/spanien/barcelona/forum/24762.aspx/spanien/barcelona/forum/24762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:06
Om Del Horno ger sig på Messi på det där sättet utan nån som helst tanke på att gå på bollen så tycker jag att det borde vara rött direkt, han försöker ju bara att skada messi. Du måste kollat på nån annan match.
Sevilla LME
2006-02-24 21:04
el Flaco// Utvisning av Drogba tycker jag var hård men jag kan acceptera den. Anledning till att Mourinho gick ut i pressen förra året var att som alla ni vet, men vägrar erkänna, att Rikjaard begick ett regelbrott och sökte upp Frisk. Inget fel med det förutom att Mourinho borde anmält till UEFA direkt. Sen att UEFA behandlade incidenten som ett skämt är inte Barcas fel.

"Hockeytacklingen" på Messi är redan diskuterad. Också där anser jag att kritiken är befogad. Att sen Hauge applåderar och gör tummen upp till Barcafansen är mycket oproffesionellt och det är nästan som om han ber om bekymmer.

Nog kan man kalla G. Zola en legend. Bland Chelsea-fansen är han defentivt en legend.

Lionel Andrés Messi är någon som förstår sig på Mourinho!

Kharles// Missade du matchen eller? Mourinho bytte ut en tröttkörd Robben (anfallare) och satte in SWP. Tack för
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:01
Om jag inte gillar chelsea och hatar de så har ag rätten till att säga det, så länge jag inte gör det i deras forum som sagt.och jag håller vid det jag sagt tidigare, de har ingen historia att komma med gemfört med barcas, juves, milans, eller bayerns
Barcelona Suñol_
2006-02-24 20:53
En legend enligt mig är en spelare man pratar och drömmer om långt efter hans karriär slutat och då finns det självklart legender som är för mig och andra är helt okända. och så finns det legender som alla vet om och talar om men det betyder inte att i vissa klubbar finns legender som kanske inte gemene man kommer ihåg...så såga inte andra klubbars historia det är enormt respektlöst...
Barcelona Kharles
2006-02-24 20:49
Förresten, ett juvefan som anklagar andra för fusk? Eller en förklädd chav som släpper ut sin frustration över sitt lag och tränares inkompetens här inne?

Hursomhelst, out with the village idiot.

Lionel Andrés Messí

Jag njöt av hans genidrag att instruera Del Toro i konsten att bli utvisad, men inte tillräckligt diskret och tillräckligt trovärdigt skådespeleri.

Dessutom njöt jag mycket av hans genidrag av när Barcelona hade 2 mittfältare och 4 anfallare på plan byta in SWP istället för Maniche vid ställningen 1-1. Genialiskt - det resulterade i Barcelonavinst. Sånt gillar vi.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-02-24 20:47
Sluta snacka om att Mourinho sprider hat, det gör han inte men han tar varenda chans för att psyka sin motsåndare och skyer inga medel för att göra det heller. Han är en utav fotbollsvärldens bästa tränare och jag skulle nog inte ljuga om jag säger att han är taktiskt överlägsen dom flesta tränarna i världen. Sluta haka på han. Han är som han är ignorera han eller njut av hans geni drag.
Barcelona Kharles
2006-02-24 20:46

Del Horno är oskyldig! Det ser ju alla! Det är orättvist att det finns utvisningar! Man får väl tåla lite! Messi är bara en provocerande skådespelare! Det var till och med han som tacklade stackars Asier Del Toro!

Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:37
Ja, it's still nuts in da hood. problemet med många unga supportrar idag är att man är för snabba med att stämpla spelare för stjärna eller legend eller vad det nu kan vara. T.ex. Beckham, han är en kändis ingen stjärna. Ronaldinho är en stjärna. Maradona är en legend (för vissa, t.o.m. mer än det) men Zola är inte direkt nån legend. Han tillbringade för lite för fotbollen.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 20:32
el Flaco//

Du missade poängen verkar det som. Zola är för många en legend. Torbjörn Nilsson är för andra en större legend än Maradona, Pelé och Cruyff osv.

Still nuts? :-)
Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:30
la rambla //

menar du att zola ska nämnas i samma mening som maradona, garrincha, schiaffino, kempes och zizinho bland legender? skulle knappast tro det. Let's not go nuts .
Barcelona La Rambla
2006-02-24 20:26
zlatano9

Oj, fick du sätta dig vid datorn för mamsen och pappsen nu? Eller gör du det i smyg? :-)~
Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:26
LME

Att du ens försvarar Mourinho och inte anser att hans handlingar saknar anständig moral borde kanske inte förvåna mig. De flesta chelsea-fans jag känner är mourinho-dickriders som inte tycker nåt han gör är fel. Glad att han inte längre är med oss nu längre. Och hur är kritiken mot domaren/domarna befogad i de matcherna ni spelat mot Barcelona? Menar du stämplingen mot Valdés av Drogba? eller kanske hockeytacklingen mot Messi? Missa jag nåt.
Barcelona AlexC
2006-02-24 20:25
Hejdå!

Stäng av zlatano9 från hela SF ett tag. SÅ lär han inte göra om något så idiotiskt igen.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 20:24
Alltså, en del av er här är inte bättre än Mourinho i sådana fall när ni själva "sprider" hat på ett forum. Först och främst, så heter klubben Chelsea. Att skriva på forum och man vill bli seriöst tagen på allvar av andra, så kan man faktiskt undvika "Chelski". Det är en sak när man skojar ihop med sina kompisar och omgivning. Sen att hävda att inte Chelsea inte har någon historia är bara okunnigt, klubben är över 100 år och nästan lika gammal som Barcelona.

Precis som vi, så har självklart de också sina hjältar och de borde behandlas med lite mer respekt. Undrar hur många culés här ens vet att de så sent som 1998 vann Cupvinnarcupen på Råsunda? Skulle tex inte Gianfranco Zola vara en legend? En fantastisk spelare och en sann gentleman.

Snälla, höj nivån lite. :-)
Valencia zlatano9
2006-02-24 20:22
Spärrad, spärrad, spärrad!//Redaktionen
Sevilla LME
2006-02-24 20:18
el Flaco// Jag tror inte det Mourinho sagt har så stor betydelse för alla dessa hot. Jag menar det behöver inte ens vara chelsea supportar. Det kan ju vara någon som du som är ute för att jäklas. Men tro inte att jag säger att det är du, även om du verkar ta åt dig mycket.

Hur som helst kommer säkert iaf några hot från Chelsea supportrar men Chelsea har haft problem med fans långt innan Mourinho. Tror inte det var Mourinhos fel när Chelsea Headhunters härjade som värst.

Han gnällar inte på dommaren vid varje förlust. För er kanske det verkar som det eftersom han gjort 2/3 matcher mot Barca. Då har ju kritiken varit befogad.

Att han försöker få Messi avstängd för filmning är samma sak som Benitez försökte få Robben avstängd nyss och kom med dåliga uttalande om honom. Gör detta Benitez en hatspridare?

Han sprang in på planen och firade tillsammans med sina spelare.

Sådärja. Nu vill jag ha mer så jag kan förklara det.
Barcelona el Flaco
2006-02-24 20:10
LME//

Menar du fuckin' allvar??!! Menar du att mourinho inte sprider hat?! Hur gammal är du, 7? Han bara gnäller på domaren vid varje förlust, fick Frisk att lägga av med fotbollen efter att hetsat upp alla chelsea-fansen mot honom, hotar att ta med sig b-laget till camp nou om han får samma behandling, han försöker få messi avstängd för filmning(!), försöker utnyttja pressen för att få uefa att spela om matchen mot barcelona, sprang in på planen mot barcelona och firade hånfullt mitt framför barca-spelarna. Räcker det! eller vill du ha mer? nu börjar du bli pinsam.
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 20:09
Håller med dig där La Rambla.
Det bästa Barca kan göra är att fullständigt ignorera Morinho och låta han göra bort sig bäst han vill.

Det är ändå på plan det avgörs och det är bättre att dom lägger sin energi och sin fokus där istället.

Å andra sidan skulle jag aldrig kunna tänka mig att Rejkaard skulle sjunka så lågt och ge sig in i en pajkastning med Morinho.
Sevilla LME
2006-02-24 20:01
Gustaf// För det första sa jag "stela spanska presidenter". Jag säger ingeting om Laporta. Du fokuserar på fel saker. Läs det som står och svara utifrån det. Jag tror Roman skulle fortsätta vara engagerad ja.

el Flaco// Du drar ju alla Chelseafans över en kam(99 %) och säger att dessa är medgångsupportar.

1. Jag respekterar Barca som alltid varit en framgångsrik klubb men det borde ju betyda att enligt dit tankesätt så är alla Barcafans motgångsupportar vilket är fel.
2. Kan du utveckla hur Mourinho sprider hat över en hel fotbollsvärld? Skulle vara intressant att höra.
3. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vad ni tycker. Men eftersom Chelsea ofta blir orättvist behandlade så gillar jag att säga mitt.
Barcelona II Barça II
2006-02-24 19:58
Jag tycker att Zola är mer än "bara" en bra spelare. Lite dumt att sitta och säga att Chelski inte har nån historia, klart dem har.
Barcelona Barça82
2006-02-24 19:57
Ämne: Barça82

Stämmer, ....
Tack så mycket broder
Barcelona SaMii3Barcelona
2006-02-24 19:55
Håller med Gustaf till 100 procent !
Barcelona Gustaf
2006-02-24 19:49
LME//
Räknar du Joan Laporta som en "stel spansk pamp"? Du kanske också behöver läsa på lite. Laporta är en urculé och gick på sin första match på Camp Nou fyra år gammal. Att Roman visar engagemang är väl inte så konstigt, det hade jag också gjort om jag pumpat in så mycket i den klubben. Men tror du han kommer bry sig om Chelsea om han skulle börja förlor pengar och inte skulle ha råd med de spelarna Chelsea har idag? Nu verkar hans skattkista relativt bottenlös men tänk dig tanken. Laporta var trött på Nuñez styre (lite insyn i klubben för medlemmar m.m.) och Gasparts ständiga misslyckanden så han valde att ställa upp i presidentvalet. Han ville göra Barcelona till en storklubb igen och vinna tillbaka identiteten.

Sen är det fel att säga att Chelsea inte har någon historia, det har alla klubbar och den ska man vara stolt över. Sen att den inte varit lika framgångsrik och fylld med lika mycket stjärnor som Barças är en annan sak.
Sevilla LME
2006-02-24 19:49
Gabriel// Hur som helst så tar det absolut inte ifrån Roman att vara en av dom mest insatta ägarna i fotbollseuropa.

Jag förstår att dom bryr sig om sina lag, men det var inte jag som sa att ni hade hjärtlösa presidenter osv.
Barcelona Garrincha.
2006-02-24 19:48
Frazer Bass:

Bitter? varför skulle någon här inne vara bitter? Vårat lag har just spelat ut det mäktiga Chelsea på bortaplan både före och efter den korrekt dömda utvisningen. Något som 9 - 2 i skott på mål och 69 - 31 i bollinnehav vittnar om. Jag ser då rakt ingen anledning att vara bitter!
El trideñte magico
2006-02-24 19:46
När jag såg Rivaldo lira så var det som en drog.....kunde inte få nog
Barcelona Gabriel
2006-02-24 19:44
LME

Bullshit i största grad.

Vad menar du med hjärtlös ägare? Att han egentligen inte är intresserad av Chelsea?. Har du nångång sett en Roman sitta på läktaren ointresserad. Han visar verkligen att han håller på laget till skillnad från alla stela spanska pampar som sitter på läktaren och brer ut sig.

Det handlar om något, kanske du inte ser förståligt nog eftersom du är fan av klubben som står vid namn "CHELSKI", som kallas för "respekt". Presidenterna är noggranna med att inte uttrycka sig med för mycket känslor eftersom de oftast sitter brediv varandra under matcherna, detta tycker jag är väldigt bra. Det betyder inte att de inte bryr sig om deras lag som du verkar vilja få det till, åtminstonde får det till - oavsett om det är dina intenktioner.
Barcelona el Flaco
2006-02-24 19:44
Ämne: Chelski har haft Zol....
en mycket bra spelare men knappast en legend.

LME// så länge jag inte går in i skriver sådant i ert forum så tycker jag inte att jag gör nåt fel. Stick med dig, som bara springer in hit för att kontrollera att ingen skriver skit om din ryska klubb. Pinsam jag? Nä, pinsam är Mourinho som bara sprider hat över hela fotbollsvärlden satidigt som han försöker stjäla ifrån oss alla våra stjärnor. Det märks att ni är ganska känsliga av er, tror at ni står över allt annat och att ni är bättra än alla andra. Here's a tissue, stop your cryin.

PS: jag kan försäkra dig att jag började heja på barca långt innan ronaldinho kom in i bilden.
Barcelona SaMii3Barcelona
2006-02-24 19:42
Halloj mina Barca vänner!

Jag njuter väldigt mycket efter segern mot Chelsea på borta plan med 1-2 vilket innebär ett bra utgångsläge inför returen.

Men enligt många källor så tror man på Chelsea, folk tror att tack vare mourinhos " smarta " taktiker så vänder chelsea på de här.

Ville ställa frågan till er Barca fans. kommer Rijekard att spela taktiskt eller spela sitt spel som kan straffa laget med lite oflyt?
Barcelona Gabriel
2006-02-24 19:37
Puya_Arsenal

Det är falskt, han var som jag nämde assisterande tränare för Van Gaal.

Tänk efter nu lite, vilken skrämmande tanke egentligen. Jag menar Van Gaalen och Jose Mourinho tillsammans. Det får även den mest orädda individ att andas tungt ;)
Annons: