/spanien/barcelona/forum/24713.aspx/spanien/barcelona/forum/24713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2006-03-07 12:15
Sonde; Jag drar inga som helst växlar av det, men jag tycker alltid att det är intressant att få motiveringar till påståenden och värderingar.
Real Madrid Roonaldoo
2006-03-07 12:12
lycka till mot chelsea idag, hur tror ni det slutar?

Halá madrid!
Barcelona Sonde
2006-03-07 11:52
Valdés: Då ber jag om ursäkt för det. Dock vidhåller jag att min känsla under tiden jag läste artikeln var att den var något vinklad. Jag får väl helt enkelt hålla inne med varför det var så tills jag själv kommit på en förklaring :) Du drar lite för stora växlar av det där.
Spinbad
2006-03-07 11:52
från guardian, haha:
"How to play on grass: a beginner's guide

1 When you run out at Camp Nou the surface will look funny. This colour is called "green" and is Barcelona's pitch, which is made up of something called "grass". You may not be used to this if you play most of your games at Stamford Bridge.

2 Don't be alarmed. This is a natural, organic substance that smells of Hyde Park.

3 Although it is made of blades, they won't cut you.

4 It will leave green marks on your legs but don't worry, this is not gangrene - it comes off with soap.

5 You can do everything you normally do on your brown pitch on this green one.

6 You can slide on it and jump higher. If a cocky teenager cheeks you, you can throw yourself at him on the floor or in the air. It will probably be more comfortable to roll around on if pretending to be injured."
Real Madrid King_raul
2006-03-07 11:40
stora ord ifrån VÅR president om er:
El Barça-Chelsea?
"No soy anti-nada. Que pase el que juegue mejor. Creo que el Barcelona es el equipo que mejor está jugando en Europa"

Ang. Barcelona-Chelsea.
"jag är inte emot något lag, låt bästa lag vinna, men jag tror att Barcelona spelar bäst i europa idag"

Barcelona asfaltsbarn
2006-03-07 11:38

Det viktigaste inför kvällens match är att ligga tight på Lampard och få han ur balans. Walk in the park om det sköts rätt...
Barcelona Señor Hadi
2006-03-07 11:23
tjena culés!

Känner nån för att dra några matchscenarion? typ resultat och vilka som går vidare vid vilket resultat osv :)
Barcelona La Rambla
2006-03-07 11:14
Messi i en intervju:

Vad anser du om Serie A? Skulle du vilja spela i Italien?

Italienska ligan är verkligen spännande. Hursomhelst kan jag inte tänka mig att spela någon annanstans. För mig är Barcelona det främsta laget: det är var jag vuxit upp, alla tycket om mig här: mina lagkamrater,valla i klubben, ledarna och förstås alla våra fans.

Jag kan inte tänka mig att bo långt från Barcelona för det är som min andra hemstad. Jag har varit lycklig här så länge, jag har varit lycklig ända sedan jag flyttade hit.

Hoppas vi får njuta av el Pibe i många år framöver. :-)
Barcelona Nou Champ
2006-03-07 11:00
Underbar match att se fram emot...om vi visar samma inställning som i förra matchen så kommer Chelski att bli en munsbit...(skojar inte!)

Mourinho må ha lyckats med sina lag, men utåt så måste han var den mest arroganta ledaren sedan...eh, hmm....[tänker]...Nope. Det finns ingen annan, han är värst. ;)
Barcelona Nemo
2006-03-07 10:59
Ikväll ska jag se matchen med min Chelseakompis. Han är en rätt pratglad person, men jag lovar, jag har nog aldrig sett honom tystare än de sista 10' på Bridgen.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-07 10:46
i min ack så våta dröm vinner vi efter mkt om och men med 4-2, efter ett förlösande nickmål av henke i 92', på ett utåtskruvat inlägg från Deco.
Barcelona Nemo
2006-03-07 10:40
Någon mer än jag som börjar bli lite nervös?

Jag vill ha Edmilson på rätt sida, som han alltid är, men ikväll är det viktigare än någonsin. För att Lampard är en bra fotbollsspelare, men han saknar det där lilla extra som Ronaldinho har. Ronaldinho kan vända en match på 10 minuter, det kan tyvärr inte Lampard.
Jag vill också se Deco ta ett högre kliv upp i banan. Med hans teknik så slipper alla bollar gå ut på Ronaldinho, utan att han kan fördela bollarna enklare från en mittposition.
Ronaldinho - Eto'o - Messí, får göra vafan dem vill ikväll, så länge bollen sitter i mål!

Skillnaden mellan Rijkaard och Mourinho är att Mourinho är avundsjuk och Rijkaard är ödmjuk.
Barcelona Valdés
2006-03-07 10:35
Sonde; i min artikel skriver jag att ytterligare varningar kunde delats ut till bland andra Puyol.

Nu börjar nedräkningen på allvar, 10 timmar kvar till matchstart.
Real Madrid King_raul
2006-03-07 10:35
Lustigt hur mkt Mourinho kommenterar innan matchen, medans Reijkaard inte gör mkt väsen av sig innan.
Tyder på att Mourinho innerst inne vet vilket lag som går vidare.
Barcelona willy145
2006-03-07 10:33
om messi spelar som han gjorde i förra matchen så kommr vi vinna me typ 3-1 =)
Barcelona Nemo
2006-03-07 10:33
10Zidane10,

Deco lägger sig lätt, ja. Jag erkänner. Messí däremot, han filmar inte. Och det vet du innerst inne. Sluta gå in på The Shi... Shed, menar jag och läs vad de skriver där. Testa och se matcherna för en gångs skull.
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-07 10:23
Oj va rolig du va nemo...kan inte hålla mig.
Du glömde visst att ni har 2 spelare som filmar bäst i världen.messi och deco.
På tal om ful. Hur många gånger har man inte set marquez trampa på spelare när han ligger ner?tappat räkningen.
Tro inte att ni är änglar man inte får snacka skit om eller att ni gör aldrig misstag.
Barcelona Nemo
2006-03-07 10:07
10 snabba frågor

1; Vem är spelfördelaren i laget?

Alternativ 1; Petr Cech?
Alternativ 2; John Terry?
Alternativ 3; Crepso/Drogba?

Svar; Alla tre faktiskt, på olika sätt. Petr Cech slår alltid långbollar, jag tror han är vaccinerad mot kort passningsspel, samma sak med Terry. Jag har nog aldrig sett sämre uppspel från en spelare. Crespo eller Drogba vinner den låååååånga bollen och spelar ner den till Lampard eller Makelele

2; Hur mycket klass och stil har Chelsea?

Alternativ 1; Lika mycket klass som Ryan Air och lika mycket stil som en vintermössa 6 juni?
Alternativ 2; Lika mycket klass som att ta med tjejen på Mcdonalds på alla hjärtans dag och lika mycket stil som en svensk turist i afrikas djungel?
Alternativ 3; Lika mycket klass som att Euroshopper och lika mycket stil som en cykelhjälm?

Svar; Jag tror alla 3 passar in på Chelsea... Vad finns det för klass, när dem anklagar ALLA andra för fusk? Vad finns det för stil när dem känner sig som offer hela jävla tiden?

3; Vem filmar bäst i Chelsea?

Alternativ 1; Robben?
Alternativ 2; Drogba?
Alternativ 3; Båda gör det jävligt bra, jag kan inte bestämma mig?

Svar; Den här frågan var riktigt svår, men rätt svar är alternativ 3. Båda gör det faktiskt jävligt bra.

4; Mourinho brukar ofta använda ordet "Sink", men vad betyder det?

Alternativ 1; Jag vet inte, sjunka...?
Alternativ 2; På engelska heter diskhon sink, kan det vara det?
Alternativ 3; Think, men han kan inte engelska!

Svar; Alternativ 3. Vår gode Mourinho kan inte engelska.

5; Vilket ord passar bäst in på Mourinho?

Alternativ 1; Arrogant?
Alternativ 2; Galen?
Alternativ 3; Översättare?

Svar; Hmm..

6; Vilken/Vilka spelare har Chelsea försökt köpa de senaste åren?

Alternativ 1; Eto´o?
Alternativ 2; Ronaldinho?
Alternativ 3; Shevchenko, Rooney, Henry, Luca Toni, Deco, Kaka´?

Svar; Alla jag nämnde ovan, lägg också till 4-5 spelare till så är vi nog klara sen. Jag tror jag fick hem ett kuvert från Mourinho. Det stod ungefär så här; "I sink you should play in our team, I sink you are a very talented footballer, I sink you have a good right-foot. How much pay do you want? I can talk to Roman, he can fix it."

7; Hur rika är Chelsea?

Alternativ 1; Dem har pengar?
Alternativ 2; Förmögna?
Alternativ 3; Jätterika?

Svar; Sanningen är den att Roman är rik, Chelsea är inte rika, Roman är rik.

8; Vilket land är klubben ifrån?

Alternativ 1; Ryssland?
Alternativ 2; Portugal?
Alternativ 3; England?

Svar; Chelsea slår ett slag för ett mångkulturellt lag. Se och lär Bilbao.

9; Vem spelar fulast?

Alternativ 1; Essien?
Alternativ 2; Del Horno?
Alternativ 3; Carvalho?

Svar; Det är som att välja mellan digerdöden, kolera och aids.

Sist men inte minst...

10; Vilken spelare är bäst i världen?

Alternativ 1; Lampard?
Alternativ 2; Terry?
Alternativ 3; Petr Cech?

Svar; http://cache.gettyimages.com/xc/56472299.jpg?v=1&c=
MS_GINS&k=2&d=AAAB1D3D22B8F28C0AF581484C536413

På återhörelse
Barcelona Sonde
2006-03-07 09:52
Valdés: Det jag först och främst tänker på är det faktum att Puyol, om domaren hade varit på det humöret, lika gärna hade kunnat få sitt andra gula kort i matchen. I mina ögon hade det vari en väldigt hård utvisning, men i Chelseafansens ögon var Drogbas utvisning helt galen. Hade Puyol blivit utvisad hade det nog fått kallats för en matchavgörande händelse.

Nu ska det dock tilläggas att jag tycker domaren gjorde rätt som höl undan korten. Dock är Chavskis övertygade.
Real Madrid Frankie_Lampard
2006-03-07 09:28
Vilken underbar fotbollsmatch idag!
Hatet...prestige....stämmningen...

Kamperna.....Lampard mot Ronaldinho.....
en taggad Lampard ikväll dock.....;)

tror på bragden....90 e minuten avgör han 3-1....Frank Lampard!
Atlético Strelj
2006-03-07 09:02
Lycka till ikväll och hoppas det blir en bra match, som jag personligen hoppas Chelsea vinner, men framförallt att det blir fotbollen som får stå i fokus för en gångs skull i de här mötena.

Är benägen att hålla med SaMii^, vinner ni ikväll så är nog chansen att ni kan gå hela vägen stor, och eftersom jag rent generellt sett tycker spanska ligan är den absolut roligaste att titta på så hoppas jag nog på ett spanskt lag om/när nu Chelsea faller bort :)
Barcelona Ride_The_big_one
2006-03-07 07:40
Jontteee

Pascal Chimbomba?

Han är en bra spelare har för mig att han varit den jämnaste spelare i pl av högerbackarna
Spinbad
2006-03-07 02:50
Enligt independent så funderar Chelsea på att ställa upp med Crespo och Drogba och slå inlägg från kanterna eftersom våra mittbackar inte är lika bra på att rensa inlägg som i det övriga spelet. Jag har känsla av att en sådan taktik från Chelea kan nog bli rejält jobbig. Dock spelar vi på Camp Nou och frågan är hur mycket boll Chelsea får ha överhuvudtaget.
Barcelona Haffe
2006-03-07 01:40
Ämne: Förstår inte alls va....
Nickoo, har inget att tillägga håller helt och hållet med. Sen är det fler matcher han bidragit med att vi har vänt matchen men som inte har uppmärksammats i media etc. Kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona SaMii^
2006-03-07 01:20
vill bara säga! Klarar vi av uppgiften med Chelsea imorgon, Då vinner vi CL !
Barcelona Jontteee
2006-03-07 01:15
Suñol_

Wigans högerback verkar duktig, bra offensiv och bra defensiv.
Han spelade idag mot Man U och gjorde det bra.
Vet inte vad han heter, men som sagt han är duktig och det är inte bara en match som jag har ett honom flera st o han har vart bra i flera..

kanske nån håller med ?
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-07 01:10
Gott folk, ta det lugnt. Valdés har rätt.

Som vanligt.

Marcos

Jag tror de kommer till spel enligt följande;

------------Cech-------------
Ferreira-Terry-Carvalho-Gallas
Cole-Lampard-Makelele-Robben
--------------Drogba-------
-----Crespo----------------

Eller byt ut Crespo mot Gudjohnsen och 4-3-3.

Förresten, ska det vara så svårt att stava till Giuly? Guily påminner mig onödigt mycket om Guilty.. :)

Som Hi-Nois! Visca el Barça Collons!
Barcelona Marcos
2006-03-07 00:50
Mourinho talar om en möjlighet att spela både Drogba och Crespo samtidigt. Även om spelarna i sig inte borde skrämma oss så är både Drogba och speciellt Crespo ruggiga i luften, känner på mig att jag kommer få hjärtattack varenda gång det bli en fast situation. Det är något vi verkligen måste jobba på. Vill inte att "Mottaincidenten" från förra matchen upprepas idag.
Real Betis #8 Stevie G(Liverpool FC)
2006-03-07 00:40
Lycka till imorn! Håller tummarna för er. Förövrigt så har Chelsea aldrig domarn emot sig som dom vill få det till(!!) Passa er för grötiga situationer i eget straffområde, deras bollar studsar in i mål åt vilket håll dom än sparkar, fråga bara senaste offret WestBromwich. Komiskt. Som sagt ett STOORT LYCKA TILL!!
Barcelona Gabriel
2006-03-07 00:29
Hola tots - årets viktigaste match mañana och jag tänker inte gå på långt utan avslutar denna kvällen genom att citera asiater som även de har koll på hur det kommer bli imorgon - oavsett avancemang eller inte!

Visca y a por ellos - Somos mes que un club - somos Barça!
Annons: