där och sen kan man översätta hela texter
Barcelona El Capitán
2006-12-01 09:49
Angående spelare som skulle lämna klubben.

Som det ser ut idag i Barça är det nog inte så många som vill lämna klubben. En CL titel och ligamästare förra säsongen bidrar ju ganska mycket till att spelarna vill fortsätta och glänsa.
Däremot som nämdes tidigare, en brist på motivation och sökande på nya utmaningar är iof något som skulle kunna ta ifrån oss våra stjärnor såsom "vanliga" spelare.

Men, som Gabriel sa, så tror jag också att de hålen kommer blir ersatta av nya "stjärnor" och visst kanske det inte kommer gå lika bra som det gått nu, men man kommer verkligen kämpa sig dit. Vi snackar ju inte om Barça sista "gyllene era".

Men men, det återstår att se...
Barcelona Criff
2006-12-01 00:14
Tack så mycket La Rambala! Jag hoppas Dos Santos spelar från start i VM. Såg han sist inledning till säsongen med sitt mål från högerkanten. Ser väldigt vass ut!
Barcelona Gabriel
2006-12-01 00:01
Om det är nått som jag har lärt mig under mina år som culé är att det alltid kommer nya!

Jag minns så tydligt när jag som 8-åring grät oändligt när jag fick reda på att Ronaldo såldes till inter. Sedan kom Rivaldo. Och nu Ronaldinho. Oavsett vad som händer så löser det sig alltid. Nu har vi redan Messi, sedan kommer även Dos Santos upp. Bojan Krkic. Och vem vet va som gömmer sig i Brasilien just nu. En ny ung stjärna kommer alltid upp därifrån.

Ronaldinho betyder enormt mycket för oss nu. Men om han skulle byta klubb, är det inte slutet för oss.

Visca!
Barcelona PUYOL-5
2006-11-30 23:59
jag hoppas att dos santos spelar mot ral madrid han e så grym!!!!!!!!!!
Barcelona La Rambla
2006-11-30 23:14
Ämne: La Rambla:

Jag h....
Finns inte en chans att han hade föredragit att spela för Madrid i dagsläget. Skulle han lämna Barça så är jag övertygad om att det skulle handla om brist på motivation, känna sig behöva en ny utmaning (Milan eller något lag i Premier League). Lämnar han, så är det knappast för att han är missnöjd utan vill ha nya utmaningar.
Barcelona Evička
2006-11-30 23:13
Eusebio
Det hoppas man ju alltid att ens favoriter inte är. Fotbollsvärlden och den hysteri som finns med vissa spelare och deras löner visar på något sätt marknadsekonomins ytterlighet. Marknadsvärdet på Ronaldinho (just nu, vem det är växlar ju) är ofantligt och den klubb som har honom är livrädd för att någon annan ska få tag på honom och är beredd att göra i princip vad som helst. Vissa utnyttjar det, andra kanske inte.
Eusebio
2006-11-30 23:07
La Rambla:

Jag håller helt med dig. Och visst, Aftonbladet är väl inte världens tillförlitligaste källa. Det som snurrar till hela den här affären är, precis som du nämner, hans uttalanden till pressen där han betonar att han älskar både laget och staden Barcelona. Men visst, spelare som ena dagen hyllar klubben de spelar i för att nästa dag skriva kontrakt med lokalkonkurrenten har vi sett i Barça förut, även om jag hoppas innerligt att Dinho inte är av sådan sort..
Barcelona La Rambla
2006-11-30 22:55
Eusebio:

Tre kontrakt sen han kom 2003. Ja det kan tyckas som lite onödigt med nytt kontrakt igen. Sen ska vi komma ihåg att det är tidningarna som hela tiden spekulerar i nytt kontrakt, själv säger Dinho att det inte är någon brådska. Kanske är det brodern som stressar, det kan man inte utesluta. Kanske vill klubben verkligen visa att man vill behålla honom karriären ut och därmed teckna ett nytt kontrakt till 2014, eftersom han själv flera gånger deklarerat sig vara villig att spela ut karriären i Barcelona. Vad vet jag, men visst är det mycket spekulationer. Vi får ge oss till tåls till januari då man tydligen ska sätta sig ner och förhandla om nytt kontrakt.
Barcelona Jojjje
2006-11-30 22:50
Måste säga att jag är glad över hur snabbt och effektivt diskussionen angående "anfallskrisen" i Barca dog ut. Även om det ska tilläggas att jag från början också var skeptisk till hur vi skulle klara oss utan Etóo och Messi. Men Guddy har faktiskt skött sitt jobb med bravur trots begränsad delaktighet i spelet, han har ju satt dit dom. Och sen har vi ju Dinho, killen med formsvackan ni vet. Han verkligen klivit fram och tagit sitt ansvar när det har betytt som allra mest. Han leder skytteligan med 10 mål och är delaktig i nästan alla barcas mål, makalöst.
Visst är det skönt att ha en sådan spelare som Ronaldinho. Det är skandal om han inte tar hem priset som världens bäste.

Forza Barca
Eusebio
2006-11-30 22:41
Bona Sera Culés!

Jag tänker nu yttra mig i en fråga som jag vet ligger många Barça-anhängare varmt om hjärtat, Ronaldinho. Enligt min inte helt opartiska ranking är brassen kanske inte bäst, men topp ett. Jag tycker därför att det är helt befogat att brassen tjänar mycket cash och sitter på ett långt kontrakt. Men här någonstans går det fel. Jag läste ikväll en artikel på aftonbladet.se om att Barça planerar att erbjuda brassen en kontraktsförlängning, denna gång till 2014.

Rätta mig om jag har fel, men det känns som att Dinho erbjudits och skrivit på nya kontrakt ända sedan han kom till Barcelona. Det är självklart bra att man håller spelarna motiverade genom höga löner och bra kontrakt, men det är viktigt att detta inte går till överdrift. Ronaldinho har idag kontrakt till 2010, vilket gör det till en gåta varför man redan nu vill förlänga kontraktet ytterligare. Antingen är det Ronaldinhos agent Roberto Assis (bror till Dinho, om det har undgått någon) som trycker på för att Dinho skall tjäna mera eller så är det Laporta och kompani som känner Chelsea och Milan flåsa i nacken.

Slutligen, vi får nog aldrig rättsida på varför brassen erbjuds nya kontrakt hela tiden, och så länge han spelar som mot Villarreal kanske inte jag är rätt man att klaga..
Barcelona *DECO*
2006-11-30 22:31
Längtar till matchen mot bremen!!!!!
Barcelona El Capitán
2006-11-30 22:23
Idag har nog varit min mest bortslängda dag på ett bra tag.

Vaknade ganska tidigt runt 11 eller nåt såntdär. Imorgon har jag ett psykologi-prov så jag tänkte att jag skulle plugga som en flitig liten gosse hela dagen. Dock så kom en kompis över som jag skulle plugga med. Hursomhelst, "flitigt" studerande övergick till PES 6 (Gissa vilket lag jag var?) på playstationet och tiden gick som bara den...tills klockan blev sent och vi insåg att vi behövde plugga. Efter 10 minuters studerande gick vi till köket för att ta oss lite käk. Då ringde en annan kompis och frågade hur studerandet gick. Efter en förklaring blev den kompisen också lockad av PES 6 och kom över 20 min senare. Nu var vi 3 st i vardagsrummet och satt och lirade på playstationet när vi skulle ha ett slutprov dagen därpå.
Senare på kvällen gick de tillslut hem efter vi insett att vår "plugg-taktik" inte fungerade särskilt bra.
Nu sitter jag här med massa saker ogjort och panik-pluggar (även om jag är inne på svenskafans)

Aja, tror jag måste gå iväg från burken nu för att kunna klara av ett G imorgon! Later!
L0S MERENGUES
2006-11-30 22:21
Dreglar när jag ser detta mittbackspar:

----Cannavaro--Puyol-----

Men vet att det aldrig kommer att hända, men alla drömmer ju ;)
Annons: