/spanien/barcelona/forum/24764.aspx/spanien/barcelona/forum/24764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-02-26 00:36
Tedi (CST)

Är inte du juvefan, la vecchia signora?
Tedi (CST)
2006-02-26 00:35
@ messsi

Böter blir det väl åtminstone?
Barcelona Södan9
Lite offtopic

Har länge funderat på vilket forum som håller lägst klass på hela SF.

Nu har jag kommit fram till svaret, ta en titt på chelseas forum.

Ultrafuskarna Barcelona och "Monkey of shit" är deras hetaste samtalsämne.
Tedi (CST)
@ Mr B. Arca

Ser knappast att Valencia eller Real Madrid tar upp det även om bollen är rund. Dessutom tror jag definitivt inte att Barca tappar sex poäng.
Barcelona messsi
2006-02-26 00:33
Madridinho , vem skall man straffa då ? det är Zaragozas hemmaplan + fans ?
Barcelona Forca_barca
Vet ni varför de kallar Eto'o Neger,Apa eller annat skit.. det är avensjuka att de inte har någon i laget som är lika bra. Eto'o är kanske världens bästa forward.. och sen att han e brun det gör att publiken har något att göra honom sur med.. men den här matchen mot Zaragoza verkar de som att hela laget blev Tända av de..
Força Barça o Força Eto'O
Barcelona Mr B. Arca
Tedi/
Tack. 6p ledning är dock inte särskilt mycket...
hoppas Ronnie inte är allvarligt skadad.
Barcelona II Barça II
Ja jag håller också med angående Deco's offensiva krafter dem senaste matcherna. Han har inte imponerat offensivt. Men det kan bero på att han känner att han har ett störe ansvar deffensivt nu när Xavi är borta. Men som vissa här redan har sagt, så är han hur bra som helst deffensivt, bollvinnare och en kämpe!
Barcelona Lion0
2006-02-26 00:32
Skön med vinst idag borta men fyfan Zaragoza. Asså jag tycker att dom borde få poängavdräg och rejäla böter och sen spela hemma matcher utan publik, J*vligt hårt men rasism fås bara inte SKE!!! Jag tycker inte heller att Motta gör en sån dålig match som Kåmark påstår. Lider med Eto'o och det var mycket starkt att vara kvar på plan. F*N åt Zaragoza supportar!!!!!

Barca (L)
Barcelona messsi
Xavi beräknas att vara tillbaka 10-15 aprill.
Madridinho
tror nog att klubben kommer att få böter men jag förstår inte poängen med att böta klubben zaragoza, det är ju inte deras fel att deras supportrar håller på så.

man borde ju stänga av dom som skrek glåpord åt etoo. ser inte varför klubben ska bli straffade
Tedi (CST)
2006-02-26 00:31
Lider faktiskt med Eto’o, så jävla fruktansvärt. Helt sjukt. Synd att Eto’o inte gjorde mål på den efterföljande hörnan.

Och vilka ska kunna stoppa Barca i år? Ligan har ni redan vunnit och CL vinner ni, IMO. Bara att gratulera.

Anti-Rasism!
Barcelona -Frasse-
2006-02-26 00:29
El trideñte magico

Eller låta dom spela resten av säsongen utan publik. Så straffar man inte spelarna i varje fall.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 00:29
La Rambla/
Ja. Vårt mittfält ser verkligen fint ut med 6 (om vi räknar bort Gabri)starka spelare. Längtar efter Xavi...1 ½ månad kvar?
Barcelona La Rambla
2006-02-26 00:28
barca_dreamteam

Jag håller med om Decos offensiva insatser de senaste matcherna. Men inte defensivt. Sen hävdar jag att Deco är klasser bättre när Xavi är på plan. Du är håller säkert med? :-)
Barcelona Gaucho´10
2006-02-26 00:27
Love Eto'o...
Att människor kommer till en macth för att håna o skricka skiit gör mig Paff!!

Bra att vi van fast inte spelade på top.
Barcelona ED DA´ MAN
2006-02-26 00:26
Vilket fantastiskt vapen Barcelona har i sitt passningsspel. Dem kan med sin otroliga bollskicklighet kämpa ner motståndarna på knäna. Visca el Barça!!!
Barcelona tarrak
Madridkungen/ Många rasister verkar vara av den uppfattningen att sydamerikaner är mer värda än afrikaner, trots att de ibland är lika mörka. Fråga mig inte varför. Men rasism och logik hör som bekant inte ihop.
Barcelona StREeT_STYLE
Det jag står och tänker på är hur en spelare som Alvaro eller Ewerthon måste känna sig, för att kämpa för sådana fans som skriker Seig-Heil åt svarta. De måste ju vara helt knäckta.
El trideñte magico
Nu är det dags för förbundet att skicka en signal till alla klubbar i Spanien. Rasism på fotbollsarenor ska inte förekomma under några omständigheter. Därmed tycker JAG att Böter på 1 miljon euro och 10 poängs avdrag bör vara på sin plats. Lite överdrivet kanske men det ska svida rejält..
Barcelona La Rambla
Mr B. Arca

Håller med. Tänk att ha sådana spelare som Motta och van Bommel på bänken och när bägge samtidigt är i form. Snacka om klass. :-)
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-26 00:25
Någon som vet dem dem sa till eto
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-26 00:25
Synd med den här incidenten på slutet.
Förstår inte att det fortfarande finns såna människor

Nu till matchen.Zaragoza spelade otroligt defensivt med nästan hela laget på egna planhalva.Helt ärligt så skapade vi inte en enda farlig målchans bortsett från målen och Messis halvfriläge i dålig vinkel.Ronaldinho måste ha varit halvskadad för det enda han bidrog med under matchen var att slå in straffen.Vi vet från förra säsong att en halvskadad Ronaldinho gör ingen nytta.Deco har enligt mig varit Barcas sämste spelare dem 2 senaste maatcherna.Det är plågsamt att se han förlora boll efter bolll och under minera spelet med sin gå fotboll.Vad vi behöver är ett mittfält där man spelar enkelt och i den filisofin passar inte Deco enligt min uppfattning.Jag ser hellre Iniesta och Van Bommel tillsammans,men Rijkaard skulle aldrig våga peta Deco.Jag längtar som fan efter Xavi så han åter kan ta över taktpinnen på mitten.Orkar inte med Deco mer trots att jag försvarat han hela förra säsongen.Det är såna här matcher som får mig och inse vilken nytta Henke gör för Barca.Utan han idag tror jag inte vi hade vunnit.Direkt när han kom in så kunde slå raka bollar centralt mot en löpande Henke.Etoo tog inte enda sådan löpning under hela matchen.
Jag vet inte om ni la märke till att Etoo och Ronaldinho bytte positioner,men om jag minns rätt spelade Ronnie som central anfallare och Etoo till vänster i anfallet i början av säsongen.Då gick det inget vidare och vi tappade en del poäng.Det gjorde det inte idag heller,så jag förstår inte varför dem spelade så.

Min betyg till spelarna

Valdez 3
Belletti 2
Puyol 3
Marquez 3
Sylvinho 2
Edmilson 3
Motta 1
Deco 1
Ronaldinho 1
Etoo 2
Messi 2
Henke 3
VB 2
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 00:24
La Rambla/
Ja, Bommel är nog på gång efter skada och svagare period. Vi vet ju hur bra han kan vara.
Hoppas Motta får gå skadefri nu resten av säsongen, han behövs verkligen.
Barcelona La Rambla
2006-02-26 00:22
Kåmark var klockren i sin analys om att Barça är starka sista 20. Även när de gör en dålig match, så mattas alltid ett lags intensiva press som Zaragozas idag. De orkar inte vara lika intensiva i 90 min. Därför var det otroligt viktigt att Barça höll tätt idag. För i ärlighetens namn tror jag inte att de hade orkat höja sig och vända matchen då. Många var alldeles för slitna sen Chelseamatchen, se bara på Motta. Inte så konstigt heller när han just kommit tillbaka efter en lång skada. Att vila 3 dagar bara efter en så tuff bataljs som den i CL kräver sina offer.

Det var speciellt kul att se van Bommel komma in och göra ett rikigt bra inhopp. Förhoppningsvis är hans form stigande. :-)
Barcelona tarrak
2006-02-26 00:21
Kharles/ En liten och ganska obetydlig detalj, men det var inte "Victory-tecknet" utan handen var vänd åt andra hållet vilket i vissa länder motsvarar "fuck-you-tecknet".
Barcelona ED DA´ MAN
2006-02-26 00:20
Ämne: ED DA´ MAN

Han ä....
Ett uttalande gör inte en person till rasist. Vad jag menar är att gränsen för att sparka en förbundskapten borde vara nådd när man kallar någon för en svart skit.
Barcelona Barca Barca
2006-02-26 00:18
Föresten kolla in vad jag tippat:P

Visca Barca
Barcelona -Frasse-
Konstigt att Zaragosas färgade spelare fixar att spela i en klubb med såna rasistsupportrar. Det borde kännas jäkligt olustigt för dom.
Barcelona Gabriel
II Barça II

Du får tänka på att Motta varit skadad en längre tid så det lär ta ett tag innan han kommer igång ordentligt och kan hålla sitt spel på en jämn nivå match efter match, men jag håller med. Han spelade inte bra idag, ville redan innan matchen se Iniesta från start.
Annons: