/spanien/barcelona/forum/24714.aspx/spanien/barcelona/forum/24714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2006-03-08 12:23
För att se på det någorlunda nyktert:
Ronaldinho är inte den bäste genom tiderna - ännu så länge.

För att rankas som bäst genom tiderna krävs tycer jag) att man är outstanding under ganska lång tid. Dinho är inte där men han kan definitvt nå dit, inget snack om saken!
Barcelona Gabriel
2006-03-08 12:18
10Zidane10

Man såg på Puyols blick att han inte hade mycket för Mourhinho, han måste ha tänkt "haha fy fan vilken patetisk stackare" eller nått sånt men det går ju bara att spekulera i. En klapp på kinden? Haha jag ska gå fram och hälsa så till någon så kommer jag få en box!

Nutte

Ingen här inne har förnekat att Murre är en god taktiker och hans meritlista ljuger inte, men det är inte det som vi kommenterat heller!

Mou är en patetisk fjant!
Mallorca zebra
2006-03-08 12:16
underbart att ni fick ut åsnorna från stamford bridge o fick tyst på apan Mourinho såg tyvärr inte matchen men har nån en länk på målet? dvs världens bästa spelarens mål?

forza Zalayeta
Nutte
2006-03-08 12:03
På tal om vår kära tränare, kan väl inte ens enögda barcacacca fans missa hans meriter? Att hans attityd sen är ngt udda kan jag köpa, men vem var det nu som spottade Völler i nacken ? Hm nån som blev tränare sen, vem var det nu...
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-08 11:58
Ingen kan jämföras med den store MARADONA!
men om Ronaldinho dominerar match efter match så här och vinner VM helt själv så kan han ta Maradonas plats som världens bästa genom tiderna.

Barca Medlem 125 000
Nej det var ingen örfil utan bara en klapp på kinden. Poyol titta efter honom för han blev överaskad.
Så leta inte bara fel på Mourinho!
Nutte
2006-03-08 11:56
Ämne: Haha detta var nått ....
Nej det har inget med det att göra jag böjer min nacke och erkänner att jag bara blev lite ilsk på lille killens språk och sätt att spotta kring sig. Både ni och vi har ju haft några år, hm..., utan framgångar och de senaste åren har det vänt. Det ska varken vi eller ni glömma. Det kan gå fort i fotbollsvärlden titta på real, manure och arsen.
Barcelona Gabriel
2006-03-08 11:53
Haha detta var nått nytt (Eller?). Ifall man anser att ett lag spelar en tråkig fotboll och har fel(ifall det nu är fel?) så är man tydligen inte byxmyndig än! Haha ja det låter väldigt trovärdigt.

By the way - det går att njuta åt en seger och hata ett lag samtidigt!
Nutte
2006-03-08 11:51
Ämne: Så jäkla underbart! ....
Men lille vän inte ska du hata Chelsea? Har vi verkilgen lyckats så bra med att röra om i grytan med "topp klubbar" så att du måste hata oss? Trist att du inte kan njuta av ditt lags seger i stället för att behöva hata oss...
Tråkig fotboll? Har du sett Chelsea i ligan eller cuperna i år? Många mål görs det och få släpps in. Kallar du det tråkig fotboll så ok. det cementerar ju bara vad man tror om din ålder.
Har du nått puberteten än?
Real Madrid Bangalter
2006-03-08 11:38
Grattis, barca var det bättre lageti båda matcherna.

(om nu bara Real kunde gå vidare...)
Barcelona Gabriel
2006-03-08 11:32
Chelz

"men att ta ut en värdig vinnare över dessa två matcher går inte imo"

Ni var aldrig nära på att slå oss och ni var aldrig nära på att vara det bättre laget, vi var utan tvekan det bästa laget utav oss båda. Så jo vi är värdiga vinnare!
Chelz
2006-03-08 11:27
La Rambla // Grattis till vidare spel i Champions League. Ni var bättre igår och värdiga att gå vidare, men att ta ut en värdig vinnare över dessa två matcher går inte imo :)

Nu kommer jag blicka framåt och gotta mig i tanken om att jag inom kort kommer stå på Stamford Bridge och fira guldet i mötet med United :)

Lycka till i fortsättningen.
Spanien Barca Medlem 125 000
2006-03-08 11:08
Nog som såg Mourhinos örfil/klapp på kinden på Puyol!! Eftersom Puyol blängde efter han tror jag att Mourhino utdela en örfil.
Spanien Barca Medlem 125 000
2006-03-08 11:05
****David**** // Arsenal är inte direkt ett tråkigt fottbollslag och vi vill nog alla se mer av Wenger och Henry än Real Madrid.
Real Madrid ****David****
2006-03-08 10:39
Ledsen att jag gjorde er, och gästande Chelseasupportrar upprörda.
Barcelona Schubert
2006-03-08 10:35
Det var inte det jag menade, det var klassen värre. Han gjorde ett grymt mot belgarna också.
g3^
2006-03-08 10:32
Ämne: Ronaldinho är den bä....Nog var det väl mot England Maradona gjorde det omtalade målet?

Men som många skrivit tidigare. Det finns mååånga likheter mellan Maradona och R10. Men, Ronaldinho är både starkare och snabbare. Svårt att säga vilken av de två som är bäst genom tiderna, men det börjar nog fan luta mot Ronaldinho. Hur som helst så är dessa två herrar i en helt annan klass än alla andra. Cruijff, Platini, Zidane, Pelé, Di Stefano i all ära, men Maradona och Ronaldinho är bättre än alla dessa.

Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-08 10:27
C"helseas trupp har kostat 3,2 miljarder, men det finns två saker man inte köpt: Kärlek och Ronaldinho. Vilket kanske är samma sak."

Simon Bank

Sista fem orden fick mig att rysa, klockrenare än klockrenast
Barcelona Gabriel
2006-03-08 10:25
Schubert

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Ronaldinho är som Maradona då han har samma tendens att kunna briljera en match som bara de kan/kunde göra. Men Ronaldinho är för mig den bättre då han gör allt under en sjukt hög hastighet, det finns ingen i hela världen som kan kobinera att ha en sån kontroll på bollen i en sån hastighet som Ronaldinho har. Dessutom gör Ronaldinho, för att han kan klara av det, mycket svårare saker under matchens gång som bara han kan klara av - såna sjuka finter och helt enorma saker som han gör trodde jag innan honom bara att man kunde göra på träningarna. Men det roliga är ju att han lyckas med det under matcherna, de med en låg stubin måste känna sig förnedrade av honom(vilket man kunde se på Terry igår efter Ronaldinhos mål då han ville sparka sönder han).

Det är på detta sätt som Messi påminner mer om Maradona än Ronaldinho. Messi gör inte heller sjuka finter(omöjliga saker) medans han springer med bollen - men han kommer ändå förbi sina motståndare på ett magnifikt sätt då han bara glider igenom måtståndarna. Och det är precis det som Maradona gjorde. Det har kommit många "den nästa maradona" som Aimar, Saviola, Tevez osv men när man lägger in Messi i den raden så gör den sig rättvis i hans fall.

Ronaldinho kommer efter sin karriär att vara otveklöst världens bästa genom tiderna. Jag kan bara fantisera exempelvis hur många personliga titlar han kommer ha, minst 5 st fifas pris som världens bästa och minst 3 st guldbollen - kan mycket möjligt bli mer dessutom. Dessutom tvekar jag inte på att med honom i laget så kommer även Barcelona att rada upp titel efter ny titel - hans meritlista kommer att vara enorm.
RobinOddis
2006-03-08 10:11
Måste säga att det var riktigt jäkla skönt att ni slog ut Chelski igår, Stort GRATTIS! Ronaldinho briljerade som vanligt och det var e rolig match att se. Synd bara att Messi fick gå av planen, jag tyckte så synd om honom när han blev omfamnad av Reijkaard...

Borde absolut inte ha varit straff för Chelsea men det hjälpte ju ingenting som alla vet.

GRATTIS BARCELONA!
Frölunda Marx
2006-03-08 09:59
Helt underbart att ni vann igår en vinst för fotbollen! Ronaldinho va magnifik:)
Lycka till i kvarten!
Barcelona Schubert
2006-03-08 09:49
Ronaldinho är den bäste genom tiderna. Han är rätt lik Maradona: har samma bollkontroll och speluppfattning. Skillnaden är att han är en riktig atlet och det var definitivt inte Maradona. Målet igår liknar solomålet Maradona gjorde mot Belgien -86. Han promenerar bara igenom i en match på den allra högsta nivån. Det ser man i stort sett aldrig.

Sen får man räkna in att försvaren är oerhört mycket bättre nu än de var på åttitalet.
Barcelona Ronaldinho_barca
2006-03-08 09:47
vinst igår, barca imorgon, bättre kan det inte bli, imorgon så åker jag till barcelona, ska se 3matcher och jag har beställt hela barcelonas A-trup tröjjor, ÄKTA! för sammanlagt 6000:-, Bra pris :D
Barcelona Tompa
2006-03-08 09:24
Åskådarn:
Jag har aldrig sagt att Ronaldinho är bäst genom tiderna men att han är en klass bättre än någon annan anno 2006 står jag för till 110 %. Vem är bättre f.t? Zidane, Totti "Spotti" Lampard eller en överviktig och förslöad Ronaldo...

FORCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Tompa
2006-03-08 09:18
Och Murhinho, orkade inte ens bli förbannad på honom igår... Vilken pajas!
Barcelona Tompa
2006-03-08 09:17
Naturligtvis ska hela laget hyllas för gårdagens insats, inklusive Rijkaard så klart. Bara för att ta en sak - när spelade Barca så bra i försvaret senast?

Sen kan jag ändå inte låte bli och hylla Dinho extra. Karln är helt otrolig - vilken spelare, vilket mål! Den som kommer och påstår att det finns bättre spelare förtjänas inte att tas på allvar.
Flames
2006-03-08 09:02
Underbart! När var Oleguer så bra senast. Han lekte ju med Duff =) Och Dinho var som han brukar, magnifik. Målet när Terry försökte tackla han men stöp själv. Odödligt
Barcelona Tiago
2006-03-08 09:02
Åskådarn

haha att du ens orkar lilla stakcare e det bara för ni inte har en sån spelare lr?? det e ändå inge n som vill höra vad du snackar för skit för hela världen vet vikken spelare som e bäst så du kan spara ditt inlägg till nån annan. FORZA BARCA
Barcelona Gran Via
2006-03-08 08:39
Jag väljer att älska mitt lag utan att ägna några som helst känslor för motståndarna. Chelsea, Real Madrid, Juve? Jag är likgiltig.
Barcelona Barcaängel
2006-03-08 08:34
Åskådarn

Skojjar du när du säger så eller?
Barcelona Fotbollerik
2006-03-08 08:24
hehe till alla er som sa att Chelsea vinner HAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAA!!!!
Annons: