/spanien/barcelona/forum/24709.aspx/spanien/barcelona/forum/24709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Marcos
2006-03-09 00:24
Vilka härliga Champions League kväller vi fått uppleva, Barcelona vidare och Real Mierda ut. Klockrent.

Blir spännande att se vem vi får i kvarten nu.
Barcelona Suñol_
2006-03-09 00:21
dags att lägga sig.

bona nit
Barcelona Gabriel
2006-03-09 00:14
Snacka om att ödmjukhet inte är ett känt begrepp inne i milanforumet - deras vinst över tyskarna har stigit dem åt huvudet. Haha jag har en ny önskning by the way - Milan!
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-09 00:14
Jag hoppas på Benfica av olika orsaker.Dels för att Mourinho håller på dem i cl,så vi kan slå ut dem.Men också för att vi saknar Messi och Puyol i första kvartsfinalmatchen.Skulle vi gå vidare så har vi förhoppningsvis ett fullt manskap plus Xavi som eventuellt gör comeback.Hoppas innerligt att Juve får Milan eller Lyon i kvarten.Mot dessa lag kommer dem inte få något till skänks.Jag säger det redan nu,Juve vinner inte cl.Det står mellan oss,Milan och Lyon.Dessutom har vi enligt mig redan slagit ut det största hotet(Chelsea)i cl.
Barcelona La Rambla
2006-03-09 00:11
Suñol_//

Tack för boktipset. Ja, A peoples passion är underbar. Mycket historik bla. Rekommenderas varmt.

Alla de italienska lagen var livrädda för att möta Chelsea. Men vi tog oss an uppgiften utan darra. Räds ingen nu längre. :-)
Barcelona Suñol_
2006-03-09 00:10
La Rambla// precis. det känns som vi kan gå hela vägen i år. men det känns även som förra säsongen och den här säsongen är bara ett avtramp mot högre höjder då jag tar förgivet att försvaret kommer förtärkas till nästa år.
Barcelona II Barça II
2006-03-09 00:08
Jag vill inte möt ett tråkigt lag som Milan eller Juventus. Låt dem möta varandra. Så får vi se två 0-0 matcher, som är fylld av filmningar och hårgele. Jag vill möta Benfica som är ett tekniskt lag.
juventus´
2006-03-09 00:06
vila real kan jag tänka mig alla dagar i veckan , och är glad att ni fick chelski ut plus att pool är ute oxå......
Barcelona Suñol_
2006-03-09 00:04
Gabriel// Antagligen ;) men som du säger vi ska slå alla lag annars är man inte värdig vinnare av champions leauge. även om liverpool förra året inte var turneringens bästa lag...
juventus´
2006-03-09 00:04
jag vet att det bli lotto, men att vilja ha barca som motståndare är lite galet , ingen vill ha det , kanske på skoj , inget annat...
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-03-09 00:03
e fan avundsjuk på Barca..ni är överlägsna..minns när real var så här...vet hur det känns asså...sheet...Lycka Till i CL!!

Barcelona La Rambla
2006-03-09 00:02
Suñol_//

Låt de snacka, vi snackar på planen. Innerst inne vet de att de egentligen inte skulle vara vidare. Werder Bremen körde vi över i 2 matcher. :-)
juventus´
2006-03-09 00:01
@Suñol_

glömde att säga att benfika är varan motståndare..
Barcelona Gabriel
2006-03-09 00:00
Suñol_

De kanske pratar om straffsparkar ;)?
Barcelona Gabriel
2006-03-08 23:59
juventus´

Det är inte direkt upp till oss vem som vi får, men jag har en känsla av att det blir ni ändå. Vi får se.
Barcelona Suñol_
juvefansen här säger att dom tar Barca 9 av 10 gånger tillåt mig att småle...
Barcelona La Rambla
II Barça II//

Haha, milanfans lika styva i korken som vanligt. Det gamla gubblaget kör vi över när vi har en normal kväll. Försvaret är inte bra. De mötte ett Bayern som är på dekis och spelade helt galet i kväll. Milan, ja tack alla dagar i veckan :-)
juventus´
2006-03-08 23:57
så sant och jag håller med att ni borde spela nästa match mot milan , jag tycker att milan fans vill gärna se på ronaldinho, så grabbar kom ihåg milan ,inte juve :)
Barcelona Gabriel
Jag tycker inte om att önska mig någon motståndare och jag tycker inte att någon ska göra det heller för det kan gå tillbaka på en. Vi är inne i kvartsfinal i Champions League, den bästa klubblagsturneringen i Europa. Det finns inga dåliga lag kvar längre, visst finns det lag som ser mindre bra ut på pappret som Villareal, Benfica eller Ajax men någon underskattning ska verkligen inte tillåtas framför allt inte på de två förstnämnda. Om jag ska bli tvungen att välja en motståndare för Barça så är det svagaste laget i Champions League, som är kvar, Ajax - men inte då bara på pappret utan de håller inte längre. Nu tror jag inte det spelar någon roll direkt då jag tror att Inter utan några problem kommer gå vidare. Vad jag däremot är lite förvånad över är Milans box i facet på B. Munchen. Jag har hela tiden trot att de skulle gå minst till en semifinal och slå ut Milan men Milan imponerade verkligen idag även om jag inte såg matchen.

Lag jag gärna undviker är Juventus, det handlar inte om rädsla så förvrid inte det jag säger, det handlar däremot om respekt. Jag ogillar dem enormt, de spelar inte imponerande, men trots det så lyckas de alltid gå vinnande ur striderna. Dessutom passar inte deras spel oss och ett lag med så mycket tur som de har är aldrig bra att möta. Ibland är det ett lags tur som blir den värsta fienden/motståndaren för det andra laget och den meningen kan man dra paralleller med Juve.

Men..vi är Barcelona. Ska vi vinna hela turnering så är det bara att ta emot motståndarna som kommer och besegra dom. As simple as that, det spelar ingen roll om det är Juventus, Lyon(som jag ser som det andra laget jag undviker gärna) eller Milan. Värdiga vinnare blir man när man ser tillbaka på vilka lag som man slått för att uppnå Cl-puckalen.

Det känns som vårat år - hmm men det har det gjort även innan :P Bona nit!
Barcelona Suñol_
Benfica skulle smaka fint dom spelar väl lite som oss fast sämre...
Barcelona G.Pazzino
2006-03-08 23:56
vilka vill ha oss i kvarten? inget lag.. vi slog ut det näst bästa laget och man vill möta OSS..
haha självsäkerhet är bra men...

força barça
Barcelona Suñol_
2006-03-08 23:55
La Rambla// Homage to catalonia heter orginal titteln. så du har läst a Peoples passion var den bra jag har tänkt beställa den men har inte riktigt fått arslet ur vagnen...

och angående Fabregas så vill inte jag se honom i Barca tröjan han har förbrukat sin chans.
Barcelona messsi
2006-03-08 23:45
Vill se våra stor stjärnor anlända i italien :D hehe
Barcelona II Barça II
2006-03-08 23:43
Nånting som jag tycker är konstigt är att Milans och Juventus fans hoppas på att dem ska möta oss i kvartfinalen. Hur kommer det sig kan man fråga sig.
Barcelona II Barça II
2006-03-08 23:36
På fredag lottas det, jag hoppas på BENFICA!
Hoppas Juve åker ut dem förtjänar inte att vara kvar i CL.

Föressten Hleb, vilken liare! Jag visste att han var bra, men inte att han var så här grym. Ung är han också.
Barcelona barcelona_10
2006-03-08 23:35
Jag vill ha Villareal i kvarten, det är nog det svagaste laget av dom som är kvar. Benfica är väl inte det bästa laget direkt så dom eller villareal skulle sitta fint. Eller vad tycker ni?
Barcelona Crack Brasileño 10
2006-03-08 23:33
Är det någon som kanske vet när kvartsfinalerna spelas? Alltså då om hur många veckor eller vilket datum?
Tacksam för svar!
Barcelona messsi
2006-03-08 23:24
Tror Lyon skulle ställa till det mest för oss i en kvartsfinal.
Barcelona Forca_barca
2006-03-08 23:23
När Lottas Kvartsfinalerna ??
Barcelona FC Robin
2006-03-08 23:13
Båda mina favoritlag vidare (Barcá och Arsenal)... förhoppningsvis möts inte just dessa redan i kvarten. Barcá hoppas jag får möta Benfica eller Villareal! Kul med så många bra offensiva lag kvar i turneringen... kanske man får se många mål! Jag menar Barcá, Arsenal, Lyon, Milan är inga gör-ett-mål-och-lägga-sig-på-försvar-lag! Härligt kommer jag i alla fall sova inatt... forzzzzzzza Barcá and Arsenal:):):):)
Annons: