/spanien/barcelona/forum/24752.aspx/spanien/barcelona/forum/24752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-02-28 15:24
Lucho

Vem vet, kanske blir det Henry och en halvbra högerback istället för Daniel Alves i sommar?

Om det händer så döm honom inte före utan isånnafall efteråt. Laporta har mitt fulla förtroende. Men annars håller jag med dig, först ska vi förstärka där det behövs. Finns det sedan pengar över så kan vi köpa Henry dvs ifall spelarna går med på att rotera för att spela med R.E.M plus Henry fungerar inte.
Madridinho
2006-02-28 15:23
lampard är väll mer komplett än deco. men svårt att tro att han passar in i barcas snabba spel.
då kunde man ju istället haft kvar riquelme som är grymmare än lampard offensivt sett. fast lampard är ju en evighetsmaskin och är med både fram och bak
Barcelona -Frasse-
2006-02-28 15:16
Brummbrumm

Vilket var skämtet? Att jag hellre vill ha kvar Deco i Barca än Lampard?

Jag är totalt dödsseriös!
Barcelona La Rambla
2006-02-28 14:56
Brummbrumm

Skämtet är nog snarare du. Du kan inte sitta och jämföra spelare för spelare på det viset. Ta istället med i beräkningen hur Lampard hade funkat i la liga. Killen är för långsam i passningspelet, att han sen är grym i PL hör inte hit. Det är andra faktorer som spelar in. Passar han Barças spelfilosofi osv.

Folk får väl ha vilka åsikter de vill utan att andra ska kalla det för idioti?
Barcelona Rolé
2006-02-28 14:55
Ämne: Rolé

Saviola har ....
Du har så rätt men jag har så svårt att inse det bara =(

Jag tycker så synd om honom, han tillhör fortfarande klubben för att han VILL men klubben har flera gånger visat att de inte vill ha honom.
Han har hoppat runt olika klubbar inte fått en ärlig chans nånstans.
Brummbrumm
2006-02-28 14:52
Jag måste påpeka att den som väljer Deco framför Lampard inte riktigt har förstått någongting. Framåt är Lampard nästintill överlägsen Deco, han har gjort 17 mål iår och är premier leagues bästa passningspelare, tätt följt av Gerrard. Och defensivt behöver vi inte ens fälla en kommentar, där har Deco redan filmat med lampard har vänt upp och hittat dinho på kanten

Att påstå i direkt jämförelse att deco är bättre än lampard är för mig ren idioti. Jag älskar Barca, men vi behöver inte övervärdera våra spelare för det. Förlåt för mitt lilla utbrott, men någon slags objektivitet behövs ändå. - även om mitt lilla utspel om en FM 06 - uppställning var ett skämt. Vilket jag också hoppas att -frasse- menade. Det var nog ett skämt.
Barcelona Lucho
2006-02-28 14:52
Gabriel: "Laporta kommer knappast enbart köpa Henry utan även förstärka på de positioner i laget där det behövs förstärkningar."

Kanske det, men när en "galactico"-värvning leder till att mindre pengar finns att lägga på att köpa spelare till positioner som behöver förstärkas är det fel. Vem vet, kanske blir det Henry och en halvbra högerback istället för Daniel Alves i sommar?
Barcelona Gabriel
2006-02-28 14:49
Rolé

Saviola har (tyvärr) ingen plats i dagets Barcelona hur mycket jag än gillar honom så är det så. Han finns inte med i Rijkaards planer, det bästa vore att försöka utnyttja optionen vi har på Daniel Alves och försöka få in Saviola i den affären så det kan bli mindre pengar att betala för Dani.
Barcelona Rolé
2006-02-28 14:47
Ämne: Daniel Alves och Chi....
Hur kan du hoppas på att Oleguer säljs?!
Skulle man hämta tillbax saviola så skulle man inte heller behöva köpa nån anfallare.
Barcelona -Frasse-
2006-02-28 14:43
He he, ja alla har väl sina åsikter.

"dummaste beslutat man kan göra i fotbollens historia"
Stora ord från en Real Madrid supporter. Tycker nog det var ett dummare beslut att sälja Figa. Och Cambiasso. Och Walter Samuel. Och låta Hierro gå. Och Del Bosque, osv...
Barcelona AlexC
2006-02-28 14:42
II Barça II

Den låten är riktigt skön. Finns med i Eto'o-kompilationen.
Barcelona La Rambla
2006-02-28 14:40
Gábinho!

Och vad vet du om det? Som det ser ut nu är det mer troligt att Barcelona går vidare i CL än Chelsea. :-)~

Mycket snack om Lampard och Ballack. Ni är på fel forum. Jag föreslår att ni tar snacket på Chelseas forum istället.
Barcelona Gabriel
2006-02-28 14:37
Lucho

Laporta kommer knappast enbart köpa Henry (dvs ifall han gör det) utan även förstärka på de positioner i laget där det behövs förstärkningar. Backlinjen kommer att förstärkas, det är en självklarhet. Att Henry kommer behöver inte innebära att han är den enda som kommer tänk på det.
Barcelona Lucho
2006-02-28 14:12
II Barca II: "Nr 1. Henry är Henry och alla vet att han är en av världens bästa forwards.
Nr 3. Laporta ger oss en "superstjärna", och han blir vald som Pressident igen.
"

Smart? Om Laporta resonerar så är han sannerligen inte smart. Att försöka vinna sympati genom att värva spelare bara för att dom är stora är kortsiktigt tänkande. Att istället försöka skapa ett så bra lag som möjligt genom att värva där det finns behov och om det inte finns behov inte värva är långsiktigt tänkande. Vill Laporta vara säker på att få fortsatt förtroende bör han satsa på det långsiktiga tänkandet. Då kommer titlarna och då kommer klubben att generera mer pengar. Och ett vinnande lag får man inte genom att bara värva storstjärnor. Det är väl Florentino Perez ett ganska bra exempel på.
Barcelona -Frasse-
2006-02-28 13:40
Madridinho

Lampard skulle nog göra mer nytta i Real Madrid än Barca. Deco behåller vi.
Madridinho
2006-02-28 13:35
frasse// personligen tkr jag att lampard är bättre än deco men det är min åsikt
Barcelona Kristian
2006-02-28 13:34
Zizou-Mano

Artikeln i din länk är publicerad för 3 månader sen. Är inte så aktuell i dagsläget.

Ballack till Chelsea är ingen skrämmande tanke, ryssen köper in för många mittfältare och de konkurerar ut varandra. Det är ingen nyhet att vissa spelare i Chelsea har riktat kritik mot Mourinho och ledningen pga detta. Robben och Duff är de som vart mest missnöjda.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-02-28 13:19
INGEN BALLACK TILL CHELSEA!!
Barcelona -Frasse-
2006-02-28 13:19
Ja, det vore ingen dålig karusell. Får hoppas att så inte är fallet.
Madridinho
2006-02-28 13:13
kanske ballack går till chelsea för att ersätta lampard som går till barca och barca i sin tur säljer deco till man u. hehe en tanke bara
Barcelona II Barça II
2006-02-28 13:06
Har ni hört den låten om Eto'o? Den är hur skön som helst!

La Granja - Eto'o: Su jugador favorito

Så heter låten.
Barcelona -Frasse-
2006-02-28 13:03
Undrar om nyheten om Ballack till Chelsea stämmer. Det är ju sjukt i såna fall. Vad ska dom göra av alla stjärnspelare?

Känns nästan som dom köper spelare bara för att slippa att dom går till någon konkurrent. Så kändes det ju med Shaun Wright-Phillips och även nu, med tanke på att Man United var och ryckte i Ballack.
Barcelona G.Pazzino
2006-02-28 12:16
skippa Henry och köp in två backar av HÖG klass!!
(inga Belletti värvningar nu)
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-28 12:05
Här är länken
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-28 12:05
Se länk
Lite kul läsning om Barcelon.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-28 11:59
Ett system det spekulerats i är ju 4-1-3-2: då är pivoten kvar och Henry/Etoo kan vara på topp.

Jag tycker dock att systemet vi har nu är det optimala.

Barcelona Gabriel
2006-02-28 11:54
Skratt!

Ska vi lägga våran framtid bestående på hur det funkar i en tvspelsvärld? Sorry detta är inte fm-världen utan den riktiga verkligheten. Alla möjliga diskussioner och argument har redan lagts fram här på forumet, diskussionerna går i replay och man läser ständigt saker som man redan läst. Jag tänker inte säga 'nej' eller 'ja' till Henry men vad jag tänker säga är att jag anser det vara ren idioti att ställa upp laget med Deco, Xavi, Ronaldinho, Henry, Eto'o och Messi - det är ett typiskt tvspelstänkande. I verkligheten vet alla om att det blir för obalanserat för att det ska fungera för oss då det behövs minst 1 spelare som tar sig ann det defensiva spelet som en städgumma. Vare sig det är Edmilson, Motta, Marquez eller något nyförvärv på den positionen så behövs det en spelare där i dagens Barça som redan dominerar i anfallsväg.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-28 10:44
Jag kom nyss på att jag ville veta vilka presidenter osv som blev sparkade från klubben Barcelona för inte så länge sedan och varför, kan någon vara snäll o skriva lite om det?
Brummbrumm
2006-02-28 09:47
Angående alla dessa argument, för och emot eventuella värvningar - mestadels Henry så måste jag få göra min röst hörd.

De som har sett Henry, har väl ändå märkt att han allt som oftast drar sig ut till vänster, för att sedan vända inåt plan och skjuta eller lägga en smart pass. Tänk er då detta.
Xavi, som en slags spelfördelande pivoté a'la Pirlo.
Deco, Deco är Deco och i sina bästa stunder en grymt hårt arbetande mittfältare med framförallt offensiva kvaliteér.
Ronaldinho som en "släpande" forward, alltså rakt bakom Etoó lite som han spelade i slutet av matchen mot chelski.
Henry på Dinhos nuvarande plats, släpande ut på vänsterkanten med sin nästintill ENORMA snabbhet och speluppfattning.
Etoó ska spela som Etoó gör bäst i världen, rättvänd mot mål redo att peta, eller skjuta sönder nätmaskorna.
och vår snart viktigaste spelare. Linoel "Maramessidona" Messi. till vänster där han leker med Terry, får Del Horno utvisad och får Serigo Ramos att köpa korv och ta en öl till maten.

Haha, ni som har spelat FM, kan förstå min taktik - det är lättast att vinna matcherna med 6-3 än att spela 1-0... ;). Men visst vore det en fröjd för fotbollen att få se denna utopi till uppställning?
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-28 09:24
asfaltsbarn//

nja, tror att folk har läst sönder messi nästa år. alla känner då till hans: börja-från-kanten-och-vika-in-mot-mitten-och-kuta-allt-jag-
pallar-för-tills-jag-blir-fälld-eller-av-med-bolled stil. syntes senaste matchen, allt blev faktiskt bättre sen han gått ut, som ingen väl kan säga nått om ?! kanske trött efter chelsea-köraren.

(förövrigt aär jag lite trött på komentatorer som kallar honom "lille messi", ungefär som "puttenut" eller "lilla knytet", snälla lägg ner det tv4+ och viasat)
Annons: