/spanien/barcelona/forum/24711.aspx/spanien/barcelona/forum/24711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2006-03-09 22:58
Ämne: Har en Fråga . det k....det går att köpa nästan allt för pengar :D om det handlar om en träning så tror jag säkert att man kan åka ner te barca o kontakta tränaren i 91orna o fråga om det går bra:P btw min kompis e 91 o han e grovt talang han ska resa till barcelona med sitt lag (han spelar i 90 fast han e 91) och spela cup ;D första priset delas ut av Ronaldinho :D:D:D
Barcelona giovani
2006-03-09 22:57
bobani... stupid be supid do, nummer ett komm med ett argument till varför jag har fel nummer 2 referencen på ab var till FCBX85 så som sagt ser du dig som smart så varsegod, men du är ganska ensam om det.
**** Tyvär så lever jag inte i samma värld där Nesta o Terry är världens bästa backar och där Lampard och Totti är världens bästa mittfältare. En ding ding värld skulle passa bättre för er att följa för där tror jag säkert att dessa inlägg där saknaden av argument och fakta är total skulle anses som mycket bra. Och du kan ge dig fan på att bara för att ytterbackarna är dåliga defensivt att det bevisar hur bra mittbackarna är, hur mycket du än försöker få det att låta ologiskt så blir det inte mer logiskt än så, om mittbackarna klarar av den press som dom gör när andra är sämre så är det då dom bevisar verkligen hur bra dom är. Vid dåliga tider lyfter bra spelare sig, inte som Nesta där han varit som en ihålig papperskorg så fort Milan misslyckats med deras 10 man försvar taktik.

FCBX85 ... Han rör sig inte mindre för att han gör det bra han rör sig mindre för att det inte finns nån stanns att röra sig till.
Real Betis BARCA/BETIS
2006-03-09 22:52
Har en Fråga . det kanske låter löjligt men .
Undrar om det går o fixa så man kan träna med typ barcelonas 91:er. eller typ så man e me i xavis fotboll skola eller nått . min kusin skulle va jätte glad om han fick göra det . han har Talang
Villarreal Viera
2006-03-09 22:45
/kimmpa_fcb

är de imorgon 12.35?
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-03-09 22:32
Viera

Vi bryr oss inte om vad du tror om nåt som aldrig kommer att hända.

Madridinho

12.30 på Eurosport.
Madridinho
2006-03-09 22:30
vilken tid lottas cl-kvarten?? vilken kanal sänder?
Villarreal Viera
2006-03-09 22:05
Forlan kommer vinna som förra året skytte ligan efter att ha tagit igen nu på slutet, Den enda farliga att hota han är David Villa.
Barcelona barcelona_10
2006-03-09 21:57
Angående Mourinhos "örfil" så ser man ju klart att Puyol blir ju inte så glad, han kollar ganska långt efter mourinho.Även Eto´o , Gio och Valdes undrar nog vad fan mourinho gör.
Barcelona La Rambla
2006-03-09 21:50
bobani

Ta ditt jävla röv och analsnack och försvinn från det här forumet. Visst, om nu milanfansen på ert forum tycker att du är cool, kul för dig. Här är du bara skrattretande.

Pajas!
Barcelona Tompa
2006-03-09 21:26
Tilläggas kan ju att det vore en förlust för fotbollen OM Juventus skulle slå Barca...
bobani
2006-03-09 21:19
giovani!

men herregud! är du verkligen så korkad? om mittbackarna springer runt hela skåne för å täcka upp efter ytterbackar som är odugliga i defensiven, är det ett teckan på att mittbackarna är grymma? shit vilken filosofi!

att du läser Ab tvekar ja inte en sekund på! dessutom är ja reda att satsa ganska mkt på att du inte visste vilka barca va innan henke skrev på för er!... din totala okunskap inom världsfotbollenbevisar det mer än väl...

nesta har varit topp 3 backar i världen hur änge som helst!
Barcelona FCBX85
2006-03-09 21:16
Det är just det som gör honom så grymt bra, att han slipper springa som många andra försvarare gör. Och när han väl gör det så sköter han sig alldeles utmärkt. Hans säkerhet och smarthet gör honom till den världsback han är idag. Enda anleding till att jag säger undantaget pyuol är för att pyuol är våran kapten och hjärta. Men egenskaper som försvare är nesta bättre.
Barcelona Tompa
2006-03-09 21:15
zambrotta_david:
Visst är vi sårbara bakåt, särskilt om Puyol blir skadad. Och visst har Juve ett mycket bra försvar - det har ni alltid.

Jag räknar inte på något sätt bort Juve från slutstriden om CL-bucklan men ärligt talat har ni hitills (när jag sett Juventus) inte imponerat ett smack vara sig försvars eller anfallsmässigt när ni ställts mot riktigt högkaratigt matstånd. Milan spelade ut Juve fullständigt i höstas, Bayern slog er med och Bremen - ja vad ska man säga egentligen? Den målvakstavla som gjorde att ni halkade vidare finns ju egentligen inte...

I en eventuell kvarts, semi eller final mot Barcelona kommer Thuram o CO att ställas mot ett helt annat anfallsspel än när ni möter mitten och bottenlag i Serie A. Skulle vara mycket intressant att se hur ni klarar försvarsspelet med Dinho o CO i högform. Zlatan i all ära men någon Ronaldinho är han inte.

Därmed inte sagt att Juventus är chanslösa mot Barca. Juves styrka är just den höga lägsta nivån och en stor lagmoral. Det är därför ni ofta vinner matcherna trots att anfallsspelet är allt annat än imponerande. Och därför får man aldrig underskatta "den gamla damen" heller
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-09 21:14
Ronaldo luiz nazario de lima

Är du ett REAL fan?
det verkar så om man läser din beskrivning.
Barcelona giovani
2006-03-09 21:12
bobani, svampar skulle vara att föredra smörja och smörja bara för att jag inte sitter och läser på text-tv som alla andra milan fans sedan går ut och talar om hur jävla grymma vi var.

FCBX85-- the jokes on you, Nesta är ett skämt en mot en det där var taget rakt ur nått skit AB skulle skrivit han är så bra därför att han står rätt. Vad skulle hända han om han blev tvungen att springa till kanterna och tillbaka hela tiden som Puyol o Marquez gör, skulle inte vara så jävla lätt att stå rätt då eller hur för de är just det Barca för göra eftersom deras ytterbackar oftast går upp också. Lite logik och taktiskt kunnande skadar inte.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-09 21:09
Jo visst att han är relativt gammal, alltså inte så värst gammal, men den mannen håller all världens klass.

Plus med honom i laget så kan vi lufta El tridente Magico, vilket då leder till att de inte blir lika skadade o.s.v

angående backarna tycker jag att en högerback räcker mycket väl, Oleguer skötte sig så jävla grymt att det inte var sant, och tro mig Gio var verkligen inte sämre.

Gio och Sylvinho på vänstern och Oleguer och Alves på högern, skulle räcka långt. Sedan kanske en mittback som te x Chivu eller Perea.
för att lufta Marquez.
El Capitan spelar med ett brutet ben,
må Gud göra så att det scenariot aldrig inträffar.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-03-09 21:09
.....etoo...Henry......

R10.....deco....Xavi....Messi....

Silvinho .....Puyol....Marquez....Belleti

.............Valdes............

Om Henry kom så skulle han ALDRIG acceptera att bli roterad vi skulle va tvungna att ändra hela systemet för han så skulle jag spela om han kom

Komnetarer?
bobani
2006-03-09 21:06
giovani!

tur att jag skrev det tidigare... det finns inga objektiva fotbollsfans... för den smörjan du skrev ner här på forumet ska jag trycka ut i 10 ex o torka mig i röven med...

herrejesus vilket jävla bullshit! hur kommer du på ngt så befängt? drömmer du eller käkar du svampar?
Barcelona FCBX85
2006-03-09 21:04
giovani, jag har aldrig i mitt live sett ett större skämt än dig där du påstår att nesta är ett skämt, byter gärna bort hela vår backlinje mot nesta(undtaget pyuol). Nesta står offtast"rätt" därför behöver han aldrig jaga spelare så som pyuol gör i många situtioner.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-03-09 21:02
Jag tycker inte vi ska köpa henry. Han börjar bli gammal och har inte så många år kvar i toppfotbollen och sen har vi messi som är världens största talang och nu säker top 20 i världen och han kommer att klättra högst upp, var så säkra.
Köp inte henry. det är bättre att lägga pengarna på två nya ytterbackar isället.

Forza Barca
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-09 20:57
Jävlar grabbar, asså anfallstrion
Ronnie--Eto´o--Henry börjar växa fram i mitt huvud.

Om man tänker på situationen vi har i dagens läge ( messis skada ) så börjar jag fundera hur en anfallare av Henrys klass skulle sitta bra just nu.

Man kommer säkert att rotera på Messi och Henry om nu fallet blir att man köper honom, jag är nästan säker på att LaPorta och Rijkaard har planer för dem två.

Plus fatta hur skraja motsåndarna skulle bli med denna anfallstrio,

grhhhh börjar redan få rysningar över skräcken vi skulle sätta i Madridista lägret.

I MEAN MY GODDDDD, vad grymt !!!
Barcelona giovani
2006-03-09 20:53
blev lite för långt ursäkta :)
Barcelona giovani
2006-03-09 20:52
2 lag kan båda spela 4-4-2 båda med samma spelare i en fantasi värld, den ena defensivt den andra offensivt. Det är väll taktiken som bästämmer om du är offensiv eller defensiv och inte vilka spelare som är på plan, vad spelar det för roll om du har duktiga spelare som Seedorf o Pirlo på plan om dom får försvara sig för det mesta. Barca hade Henke på plan o spela på pappret med 3 anfallare men så var det inte i spelet eller hur.

Det är så typiskt svenskt att tala om mål istället för spelet, det är exact samma annledning som får Chelsea fansen att tro att dom är ett offensivt lag, Milan och Juve har duktiga offensiva spelare som jag sa, men dom annvänder dessa spelare i kontringstillfällen. Skillnaden mellan Juve och Milan och andra bottenlag är att dessa lag har super anfallare på topp annars är det samma skit fotboll.

Det finns en annledning till varför bottenlag väljer att spela defensivt istället för offensivt, detta är för att det är mycket lättare. Det sjuka är denna jävla ständiga citat "defensiva lag spelar taktisk fotboll", är rakt av en myt o skitsnack och den är verkligen nått som svenskar skapat för att kunna glorifera deras sjuka nästan kinkiga kärlek till Italiensk och Engelsk fotboll.

Det krävs en väldigt massa mer taktik för att ett offensivt lag ska lyckas än ett defensivt. Som jag sagt innan defensiv fotboll är 2d medans offensiv fotboll är 3D, det krävs mer från defensiven i offensiva lag eftersom dom har mindre understöd. Det krävs mer från ytterbackarna och det krävs mer från mittfältet då dom måste vara mer allaround. Så snälla en gång för alla lägg ner skitsnacket.

Det är rakt av bäfängt och naivt av Boss att påstå att Milans eller Juves försvar skulle vara bättre då dom oftast får chansen att bryta i luften eller när spelaren inte har nån kontroll medans i Barca får försvararna bryta många fler bollar i en mot en situationer. Då Barca anfaller med fler gubbar och det gör att kontringsstarka lag oftast kommer i en mot en situationer. Det är av krävs det mer av försvararen, och då måste han vara duktig defensivt.

Det kan mycket väl vara så att milan eller juves försvar induvidulet är bättre spelare men det är inget som kan diskuteras detta då det är deras taktik som gör dom så pass bra just nu.

Jag har alldrig i mitt liv sett ett större skämt en Nesta när han får försvara en mot en, allt som oftast skämmer han då ut sig!
zambrotta_david
2006-03-09 20:36
Vad vill Boss egentligen? ^o) Han hackar på era spelare som om dom vore lika kassa som alla i Alaves.. Personligen tycker jag att både Deco och Xavi är underskattade båda två. Speciellt Xavi som man inte har mycket av. Dessa spelare betyder OERHÖRT mycker för Barcas spel.

Varför finns det så många bra spelfördelare i Barca egentligen? Ronaldinho, Deco, Xavi och van Bommel är ju alla väldigt duktiga spelfördelare...

Nån som skrev nått om att Juve hade hög lägstanivå. Stämmer bra dom har bara förlorat en match den här säsongen tror jag.

Måste dock spela på topp för att slå dom bästa =)
Barcelona Tiago
2006-03-09 20:29
ladda ner denna filmen grabbar man blir så glad när man ser ronaldinho:D

se länk
Barcelona Xavilicious
2006-03-09 20:25
Har lite funderingar angående Messis skada.. Den lille argentinarens frånvaro öppnar ju förstås upp dörren för Larsson, men frågan är väl om Dinho-Eto'o-Larsson är den bästa anfallstrion.. Alla tre är i sig fantastiska fotbollspelare, men passar de verkligen ihop? Om Larsson tar Messís plats försviner mycket att snabbheten i anfallet, och ersätts av placeringsäkerhet och spelsinne.. Kanske vore det bättre att i dagsläget rucka lite på 4-3-3 formationen och anpassa sig efter spelarmaterialet. Istället för att ha Henke vandrande runt i ingenmansland ute på högerkanten tycker jag att Rijkaard ska flytta ner Dinho ett steg och låta Eto'o och Larsson bilda anfallspar. Vi skulle då få ett mittfält bestående av två offensiva krafter i Dinho och Deco, och två defensivt säkra i Edmílson och Motta. Genom att låta Ronaldinho och Deco operera fritt framför de två defensiva mittfältarna i någon slags 4-2-2-2 uppställning tror jag Barcelona skulle få mer tryck framåt och större möjlighet att spela sig fram till målchanser, än om vi håller fast vid våran 4-3-3 med Henke slickande sidlinjen..
zambrotta_david
2006-03-09 20:23
Läste artikeln om CL-lottningen. Juventus möter gärna Barca skulle jag tro =) Visst ni har bländande anfallsfotboll som är i särklass det bästa i världen. Men sen då? I backlinjen är det endast Puyol som håller värdsklass och blir han skadad vet jag inte vad som skulle hända..
Övriga är tjaa inte bättre än ett mittlags backlinje. Men men jag tror att ni skulle få stora problem med juve iaf. Visst Ronaldinho skulle säkert leka med Juves högerback oavsett om han heter Balzaretti, Zebina eller Blasi men Juves mittbackspar är det bästa i världen och jag är säker på att juventus skulle vinna det mötet om dom spelar som dom kan. Om inte Ronaldinho är så überbra som han kan vara ibland alltså...

Puyol skadad och CL-bucklan är långt, långt borta. =)

Letar ni förstärkningar på backsidan? Skulle behövas. Dani Alves i Sevillla tex men han skulle behöves i juve ochså =)
"Alves är en grym spelare. Synd bara att han är lite psyikskt störd" - nån kommentator på tv4+
bobani
2006-03-09 20:15
jag menade givetvis att jag är SUBJEKTIV..

men det är bara att inse..det finns inget "objektivt" fotbollsfan i hela världen... fotbollen är inget objektiv sport...visst..resultatet på resultattavlan är ju objektivt... men själva matchen är alltid en subjektiv bedömning då alla har olika känslomässiga relationer till alla lag...

den som sitter o påstår sig vara obejktiv inne på barcas, milans, inters, juves osv osv forum ska jag egenhändigt rotfylla analen på! sen ska jag ta puyols härliga barr o tråkla in i det lilla kloakhålet!

puss på er!
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 19:56
Backstrom

Hoppar nog PM-förslaget.

Orkar inte med diskussionen längre. Dom som tycker Gattuso är guds gåva till sambafotbollen får väl göra det.
Barcelona Backstrom
2006-03-09 19:50
Nej jag tog inte jämförelsen med Linderoth som ett skämt, i sammanhanget verkade det väldigt seriöst. (Även om jag förstår att dem flesta antagligen inkl. dig ser Gattuso som den bättre spelaren av dem två)
Angående Milan som världens bästa lag - Det är dem definitivt inte, däremot behöver inte världens bästa lag ha världens bästa spelare. Just nu ser jag Barcelona som världens bästa klubblag och jag ser varken Marquez, Oleguer eller Sylvinho som världens bästa backar, skulle säga att våran svaga länk ligger just på högerbacken - Med detta inte sagt att vi inte kan vara världens bästa fotbollslag.

Hursomhelst, jag menade inte att vara otrevlig och denna diskussion leder nog inte till så mycket mer så vi kan nog droppa det hela. Kan väll "i värsta fall" köra vidare på PMs.
Annons: