/spanien/barcelona/forum/24712.aspx/spanien/barcelona/forum/24712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jontteee
2006-03-05 10:40
Kan nån lägg upp Dinhos mål igår mot Depor.. tack så mkt =D
Spinbad
2006-03-05 10:19
från aftonbladet: "Att jag tar med Henke i uppräkningen beror på att han i år är en av Barcelonas effektivaste spelare. Av Barcelonas totalt 26 mål i liga, cup och Champions League har Henke gjort sju. Och då har han bara spelat 90 minuter en enda gång."

Undra var han fått uppgifterna om att Barcelona gjort 26 mål i alla turneringar? Eto'o har väl nästan gjort 26 mål ensam om man räknar samma alla turneringar?

Barcelona Mentorinho
2006-03-05 09:44
hala-mad-rid

kval till CL? Barcelona har lyckats kvala in till Champions League flest gånger... Tänk innan du skriver
Barcelona Rebin M
2006-03-05 09:37
hala-mad-rid

Än en gång har en vit-tröjad-jävel briljerat med ett skrattretande inlägg.

Ni är bäst, era kommentarer knäcker. Fan vad SF hade varit tråkigt utan er :)

Visca el Barça!!!
Real Madrid hala-mad-rid
2006-03-05 09:33
gratis till vinsten för i går kan säga att henke larsson e mkt bra spelare och han gör mål men varför ska han lämna barca men barca e inget top lag som milan juventus real madrid liverpool kolla i uefa hemsidan och se vem som har vinnit mkt cl la liga copa del rey och uefa kval till cl och vem som har vinnit bara
Barcelona Ronaldinho10_
2006-03-05 09:19
härligt med vinst, nu tar vi chelski också!!
Barcelona Maxi Lopez
2006-03-05 08:53
Enligt El Mundo ska barca ha varit intresserad av hamburgs mittback Bhoularoz. Det enda jag vet är att han spelar för Hollands landslag.

Kan nån annan som känner honom berätta lite om honom?
Barcelona asfaltsbarn
2006-03-05 08:53

la_pieda_sinistra: Har du länk till de aktuella klippen du pratar om med de engelska kommentatorerna?

Finns det nånstans där man kan ladda hem hela matchen?

Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-05 08:00
kan däremot skriva under på att trezeguet är ett uns vassare än henke, men han är i sin perfekta fotbollsålder just nu, medans henke borde iaf vara över för länge sen, men vi vet ju alla att den mannen inte är funtat som alla andra. tror inte folk fattar hur stort det är att en 35 pring presterar så bra i världens bästa lag, medans betydligt yngre folk (ronaldo, robinho) sitter på betydligt sämre lags bänk och huttrar.

För övrigt så skulle jag, även om det är det sista han behöver just nu, ge en liten känga till guily som inte gjorde många rätt när han kom in. han borde vara mer benägen att visa upp sig från sin bästa sida, hade en framspelning till etoo iofs men där borde han skjutit själv. saknar han självförtroende tros? dessutom tycker jag van bommel såg träbenig ut som vanligt, däremot plus till framförallt puyol som slet oerhört och gjorde det bra.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-03-05 07:51
på vilket sätt är van äckelroy bättre än henke

innanför straffområdet? lika
utanförstraffområdet? henke bättre
arbetskapacitet? henke överlägsen
inställning? henke överlägsen
dra på sig kort? henke nästan aldrig VNR ofta
mest mål för pengarna? henke överlägsen
älskad av alla fans inkl. motst.? henke överlägsen

Summa sumarum: VnR är världens mest överskattade fotbollsspelare. Skönt att konstatera att dom engelska kommentatorerna på målen från skysports jag laddar hem är fulla av beundran över "Henk", eller King of Kings som ju är hans rätta titel på brittiska öarna.
Barcelona SaMii^
2006-03-05 06:49
Tisdagen närmar sig :P blri mer o mer nervös ;P
Barcelona Bopi
2006-03-05 05:18
bara njuttttttttt killar!!!... vi älskar alla samma Braca! LOVE! RONALDINHO!.. vilken kille! man går gåshus av killen glädje!... Tack..
Barcelona AlexC
2006-03-05 04:27
Jonntteee

Henke i mina ögon platsar inte i ett lag som Barcelona inte ens som inhoppare.

Varsågod och nämn en mer lämplig inhoppare.
Barcelona Jontteee
2006-03-05 03:59
Gabriel

Ya hermano me voy a dormir pero gracias de tener una bueno convercarion con tigo.. Chao pasalo bien..

Visaca el Barça..!!
Barcelona Gabriel
2006-03-05 03:18
Jonttteee

Trezeguet och Van Nistelrooy är två fantastiska spelare som du inte vill se i Barcelona? (det är inget som du sagt eller något som jag försöker få dig att tro att du påstått utan bara en vänlig fråga).

Då ska jag förklara för dig varför jag skrev så. Henke må vara en sämre version utav Trezeguet alternetivt Van Nistelrooy men det är otänkbart att ha någon sån spelare på bänken för att sedan komma in och spela då och då (för det är det som är Larssons roll i Barcelona). Främst eftersom de själva aldrig hade accepterat att spela som inhoppare men även eftersom det vore slöseri att ha en sådan skicklig målskytt som enbart inhoppare (för Eto'o skall inte flyttas på).

Larsson är bra på huvudet och att han är beroende av andra spelare för att göra mål innebär inte att han inte är bra nog för att spela hos oss. Trezeguet, som du kallar för en fantastisk spelare, är också beroende av sina lagkamrater för att göra sina mål.

Det jag skrev stämmer till 100%!
Barcelona Jontteee
2006-03-05 03:05
Gabriel

Du kanse inte läste delen där jag skrev att Henke Bänke är en mycket sämre kopia än dessa två mkt fantastiska spelare, eller läste du det??.. OM du gjorde det så fattar jag inte varför du skrev det första saken du skrev =)..

Jo klart jag håller med dig, men hur oftas är det Henke Bänke gör mål på hörna lr inlägg ??
Om jag inte har fel så har han gjort ett lr två nickmål denna sesong, resten av målen så är han mkt mkt påverkad av resten av truppen.

Så det du skrev stämmer men kanske bara till 20%..
Barcelona Gabriel
2006-03-05 02:59
Jontteee

Ja increadible eller hur ;)?

Det är en sak du inte förstår och det är att det inte går att sätta spelare som Trezeguet och Van Nistelrooy på bänken som ersättare för Eto'o - men why am I not surprised ;)?

Nu är det så att Larsson ger oss en annan typ av anfallsspel och det ska vi utnyttja när det behövs och ges tillfälle för det. Vi har redan massa spelare som kan delta i anfallsspelet och dribbla förbi osv. Larsson är inte tänkt som ordinarie men när vi kör fast oss mot ett lag och inte lyckas spräcka deras nolla så är Henke perfekt att sätta in. Då kan han sätta dit ett mål på en hörna som han gjorde idag och wips så öppnar sig matchen eftersom motståndarlaget måste börja anfalla. Detta innebär samtidigt att det öppnas ytor för alla andra spelare som är lite mer kreativa av sig och kan dribbla sig förbi deras motståndare.

Jag visste inte att jag skröt - eller har du en fel uppfattning även om vad "att skryta" innebär?

Visca!
Barcelona Jontteee
2006-03-05 02:49
Gabriel

WOW du kan göra C med kroken.. WOW.. =D

Henke i mina ögon platsar inte i ett lag som Barcelona inte ens som inhoppare. Han som spelare är inte en sån anfallare som är så mkt delaktig med i spelet som eto'o är och många andra. Larsson hur ska jag kunna förklara för dig så att du förstår, han är typ en myckte sämre kopia än Ruud och Trez..

Jag vill ha spelare som kan vara med delaktiga i spelet än bara vara en målskytt =).. och det vet oxå en Barça fans(ops kunde jag oxå göra C med krogen som du skröt över).. ;)
Barcelona Gabriel
2006-03-05 02:45
TrueRealFan

Varför inte? Det finns väll ingen som får säga till vad man får och inte får skriva så länge de inte bryter emot reglerna. detta är en Barçasida, och han som skrev krönikan är Barçafan det finns inget som säger att han inte har någon rätt att skriva så.

Ni kan beklaga er över det på eran sida men inte här, för du kommer ändå inte få medpart.

Dessutom har han ju rätt, dvs i "de spännande" delen. Annars hoppas jag att han följer Florentinos fotspår och gör ett lika strålande jobb som herr Perez mäktade med i slutet.
Barcelona Gabriel
2006-03-05 02:42
Jontteee

Jag tar aldrig åt mig ;)!

När jag sa att Henke Bänke va keff menar jag inte att han är världens sämsta anfallare som du försöker göra det till, men keff menar jag att han e keff för att spela i Barca.

Och nu vet du alltså även vad jag försöker göra? Jasså du måste leva inside my head ;) Han är verkligen inte för "keff" för att spela i Barça (Barca blir Barka och är helt fel, ett äkta Barçafan hade vetat det) då han håller en sån hög profisionell nivå och är den perfekta inhopparen som vilket lag som helst hade velat ha i samma roll som han har hos oss. Han är däremot inte rillräckligt bra för att spela som ordinarie, kanske någon enstaka match som han gjorde idag men det ska isånnafall vara under omständigheterna(som att Messi vilas mot Chelsea exempel).

Larsson spelade allmänt bra idag, var mycket delaktig i spelet samtidigt som han sprang med neråt och hjälpte till med försvarsspelet. Han stod helt enkelt för en mycket bra insats idag, samtidigt som han gjorde mål och frispelade Iniesta(där det borde blivit mål, även om jag tidigare kommenterat att det kanske inte var så lätt som det såg ut i den situationen).

"Den ända riktiga Barcelona fansen i världen" ;)

Är du så här barnslig i verkligheten ;)

Visca el Barça - Inte BarCa!
Real Madrid TrueRealFan
2006-03-05 02:35
"För deras skull hoppas jag på en president som sätter det sportsliga framför det ekonomiska.
""Jag menar, så att det blir lite spänning i ligan någon gång…""
Vet inte varför man skriver så?
Det kanske är sant men så skriver man bara inte.

Hej
Barcelona Jontteee
2006-03-05 02:32
Gabriel

Jag tror att du tog åt dig mer än mig. ;)
När jag sa att Henke Bänke va keff menar jag inte att han är världens sämsta anfallare som du försöker göra det till, men keff menar jag att han e keff för att spela i Barca.

Men säg till mig vad han gjorde som gjorde han till matches lirare så att jag kan lära mig av dig. "Den ända riktiga Barcelona fansen i världen" ;)
Barcelona Gabriel
2006-03-05 02:23
Jontteee

Baserat på ditt senaste inlägg drar jag slutsaden utav att du tog åt dig, synd. Att du anser det vara mer ídiotiskt/okunnigt att utse honom som matchens lirare än att kalla honom för en "keff" spelare är bara det mer idiotiskt.
Barcelona Jontteee
2006-03-05 02:19
Gabriel

EXAKT samma sak som du skrev skulle jag kunna skriva till dig, det är min åsikt plus så tycker jag att det är mer idiotisk och okunnig att nämna honom till matchens lirare :S..

Förutom målet så kämpade han bra. Han passningar var inte ens bra, o efter 15min spelade han på högerkanten och försvann ur matchen.
Barcelona el Flaco
2006-03-05 02:16
Ämne: el Flaco

Ok. Men ....
Kimmpa_fcb//

förlåt att jag svarar så sent. nja , jag gilar inte de 3+ eller 3- betyg. I don't swing that way :)
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 02:09
Jag ser fram emot oändliga tirader av spelavbrott och billigt dömda frisparkar i vår favör! Deco är en naturbegåvning när det gäller att hacka sönder matchtempot, det är inte en angennäm förmåga men ack så användbar!
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 02:05
Det är ju betydligt svårare, jag kan inte säga att någon av dem direkt lyser för tillfället. Iniesta kanske kan få användning av sina djupledspassningar om vi lyckas kontra som planerat men å andra sidan så är Motta att föredra i det destruktiva spelet. Jag skulle nog trots allt välja Iniesta med tanke på att vi försvarar oss som bäst när vi passar ut motståndaren.
Barcelona el Flaco
2006-03-05 02:00
garrincha//

och valet mellan motta, iniesta och van bommel, va anser du där?

PS: fett namn, jag diggar det, hehehe. mad props att du name-droppar legenden ;)
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 01:57
Oleguer, tveklöst! Han hade ganska bra koll på Robben sist och är överlag en stabilare spelare än Belletti. Dessutom så kommer hans huvudspel att behövas för att få stopp på Terry, Drogba, Crespo etc. För mig är valet uppenbart.
Barcelona Gabriel
2006-03-05 01:52
Jontteee

Kom igen... bara för att keffa spelare spelar hyffsade ibland betyder det inte att dom är bästa under matchen för att dom överaskar alla..

Bara för att du resonerar på det sättet så innebär det inte att alla andra gör det och jag kan tala om för dig att jag är en av de. Jag bryr mig inte om det, utan även om han hade spelat så här bra i varje match så hade jag utsett honom till matchens bästa spelare den tiden han var på planen. Det borde inte vara så svårt att förstå egentligen, han spelade väldig bra samtidigt som ingen annan i laget var helt outstanding.

Att kalla Larsson för "keff" är idiotiskt och okunnigt!
Annons: