/spanien/barcelona/forum/24767.aspx/spanien/barcelona/forum/24767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SaMii3Barcelona
2006-02-24 19:42
Halloj mina Barca vänner!

Jag njuter väldigt mycket efter segern mot Chelsea på borta plan med 1-2 vilket innebär ett bra utgångsläge inför returen.

Men enligt många källor så tror man på Chelsea, folk tror att tack vare mourinhos " smarta " taktiker så vänder chelsea på de här.

Ville ställa frågan till er Barca fans. kommer Rijekard att spela taktiskt eller spela sitt spel som kan straffa laget med lite oflyt?
Barcelona Gabriel
2006-02-24 19:37
Puya_Arsenal

Det är falskt, han var som jag nämde assisterande tränare för Van Gaal.

Tänk efter nu lite, vilken skrämmande tanke egentligen. Jag menar Van Gaalen och Jose Mourinho tillsammans. Det får även den mest orädda individ att andas tungt ;)
Real Madrid Puya_Arsenal
2006-02-24 19:35
Gabriel//

jag läste att han aldrig var assisterande men "trodde"/ville SJÄLV de och kallade sig själv det också!
Sevilla LME
2006-02-24 19:35
el Flaco// Pinsamt uttalande. Ingen historia? Du menar att man inte varit i toppen och vunnit titlar alla år. Spelar detta någon roll när det gäller hur mycket man gillar en klubb? Absolut inte. Många Chelseasupportrar har varit med om det mesta i motgångsväg. Vi förtjänar dessa framgångar så mycket. Sen att det kommer medgångsfans är ju förståligt. Titta bara hur många ungar som springer omkring och håller på Barca pga av Ronaldinho & Henke

Vad menar du med hjärtlös ägare? Att han egentligen inte är intresserad av Chelsea?. Har du nångång sett en Roman sitta på läktaren ointresserad. Han visar verkligen att han håller på laget till skillnad från alla stela spanska pampar som sitter på läktaren och brer ut sig.

Sen för att du aldrig hört talas om spelare som Peter Osgood och Matte Bonetti så betyder inte det att Chelsea inte haft stora spelare. Läs på dig innan du kommer och snackar om alla stackars Chelsea-fans. Pinsamt var ordet.

La Rambla// Tack återigen för att du försöker hålla alla Barca-fans som inget annat vill än provocera borta från The Shed.

Barcelona II Barça II
2006-02-24 19:32
Chelski har haft Zola = )
Barcelona Gabriel
2006-02-24 19:27
Barça82

Stämmer, Mourinho togs in som en tolk i Barcelona för våran dåvarande engelska tränare - Sir bobby Robsson säsongen 96-97. När sedan Robson fick foten (helt oförklarigt) och Van Gaal blev tränare så blev han assisterande manager.
Barcelona el Flaco
2006-02-24 19:15
Jag tycker inte vi direkt borde oroa oss över Chelsea särskilt mycket. De är inget mer än en fis i fotbollsrymden. Jag har inte ens nån respekt för de, de har ju ingen historia, ingen tradition och kultur i den klubben. 99% av deras fans började heja på de när ryssen kom med en säck pengar. Jag hatar Real Madrid också men de har åtminstone en en lång historia bakom sig samt att de haft många legender som spelat där. Hur kan man inte tycka om och respektera spelare som Di Stefano, Kopa, Gento och Puskas. Chelsea har aldrig haft spelare ens i närheten av dessa storheter. Chelsea är helt enkelt inte i samma nivå som oss, och det kommer de aldrig att uppnå heller. Stackars alla chelsea-fans, det kan inte vara så lätt att ha en hjärtlös ägare, en omogen barnrumpa som tränare och en klubb med noll historia.
Barcelona Barça82
2006-02-24 19:14
Vad hade mourinho för befatning i barca, har hört att han var assisterande tränare,på vilken nivå vet jag ej. Har även hört att han bara var en tolk
Barcelona La Rambla
2006-02-24 19:10
Snälla culés. Tycker att ni kan behandla Frazer Bass med lite mer respekt. Han har då inte varit provocerande på något vis, hånat er eller visat brist på respekt för detta forum. Bara för att han har skilda åsikter om fotboll, klubb och manager kan ni inte dumförklara honom. Han har rätt att tycka så. Skärpning på några fronter tycker jag.

-Frasse-//
Det är ju just det Mourinho vill, han spelar ett högt spel nu. Han vill att Rijkaard, spelarna ska tappa fokus och bli upprörda över hans uttalande. De ska göra tvärtemot det, vara coola och bara koncentrera sig på ligan nu ett tag. Att gå in i något ordkrig är dömt att misslyckas. Bara att ignorera.

Madridinho//
Den videon med Eric Cantona där Ronaldinho lägger upp bollen bakom låret, håller den där ett tag och sen gör någon rörelse så det blir en passning. Shit, den finns bara inte. Sen är ju helikopterfinten och målet där i landslaget inte fel. :-)

Ni kan inte hävda att Mourinho mordhotat någon domare, skärp er nu. Man kan säga mycket om honom, men någon som går och hotar domare är han då inte. Håll er inom rimliga gränser nu. :-)

Gabriel//
Inte jag. :-)
Barcelona Tompa
2006-02-24 19:03
Alla här inne som avskyr Real Madrid mer än något annat i fotbollsvärlden får ursäkta ett ögonblick.

Jag gillar inte Real men för mig finns det ingen klubb f.t som ens är i närheten av att vara så osympatisk som Chelsea. Ryssen är fotbollseuropas största varböld och Murinho är den barnligaste, fånigaste, otrevligaste och mest arrogante tränaren världen skådat åtminstone i modern tid.

Hoppas vu slår dem med 5-0. FORCA BARCA!
Barcelona Gabriel
2006-02-24 18:56
Väldigt många här inne som stavar "domaren" som "dommaren".
El trideñte magico
2006-02-24 18:51
Chelsea har gjort det igen! Mordhot mot dommaren, när ska de kunna ta en förlust? Hatar sådana människor som ser rött och ska direkt börja snacka om att mörda honom. Hoppas han bara fortsätter med att dömma så det inte blir nån "frisk"-effekt. Hoppas Mourinho blir straffad... rejält
Barcelona Gabriel
2006-02-24 18:50
xinlisupreme

Även om jag själv anser att vi redan är världens bästa klubblag så krävs det självklart att vi vinner champions league för att få det officiellt godkänt, om vi säger så.
Barcelona Gabriel
2006-02-24 18:46
Mitt tidigare citat om Mourinho som en "pokerfuskare" visar än mer att det stämmer efter hur det hela utvecklat sig efter matchen. Mourinho vill till vilket pris som helst få Messi avstängd eftersom han nu blivit övertygad om att Messi kan bli en faktor till att Barcelona kör över oljelaget på CN. Mourinho har ingen som helst heder och tar till vilka smutsiga knep som helst för att vinna, han spelar bara undirty när han inte är hotad - därför gömmer han dolda kort under bordet för att sedan ta upp "fuskkorten" så fort som han känner att de krävs cheating för att han ska vinna.

Mourinho är alla tiders största fegis(eller nej ynkrygg som någon nämnde är bättre) när det kommer till fotboll. Att han sedan dessutom saknar självrespekt gör honom ännu mer löjlig när han skyller ifrån förluster på obetydliga saker, som han med all ära dessutom lyckas blinda många i hans försök av att få sig själv och Chelsea se ut som offren.

Mourinho och Abramovic har gjort Chelsea till världens smutsigaste klubb, ja mina herrar för tillfället tom smutsigare än Real Madrid - och det är en smärre bragd att lyckas med.

Hatten av för Mourinho och Abramovic i deras lyckande av att transforming en klubb som jag en tid gillade enormt mycket (dock utan att ha känslor för klubben) i premiere league till att jag nu får samma illamående känsla i magen så fort som jag hör namnet Chelsea som när jag hör namnet Real Madrid.
Barcelona Barça82
2006-02-24 18:33
Ämne: var mourinho lika ka....
Är du verkligen rätt person och säga någonting om det?
Madridinho
2006-02-24 18:28
var mourinho lika kaxig i porto??

för att vem som helst kan ju vara dryg om man har en miljard att handla spelare för..
xinlisupreme
2006-02-24 18:24
"Vi är världens bästa klubblag, detta bevisade vi genom att vinna med 2-1 över chelsea på deras hemmaplan."
Nja, att vinna en match bevisar väl inte det (även om Barca kanske är det). Det som gäller är väl att vinna champions league, inte bara en match i åttondelsfinalen(!).

Sen förstår jag inte hur man kan tycka att "Barcelona is a city of culture, there are many great theatres there" är ett förtal mot Barcelona som stad. Det är väl snarare något positivt. Det är "bara" Messi som han förolämpar tycker jag.
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 18:06
Frazer Bass

//Aftonbladet som bibel//

För att jag hänvisade till en (1) länk. Tog argumenten slut?

Kan hänvisa till en annan länk om det gör dig gladare.
Barcelona Garrincha.
2006-02-24 17:55
Jag har ingen emot dig personligen, däremot anser jag att det lag du supportar har en manager som helt saknar känsla för god ton. Han retar upp människor och beter sig allmänt illa, okultiverad är kanske ett bra ord.
Barcelona Peder
2006-02-24 17:55
Ämne: Så sorgligt att domm....
Del Horno hade ju gjort en till tackling innan och inte fått något kort då. jag tycker det var helt rätt att plocka ut han för han gick ju inte det minsta på bollen, till och med när den var 2-3 meter från Messi!
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-24 17:54
Frazer Bass
Om det nu är så att Mourinho säger det han tycker,så varför nämner han bara Messi i situationen som gav DH rött kort.
Varför nämnde han inte att även DH filmade.

Borde han inte vara objektivt där och inse att båda överdrev.

Frazer Bass
2006-02-24 17:51
Garrincha.// Fortfarande bitter sen förra året?

Jag tycker att det är tråkigt att det ska bli så här, för efter onsdagens match så är jag ganska säker på att det här är två av världens absolut bästa lag. Det är sällan man ser matcher med så högt tempo och så många målchanser. Visst, media gör ju allt för att förstöra men det bli ju inte bättre av att fansen bara kastar skit på varandra...
Barcelona Garrincha.
2006-02-24 17:43
Det enda Mourinho gör är att skylla alla sina förluster på gud vet vad, förutom när ni är så värdelösa att det inte längre kan bortförklaras. I min, och alla andras, bok är det att vara en ynkrygg.
Men jag vet hur ni försvarar det luftslott av korruption ni har byggt omkring er. Det enda vi utomstående ser är att ni är smutsiga små martyrer.
Frazer Bass
2006-02-24 17:30
-Frasse-// Jag har iaf inte Aftonbladet som bibel...

Garrincha.// Att kalla Mourinho för ynkrygg är inte så smart, han står alltid för vad han gör. Däremot säger han vad han tycker, vilket både är bra och dåligt. Men Chelsea stod för en fantastisk insats i onsdags, och det var, trots allt, utvisningen som avgjorde. Tycker han att den var fel måste han väl få säga detta. Däremot var attacken på Messi onödig, då jag tror att de flesta spelarna skulle reagerat likadant, också i Chelsea.
Barcelona Garrincha.
2006-02-24 17:28
Jag tycker att vi ska spela som Real Madrid, dvs passa runt bollen på mittfältet utan att skapa några målchanser tills matchen är slut. Om chelsea pressar högt så kontrar vi. Jag tänker fan inte gå med på att vi blir sönderkontrade när vi leder. Inte en gång till!
Barcelona el Flaco
2006-02-24 17:24
i returmötet mot det ryska oljebolaget så tycker jag att barca varken bör ta det lugnt eller anfalla som galningar, jag tycker att vi borde bara spela vårt eget spel och sakta men säkert ta över matchen ju längre tiden går. Jag tror inte att de kommer att tokanfalla heller, de vågar inte det, inte på camp nou.
Madridinho
2006-02-24 17:23
härlig fotbollskonst från ronaldinho i den där reklamen med cantona. hur gör han???????
Barcelona Garrincha.
2006-02-24 17:20
Men man måste ge Mourinho rätt i en sak, Barcelona är en kultiverad stad. Men om han utgick från sig själv så antar jag att allt och alla är kultiverade.
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 17:20
Frazer Bass

Du är nog den ända personen på forumet som inte förstod att det var ett skämt.

He he samt en smily brukar innebära att man är ironisk.

Men med tanke på vad vi sett dig skriva innan är det nog ingen som anklagar dig för att vara speciellt begåvad.
Barcelona Garrincha.
2006-02-24 17:16
Frazer Bass:

Det var ett skämt, vilket du säkert förstod. Ta diskussionen om din ynkrygg till manager istället. Han borde ta lektioner i gentlemannamässigt uppförande av Rijkaard.
Annons: