/spanien/barcelona/forum/24749.aspx/spanien/barcelona/forum/24749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2006-02-24 22:45
Stam Ford

Jag tvivlar inte en sekund på att Moaninho gett Del Horno instruktioner om att 'plocka bort' Messi ur matchen. Han följde till och med honom upp till sista tredjedelen av Barcelonas planhalva bara för att dela ut en smäll bakifrån. Spelare som går in för att skada förtjänar att kallas för huliganer och terrorister. Dessutom vägrade chelseaspelarna spela ut bollen trots att Motta låg skadad. Ett fint exempel på vampyrmentalitet. Hur kan man respektera något sånt? Det var skamligt att se.

Sen borde matchen ha "dött" 5 minuter innan hockeytacklingen när Del Horno med utsträckt ben hackar Messi rakt över knät med dobbarna före. Var tacksamma att dåren fick vara kvar på plan 5 minuter till.
Espanyol Stam Ford
2006-02-24 22:42
//
Ja, jag såg matchen. Jag såg att Mourinho misslyckades med att täcka upp mitten mer vid ställningen 1-1 då Barcelona bara körde med 2 mittfältare (Edmilson och Deco) och istället för att ha satt in en till mittfältare för att ta över matchen satte han in en helt osynlig SWP. Mästartakter från mästartaktikern - vi tackar och tar emot. //

Ja, det är väldigt lätt att ha taktiken klar.......när man är 11 mot 10.....
jag håller nog med min "guru" i ämnet
matchen dog ju självklart när domaren gav oss
10-11
Barcelona Qno
2006-02-24 22:37
Visar ztv Barca nästa gång igen?
Barcelona el Flaco
2006-02-24 22:33
Precis som Mourinho så tror alla chelsea-fans att deras spelare är små oskyldiga änglar som aldrig gör nåt fel. Gå och gnäll i ditt eget forum.
Barcelona Marcos
2006-02-24 22:32
Bra skrivet Kharles!, skit i vad Chelseafansen komenterar men akta dig för Mordhoten, det är deras specialitet. Äckligt...
Real Madrid Gábinho!
2006-02-24 22:30
men lägg ner de här snacket om del horno de leder ingenstans alla har sina egna åsikter
Espanyol Stam Ford
2006-02-24 22:23
//Hur kan man ens komma på tanken att försvara det här? I regel nr 12 förklaras det om något som kallas för motstpelarens säkerhet och visar hur rätt Terje Hauge hade att utvisa terroristen Del Toro. Dessutom finns det något som heter ackumulation, det behövs inget kort emellan innan domaren får nog av en huligan.//

Ibland , är Du en aning nyanserad,men nu är Du ju bara ett sort fån !!
När Du kallar motståndarspelarna för "terrorister" och "huliganer" har Du verkligen nått botten !!!

Jag satt bara här och surfade runt....men den här smörjan fick ju bara inte stå obesvarad.

Ja, jag är Chelseafan........men kan NÅGON äkta Barcavän hålla med om "Kharles" försök till uppvigling ?
Barcelona el Flaco
2006-02-24 22:17
Kharles & marcos

Bra sagt hermanos! Nu när vi krossat Chelsea kan vi lägga de bakom oss och koncentrera oss på Zaragoza. Det som är kvar av chelski tar vi hand om på camp nou, det är bäst att Mourinho får några extra-minuter med pressen efter denmatchen, för att han kommer få det svårt att hitta bortförklaringar till den matchen också.
Madridinho
2006-02-24 22:17
vet ni om ztv visar returmatcherna nästa onsdag??

har en känsla av att dom kommer att visa zlatans juve..
Barcelona Kharles
2006-02-24 22:06
Väldigt bra artikel för er som inte redan läst.

En sak jag har märkt är att de seriösa brittiska medierna hyllar Messi för den totala förnedringen av Chelsea och även anser att utvisningen var korrekt. 78% på The Guardian ansåg att domaren gjorde rätt och till och med på Chelseas officiella hemsida röstade 58% på att domaren tog rätt beslut innan de tog ner omröstningen pga icke önskvärd effekt. Dessutom är det lätt att glömma att det faktiskt var Del Horno som kom med den bästa teaterprestationen. Som Rijkaard sa, det finns även många fina teatrar i London.. :D
Barcelona Kharles
2006-02-24 21:54
Hur kan man ens komma på tanken att försvara det här? I regel nr 12 förklaras det om något som kallas för motstpelarens säkerhet och visar hur rätt Terje Hauge hade att utvisa terroristen Del Toro. Dessutom finns det något som heter ackumulation, det behövs inget kort emellan innan domaren får nog av en huligan.

Marquez nedtagning var knappast misstänkt, snarare var det så att domaren tänkte på sin familjs säkerhet innan han satte pipan i munnen den gången. Och när Terry fullkomligt rammade Messi och sen greppade bollen med båda händerna. Ett gult kort här och han skulle missat returmötet. Dessutom skulle Messi ha haft frispark innan ens Robben rörde bollen efter en sen tackling (totalt 4 i matchen) av Del Toro vilket ju gjorde att han tappade bollen till Robben men ändå hinna ifatt och kriga sig tillbaka. Tvåfotstacklingen av Robben som han totalt missade hade också kunnat sluta illa, ett regelrätt gult där och så hade han också missat returmötet. Ska dock säga att Oleguer också förtjänade en varning. Men hur kan man som chelseasupporter blunda för det ena om man vill påpeka det andra? Löjligt.
Barcelona Kharles
2006-02-24 21:48
Om Puyol förtjänade en utvisning, vad i helvete gjorde då Carvalho och Ferreira på planen?

Kharles// Missade du matchen eller? Mourinho bytte ut en tröttkörd Robben (anfallare) och satte in SWP. Tack för

Ja, jag såg matchen. Jag såg att Mourinho misslyckades med att täcka upp mitten mer vid ställningen 1-1 då Barcelona bara körde med 2 mittfältare (Edmilson och Deco) och istället för att ha satt in en till mittfältare för att ta över matchen satte han in en helt osynlig SWP. Mästartakter från mästartaktikern - vi tackar och tar emot.
Barcelona Marcos
2006-02-24 21:45
Jag tror många Chelseafans blandar ihop premier league domare och internationella domare. Uefa har många gånger sagt att man inte tolererar fult spel. Detta görs sorgligt nog i England. Varnaingar är till för att skydda spelare.

Det är därför brittisk fotboll ser ut som den gör. Tekniska spelare blir påpucklade utan konsekvenser. ingen vill se fotboll som bara består av långbollar, stela spelare och oförmåga att dribbla bort en gubbe.

Det är en solklar utvisning på Del Horno. Domaren har även på efterhand sagt att han gjorde rätt. Jag tror en Uefa domare har mer kunskap (utbildnings osv) om vad som är fel och rätt än ett gäng fundamentalistiska Chelseafans som bara är bra på att mordhota domare. Stick härifrån, ni ger fotbollen ett dåligt rykte. Men vad kan man förvänta sig när man har en äcklig vampyr till tränare. Skäms!!
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:40
Äsch, vi kan älta detta i evighet. Marquez tar ner bollen på bröstet/axeln. Messi obstruktion? Kom igen nu va. :-)
Både han och Terry kollar upp mot bollen, det är knappast något försvar för Terry att hans intention är att gå på bollen, han har inte rätt att springa ner en spelare för det. Men som sagt, det där kan vi älta tills det är dags för returen. Det leder ingen vart. Vi blir aldrig ense.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:37
LME

Du ska åka upp på Olympia-berget. Se La familia Sagrada. Du ska strosa Ramblan upp och ner några gånger bara för att nämna något. :-)

Just det, Barça gjorde en bra match. Mig stör det att vi inte fick bevisa att vi med lätthet spelar jämt med er även när ni är fullt manskap. Det Puyol gjorde var inte värre än vad som sker dagligen bla i era matcher när det är PL. Då är det inte många av er som klagar.
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:37
LME

Du får ursäka men jag har kollat på matchen tre ggr och jag har helt missat Marquez misstänkta hands och Messi obstruktion. Obstruktion i vilket läge.
Sevilla LME
2006-02-24 21:34
el Flaco// Marquez nedtagning, misstänkt hands. Messi, misstänkt obstruktion. Men låt gå då. Straffar behöver ju inte betyda mål.
Sevilla LME
2006-02-24 21:33
La Rambla// Självklart tycker jag det är det som lustigt då jag själv tycker precis tvärtom och givit en bra förklaring nedanför.

Vad jag förstår så förtjänade Puyol också ett rött kort

Men nu har jag bara snackat negativt. Barca gjorde en bra match, jag respekterar laget och deras spelare. Dessutom kan jag säga att jag ska se mötet mot Villareal på plats! Några tips om något man ska göra när man ändå är där?
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:32
tveksamma straffar? en klar hands på geremi och en nästan dubbelstraff när terry lägger sig över messi och sen tar bollen med händerna? solklarare straffar får man leta efter.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:31
LME

Rijkaard fick nog mera priset för att han inte sjönk till samma nivå som Mourinho i efterspelet, även om jag förstår att det irriterar er chelseafans.

Det är ganska så kul att ni hävdar att det var en helt annan match. Innan utvisningen hade Barça redan tagit över matchen. Var ärlig, ni hade i stort sett ingenting i chansväg innan dess. Därmed inte sagt att matchbilden hade sett ut så resten av matchen.
Sevilla LME
2006-02-24 21:28
La Rambla och el Flaco// Nej, det hade han inte. Men det var en av hans medarbetare så haka inte upp er för mycet på det. Så vi blev krossad? Svar nej.

Hur som helst så tycker jag mig finna det ytterst äcklande att Rikjaard fick ett pris för hans regelbrott. Bra jobb Mr. Johansson & co.!

De två straffarna inträffade ju efter utvisningen. En helt ny match efter utvisningen sa vi ju? Sen att det var tveksamma straffar måste jag säga.

Jag tar förlusten mot Mboro som en man. Då var det inte några konstiga faktorer som spelade in.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:26
LME

Du har rätt i sak. Något man inte bestraffat ska man inte ta med i beräkningen när ett rött kort ges direkt. Man kan samla på sig till ett gult kort.

Men jag tycker att du har fel i att Messi hoppar upp lite. Han försöker hoppa undan, den sko med dobbar som är på väg mot hans knä. Han blir som du skrev nyss rädd. Kan man klandra honom? Om du har lust att ladda ner situationen i länktipset, och titta på reprisen så ser man tydligt att del Hornos fot är på väg mot Messis knä när denne totalt struntar i bollen, visserligen så drar del Horno undan sin fot när han närmar sig Messi. Messi hoppar upp i luften för att undgå att få sina fötter bli träffade.

En fråga när du ändå är här. Är det inte ganska så lustigt att majoriteten av fans på Chelseas officiela hemsida vid en poll tyckte att utvisningen var berättigad?
Real Madrid Älska RealMadrid
2006-02-24 21:25
helt otrloig hatar domare som förstör fotbollen ! en dommartabb så förstörde en grym möte mellan två formstarka lag barca o chelsea !

men vilken kämpeglöd chelsea är då ..bara synd domaren förstörde för dom men ajja grattis iaff
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:24
la rambla

hahaha, den va bra :)
Madridinho
2006-02-24 21:22
förstår inte det här bråket. inget är ju klart än.
vänta tills returen har spelats klart.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:21
el Flaco//

Jag skulle nog kalla frugan hans, Posh, för mera legend. :-)
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:20
LME

Jag? utargumenterad av en chelsea fan? oroa dig inte kompis , jag känner mig inte hotad från en blind man som inte kan se objektiv på fotboll. men samtidigt kan det inte vara enkelt att bli krossad av barca på hemmaplan. och när vi ändå snakcar om domarbesluten så skulle vi kunna dra upp de två straffarna som vi borde ha haft. Men du tycker säkert tvärt om.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 21:16
LME

Det vi finner ytterst roande är att Mourinho gnällde lite väl mycket angående Rijkaards klavertramp. Dessutom så ljög han om att han själv såg honom och fick ta tillbaka det. Det var knappast något som avgjorde matchen, och tror du på fullaste allvar att han varit lika aktiv i gnällandet om ni hade hållit 0-1? Ta förlusten som en man och bit ihop istället, det verkar ju vara den melodin som annars gäller i hela klubben. Men ändå inte alltid tydligen.
Sevilla LME
2006-02-24 21:14
el Flaco// Tacklingen ska inte vara rött kort. Om du tittar på situationen(se länk) så ser du att Messi hoppar upp lite innan. Om du själv spelat/spelar fotboll så vet du att man ofta reagerar så spontant. Detta leder till att dock situationen ser mycket värre ut då båda hoppar in i situationen.

Många här inne säger att han "samlade ihop" till sitt gula kort pga av båda tacklingar(länk). Den första tacklingen är gult kort. Men nu när dommaren inte varnar Del Horno så sätter han ju en nivå där om vad man får göra och inte. Och hade Del Horno haft en varning hade han med nästan all säkerhet inte gått in på samma sätt i nästa situation.

Man kan inte släppa ett läge för att sedan ta med den i beräkning sen. Antingen är det gult eller så inte.

EDIT: Jag är lyckligtvis för dig inte 7 år, det skulle varit lite jobbigt att bli utargumenterad av en 7åring =)
Barcelona el Flaco
2006-02-24 21:12
la rambla//

lite självdistans måste man ändå ha. annars kan beckham-fans proklamera att han är en legend. Och hur många skulle isånafall hålla med det?
Annons: