/spanien/barcelona/forum/2472.aspx/spanien/barcelona/forum/2472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-05-20 18:03
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Spelarna har haft ledigt fram till och med idag, i morgon är det åter träning så då får vi nyheter om el Pistoleros (och de andras) status.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-20 18:00
Några nyheter om Suarez?

Hur går det med hans rehab? Hittar inga nyheter om honom...

Barcelona LeoMessi
2015-05-20 18:00
Real dominerade andra halvan av första halvleken. Inte mer än så.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-05-20 17:56
Det här med att Real dominerade mot oss... Alltså fotbollsmatcher spelas inte över 45 minuter (1;a halvlek). Vad hände i 2;a halvlek då... Neymar kunde fan ha gjort hattrick och det kunde ha blivit 3-4 mål till i den matchen.
Barcelona ElRaval
2015-05-20 17:47
@Liatzo:
Haha ja. Om dom kan skylla hela sin säsong på Modric skada så borde väl vi kunna åtminstone skylla en mindre bra match på att världens mest spelintelligenta defensiva mittfältare inte fanns på planen.
Barcelona DIF DIF
2015-05-20 17:29
@LeoMessi:

Inte så förvånade. Skulle vara kul att se hur dom räknade är det 25 spelare som är registrerade i barca eller är barca b inräknat.
Barcelona LeoMessi
2015-05-20 17:05
11-9-10 Riktigt förvånande faktiskt, med tanke på hur mycket våra anfallet tjänar. Messi drar ju över 2 mille netto varje vecka.
Barcelona Mäktiga Messi
2015-05-20 16:44
Vet någon var man kan köpa CL final biljetter? tacksam för svar
Barcelona 11-9-10
2015-05-20 15:14
Klubbarna som delar ut högst löner, är förvånad att vi ligger fyra. Trodde att det var värre 1. PSG (Frankrike, fotboll): 76 miljoner kronor i snittlön per år 2. Real Madrid (Spanien, fotboll): 72 miljoner 3. Manchester City (England, fotboll): 72 miljoner 4. FC Barcelona (Spanien, fotboll): 68 miljoner 5. Los Angeles Dodgers (USA, baseball): 67 miljoner 6. Manchester United (England, fotboll): 67 miljoner 7. Bayern München (Tyskland, fotboll): 65 miljoner 8. Chelsea (England, fotboll): 63 miljoner 9. New York Yankees (USA, baseball): 61 miljoner 10: Arsenal (England, fotboll): 59 miljoner
Barcelona Yellow cake
2015-05-20 15:05
Såg nån ranking som Eurosport brukar göra varje vecka, deras Ballon d´or typ. På topp 4-platserna återfanns Messi, Neymar och Suarez..inte dåligt att ha alla dessa i samma lag
Barcelona Yellow cake
2015-05-20 15:01
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Känns dock som att den matchen hade kunnat slutat precis hur som helst. Känns som det i år har varit ganska små marginaler till vår fördel:D vilket är underbart. Det har varit sjukt spännande iår!!
Barcelona 11-9-10
2015-05-20 14:46
Synd att dom inte förstår att en match pågår i 90 minuter och inte 20 minuter
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-20 14:41
@Liatzo:
Roligt att dom fortfarande påpekar den matchen. Vi vann både matchen i fråga och ligan, samtidigt som vi är två segrar ifrån trippeln. Låt dom tro vad dom vill :)
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-05-20 14:40
Official: Xavi will give press conference after training tomorrow #fcblive (media have been reporting he will announce he'll leave the club)

:( :(
Barcelona Liatzo
2015-05-20 14:33
Många (framförallt Real-supportrar) gillar att hänvisa till det senaste el Clásico-mötet och prata om hur Real körde över Barça, främst under den andra halvan av den första halvleken. Men det många verkar glömma bort är att vi hade en Sergio Busquets, precis tillbaka från den skada han ådrog sig mot Villareal, på bänken. Jag är övertygad om att vår defensiv inte hade blottats i samma grad med en frisk Busi på plan
Barcelona dinho the artist
2015-05-20 14:25
Kröjf
Må så vara. Jag kanske är naiv i mitt sätt att se på fotboll men jag älskade att vara klubben som agerade som hemmalag på bortaplan.
Barcelona papillon
2015-05-20 14:20
Rambla~

Hur tycker du att man bör locka en spelare att stanna som får väldigt lite speltid samtidigt som man värvar nya spelare på samma position?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona 11-9-10
2015-05-20 14:16
Först främst har vi inte materialet att spela en possesionfotboll, speciellt på mittfältet. Varken rakitic eller iniesta klarar av att agera spelmotor För det andra mer boll och längre anfall kommer leda till mindre yta för neymar&messi. Suarez kommer inte h utrymme för att springa i djupled utan kommer få agera target Vårt presspel håller i 50 minuter, hade vi fortsatt ha ett högt lag så hade vi blottats i defensiven Däremot en mix utav bägge spelsätten är optimalt, då menar jag inte 75% bollinnehav och 0 målchanser. Utan ligga vid 60% Matchen sist mot atletico anser jag vara en av våra bättre. Första 10 hade inte laget vaknat efter det så var det totalt dominans och vi varierade anfallen. Var inte det minsta orolig över att förlora matchen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-20 14:06
Barcelonistas Jag tror också vi nästa säsong kommer återgå mot en mer possession-baserad fotboll. Det var nog viktigt att i år jobba hårt med de bitarna vi ville förbättra för att nästa säsong, när vi suddat ut våra brister kunna få en bättre balans i vårt spel. Jag påpekar bara konsekvenserna av det här spelet om vi inte rättar till åreta brister. Fler lag kommer syna vårt kontringsspel, nyckeln är att inte tappa vår förmåga att luckra upp även låga försvar. Kan vi det så kommer inget lag kunna stoppa oss då vi princip bemästrar alla olika delar inom fotbollen.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-20 14:01
Real Madrid det är 1 match på hela säsongen. Jag vill att vi vinner titlar jag skiter fullständigt i inbördesmöten mot Real Madrid. Vi har inget att bevisa vad gäller möten mot Real 5-0 y 2-6 i rest My case. Detta är Luchos första säsong och han håller på att ta oss till en trippel. Ge han mer tid. Jag tror att vi spelmässigt kmr va ännu bättre nästa säsong. Allt tar tid Rom byggdes inte på en dag, Adolf Hitler förlorade inte sin makt på en dag, allt tar tid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-20 13:51
Det är viktigt att inse skillnaden mellan resultat och prestation. Resultaten kan man inte klaga över, vi har vunnit ligan och alldeles oavsett om vi förlorar finalerna har vi gjort en stark säsong sett till resultat. Jag skulle även säga att vi gjort en mycket stark säsong sett till prestationer också men här finns det enligt mig en del att jobba med. Pragmatikern Lucho har bidragit med nya ingredienser i vårt spel som effektiviserat vår fotboll och i och med detta skapat resultat. Försvarsspelet, pressen, de fasta situationerna och djupledsspelet för att nämna några punkter vi förbättrat. Däremot kan jag tycka att vi frångått vår grundläggande spelide alltför mycket, vilket inte är så konstigt då man kanske måste spela ganska mycket annorlunda en säsong för att sedan kunna hitta en balans mellan två spelsätt. Det handlar inte om att jag vill ha minst 65 % bollinnehav utan det handlar om jag vill se Barca vinna på sitt sätt. Vissa matcher har det varit tydligt hur mycket Lucho ändrat och i dessa matcher har vi också sett hur farligt det kan vara att helt släppa bollinnehavsbiten. Jag tänker på Real hemma där de under första halvlek var snäppet bättre men där vi sedan åt oss in i matchen. Jag tror att detta speciellt mot Real kan få konsekvenser. Bygger de vidare på sin possession-fotboll och vidareutvecklar den samtidigt som vi fortsätter fokusera på press- och kontringsspelet kommer de att ha bollinnehavet i båda matcherna mot oss nästa säsong. Då är jag rädd att vi förlorar eftersom Real är betydligt mer cyniska och sluga i sättet att utnyttja ett spelövertag än exempelvis Bayern. Samtidigt är vi inte vana vid att bli tillbakatrycka under långa stunder. Jag säger det jag sagt innan, vi ska försöka variera vår fotboll med snabbare spel men det ska inte vara det vi utgår ifrån, för då finns det risk att vi tappar balansen helt och hållet när vi ironiskt nog strävar efter att hitta den.
Barcelona Lion24
2015-05-20 13:38
L.A.M Nr 10

Håller med, bra skrivet. Angående Piqué så är jag lite kluven. Han är nog mer än skojare än en ledare. Det känns som om Piqué behöver bli ledd, han kan tappa fokus ganska enkelt känns det som. Men alla spelare utvecklas och mognas och när Xavi inte är kvar längre så måste Piqué börja ta ansvar. Annars håller jag med om övrigt.

Rambla

Cuadrado? Usch nej. Var väldigt rädd när det var som mest intensivt med Cuadrado-Barca ryktet. För mig personligen så påminner han mig om Alexis. Kladdar alldeles för mycket med boll, fotbollsdum, stannar upp spelet men kan blixtra till emellanåt vilket ska vara naturligt för en spelare som spelar på den högsta nivån. Jag blev och är fortfarande extremt glad att Cuadrado inte representerar FC Barcelona idag. Utan att hålla på nått lag så kan jag slita av mig året när jag ser han spela.
Barcelona LeoMessi
2015-05-20 13:29
Jag tänker inte klaga på bollinnehavet då vi faktiskt vinner bollinnehavet. Visst vi förlorade bollinnehavet mot Bayern, men dom förlorade matchen mot oss. Under Tito och Tata så klagade jag på att vi koncentrerade oss för mycket på bollinnehavet och att vi istället borde ge bort bollen lite för att kunna locka upp motståndarna. Jag var inte ensam om att tycka så. När Enrique väl ger oss det ganska många av oss skrek om så tänker jag inte klaga. Vissa kanske vill ha mer dominans genom bollinnehavet, men trots minskat bollinnehav så gör vi fler mål, släpper till färre chanser och släpper in färre mål. Den form av dominans gillar jag, och jag är villig att offra 5 % av bollinnehavet för det. Hellre 65 % i bollinnehav där vi öser med mål och släpper till få chanser än ett bollinnehav på 70 % där majoriteten av passningarna slås mellan mittfältarna och backarna.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-20 13:26
Kröjf - du borde skriva böcker jag skojar inte. Där har du en bransch som kan komma göra dig rik.
Barcelona Kröjf
2015-05-20 13:12
dinho the artist, skrev:

Xaviesta
"Kul att finna några sympatisörer gällande ett önskvärt spelsätt. Visst är det lätt att vara nöjd när det nuvarande spelet skördar sådan saftig frukt som det ändå gör ; ändå är det nuvarande spelet inte tillräckligt för mig. Jag har kallats kräsen och diverse annat, men jag vill helt enkelt se ett mer dominant Barcelona".

"dinho",du kan nog räkna dina sympatisörer i fler än ”några”, vad gäller ditt önskemål om ett mer dominant spel från Barcas sida. Minns jag inte fel så var en allmänt respekterat person som Gabriel är och lär förbli på Les Rambles, inne på samma linje efter segern över ärkerivalen Real Madrid på Camp Nou.

Gabriel föreföll faktiskt synnerligen missnöjd efter matchen trots den oerhört viktiga vinsten, med hänvisning till att Barca är dom som ska dominera spelet; samt att vi inte ska låta oss nöjas med mindre. Om jag nu vågar mig på en kvalificerad gissning, så kanske ”några” i många fall inte finner det mödan värt att skriva inlägg på forumet längre.
Vem vet, kanske det rentav rör sig om en tyst majoritet som tröttnat på att ta strid för sin syn på fotboll i allmänhet och Barcas i synnerhet. Och göra så i ett hårdnande klimat där det blivit något av en direkt nödvändighet att vända kappan efter vinden flera gånger om varje säsong, för att inte riskera hamna ute i kylan som en obotlig bakåtsträvare.

Barcelona Barcelonistas
2015-05-20 12:57
Meeh blanda ihop Juventus och Milan. Milan är det som vi då närmar oss. Vi är nog förbi Milan dom kommande 10 åren.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-20 12:53
Kan inte sluta tänka på Cl finalen den är så otroligt viktig. Vinner vi Cl mot Juventus så har vi bara 2 cl titlar upp till dom. Samtidigt som vi går förbi en hel del klubbar när det gäller antal cl titlar. Vinner vi mot Juventus så är det vår 4de cl titel på 9 år, det hade varit ett styrkebesked från våran sida och ett stort långfinger mot Madidiots! Vinner vi vår 5tde får vi också behålla orginalet.
Barcelona Rambla~
2015-05-20 12:40
Cuadrado redan till salu hos Chelsea. Får man höra någon kritik om Mourinho för det? Nä just det, the special, the golden and the fantastic one enligt brittisk press som slickar hans röv oavsett vad han gör eller säger.

Idag är man verkligen glad att Barca inte gjorde det stora misstaget och betalade den sjuka summan Fiorentina begärde för Cuadrado.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-20 12:39
Jag tror nog ändå att Marc stannar nästa säsong iom att han ändå ska bli pappa rätt snart, så tror nog det får honom att vara kvar i Barcelona. Sen har han inte heller visat på några tendenser att vilja lämna.
Barcelona the cameroonians
2015-05-20 12:36
Tar nyheterna om att Lucho stannar med en nypa salt, han har ju själv sagt att han kommer utvärdera läget först efter säsongen. Vad händer om vi förlorar både CdR och CL till exempel? Annat ljud i skällan kan jag tänka...
Annons: