/spanien/barcelona/forum/24732.aspx/spanien/barcelona/forum/24732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2006-03-05 21:33
Marcos//
Jo du har rätt där faktist, Gio är något bättre deffensivt än vad Sylvinho är. Jag tycker att vi ska spela vårt egna spel. Men helst vill jag INTE se något tok-offensiv. Vi leder ju trots allt. Men sammtidigt vill jag inte att vi ska spela för deffensivt.
Barcelona el Flaco
2006-03-05 21:32
II Barca II//

ja han gjorde en bra match, men han hade vissa problem med en snabb robben och sen orsaka han frisparken som ledde till chelseas mål. tycker du belletti är en säckerhetsrisk? för det känner jag för oleguer ibland. ibland.
Barcelona Patrik
2006-03-05 21:32
Rambo~

Pizzeria Palermo på Sysslomansgatan visar i stort sett alla matcherna. Skön personal också.
Barcelona II Barça II
2006-03-05 21:29
el Flaco//
Hur kommer det sig att du vill byta ut Oleguer mot Belletti? Jag tycker att Oleguer gjorde en mycket bra match som högerback senast.
Barcelona Marcos
2006-03-05 21:29
II Barca II

Jag tycker bi borde starta med Oleguer och Gio. Båda med ett defensivt utgångslägen. Annars uppstår det luckor i kanterna. Gio tycker jag är lite skickligare defensivt och har även champions league erfarenheten som krävs vid sånna här tillställningar. Men Silvinho kan man helt klart plocka in om man känner att det behövs en starkare offensiv.

Hur tycker ni vi ska spela då? Full offensiv eller avaktande och bara lira bollen i mittfälltet så mycket som möjligt för att inte göra bort sig?
Barcelona el Flaco
2006-03-05 21:25
II Barca II//

valdés - belletti, puyol, marquez, sylvinho - edmilson, deco, motta - messi, eto'o och ronaldinho.

så borde vi starta mot chelsea
Barcelona Rambo~
2006-03-05 21:22
Hallå :D är det någon som bor i uppsala här inne? isåfall vet du vart/vilken sportbar som sänder barcas matcher? tacksam för svar.
Barcelona II Barça II
2006-03-05 21:21
Ronaldinho dissar Chelski.
Barcelona II Barça II
2006-03-05 21:14
Vilka tycker ni ska starta matchen mot Chelski? Själv vill jag ha exakt samma startelva som den i SB. Men kanske borde Sylvinho starta istället för Gio.
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 20:53
barbeloona: tack för länken!
Barcelona Ghazza
2006-03-05 19:50
Underbart sagt Ronnie!
Barcelona Backstrom
2006-03-05 19:37
Marcos

Tror du att det påverkar spelarna om Larsson visar sig med HIFs gräsliga T-shirt på sig? Dem är medvetna om att han ska flytta från Barcelona när säsongen är slut. Det vore något av en annan sak om det var en Juventus tröjja enligt mig, men det är ganska allmänt vedertaget att Larsson nog har mer "hjärta" för HIF/Högaborg än Barcelona när det gäller ur en supportersynpunkt. Dessutom tror jag nog dem flesta spanjorer/Barcelonaspelare ser på HIF som något korplag (Vilket det istortsett är) - Vilket förminskar hela saken - Men jag antar att det är kul för Larsson hatare att få något att klaga på!
[Edit] - Hursomhelst så håller jag med om att Deco var riktigt bra, vilket är kul att se och väldigt nödvändigt för laget. (Ville lägga till detta, då det får detta inlägg att verka lite mindre som ett "Låt oss alla skrika åt Marcos tills han medger att han är ett Real fan"-inlägg)

Bra match igår iaf. - Synd att inte Iniesta fick göra mål, jag vill verkligen se honom börja prestera ordentligt (Var ett tag sen jag såg honom göra en riktigt bra match)

Visca Barça
Barcelona barbeloona
2006-03-05 19:34
Tycker alla borde se den här filmen...
gåshud
Barcelona Rambo~
2006-03-05 19:33
Nemo fuck var det där förnågot?
Barcelona Nemo
2006-03-05 19:28
He-he
Barcelona Mot Nya Tider
2006-03-05 19:26
Mycket starkt av Barca att vända igår.
Bra spel, och inställning.
Tycker dock synd om Andrade som kommer bli borta mellan 4-6 månader och därmed missar VM. Riktigt synd. Hoppas han kommer tillbaka så fort som möjligt.
Barcelona Mapa
2006-03-05 19:09
Ämne: Garrincha.

Jo det....
Om du dividerar antal spelade min. med antal gjorda mål så ligger Henke före bl.a. Ronaldinho. Sug på den du lilla Marcos, fast jag betvivlar att du förstår dig på matte.
Barcelona Marcos
2006-03-05 19:08
Fixade länken med en babelfish översättning, inte den bästa men man fattar poängen.

Ska vi lägga ner Larssondiskusionen? Vi kommer ingen vart då alla har olika synpunkter och det är väldigt svårt för mig att få någon att ändra sig och vice versa.
Barcelona Rambo~
2006-03-05 19:08
Ämne: (www.TheAtlasLions.c....
haha en arab i barca :D
Barcelona La Rambla
2006-03-05 19:04
Marcos//
Du blir bara mer och mer patetisk med dina undanflykter. Nu snackar du lön, när du först gnällde på dåligt investerade pengar och övergången. Med ditt resonemang att resonera så skulle man kunna klaga på att Xavi går skadad nu och lyfter onödig lön av klubben. Kunde Henke hjälpa att han blev skadad? Barça vinner, Henke gör hyfsat med mål till den speltid han får. Han gnäller inte heller över att sitta på bänken. Så vad fan är ditt problem?
Barcelona R.E.M
2006-03-05 19:01
(www.TheAtlasLions.com) Moroccan defender Khalid Boulahrouz who plays at the moment for German Bundesliga side HSV Hamburg is eyed by Spanish giants FC Barcelona.

Barcelona are willing to pay about 15 million euro for the Moroccan defender in order to sign him for next season 2006-2007.

They already showed their interest in Boulahrouz two years ago in 2004.

Boulahrouz (24) who is Dutch international started his career at Ajax and played for AZ and RKC and is still under contract with HSV till summer 2010
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 19:00
Marcos: Vari ligger problemet? Det har varit känt under en lång tid att han slutar i Barca efter den här säsongen. Varför skulle han inte göra en deal med HIF redan nu, för att få stopp på alla spekulationer om inte annat. Tycker du att det verkar som om det har stört honom mycket med tanke på den senaste tidens resultat?

Och: vad menar du med att posta en länk där all text är skriven på spanska? Anar jag en elitistisk underton?

detta är en synnerligen frustrerande "diskussion". Snart börjar jag tro på den vedertagna schablonbilden av en fotbollssupporter. Människor på det här forumet ger mig inget val.
Barcelona Marcos
2006-03-05 18:50
Garrincha.

Jo det märks när han tar på sig Hifs tröja mitt under en säsong och låter sig fotograferas som om det vore en officiell cermoni, har lite svårt för spelare som gör detta, sorry. Detta var något som störde både Rijkaard och ca 42% av Sport´s läsare så jag är inte den ända.

Har man 100% hjärta för en klubb så kan man banne mig vänta 3 månader innan man tar på sig HIFs tröja och skyltar med den i tidningar och massmedia.

http://www.sport.es/vivo/recursos/fotos/foto_146110_CAS.jpg
Barcelona missculé
2006-03-05 18:47
men va fan .. suck vilken diskussion :/
Barcelona Haffe
2006-03-05 18:43
Nej jag har gillat barcelona ända sen jag visste nått om fotboll. Jag gillar dom för deras offensiva spel, roligast fotboll. Plus diggar jag deras laganda. Ja jag anser att du inte är en äkta culé eftersom att du har nått emot larsson.
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 18:42
Marcos: Vem fan bryr sig om din härkomst? Det är ointelligent av dig att racka ner på en människa som engagerar sig helhjärtat i den klubb du säger dig stödja. För du kan väl knappast ifrågasätta det faktum att Henrik Larsson kämpar för klubbens ära som om det vore hans modersklubb varje mattch! Jag kan inte förstå hur någon kan ha något emot en spelare som Henrik Larsson, det är mig fullkomligt obegripligt.

PS. Om du hade gjort din hemläxa hade du vetat att lönen han har i Barca ligger betydligt lägre än den han brukade ha i Celtic.
Barcelona Marcos
2006-03-05 18:27
Okej, Haffe, du är barsaguden, du bestämmer vem som är Culé och inte. Suck. Sköt ditt eget. Skulle Zlatan spela i Real Madrid skulle du heja på dem.¨

Dessutom är jag halvspanjor och har Barcelona i släkten. Dock blev jag aldrig tvingad att heja på något speciellt lag utan min Spanske far ville att jag skulle få välja, och ja det blev barcelona.
Barcelona Marcos
2006-03-05 18:24
La Rambla.

Det är inte precis några småsummor Henrik tjänar i Barcelona. Var inte naiv, tror du han tränar 20000 i månaden lr? Det handlar om flera miljoner kronor, lägg på att han var skadad i flera månader förra säsongen.
Barcelona Haffe
2006-03-05 18:03
Aja tränaren verkar iallafall nöjd med honom. det som är det viktiga. TAGGA INFÖR BARCA-CHELSKI, Oojojoj vilken match det ska bli :)

Visca barcelona!
Barcelona Haffe
2006-03-05 18:01
Marcos, du är ingen äkta culé. det märks.
Annons: