/spanien/barcelona/forum/24737.aspx/spanien/barcelona/forum/24737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-05 00:16
Se länk
Pajasen gör bort sig igen.

Förresten nån som vet varför paddan i Deportivo inte var på Camp Nou.Det var en annan snubbe ist som satt vid Laporta.
Barcelona Messi
2006-03-05 00:16
Ämne: Grattis till segern ....Den är större. I alla fall på bredden.

Har för mig att Camp Nous matta är 107x72 m under ligamatcher men 106x68 m i CL eftersom det är maxmåttet. Bernabeu har alltid 106x68 m tror jag.

Är dock inte säker.
Barcelona Gabriel
2006-03-05 00:15
La Rambla

Ja det du sa stämmer. Men så har det alltid varit i Barcelona, spelarna vill göra det för snyggt. De vill spela sig igenom hela motståndarlaget och tom målvakten ibland, och det syns på resultatet efter matchen. Nu var det däremot inte Eto'o som "stod och duttade på bollen" som du nämnde utan enbart Giuly.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-03-05 00:13
Grattis till segern då.

Jag har en fråga som jag vill ha besvarad Om någon kan svara på den.
I kvällens match såg Camp Nou's gräsplan ganska stor ut, är måtten lika stora som Bernabeus matta eller är Camp Nou's större i måtten?
Barcelona Rambo~
2006-03-05 00:12
Fan vad skönta att eto fick göra mål :D Ronaldinhos frispark HELVETE SÄGER JAG BARA :D Larsson var acceptabel plus lite till idag.
Belleti haha han ser helt morgonvaken ut ;:D
Barcelona SaMii^
2006-03-05 00:10
Var det bara jag som saknade lite av messi idag ? (A)
Barcelona messsi
2006-03-05 00:04
Härligt!
Ingen som vet hur det gick med Andrade ?

Visca el barca!
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-03-05 00:02
Fyyyyyyfan va skönt och se henke spela när han vill spela boll.. så jävla underbar han är..
Barcelona La Rambla
2006-03-05 00:02
Andero//
Tack. Synd att inte ni kunde göra detsamma. Lite trist att ni bara gör äckligt bra matcher mot just oss. :-)~
Atlético Andero
2006-03-05 00:01
Härligt att ni vann!
Barcelona SaMii^
2006-03-04 23:59
Eto'o på rätt ställe vid rätt tillfälle !!!!

UNDERBART! Nu ska vi ta KVARTSFINAL PLATSEN I CL PÅ TISDAG !!!!
Barcelona Qno
2006-03-04 23:59
En gó seger gubbar!!!

Alltså denne Larsson e otrolig, fattar inte hur vi ska hitta en ersättare lika bra som han??

Sen känns de gött att Eto'o fick hänga dit en.
Barcelona La Rambla
2006-03-04 23:58
Tack gode gud! Matchen är slut och 3 puntos.

Gabriel//
Calma. :-)
Det jag menar är att i en sån här tät match så måste man fan lära sig att stänga matchen. Nu blev det onödigt spännande på slutet. Även om vi hade full kontroll så satt jag och var nervös som fan att de skulle få ett skitmål. Ska vi vara ärliga så fick vi ett skitmål där på hörnan. Jag kräver åtminstone att både Guily och Etóo ska sluta upp med att dutta och leka med bollen framför mål när det står 3-2. Det ska skjutas direkt när man får sådana bra lägen. Kolla på Real, de spelar oftast skit men de är fan effektiva trots det.
Barcelona Gabriel
2006-03-04 23:56
Spansk radio: Hay que discuparle al arbitro porque solo es su segunda teporada - sikken skitsnack inte undra på att nivån på domare är så låg när man kan skylla ifrån sig på det. Jag tröttnar mer och mer på de spanska domarna - dom suger så rejält hårt så det är så pinsamt!
2006-03-04 23:25
La Rambla
Absolut,som jag ser det har vi en målfarlig mittfältare och det är MVB.Tyvärr så är han inte i så bra form men han är nog på gång.
Barcelona Woods
2006-03-04 23:21
Goool! Eto'o!! Kobran slår till!
Barcelona Qno
2006-03-04 23:21
GÖTT!!!

ETO'O
Barcelona Gabriel
2006-03-04 23:05
La Rambla

Perdona? Hermano anklaga mig inte för att vara subjektiv då jag är en av de första som ständigt kritiserar Iniestas avslut. Det såg lättare ut än vad det var och det var det jag ville säga. Det spelar ingen roll om han är 4 meter ifrån målet - bollen studsade konstigt och jag har sett situationer då spelare står precis vid mållinjen och lyckas skjuta över pga en konstig studs.

Nu börjar andra halvleken, jag håller med dig om att han är ineffektiv men jag står kvar i mitt beslut om att man inte ska kritisera honom för hårt i den situationen. Nu har jag sagt mitt angående detta.

A por la segunda parte - a comerlos! Visca!
Barcelona La Rambla
2006-03-04 23:05
barca_dreamteam

Sant, håller med. Men bägge måste bli bättre på avslut. Kolla tex på Chelseas mittfältare. De lägger dit sådana där bollar.
Barcelona Havalinho
2006-03-04 23:04
Av allt prat här inne verkar det som Larsson är tillbaks på fullt allvar, fan han kanske skulle skrirvit på för HIF tidigare med tanke på hur bra han blivit efter detta och hur mycket Mister gett han spel tid :)
Andra halvlek ska bli skönt att beskåda efter att ha missat hela första :(
Barcelona La Rambla
Nåja, vi är bra. Tänk på att vi saknar vårt mittfältsess Xavi. För att inte tala om Messi. :-)
Även om Iniesta missar en del målchanser så finns han iaf där.Hur ofta ser man ex Deco i straffområdet eller löpa från mittfältet i en andra våg.Vad jag vill säga är att Iniesta försöker iaf.Deco vill mest dribbla och slå passningar.
Barcelona La Rambla
2006-03-04 23:02
Gabriel

Kom igen nu, var lite objektiv. Hur många chanser har inte Iniesta bommat den här säsongen? Där ska han bara dra till, man behöver heller inte dra till för kung och fosterland. Men skjut direkt åtminstone, istället för att lägga bollen till rätta. Han står ju för fan 4m ifrån målet.
Barcelona Gabriel
2006-03-04 23:01
La Rambla

Ang. Iniestas målchans:

Det var även min första reaktion men studera situaionen mer detaljerat så märker du att det hela gick väldigt snabbt och Iniesta kom fram till bollen för sent för att dra till på skott direk. Hade han skjutit direkt så hade det med största sannolikhet resulterat i att bollen flyger flera meter över målet, eftersom han inte hann fram till bollen INNAN den studsade. Att han inte fick till nedtagningen var bara otur. Att Iniesta är en målsumpare håller jag med om, speciellt eftersom jag är en av de som ständigt kritiserar honom för hur otroligt ineffektiv han är.

Men detta tycker jag inte man ska kritisera honom för hårt.
Barcelona La Rambla
2006-03-04 22:59
Zizou-Mano

Hade du kunnat elementär mattematik så hade du själv kunnat räkna ut att så faktiskt är fallet. Geni där. :-)~

Havalinho

Stream i läntips! Flera olika.
Barcelona Woods
2006-03-04 22:59
Jäklar vad Iniesta skulle ha gjort mål på friläget:( förarbetet sen.. magiskt!

Motståndarna darrar av skräck för våra offensiva kvaliteter, men samtidigt kan man tyvärr inte säga detsamma om våra defensiva..
2006-03-04 22:58
Båda Depors mål kommer onödigt tycker jag.Med all respekt för dem så har dem spelat jämnt i matchen.Deras 1-1 på hörna känns onödigt då dem har ett 2 mot 1 läge vid hörnflaggan.Var är markeringen där?Vid Andrades mål så kan man på reprisen tro att han inte hade någon markerare.
Undrar vem som släppte honom.
Mittfältet är för släpphänt.Depors bollar går ju rakt igenom mittfältet och det finns hur mycket ytor som helst åt båda håll.Jag vill se mer press och hunger på mittfältet.
Det märks på spelarna att Chelsea matchen inte är långt bort.
Barcelona Gabriel
2006-03-04 22:58
Jävla fegis domaren är som inte utvisar Duscher!

Förutom det så måste man ändå konstatera att vi har bjudits på riktigt lördagsgodis till fotbollsmatch. Skulle självklart välja att ta bort Deportivos båda mål om jag kunde, men i objektiv syn på matchen så måste det vara en njutelse att titta på.

Det som stör mig mest är Iniesta och Decos lätta misstag. Deco kompenserar det dock med att vinna tillbaka andra bollar och pressa motståndarna vilket leder till enkla misstag, men det gör inte Iniesta. Men det finns även en gräns för hur många misstag som man får göra och jag tål inte om Deco gör mer i denna matchen - det finns alldelles för mycket ytor i denna matchen så det är för ödestigande ifall det sker. Eto'o verkar lite off, men vilken bullshit komentatorn levererar ur sin mun när han snackar skit om Eto'o. Inte ens när Larsson är från start och gör mål så kan de sluta fåna sig. Visst har han inte varit lika giftig som innan han åkte till Afrika men det har knappast med obsesion att göra. Kobran kommer snart igång.

Ronaldinho verkar ha en trevlig vana att måla emot Deportivo, innan denna matchen hade han gjort 4 mål emot dem - nu alltså 5. Tror på att även 6 kommer idag. Dessutom hoppas jag att Rijkaard tar ett snack med laget angående det dåliga defensiva spelet. Deportivos 1-2 mål ska inte få komma och händer detta emot Chelsea(god forbid) så lär det bli svårt.

Larsson blir bara bättre och bättre för varje match som går, roligt att kunna konstatera.

A por la segunda parte :) Visca
Barcelona barcelona_10
2006-03-04 22:57
Han springer fan över hela banen, jobbar hem och gör mål.Jävligt bra!
Barcelona Havalinho
2006-03-04 22:56
Ämne: Havalinho//

Har d....
tydligen inte om jag måste leta efter en stream :)
Tror inte Tv4 finns här nere i schweiz...
Fotboll på tv överhuvudtaget existerar inte här nbere...
Annons: