/spanien/barcelona/forum/24725.aspx/spanien/barcelona/forum/24725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Haffe
2006-03-07 01:40
Ämne: Förstår inte alls va....
Nickoo, har inget att tillägga håller helt och hållet med. Sen är det fler matcher han bidragit med att vi har vänt matchen men som inte har uppmärksammats i media etc. Kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona SaMii^
2006-03-07 01:20
vill bara säga! Klarar vi av uppgiften med Chelsea imorgon, Då vinner vi CL !
Barcelona Jontteee
2006-03-07 01:15
Suñol_

Wigans högerback verkar duktig, bra offensiv och bra defensiv.
Han spelade idag mot Man U och gjorde det bra.
Vet inte vad han heter, men som sagt han är duktig och det är inte bara en match som jag har ett honom flera st o han har vart bra i flera..

kanske nån håller med ?
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-07 01:10
Gott folk, ta det lugnt. Valdés har rätt.

Som vanligt.

Marcos

Jag tror de kommer till spel enligt följande;

------------Cech-------------
Ferreira-Terry-Carvalho-Gallas
Cole-Lampard-Makelele-Robben
--------------Drogba-------
-----Crespo----------------

Eller byt ut Crespo mot Gudjohnsen och 4-3-3.

Förresten, ska det vara så svårt att stava till Giuly? Guily påminner mig onödigt mycket om Guilty.. :)

Som Hi-Nois! Visca el Barça Collons!
Barcelona Marcos
2006-03-07 00:50
Mourinho talar om en möjlighet att spela både Drogba och Crespo samtidigt. Även om spelarna i sig inte borde skrämma oss så är både Drogba och speciellt Crespo ruggiga i luften, känner på mig att jag kommer få hjärtattack varenda gång det bli en fast situation. Det är något vi verkligen måste jobba på. Vill inte att "Mottaincidenten" från förra matchen upprepas idag.
Real Betis #8 Stevie G(Liverpool FC)
2006-03-07 00:40
Lycka till imorn! Håller tummarna för er. Förövrigt så har Chelsea aldrig domarn emot sig som dom vill få det till(!!) Passa er för grötiga situationer i eget straffområde, deras bollar studsar in i mål åt vilket håll dom än sparkar, fråga bara senaste offret WestBromwich. Komiskt. Som sagt ett STOORT LYCKA TILL!!
Barcelona Gabriel
2006-03-07 00:29
Hola tots - årets viktigaste match mañana och jag tänker inte gå på långt utan avslutar denna kvällen genom att citera asiater som även de har koll på hur det kommer bli imorgon - oavsett avancemang eller inte!

Visca y a por ellos - Somos mes que un club - somos Barça!
Barcelona Valdés
2006-03-07 00:19
pablo escobar; och jag som trodde att det var svårt att missuppfatta syftet med artikeln som bland annat handlade om Chelsea kan sägas vara (o)rättvist behandlade (av ex domare). Du har verkligen jättefel ifråga om diskriminering. Vad är det som bestämmer förtryck om inte bakgrund och egenskaper, för Du menar väl inte att förtrycket är sin egen förklaring. För att inte "störa" Ordem e Progresso (som säkert vill diskutera Henke eller nya värvningar) kan Du väl vara snäll och PM;a mig imorgon.

Diskussionen syftar till att förstå Chelseas fotbollskultur och får därför just nu anses relevant för ett Barçaforum.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-06 23:55
pablo escobar

Tack! Har tröttnat på er diskussion nu, den har ju faktiskt inte mkt att göra med varken fotboll eller Barça. ;)

Bona nit!
Barcelona pablo escobar
2006-03-06 23:51
valdes

diskussionen börjar bli mer och mer förvirrad men jag anser att du misslyckades med att få fram din poäng om den enbart var att chelsea bara inbillar sig att dem har alla domare emot sig.
om det är vi helt överens.

men, med risk för att upprepa mig igen, måste jag säga att det verkligen inte är en grupps personliga egenskaper eller bakgrund som avgör ifall en grupp kan anses vara diskriminerad eller inte. Det är självklart själva förtrycket som är avgörande.

(personligen är jag dock väldigt skeptisk till att det är meningsfullt att tala om strukturell förföljelse/diskriminering överhuvudtaget, när det gäller så heterogena grupper som exempelvis kvinnor eller invandrare) men då jag inte anser att detta forum inte är rätt plats för att diskutera dessa frågor lägger jag iom detta inlägg ner diskussionen.
Barcelona nickoo
2006-03-06 23:46
Ämne: Är det någon här inn....
Det hade varit kul med en bra statistik sida!!
Borde ju finnas någonstans...

Barcelona Fabregas
2006-03-06 23:44
Är det någon här inne som vet hur många mål respektive assist Ronaldinho är uppe i nu iår. Är det 15 mål och 11 ass?
Barcelona La Rambla
2006-03-06 23:10
Truppen inför imorgon. Inga överraskningar. Messi in och Ezquerro ut. Som vanligt ingen Maxi.

Los 18 jugadores convocados por Rijkaard son: Valdés, Jorquera, Belletti, Oleguer, Puyol, Márquez, Gio, Sylvinho, Edmilson, Motta, Van Bommel, Iniesta, Deco, Ronaldinho, Eto'o, Messi, Giuly y Larsson.
Barcelona Valdés
2006-03-06 23:03
pablo escobar; Du väljer att upprepa Dig och därför gör jag detsamma. Vem som helst kan påstå vad som helst men det är fortfarande viktigt att kunna motivera sina påståenden. För att anses vara diskriminerad bör man uppvisa viss socio-ekonomisk bakgrund eller personlig(a) egenskap(er) som bekräftar systematisk orättvis behandling. Och precis som Du själv skriver blir det därför löjligt att påstå att man är diskriminerad i egenskap av att vara en av världens rikaste klubbar eller för att man är framgångsrik...... Artikeln prövar och ifrågasätter logiken bakom deras offermentalitet. Och jag tycker att det är tydligt att de väljer och leva i sin egen värld likt ex Jehovas Vittnen.

Sonde; Syftet med artikeln är klart uttalat - att summera matchavgörande händelser. Du gör mig därför fortsatt nyfiken, vilka är de "små detaljer" som (av Dig anses matchavgörande och) därför borde tagits med till Chelseas fördel. Jag är väl medveten om att det också finns mängder av små detaljer som kunde tagits med till vår fördel.
Barcelona el Flaco
2006-03-06 22:54
är det någon som vet nån sida där man kan hitta alla barcelonas hejar-ramsor?

EDIT: ursäkta, jag kollade nyss och såg att Messi hade svarat för några dagar sen. Gracias hermano ;)
Barcelona Ride_The_big_one
2006-03-06 22:50
Totti per me

Lampard går sällan sönder att han skulle medverka i retur mötet visste jag på förhand.

Oj va du skriver en massa nonsens borde det iställert stå
Villarreal Totti per me
2006-03-06 22:42
Hatten som stack i natten varnar: Lampard spelar.

Oj vad Barca-fansen darrar...
Barcelona pablo escobar
2006-03-06 22:38
valdés
det du verkar ha missförstått är att det inte finns någon uppsättning med vissa bestämda kategorier man måste tillhöra för att hävda att man diskrimineras. vem som helst kan påstå att han tillhör någon strukturellt diskriminerad grupp.

laget chelsea och dess supportrar påstår att de diskrimineras just pga att dem är chelsea (nyrik och framgångsrik icke g-14 klubb) och dom varken försöker eller behöver sammankoppla sig med några av alla dem mer traditionella "offergrupper" du ger exempel på.

håller dock med dig om att denna utbredda och ständiga offermentalitet ofta blir löjlig, framförallt i chelseas fall.
Barcelona Qno
2006-03-06 22:33
Jag tror personligen om att Henke och Eto'o fått lira lika många matcher mot samma sorts motstånd tror jag inte att Eto'o skulle gjort allt för många mål mer.

Menar det att Eto'o är en otrolig målskytt, men om man ser till det anfallsmässiga (innaför straffområdet) så är inte Henke många meter efter.
Barcelona Sonde
2006-03-06 22:31
Valdés: Jag menar på intet sätt att artikeln håller låg nivå och är skriven med de blåröda linserna på. Tvärtom anser jag att den är i sammanhanger ovanligt objektiv. Med "något enögd" syftar jag främst på att det finns små detaljer i Chelseas fördel som lika gärna kunde ha tagits med i artikeln.

Ingenting att lägga särskilt stor vikt vid.
Barcelona nickoo
2006-03-06 22:28
Förstår inte alls vad som menar med att Henke är långt ifrån en startelva. Förstår heller inte hur vissa i detta forumet bedömer en spelares kvaliteter, är man bäst på plan om man driver förbi 5 spelare för att sen bli av med bollen, eller vad innebär det att vara bäst??

Den enda som jag ser som självskriven i Barcelonas anfall är Ronaldinho, varför behöver jag inte förklara, dock är det inte helt fel att även han får vila ibland vilket han gjorde efter en dålig period i höstas. Efter "petningen" kom han tillbaka som en helt ny spelare - världens bästa fotbollsspelare som man är van att se honom.

Giuly erbjuder en naturlig bredd med sin snabbhet på högerkanten. Ett otroligt bra alternativ i vissa matcher mot vissa motståndare. Jag kan dock inte säga att jag är extremt imponerad av honom men han fyller en bra funktion i truppen.

Eto - målfarlig men har verkat lite seg och tafflig efter ANC. Eto har en tendens att blir väldigt självisk ibland och stirra sig blind på målet. Hade han haft lite mer heads up så hade laget gjort säkert 20 mål till denna säsongen. Enligt mig borde han bänkas oftare. BTW: Och absolut inte säljas för några pengar...

Messi är ju en otrolig talang och har verkligen framtiden för sig. Tycker dock att han varvar lysande insatser med riktigt dåliga prestationer och matcher där han inte tillför någonting alls, vilket inte alla i forumet verkar se. Det är helt naturligt med tanke på hans ålder och han kommer garanterat att höja sin lägstanivå.

Henke då - har verkligen visat vilken ruggigt bra fotbollsspelare han är under våren. Mer speltid och ökat förtroende har fått honom att visa upp ett spel som starkt bidragit till segrar i de senaster matcherna:
CL Chelsea för två veckor sedan - matchen vände när Henke kom in, inblandad i båda målen...
Zaragosa förra omgången - orsakade hörnan som gav straffen vid 1-0 målet, gjorde 2:an själv.
Deportivo - helt lysande, var delaktig i det mesta, och gjorde mål...

Henke är den effektivaste anfallaren i Barcelona räknat i mål/spelad minut, så är det vare sig man vill erkänna det eller inte. Är dessutom ganska säker på att det är få spelare i Barca som har en högre +/- statistik vad avser vunna bollar och bortslagna bollar. Om han sen är det bästa alternativet i alla situationer mot alla motståndare är en helt annan fråga.

Att Henrik Larsson skulle vara långt ifrån en startelva är bara skitsnack. För tillfället är han helt given i min startelva.
Barcelona Rambo~
2006-03-06 22:25
Ämne: Jag förstår mig inte....
Då ska jag försöka förklara det för dig...Svaret är enkelt = GIRIGHET han vill bara vinna o vinna ända tills han dör :D så sjukt girig är han.
Barcelona Valdés
2006-03-06 22:19
pablo escobar; det var inte Du som startade diskussionen utan det var jag. För att ett påstående skall vara meningsfullt bör det vara relevant och hållbart, det bör med andra ord kunna motiveras. Diskriminerad är man därför om man kan hänvisa till förtryck utifrån ex; kön/handikapp/sexualitet eller etnisk tillhörighet. Påstår man bara en massa saker utan att ha några som helst argument för sin sak blir man löjlig (och därigenom visas tydliga motsättningar i logisk uppbyggnad). Ge gärna exempel på fler typer av förtryck än de som jag nämnt i artikeln (jag är dock medveten om att jag även kunde tagit upp ungdomar och pensionärer....).

Ämnet är relevant eftersom vi analyserar klubbkultur, och morgondagens motståndare får just nu anses som intressanta.
Barcelona el Flaco
2006-03-06 21:55
Jag förstår mig inte på han Mourinho. Killen tjänar skitmycket pengar, tränar en klubb där han har en rik ägare som kan köpa honom vilken spelare han vill och han vinner titlar. Varför gnäller han som en liten unge??? Har aldrig hört Capello gnällt efter en förlust mot Inter eller Milan. Rijkaard brukar alltid säga att man ska respektera domarens beslut och motståndarna. Jag kan inte förstå hur en tränare som bara vinner hela tiden ändå kan vara arg och skylla ifrån sig när han förlorar. Han kan lära sig en hel del av Frank när det gäller ödmjukhet.Och avslutningsvis, så kommer han få det han förtjänar på Camp Nou. Det är stort av Rijkaard att säga det han sa men jag vet inte om jag kan hylla Mourinho. Tycker inte han förtjänar vår kärlek. Hata inte mig, Mourinho har sig själv att skylla på. 3-0 imorrn och utklassning.
Barcelona pablo escobar
2006-03-06 21:54
Ämne: pablo escobar; Mouri....ångrar att jag startade en diskussion som inte handlar om fotboll men ville bara påpeka att det inte finns någon motsättning mellan att anse sig tillhöra en grupp som diskrimineras av uefa osv (vilket förstås är patetiskt) samtidigt som man ser ner på andra grupper som av många ses som strukturellt diskriminerade (vilket du påstår att chelseafansen gör).

man behöver inte tillhöra någon av de grupper du tar upp bara för att man anser att man diskrimineras.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-03-06 21:54
Vinn nu för fan mot CFF!
Jag har tippat skit mkt pengar på er!
Barcelona II Barça II
2006-03-06 21:47
Jag tycker att vi inte ska bry oss så mycket om vad Mourinho mfl säger inför mötet. Det viktigaste är att grabbarna ger 110%.

Varför ändra på ett vinnade koncept? Vi ska börja med samma lag som startade förra mötet i SB.
Barcelona Rambo~
2006-03-06 21:45
Tjenare !!! har någon ett clip från lördagens match? clip från slutet av matchen, då Ronaldinho börjar leka med deportivo försvaret :D vet någon vart jag kan hitta ett clip=?
Barcelona Valdés
2006-03-06 21:34
pablo escobar; Mourinho mfl har sett till att skapa en kultur som säger att klubben är en del av strukturella orättvisor (det skall alltså finnas en medveten förföljelse av Chelsea liknande det förtryck som ex kvinnor och handikappade utsätts för), själv har jag svårt för att se Chelsea som "offer" men jag är ändock intresserad av att få höra vilken grupp man anser sig tillhöra eftersom rasistiska och sexistiska skämt är vanligt förekommande inne på "The Shed".
Barcelona pablo escobar
2006-03-06 21:30
Ämne: pablo escobar,

Vi....
woods
då förstår jag vad du menar. missförstod dig lite och trodde att du enbart ville ha fokus på försvarsspelet.

Ride_the...

tycker inte 2-1 är våghalsat, själv hoppas jag på åtminstone 3,4 barcamål. jag vill se överlägsenhet, skönspel och hundratusen snurrande näsdukar, vilket jag inte tror är helt omöjligt om allt fungerar som det ska.
Annons: