/spanien/barcelona/forum/24724.aspx/spanien/barcelona/forum/24724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-03-08 09:47
vinst igår, barca imorgon, bättre kan det inte bli, imorgon så åker jag till barcelona, ska se 3matcher och jag har beställt hela barcelonas A-trup tröjjor, ÄKTA! för sammanlagt 6000:-, Bra pris :D
Barcelona Tompa
2006-03-08 09:24
Åskådarn:
Jag har aldrig sagt att Ronaldinho är bäst genom tiderna men att han är en klass bättre än någon annan anno 2006 står jag för till 110 %. Vem är bättre f.t? Zidane, Totti "Spotti" Lampard eller en överviktig och förslöad Ronaldo...

FORCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Tompa
2006-03-08 09:18
Och Murhinho, orkade inte ens bli förbannad på honom igår... Vilken pajas!
Barcelona Tompa
2006-03-08 09:17
Naturligtvis ska hela laget hyllas för gårdagens insats, inklusive Rijkaard så klart. Bara för att ta en sak - när spelade Barca så bra i försvaret senast?

Sen kan jag ändå inte låte bli och hylla Dinho extra. Karln är helt otrolig - vilken spelare, vilket mål! Den som kommer och påstår att det finns bättre spelare förtjänas inte att tas på allvar.
Flames
2006-03-08 09:02
Underbart! När var Oleguer så bra senast. Han lekte ju med Duff =) Och Dinho var som han brukar, magnifik. Målet när Terry försökte tackla han men stöp själv. Odödligt
Barcelona Tiago
2006-03-08 09:02
Åskådarn

haha att du ens orkar lilla stakcare e det bara för ni inte har en sån spelare lr?? det e ändå inge n som vill höra vad du snackar för skit för hela världen vet vikken spelare som e bäst så du kan spara ditt inlägg till nån annan. FORZA BARCA
Barcelona Gran Via
2006-03-08 08:39
Jag väljer att älska mitt lag utan att ägna några som helst känslor för motståndarna. Chelsea, Real Madrid, Juve? Jag är likgiltig.
Barcelona Barcaängel
2006-03-08 08:34
Åskådarn

Skojjar du när du säger så eller?
Barcelona Fotbollerik
2006-03-08 08:24
hehe till alla er som sa att Chelsea vinner HAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAA!!!!
Atlético G.Zola
2006-03-08 08:07
Grattis till den sammanlagdaseger! Ni spelade precis som man ska spela mot oss. Lycka till i Kvarten.

Chelsea för alltid!
Ginger
2006-03-08 07:51
Bara att lyfta på Burberry-kepsen och inse faktum....ni var numret större än oss.
Hoppas ni går hela vägen nu så det blir en värdig CL vinnare ...
Come on Chelsea..Come on Chelsea......
Barcelona Señor Cúle
2006-03-08 07:36
Åskådarn

Ronaldinho, trixar sönder lag som Chelsea och Real Madrid, han gör mycket mål, sprider positiv stämmning osv. Du e fan sjuk.
Real Madrid Åskådarn
2006-03-08 06:15
Calle

Ha ha ha ha. 5 "lyckade" klacksparkar. Var såg du dom? Va lite objektiv istället och se det som andra ser som inte är inbitna Barca fans. Personligen tycker jag som vanligt att ni ska hylla erat kollektiv istället för ronaldinho som kan misslyckas totalt en match och ändå bli framröstad som matchens bästa spelare. Ert lag är grymt, Ronaldinho råkar bara vara den mest utmärkande spelaren i detta lag, därför höjs han till skyarna. Vi får se om han glänser lika mycket i VM.

P.S Bespara mig alla era inlägg om att Ronaldinho är världens bästa spelare genom tiderna och sånt bullshit. Han är duktig, kanske bäst i världen för tillfället men det beror på att det just nu inte finns lirare som utmärker sig så mycket.

Sluta också kalla nån för världens bäste, för det är en smaksak. Grattis i vilket fall, ni imponerar oerhört
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-03-08 05:17
Kanske dags att börja förbereda med Marquez-Edmilson som mittlås. Motta som pivote.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-03-08 05:15
Mycket skön vinst. Man kan inte ens sova.
Visst kunde man vänta sig avancemang och brilians av Dinho, men ytterbackarna och Rijkaard överträffade alla förväntningar idag. Underbart. Hoppas nu att vi kan klara av en match utan kaptenen. Det såg illa ut senast man fick göra det.
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-08 03:08

Hmm..

Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-08 03:06

Hälsningar..

Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-08 03:03

O Rei.

Barcelona SaMii^
2006-03-08 02:51
Callé gillade din avslutning, att de ska vara en röd dag ! haha :P =)

aja känns underbart kan inte gå å lägga mig känns så sköönt o fått slagit ut Fc Abrohamovic !
Barcelona Callè
2006-03-08 01:59
Så jäkla underbart! Att slå ut just Chelsea redan i åttondelen känns så jäkla gött!
Jag anser att det var rättvist, vi spelade absolut inte ut Chelsea, men vi ägde ändå matchen, vi fick den dit vi ville och Reijkard visade att han är störra än Mourinho!

Jag har blivit så fruktansvärt hatisk mot Chelsea som fotbollsklubb de senaste åren, de smutsar ner allt som har med fotboll att göra! Exempel på detta: Abramovic med sina snuskiga olje pengar, den otroligt tråkiga fotboll som de presterar, deras överskattade tränare som alltid måste skylla på allt och alla för att sedan ta sitt förbannade skitlag till försvar och framför allt så har dom fotbollsvärldens mest överskattade spelare; Lampard och Terry! Liksom rörde Lampard bollen under hela matchen (bortsätt från "fuskstraffen") och vad gör en förstelnad Terry vid Ronaldinhos solomål? Skrattretande...

Varför i hela friden blåser dommaren straff föresten?! Det är ju en klockren brytning (sen står ju minst 5 Chelsea spelare offside). Helt obegripligt. Nu i efterhand var det kanske lite smart av dommaren! Jag tänker i första hand på Mourinho, liksom hade Chelsea inte fått den straffen hade han ju säkerligen rasat mot dommaren i efterhand (iofs de gjorde han ju ändå!

Njutningen var iaf att se Mourinhos min när Ronaldinho gjorde sitt mål, fy satan vad lycklig man var då :)

I det stora hela finns det bara en faktor som avgjorde; Pengar är en viktig tillgång, men Ronaldinho är ovärdelig! Det finns ingen som han. Ett exempel; på 28 minuter hade han klackat fram 5 st lyckade passningar, de säger sig självt, han är ovärdelig! Sen måste jag säga att Larsson var mycket bra, tror fan inte han hade en ända felpass!

/Gonatt alla trogna Barca fans och fotbollsälskare där ute, Jag ska aldrig glömma den 7/3 -06! Datumet då hela fotbollseuropa blev bönhörda! Jag kräver nästan att denna dag blir en "röd dag" :)
Sevilla LME
2006-03-08 01:58
Gabriel// Vi var bättre på SB och förtjänade pågrund av spelet där att gå vidare. Som vi också gjorde.

Du har säkert hört anledningar varför Terry / Messi situationen inte skulle blivit straff.

"och troligen betyder i detta sammanhang vadå? Ingenting." - Jag skippar troligen och säger att matchen skulle utvecklats på ett annat sätt, tom de opartiska måste väll ändå erkänna något sådant solklart?!

Ni måste verkligen ha något emot Chelsea. Vad det är kan jag inte förstå (din anledningar i tidigare inlägg känns som ganska meningslösa). Du är ju fortfarande arg. Det borde väl vara jag isf?

Hur som helst så säger jag än en gång grattis till avancemanget. Jag kommer inte för att försöka lägga förlusten på något annat.
Barcelona Gabriel
2006-03-08 01:52
Bona nit Les Rambles - A por la doble ;) Visca el Barça =)
Barcelona Gabriel
2006-03-08 01:50
LME

Haha jag kanske är lite ilsken av mig för stunden :P

Du är faktiskt naiv om du inte erkänner att Messi skulle ha straff när Terry kastade sig över honom - inte jag som är partisk på något sätt för tom de opartiska måste väll ändå erkänna något sådant solklart?!

"Det kunde utvecklat sig hur som helst men troligen inte som det gjord" - hmm, troligen? och troligen betyder i detta sammanhang vadå? Ingenting.

Var Chelsea mycket bättre? Av med hatten för partiska herrar - inget illa mest skämtåsido men visst var Chelsea bättre på SB - däremot var det av ren tur som de klarade av uppgiften på bortaplan. I slutändan var det ju riktigt nära att jag fick sova gott, men nära skjuter ingen hare.

Nåja, "Mycket bättre" var ni knappast - jag ser B.Munchen som ett svårare lag att slå än Chelsea!
Sevilla LME
2006-03-08 01:43
Gabriel// Såg reprisen idag av förra onsdagens match. En straff får ni av mig. Geremis hands. Det kunde ha utvecklat sig precis hur som helst. Men troligen inte som det nu gjorde. Bara för det behöver inte Chelsea vunnit men ändå.

Chelsea har inget speciellt medan B. Munchen av alla lag har. Förklara detta då Chelsea var mycket bättre i förra årets möte?

Som sagt du verkar vara ilsken trots att ni vinner. Coola ner och njut! ;)
Barcelona Gabriel
2006-03-08 01:43
Hatar vi Chelsea mer än Real Madrid?

Hmm, komplicerad fråga som borde besvaras rätt så solklart ändå och det är att Real Madrid ger ordet "hat" en ny mening för oss.

Det finns saker som gör att Chelsea mer och mer kommer upp i "hata-Real Madrid-klass" och det är:

*Abramovic - förstör den finaste sporten i världen med sina fläckiga oljepengar!

*Mou - Patetisk, arrogant, kaxig, idiotisk. Hmm lägg till alla negativa ord som man kan beskriva en person som så har vi Murre där - han är bara att hata om man älskar fotboll!

*Att spelare som Terry och Lampard är så oerhört överskattade och rankas som världens bästa mittback resp spelare (faktiskt sant, Lampard rankades som det innan Ronaldinho fick priset igen).

*Chelseas äckliga sätt att spela fotboll på. Inte direkt det finaste.

Det finns mkt mer, men jag orkar inte ta upp alla klockan 2 på natten. Men detta säger väll allt.

John Terry:"Ronaldinho kan förvänta sig att bli sönderkapad!"

Det är bara att HATA!
Barcelona Gabriel
2006-03-08 01:37
LME

Avgörande eller inte, det kan man aldrig påstå då vi inte kan veta hur det hela hade utvecklat sig ifall Del Horno aldrig blivit utvisad - men faktum kvarstår att han förtjänade att bli utvisad.

Barcelona gick miste av två solklara straffar förra mötet på SB - med de straffarna hade allt varit klart redan efter första mötet, men ingen straff blåses. Uppmärksammas det mer än här inne på SF? Nej! Vad händer? Chelsea får en idiotstraff som tolkas som "tveksam".

Skamligt - sedan är det inte bragden av att slå Chelsea. De har inget speciellt, faktiskt!

Lag som Bayern Munchen vill jag se Barcelona slå - det är en bragd!
Barcelona Nemo
2006-03-08 01:37
Jag har sett på forumet att folk har ställt frågan; "Hatar ni Chelsea mer än Real Madrid?" Jag kan inte svara för alla Barcafans nu, men jag hatar Chelsea 1 dag i veckan, Real Madrid hatar jag 7 dagar i veckan.

Buenas Noches
Barcelona Gabriel
2006-03-08 01:32
LME

Jag om någon lever upp till "Barçafansen är de mest kräsna i världen"!

Det är inget nytt precis. Jag har tidigare yttrat mit hat gentemot Real Mierda, Chelski och turventus.

Men visst är jag nöjd att vi gick vidare även om jag var stensäker på avancemang denna gången. Jag är bara lite crancky just nu, det lägger sig imorgon och om inte det så nästa dag :P
Sevilla LME
2006-03-08 01:25
Gabriel// Det är mycket hat trots en vinst! :)

Vill säga grattis till avancemanget. Ni förtjänade det även om faktum kvartstår att utvisning, rätt eller felaktig, nog avgjorde mötet. Hur som helst ska Barca ha all cred och framför allt Ronaldinho.

Man får ju bara hoppas att ni kan ta er till semifinal och spela den när jag är där i april. Det skulle vara ganska mäktig att få beskåda.

En sak till: Vad har ni emot Chelsea egentligen? Är det Mourinho eller vad beror det på.
Barcelona Gabriel
2006-03-08 01:21
Juventus. Que mierda que es juventus, de har alltid sån tur. Varför hatar jag Juventus så mycket? För att de helt otroligt nog lyckas vara så oerhört äckligt framgångsrika när de verkligen suger så otroligt mycket. De kan inte ens hålla bollen inom laget i 5 passningar, ÄNDÅ lyckas de vinna deras matcher.

Hmm måste ändå hylla dem för det - helt jävla otroligt att de lyckas. Sån tur som juve har kan bara de själva ha.

Gud måste älska dom!
Annons: