/spanien/barcelona/forum/2476.aspx/spanien/barcelona/forum/2476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-05-18 15:39
@11-9-10:

United kommer nog inte sälja Rojo för att finansiera potentiella värvningar, blir nog Di Maria. Sen så är de inte i större behov av att finansiera med försäljningar utan de klarar av att köpa spelare utan försäljningar.
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 15:35
A good coach Ja det stämmer, gundogan&reus och pedro lämnar hade varit perfekt Sen borde vi nästan satsa på rojo man u, dom kommer vara i behov av att sälja för att finansiera alla potentiella värvningar Rojo spelar både mittback& vänsterback Adriano kan lämna Med dessa 3 spelare hade truppen varit perfekt, kanske för perfekt dock
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2015-05-18 15:32
Värvningarna som vi gör nu får komma under Januari fönstret visst? Eller är jag ute och cyklar? Då är Gundögan (stavning) och Reus perfekta eftersom det inte blir cup tied!!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-05-18 15:30
@11-9-10:

Vart ser du dom här nyhterna?
Barcelona Rambla~
@LeoMessi:

Okej, enligt Sport och MD är det Barajas i Madrid.
Barcelona 11-9-10
Md med ryktena,
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 15:28
All denna segeryra, florera runt på nätet att vi har lagt ett bud på 20 miljoner € för illkay gundogan Ryktena är intensiva och det ser mer och mer ut som att det blir vår första värvningen När dagen inte kunde bli bättre så blev den bättre
Barcelona LeoMessi
2015-05-18 15:07
Rambla~ Nu var jag lite trött i skallen haha!
Barcelona Canaletes
2015-05-18 15:07
@Rambla~:

Enligt el Chiringuito är det i Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2015-05-18 15:06
Rambla Canaletes är tillbaka och hänger på forumet :) Han är en legend här i forumet också :D
Barcelona Rambla~
2015-05-18 15:04
Jag älskar fan bilderna från Canaletes fontän. Att så mycket människor väljer att alltid samlas och fira på en så liten plats. Det har man gjort sedan 1930. Legenden säger att dricker man vatten ur Canaletes fontän, kommer man alltid tillbaka.

Inte så konstigt att man väljer att fira där då. :)
Barcelona Rambla~
2015-05-18 14:59
@the cameroonians:

Det där var väl inte på El Prat utan på Barajas i Madrid? Vidrigt oavsett.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-05-18 14:50
Så finalen spanska cupen visas på Eurosport 2 trevligt när man inte har kanalen då.
Varför lägga den matchen på Eurosport 2 när det finns tv12 tv4sport helt sjukt.
Hur fan fixar man Eurosport 2 då om man vill abonnera på kanalen.

TV4play har inte den och inte heller Viaplay.

Orka stream finalen uschh.
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 14:46
Ville se mer av dessa scener igår, tyckte att spelarna och tränarna firade för separat efter slutsignalen
Barcelona Lion24
2015-05-18 14:42
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 14:42
Vad jag har saknat detta, Barcelona lyfta troféer och Madrid visa sig från sin rätta sida #mottrippeln
Barcelona Coach Pep.
2015-05-18 14:36
@Maestro Xavi:

Det är inte så specifikt, utan ganska representativt för hur riktiga Real-fans beter sig. De gör så även mot sina egna spelare, förutom Penaldo som är sakrosankt. Det är synd att culésen som var där var så mesiga och inte slogs tillbaka. Jag fick lust att trycka in den där idiotens huvud i läskautomaten.
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-18 14:28
@Ney:

Jag vill bara yttra mig om att det endast är ett få tal realsupportrar som har gjort detta, kom ihåg hur de hyllade Ronaldinho på santiago bern. Men dessa få tal individer är klassade som troglodyter, riktiga grottmänniskor!
Barcelona Ney
2015-05-18 14:25
@Maestro Xavi:

Neandertalare hela högen. Marängerna (supportrarna) återspeglar institutionen och vice versa. Detta är bara ännu bekräftelse på vad för slags mentalitet "gentlemannaklubben" besitter. Inget under solen nytt.

Sådana här händelser särskiljer oss från dem. Alla dagar i veckan.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-18 14:13
Grattis till oss cules! Som vi förtjänade den här ligatiteln, mot årets topp 4 motstånd i ligan har vi lyckats ta 15 av 18 poäng medan våra antagonister i Madrid endast lyckats med bedriften att ta 4 av 18 poäng mot topp 4 motståndet och det är inte mer än fullt rättvist att ligatiteln hamnar i Barcelonas händer.

Är det bara jag eller tycker ni andra att Mourinhos Real Madrid var sjukt mycket jobbigare att möta och en mycket bättre lagmaskin än Ancelottis Real Madrid-upplaga?

Vi har två finaler till att spela och oavsett hur det går så är jag otroligt stolt över våra grabbar denna säsong! Den glöden de har visat i år har jag inte bevittnat sen vi hade Pep och Lucho ska ha all credd som lyckats vända trenden efter förlusten mot Sociedad och detta mot ALLA odds.

Sen kan man skriva doktorsavhandlingar om hur bra Lionel Messi har varit i år och vilken typ av spelare han är. Sättet han klev fram igår och sättet han klev fram mot Bayern München är bara två av hans flertalet mästerverk han har stått för i våra färger. Världens bästa spelare genom alla tider helt enkelt, med marginal.

En helt underbar säsong hittills och förhoppningsvis så blir den ännu bättre den 30:e resp 6:e Juni!

MADRIDISTA QUI NO BOTI!
Barcelona Canaletes
2015-05-18 14:13
Fick Pepe Reina-vibbar av Piqué haha
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-18 14:11
Skandalösa realfans! Vilka förlorare dessa specifika individer är! Uppdaterad: Såg inte att videon redan var länkad, men den är fortfarande vidrig...
Barcelona Liatzo
2015-05-18 13:32
Jag fullständigt älskar Geri! Vilken lirare!
Barcelona 11-9-10
2015-05-18 13:10
@ChampionsLeague: Enrique, Guardiola, Cocu, Blanc, Mourinho... ALL 5 of these title-winning coaches are connected by @FCBarcelona. Det här är fan sjukt och säger en hel del om vår fantastiska klubb Spansk, engelsk, tysk, fransk och holländska mästare. Klubben må inte få fram lika självklara talanger längre men dagens top tränare har oftast en anknytning till Barcelona
Barcelona the cameroonians
2015-05-18 12:49
Apropå Piqué... hahaha, vilken lirare den killen är, på plan och utanför :-) EDIT: 2:a på den pucken... Delad glädje, dubbel glädje...
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-05-18 12:44
[QUOTE=Liunil Masse]Vilket lag, vilken familj. Piqué är kung :D [/QUOTE] Hahaha man känner av känslan! Futbol Club Barcelona!!
Barcelona Lion24
2015-05-18 12:44
Titeln som vi vann betyder så oerhört mycket. Att vinna La Liga i sig är extremt viktigt och meriterande men det är inte bara det. Nu höjs självförtroende inom laget. I och med titeln och firandet igår så får spelarna den känslan av att vinna en titel. Dom får känna känslan hur fantastiskt det är när fansen står och väntar på dom för att gratulera sig själva och spelarna eftersom FC Barcelona tillhör inte bara spelarna, även om dom gör jobbet.

Det här gör så att spelarna blir ännu mer törstiga på titlar. Jag tror att det var Terry som sa för ett tag sen att Chelseas vinst i en inhemsk cuptitel ledde till CL/liga titeln eftersom man ville ha ännu mer. Kommer inte riktigt ihåg vilken säsong det var han sa det, kan ha varit den här också. Jag garanterar att Madrids vinst mot oss i cupen förra säsongen också gav dom en rejäl lyft inför CL.

Nu är det några dagar kvar till Depor men jag vill att vi ska mönstra med den starkaste startelvan. Jag vill ha kvar Depor i ligan eftersom det är en klassisk klubb och sen så vill jag aldrig se Granada mer igen i La Liga (i alla fall inte så länge de 11-14 spelare som spelade mot Madrid är kvar där, vet att tränaren Resino fick sparken har jag för mig) men vi måste först och främst tänka på Barcelonas bästa. Vi har 3 matcher kvar och det inom 3 veckor. Det kan bli svårt för spelarna att inte ha spelat på 2 veckor och sen gå in i final direkt. Jag vill ha tempot och rytmen kvar i spelarna så att dom inte kommer halvt matchotränade inför finalen mot Athletic. Finns det däremot en spelare som det har det minsta skadekänning eller känner trötthet så kan han vila utan problem.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-18 12:23
Vilket lag, vilken familj. Piqué är kung :D
Barcelona Popcorn time
2015-05-18 12:03
När jag såg Madrid mot Juventus* Vi vann ligan på Atléticos plan och är i cl final medan Madrid åkte ut. Karma!
Barcelona Popcorn time
2015-05-18 12:01
Har funderat på en grej. När Madrid möte Juventus påminde matchen mycket om vår match när vi möte Atlético i liga finalen på Camp Nou. Laget va trött, otränad och utan idéer. Atlético körde över oss och vi kom ingenstans. Fick exakt samma känsla när jag såg Madrid. De orkade inte ett enkelt. Tatas grillfester tog koll på laget och bristen på rotation och en klar idé. Det Enrique har gjort är helt magnifikt. När såg vi Barca så här fräscha och på tårna o slutet av La liga? Om det inte var på Peps tid bara. Ser inte trötthet i spelarna, hunger, vilja och konditionen är fantastisk. Om nästa ledning inte behåller Lucho som har Peps karisma är det inte bra. Nu har han spelarnas respekt och vänskap. Speciell nu när han och Messi har blivit sams och skoja tillsammans under Atlético matchen. Till och med hans tränar snabb har blivit väldigt omtyckt av laget.
Annons: