/spanien/barcelona/forum/24720.aspx/spanien/barcelona/forum/24720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Garrincha.
2006-03-08 18:32
Suñol_: Är du säker på att du inte menar George Orwell? =)
Orson Welles var skådespelare och regissör på 40-50 talet.
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-03-08 18:22
Ämne: Är det ingen som vet....
Señor Cúle
Se länk o sedan...
Klicka på bollen under Barcelona...så får du lyssna på när Ronnie gör mål...
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-03-08 18:20
Ämne: Ha ha ha. Ni är för ....Åskådarn...
Jag kan endast tala om mig själv iallafall. O jag har en spansk förälder lr bättre sagt är jag spanjor....Eller anser mig vara det efter att ha bott där i 15 år så...Och kan man sin historia så vet man att FC Barcelona betydde en hel del under Franco tiden då det var på Les Corts o sedan på Camp Nou där folk kunde yttra sig mot Franco utan att det hände nånting (alltså utan att bli fängslade lr mördade för sina politiska syn...)....Och det är något Barcelona ska aldrig glömma, det är ju en av Barcelonas tjusning som klubb...Sedan att allt går i överdrift som igår när ungdomsförbundet JNC (Jovenes Nacionalistas Catalanas) står för Nationella Katalonien på ett ungefär, använder en matchdag för att dela ut ett häfte inom Camp Nous område, tycker ja e lite väl..Men det är min syn..Men ibland måste man skilja lite på sport och politik...
Barcelona Tompa
2006-03-08 18:15
Åskådarn:
OK då. Får säga samma sak som du skrev till mig -det går att diskutera med dig.

Håller med om att Ronaldo när han var som bäst var helt fantastisk - han hade onekligen potentialen att bli den bäste någonsin. Som jag skrev om Dinho tycker jag man måste vara outstanding lång tid för att aspirera på titeln "bäst genom tiderna. Ronaldo hade säkert kunnat bli det om han fått vara frisk. Hur det blir med Ronaldinho får framtiden utvisa. Jag hävdar dock bestämt att han har kunnandet och potentialen bli den bäste någonsin.

Barcelona Ordem e Progresso
Ack så snabbt kvalitén på ett forum kan sjunka.

I och med att SnajK och ssm kom in så sjönk nivån otroligt.
Barcelona Señor Cúle
Är det ingen som vet vart man kan tanka ner matchen ? Skulle vara en dröm att få se den igen ;P

Och vad heter den där spanska radiokanalen, candaser.. elr candesar.. elr hur var det? :P vill höra reaktionerna på Dinhos mål . haha.

Visca el Barça!
Real Madrid SnajK
2006-03-08 18:12
Fyfan hur ska ni klara er utan Pyol ? för er back linje ? För Marquez suger o alla andra utom Belleti =)
Barcelona La Rambla
2006-03-08 18:05
ssm//

Stick in tillbaka till dagiset istället. Ingen föstår vad du svamlar om ändå. :-)
Barcelona SaMii^
2006-03-08 18:04
kan inte GIO spela mittback ? :P
el lemoné
2006-03-08 17:48
Nej fy, Carles är Barcelonas Absolut viktigaste spelare i dom bakre leden. Undra Vem som ersätter? Jag hoppas i alla fall på att Edmilson tar ett steg ner, han har ju spelat mittback i många år innan. Iniesta tycker jag ska spela från start i ligan, medans jag inte riktigt tror att han håller i CL, där det krävs mer fysiska egenskaper än i La Liga. därför Tror jag på V.Bommel

Att Leo Messi är skadad är även det oerhört beklagligt, Det finns få spelare i världen med den balansen och det kraftfulla rycket som ligger i Messis Register. Hursomhelst, för mig är valet klart Henrik Larsson. Det är inte för att jag är svensk, utan för att Henke är så duktig i defensiven, vilket behövs i Europa, samtidigt som han har en förmåga att dyka upp på rätt ställe när det vankas målchans.

min Startelva i CL-kvarten:

Valdes
Oleguer,Edmilson,Marques,Sylvinho
V.Bommel,Motta,Deco
Larsson,Etoó,Ronaldinho (C)
Barcelona La Rambla
2006-03-08 17:46
Suñol_//

Nej faktiskt inte. Har just avslutat A peoples passion. Känner att jag vill läsa mer nu. :-)

Tack för tipset, det tar jag med mig. Även filmen. Originaltitel på boken?
Barcelona SaMii^
2006-03-08 17:23
känns inte alls bra inför första kvarten utan El capitano :S
Barcelona Suñol_
2006-03-08 17:19
La Rambla// har du läst "en hyllning till katalonien" av Orson Wells? riktigt bra bok som skildrar framför allt Barcelona under början av inbördeskriget.
Barcelona messsi
2006-03-08 17:17
Ok. Sorry, Han blir borta drygt 4-5 veckor iallfall.
Barcelona Suñol_
2006-03-08 17:15
ett tips till folk som är intresserade av spansk/katalansk historia är att se filmen Land och frihet av Ken Loach
Barcelona S.W.A.T
2006-03-08 17:14
Ämne: Messi missar 4 liga ....
vi möter Getafe innan Malaga
Villarreal Journalistthomas
2006-03-08 17:12
Villareal mot Barca i kvarten vore något!
Barcelona Suñol_
2006-03-08 17:11
Åskådarn// har du hört talats om internationella brigaderna? man kan visa intresse för politik och historia även om den inte är från det land man själv härstammar.
Barcelona messsi
2006-03-08 17:01
Messi missar 4 liga matcher ( Osasuna, Sociedad, Malaga och Real Madrid. ) + 1 matchen i kvartsfinalen.
Barcelona FC Robin
2006-03-08 16:58
SaMii^
Ett lag vi kan slå (alltså alla;)
Ne men typ Villareal eftersom Barcá känner till deras spelstil:)
Dessutom är Villa inte de starkaste laget som är kvar precis...
Barcelona SaMii^
2006-03-08 16:53
Känns för jävligt de här med messi !.

Har en fråga:

Vilket lag vill vi möta i kvartsfinal ?

varför ?
Barcelona FC Robin
2006-03-08 16:43
Anton Tornberg//
Visst ska vi till final... dock får ni (tyvärr?) respass ikväll då Arsenal kommer att vara lika laddade som senast! En drömfinal för mig är mellan Barcelona och Arsenal... frågan är dock vilket jag skulle heja på, jo såklart mest på Barcá. Men jag skulle inte behöva gråta vem som än vinner:)
Haha nu går jag verkligen händelserna i förväg... två tunga avbräck i första kvarsfinalen (Puyol o Messi) blir endast problem i försvaret. Henke har varit så pass bra så att håller han sig skadefri så har vi ändå inte tappat mycket i anfallet!
Billig straff igår gjorde att Mourinho direkt hade något att försvara sig med, "dom har inte slagit oss i spel 11 mot 11"! Fan vad patetiskt sagt.... Men vi är vidare och det är huvudsaken, nu tar vi det motstånd vi får och spelar ut dem... förhoppningsvis inte Juventus!
Barcelona La Rambla
2006-03-08 16:40
Åskådarn//

1. Nej jag är inte spansk eller har någon spansk föräldrer.

2. Jag har inte yttrat mig om spansk politik här inne, även om mina kunskaper överstiger majoriteten här inne (åtminstone tro jag det). Vill nu någon uttala sig om politik så är det upp till dem. Jag tänker inte dömma dem.

3. Antar att jag då kan klassas som patetisk, eftersom det verkar som att det är du som sätter nivån på vad som är patetisk eller inte här inne.

4. Slutjiddrat från min sida. :-)
Barcelona Barça-fan
2006-03-08 16:37
Ämne: Ronaldinho kan och k....
Ronaldinho är redan världens bästa fotbollsspelare?
Real Madrid Anton Tornberg
2006-03-08 16:30
grattis till vinsten nu ska vi visa att spansk fotboll är bäst
hoppas vi möts i final hehe
Barcelona BarçaMan
2006-03-08 16:28
skit asså, ett forum är till att framföra ens åsikter och fast alla inte tycker likadant och någon har en egen uppfattning så behöver inte 20 pers skälla ut honom.
varför måste just eran åsikt vara den rätta och den bästa
som alla säkert förstår så syftar jag på åskådaren och alla som är emot honom
Även jag tycker att han har fel men jag får ingen jävla damp som ni andra här inne
Villarreal JournalistenThomas
2006-03-08 16:28
Ohh så gott! Nu ska bara Real åka ut ikväll så blir allt som de ska!

Grattis!
Barcelona Kapten11
2006-03-08 16:19
Underbar seger igår, och så jävla härligt att världens bästa, och mest sevärda fotbollsspelare avgör med ett klassiskt mål.

Håller väl inte helt med Sonde angående betygssättningen, tycker att Ronaldinho spelar i en helt annan liga än övriga spelare på planen, och det vill inte säga lite med tanke på spelarna som beträdde gräset igår.
Dessutom tycker jag att Gallas visst gjorde ett bra jobb på Messi, det var först när Messi började vandra inåt i planen, och till andra kanten som han kunde påbörja sin "show".

Men men, vem bryr sig en dag som denna.
Messi#30
2006-03-08 16:15
Ronaldinho kan och kommer att bli världens bästa spelare. + glöm inte att fotboll är tuffare än vad den var för 20 år sen.
Barcelona Gustaf
2006-03-08 16:14
OMRÖSTNING AVSLUTAD

Vem vill Du se som vänsterback?

Gio 29%
Sylvinho 71%

Antal röster: 593
Annons: