/spanien/barcelona/forum/24761.aspx/spanien/barcelona/forum/24761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ED DA´ MAN
2006-02-26 11:21
Är uppriktigt sagt ledsen över vad jag såg och hörde igår. Skulle vilja be om ursäkt för mitt språkbruk härinne direkt efter matchen.
Att se Samuel Eto´o bli hånad gjorde ont, att samtidigt veta att högsta instans(Spanska fotbollsförbundet) kommer vifta bort detta med att bötfälla klubben.

Har i många år hört att fotboll förenar människor. Om man inte värnar denna egenskap så kommer fotbollen dela upp människor i olika klasser.
Dags för UEFA och FIFA träda in. Kanske även stänga av våra kära lag från Europaspel?
Barcelona Tompa
2006-02-26 11:10
"Varför gör Zaragoza fansen sådär när de också har en mörkhyad spelare i sitt lag?"

Ja, jag undrar samma sak. Känns ssom de inte har särskilt högt IQ i alla fall.

Barcelona blaugrana9
2006-02-26 10:30
Varför gör Zaragoza fansen sådär när de också har en mörkhyad spelare i sitt lag?
Det var väldigt tråkiga scener.
Jag är glad att Eto`o var stark och fortsatte spela.
Synd att han inte gjorde mål men assist är också bra.
No al rasismo!
Barcelona Sonde
2006-02-26 10:14
Holländaren: Antar att våra åsikter går isär på ganska många punkter. Min kritik mot Gio och van Bommel kanske smäller hårt?

Ang. bytet av Messí så kan jag förstås inte veta den egentliga orsaken, men det är knappast första gången som Messí (och för den delen även Giuly) blir utbytt trots att Ronaldinho och Eto'o har presterat betydligt sämre. Han daltar ganska friskt med stjärnorna om jag får säga mitt, och där har han en del att lära från tränare som Capello m.fl.

Jag tycker generellt sett att Rijkaard gör skumma byten ibland. Hur många gånger har vi inte sett Gabri/Sylvinho/Gio komma in istället för Ezquerro/Maxi?

För min del är det för övrigt helt ok om du inte håller med i det jag skriver, det brukar nämligen vara ömsesidigt. Hur menar du förresten när du säger att matchrapporterna håller låg nivå? Beror det på rena språkfel eller för att jag väljer att publicera en subjektiv rapport? Om det gäller det senare är det ganska dags att lämna SF, för det vi skriver är subjektivt och det lär aldrig ändras. Annars är jag öppen för lite konstruktiv kritik.

Asfaltsbarn: Jag tror inte att jag kritiserade kommentatorerna för det? Bara nämnde det i förbifarten.
Barcelona Tompa
2006-02-26 09:33
Fruktansvärt tråkiga scener som utspelade sig igår på La Romaleda. Det är verkligen hög tid att spanska fotbollsförbundet tar i med hårdhandskarna mot alla rasistdrägg som besöker matcherna. Kändes så himla skönt att Barca gjorde mål direkt efter.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-26 08:47
Jontteee:

Holländaren är fri att tycka och tänka vad han vill om Sondes matchrapport. Det är den risken man utsätter sig för när man skriver något offentligt. Dessutom: ifall man aldrig fick kritik, hur skulle man då bli bättre?
Även jag tänker leverera lite kritik: Det är klart att kommentatorerna blir glada när henke kommer in. Det blir jag också. Det är ett VM som skall spelas i sommar och ju mer speltid henke får, desto bättre. Sen att han är het och gör mål i i stort sett varje match gör inte det hela sämre.
Han har helt rätt inställning som inte finner sig i att sitta bänken så länge han gör mål. Utan den inställningen är det svårt att bli bra. Den spelare som är nöjd med att sitta på bänken blir aldrig ordinarie.
Barcelona Jontteee
2006-02-26 03:20
Holländaren

Var glad att han gör det istället.
Som om du skulle kunna göra bättre, OK att han ska skriva en sjysst matchrapport men han skriver ändå vad han tänker ju.. SKRIV DU ISTÄLLET TÖNT
Barcelona Holländaren
2006-02-26 03:15
"Att byta ut Messí, den enda offensiva spelare som lyckats skapa något, bara för att han är ung och inte klagar tycker jag är svagt."

Vad fan bygger du det på Claes Sonde? Har länge tyckt att du är dålig på att hålla dina matchrapporter på en hög nivå, men det här är ett bottennapp.

På vilket sätt har Rijkaard ens visat tendenser till att bry sig om vad folk säger när de byts ut eller inte får spela? Giuly och Larsson nöter bänk nästan varje vecka, van Bommel får sura på bänken och byts ofta ut när han spelar från start, Ezquerro får nästan aldrig spela och samma sak med Gabri, och du kanske kommer ihåg när Rüstü var i klubben? Så förklara för mig, vad får dig att haspla ut att det skulle bero på något sådant? Ok att tycka det är ett felaktigt byte, men du kritiserar ändå egenskaperna hos en människa när du skriver som du gör, och då borde man kanske ha lite mer kött på benen.
Barcelona Jontteee
2006-02-26 03:14
Ashburn (Red)

Vet inte om jag ska gråta eller lee när jag läser kanske bästa inlägget jag någonsin läst..

Gråta för att du är du djup o det du skriver det märks att du verkligen har funderat på vad du ska skriva och kommit fram att skriva med hjärtat istället för hjärnan..

Lee jo för att det märks att du är en god person som ser helheten och inte bara Eto'o och idioterna som skriker saker till mina negrito :(
Ashburn (Red)
2006-02-26 02:58
Håller med min kollega.

Stora lag kräver stora spelare.
Stora problem kräver stora människor.

Som jag ser det är rasism, svält och fattigdom världens just nu största problem. Fotboll är världens största sport.

Världens bästa fotbollsspelare; "Går du av planen så följer jag med".

Vem, i hela världen, är en bättre ambassadör och förebild för en ren fotboll? Fri från rasism.

Skulle Samuel Etóo gått av planen? Jag vet inte. Däremot vet jag att han skapade rubriker, uppmärksammade problemet. Dessutom vet jag att jag blev varm när han han sträckte upp händerna mot idioterna med stenåldersvärderingar på läktarn. Exakt så ska kampen sluta.

Idioterna, rasisterna, ska stå utanför arenan, portade från att avnjuta det vackraste människan har att erbjuda. Fotboll. Glad Fotboll. Ren, Fri fotboll. Samma spel barnen ägnar sig åt på stränderna i Rio och Enskede IP, 3 km från mitt hem.

Dags för spanska idrottsförbundet att agera genast. Nu räcker det. En av världens bästa fotbollsspelare känner sig kränkt på jobbet. Hade samma sak inträffat inne på ett kontorskomplex, och ledningen tillåtit detta, ja då hade huvuden rullat. Välkomna till det moderna samhället. Trångsynta, fördomsfulla, korkade, rädda och fega människor förtjänar inte den underhållning Samuel bjuder på.

I England är rasismen bortsopad från arenorna.
Alla kan inte gå på fotboll, men de som går slipper skiten och spelarna utsätts inte för kränkningar.

Mörkhyade barn kan sitta över hela världen och se hur Etóo, en man som lyckats och i deras värld tagit den enda möjligheten som existerar. Ska de någonsin slippa skiten med stort S? Inte ens idolen Samue blir värdigt behandlad. De ser inte hur alla vi på forumet reagerar, de ser konsekvenserna. Böter. Ett slag i ansiktet på större delarna av mänskligheten.

FY FAN.
Las Palmas Joel (Osa-red)
2006-02-26 02:56
Jontteee//
Jag läste det här på forumet. Inlägget finns runt ett tiden men inga källor anges. Men det är ju knappast något man hittar på.
Barcelona Suñol_
2006-02-26 02:51
Har precis sett matchen i efterhand, och man blir ju riktigt ledsen över dom rasistiska påhoppen på Eto'o.
stor eloge till alla fans till alla andra klubbar(även våra bittra rivaler) som kommer in och visar hjärta!
annars så spelar zaragoza så tråkig fotboll att man vill slänga ut tv:n och aldrig se fotboll igen. så tack gud att vi vann.

ändra gärna felstavningen i matchrapporten det stavas inte rascist...

No Pasaran! Visca Barca!
Barcelona Jontteee
2006-02-26 02:50
Joel

vart läste du att Dinho sa till eto'o "Går du av planen så följer jag med" ??
Barcelona Jontteee
2006-02-26 02:48
asså är men fan 34år så bör man acceptera bänken, ok heter man Zidane så ska man inte, men Larsson ska bara sitta där i vara tyst som han gör..

Det är mkt mkt bättre vad Maxi gör, 21år sitter på bänken utan att klaga fast han e reserv åt reserverna... =)
Las Palmas Joel (Osa-red)
2006-02-26 02:43
Nej fyfan, mår bara så dåligt av dessa rasist attacker. Visst kan man tycka de är stort av Eto´o att fortsätta matchen men blir inte mer tankarna så mycket pga att ni vann. Hade matchen blivit lika hade "de" vunnit om man säger så. Att avbryta en match är även ett sett att verkligen visa att man sätter stopp för detta. Nu fortsätter matchen och fansen kan fortsätta med sina aktioner. Straffet ska ju egentligen bli stenhårt men man vet aldrig. Blir det milt vet fansen att de kan fortsätta.
Nej Spanskaförbundet måste sätta en gräns nu. Böter, matcher med tomma läktare och poängavdrag om det upprepas. Det krävs säkerligen mer arbete än så men det är iaf något steg på vägen. När jag satt och kolla på matchen trodde jag faktiskt, hoppades också, att matchen skulle avslutas. Men när matchen fortsatte så blev det iaf rätt lag som vann.

Kan även säga att jag bara ryser av att läsa om Ronaldinho när han säger;
"Går du av planen så följer jag med" till Eto´o. Blir faktiskt rörd och hoppas att de finns många personer som honom ute i fotbollsvärlden, vilken förebild.

Vet inte om detta är het diskussion just efter denna match men de är skönt att se att Henke levererar när han oftast får chansen, som någon skrev tidigare "Barcas Solskjaer". Han är en mycket bra straffområdsspelare och skulle han få spela en hel säsong med Dinho och Eto på kanterna skulle han lätt komma upp i en tjugotalet mål minst.

Visst gjorde Henke bra ifrån sig idag men tycker knappast det är de rubrikerna som det ska stå om i tidningarna imorn, iaf de svenska.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:43
Lion0

Buenos noches
Barcelona Lion0
2006-02-26 02:42
Aaa.. jag skulle iaf vilja se Marco Zalayeta som ersättare till Henke. Men nu e de dags att lägga sig :).

VISCA EL BARCA (L)(L)
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:40
Gabriel/
visst, så är det. Han accepterar eftersom han är proffesionell. Men han gillar det inte, vilket är bra när han heltänd får speltid.

Om den ringa speltiden påskyndar hemresan är ju spekulationer. men det vore ju inte förvånande. henke är ju inte heller den typen som låter oss få veta om så är fallet.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:39
Lion0/
Vi har olika åsikter om det...så är det bara!:)
Hade allt varit ok i Barca hade nog huset i Helsingborg kunnat vänta 1 år.

Det är nog en kombination av våra åsikter...ingen idé att gå vidare om det, kanske?!

Blir spännande att se vilken/vilka som ersätter hursomhelst.
Barcelona Gabriel
2006-02-26 02:36
Mr B. Arca

Han accepterar bänken och respekterar tränarens beslut eftersom han är så oerhört profisionell, däremot att han inte håller med om att han bör sitta på bänken är en annan sak.
Barcelona Lion0
2006-02-26 02:35
Mr B. Arca

Han vill ju hem med familjen såklart. Jag tror inte att det beror så mkt på speltiden. Han fyller 34 och vill avsluta sin karriär i Sverige.
Barcelona Gabriel
2006-02-26 02:34
Jontteee

Haha, ja eller hur ;) Jag skojade inte heller! Segern satt hårt inne också som jag nämnde. Vill du vinna pengar, rejält? Oddsa 4-1 emot Chelsea på Camp Nou. Det kommer ge pengar, och det ska jag oddsa...
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:33
Lion0/
Henke:" varför ska etoo ta min plats när han kommer tillbaka från Afr. mästerskapen? Jag har ju gjort mål och är i riktigt bra form".
Låter det som någon som accepterar att vara bänkvärmare. varför tror du han inte vill förlänga med 1 år trots erbjudande från Barca?
Barcelona Jontteee
2006-02-26 02:31
Gabriel

Där ser du att jag inte skojjade med det jag sa förut, att tur att du ändrade annars hade Zaragoza gjort två mål o matchen hade slutat 2-2.

Nästa gång jag ska oddsat så kan vi snacka lite innan ?

Visça El Barcelona..!!
Barcelona Lion0
2006-02-26 02:31
Mr B. Arca

Henke har haft en lång karriär och han ''accepterar'' att vara 2:a forwarden. Det är presic än sån bänkvärmare jag tycker man ska ha i ett lag. En som inte gnäller och jobbar för platsen.
Jag tycker att Marco Zalayeta skulle vara en bra ersättare till Henke. Ir vad sägs ?
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:28
Lion0/
vet att Henke är 33, snart 34. Vad menar du?
Barcelona Jontteee
2006-02-26 02:27
Mr B. Arca

klart att jag är allvarlig annars skulle jag inte sagt det =D..

Men om Maxi Lopez får tid att utvecklas så kan han ersätta Etoo helt perfekt, han e trotts allt en Crespo sas det en gånge i tiden..

eller så kan vi hämta tilbaka Saviola ännu bättre ersättare till Eto'o
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-26 02:27
Njaaa många unga namn som nämns, jag vill inte ha nån stel forward som ersättare till Henke, vi har tysken som center tank och vår lejon ska vi ersätta henke borde det väl vara nån annorlunda spelartyp lite av en måltjuv behöver inte vara den dära eleganta men bra spelförståelse och teknik för att klara av den spanska ligan.

My vote goes to Forlan om han kommer till ett bra pris
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:26
Lion0/
vet att Henke är 33, snart 34. Vad menar du?
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 02:24
Jonteee/
Anta att Eto´o blir borta 3 månader efter knäskada. Skulle du ärligt tala vilja ha Maxi som ersättare under hela denna tid? Han är ok allround i Barca..."den 7e anfallaren", vilket inte är en rolig uppgift.
Annons: