/spanien/barcelona/forum/24704.aspx/spanien/barcelona/forum/24704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Madridinho
2006-03-05 23:54
hmm ska man tro på detta?? se länk
Barcelona Garrincha.
2006-03-05 23:44
En stor eloge till Malaga som avgör ligan åt oss! nu kan vi verkligen satsa på att ta hem CL-titeln och bara försvara ledningen i ligan.
Barcelona Lucho
2006-03-05 23:44
"Ingenting kan stoppa Barcelona nu, en så plötslig formsvacka skulle möjligen uppstå om Ronaldinho, Eto"o, Messi, Henke och Puyol skadas på tisdag" skriver ABs Stefan Alfelt.

Någon ordning får det väl ändå vara! Jag brukar oftast försvara Henke här i forumet men i det här fallet går argumenterandet i överstyr åt andra hållet. Inte fan skulle liga- och/eller cl-guldet äventyras av en skada på Henrik Larsson!? Visserligen håller jag Henke som bättre än Ezquerro och Giuly men en skada på honom är ungefär lika allvarlig som en skada på dessa två nämnda. Det vill säga något som inte påverkar laget nämnvärt.
Barcelona Mr_Dinho
2006-03-05 23:21
Kom igen nu! Poängtapp av Valencia igen ;D
Barcelona Collblanc
2006-03-05 23:09
Jo visst kan publiken tagga till och en fullsatt
match där alla skriker i kör är en mäktig upplevelse inte minst om man hör det på avstånd.
Jag var på matchen mot valencia då Rivaldo sköt barca till chl med ett hattrick, tror det var i 84 minuten? hur som helst så under den resterande matchtiden hörde man bara en sak RIVALDO om och om och om igen. Den dan gick jag
från stadion ett par minuter innnan dommaren blåst av och jag lovar att man hörde publiken ända upp till ingången av stationen Maria Cristina som ligger ca 600 meter bort, det var otroligt mäktigt, att matchen i övrigt mest bestod av busvisslingar och en i allmänhet irriterad och dåligt suportande publik fram till Rivaldos konstmål spelade mindre roll för helhetsintrycket.
Barcelona pablo escobar
2006-03-05 23:01
Ämne: Jag kan hålle med om....
jo det verkar vara mer av ett familjenöje att gå på fotboll i barcelona/spanien än andra länder. jag blev själv förvånad över hur stor andel av publiken som var pensionärer, kvinnor och barn när jag var där.

men för mig kvarstår trots detta frågetecknet till viss del med tanke på att jag varit på fotboll i andra länder där även dessa grupper sjungit, skrikit och svurit hela matcherna igenom.
Barcelona La Rambla
2006-03-05 22:56
Malaga - Valencia 0-0
Adios Valencia.

Gott! :D
Barcelona HLKINHO
2006-03-05 22:56
2-1
Barcelona Collblanc
2006-03-05 22:49
Jo fast nu menar jag mer i generella drag. Att barcafans är nöjda när laget vinner betyder inte att det har varit bra stämning men det e klart att om man gämför med tiden för några år sen
när publiken mest fick skämmas varje vecka för
boixo nois (de är inte omtyckta av några andra än de själva) kan det tänkas att stämningen har blivit bättre. Det är inte allt för länge sen
man ofta kunde höra större delen av publiken bua ut sina egna fans.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-05 22:47
Jag kan hålle med om att aukustiken på Camp Nou brukar vara rätt så låg.

Men undersök varför.
Om man tittar på alla läktar bilder innan matcher så ser man att det är en massa familjer som går på barca matcher med små barn, de är knappast huliganer med en galen röst och fula ord i munnen.

Man kan dock inte undgå att det har varit matcher där ljudnivån nått fina resultat.
Till exempel Chelsea matchen förra året ( den ljudvolymen var alldelles tokig), och Zaragoza matchen i cupen detta år då Ronaldinho blev utvisad, aldrig hört publiken så jävla galen på länga ( inte minst efter att Messi nickat in 1-0 målet)
Barcelona pablo escobar
2006-03-05 22:37
Ämne: pablo escobar

Det....
tror absolut inte på att det är akustiken på arenan som är orsaken.
boixos nois sjöng ju en del men det var väl en ganska liten grupp och arenan var ju känd för att vara tyst även på deras tid.

handlar antagligen till viss del om läktarkulturen i spanien även om jag fått för mig att barcelonapubliken är extremt tyst även med spanska mått mätt (framförallt med tanke på att den är så stor).
Barcelona Messi
2006-03-05 22:30
Ämne: Min definition på al....
Märkligt.. eftersom flera andra Barçafans som regelbundet går på matcherna hävdar att stämningen mot storlagen för det mesta är fantastisk.

Under denna säsong och delar av den förra har stämningen varit bra mycket bättre än tidigare mot de mindre lagen också.
Barcelona Messi
2006-03-05 22:29
pablo escobar

Det finns många teorier. Vissa hävdar att det kan bero på att Camp Nou är en öppen och stor arena vilket gör att ljudet försvinner ut från arenan.

Den lite mer vanliga teorin är väl att, som någon tidigare nämnde, att den spanska läktarkulturen är så.. finns dock ett par undanfall. Som ni märkt så har Barça ingen klack bakom det ena målet som många andra lag i andra ligor har. Finns dock en liten skara supportrar bakom det högra målet sett från kameravinkeln.

Boixos Nois är sedan tidigare avstängda från Camp Nou.

-

el Flaco

Här är några vanliga.

Mil vuit cents noranta nou
Neix el club que porto al cor
Blaugrana son els colors
Fútbol Club Barcelona
Lo-lo-lo.. loo-lo-lo-lo-lo-lo
Lo-lo-lo-lo-lo
Fútbol Club Barcelonaa!!!

Artonhundranittionio
Föddes klubben i mitt hjärta
Blått och rött är färgerna
Fútbol Club Barcelona[...]

Ole le
ola la
Ser del Barça es
El millor que hi ha

Ole le
Ola la
Att vara Barça[fan]
Är det bästa på jorden

Vill du har mer låtar så kan du skicka ett PM.
Barcelona Collblanc
2006-03-05 22:25
Min definition på allsång är dock mer av den engelska typen där man hör ALLA fansen sjunga
under stora delar av matchen, de fåtal gånger
barca publiken stämmer up kan man räkna på vänster hand, det är en myt att det är antalet
fans som gör stänmingen och därför antar alltid
folk som besöker camp nou att där är fantastisk stämning. De du syftar på är inte vad folk förväntar sig när dom kommer till barcelona utan
konstaterar att det var lungt och städat men ingen speciell stämning. Däremot kan det bli rätt hetsk stämning på campen när det inte går laget väg.
Barcelona pablo escobar
2006-03-05 22:22
men varför är det så tyst på camp nou, beror det bara på att publiken är bortskämd eller har någon nån annan teori?

jag har som sagt aldrig sett barcelona möta något riktigt storlag i någon viktig match men dom två gånger jag varit på plats har det varit fullsatt men trots det mycket tystare än på många allsvenska matcher med runt 20 000 åskådare.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-05 22:20
el Flaco

Jag är alltid snabbast ;)
Barcelona EsCúle
2006-03-05 22:20
el flaco/ordem e progesso/

Tack tack..hehe :D
Barcelona el Flaco
2006-03-05 22:18
Ordem e Progresso//

hahaha, det skillde ungefär 30 sekunder från våra inlägg.
Barcelona el Flaco
2006-03-05 22:17
esculé//

Himne de FC Barcelona
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-05 22:17
EsCúle

Himne del FC Barcelona
Barcelona EsCúle
2006-03-05 22:14
Håller med Messi helt, otrolig stämning på de stora matcherna. :-)

En fråga bara.
Vad heter låten som spelas varje match när spelarna löper ut på planen?
Barcelona el Flaco
2006-03-05 22:12
är det någon som kan alla barcelonas sånger och som möjligtvis kan hänvisa till nån hemsida?
Barcelona Messi
2006-03-05 22:09
Någon allsång har det aldrig funnits och kommer aldrig att finnas på camp nou.

Vilket skitsnack! Vid de stora matcherna (mot Mandril, Valencia, Chelski osv) så är det alltid underbar stämning på Camp Nou. Hur många gånger har vi inte hört publiken sjunga Mil vuit cents noranta nou[...]? Eller Olé le ola la, ser del Barça es el millor que hi ha? Finns en massa fler sånger som sjungs på Camp Nou i de stora matcherna.

Senast igår var det ju allsång på hög nivå när alla sjöng just:

Olé le,
ola la,
ser del Barça es,
el millor que hi ha!

Visst, Camp Nou är inget Vicente Calderon, men att det aldrig sjungs allsång är skitsnack på hög nivå.
Barcelona pablo escobar
2006-03-05 22:06
Ämne: Såg att någon skrev ....
det är verkligen löjligt dålig stämmning på camp nou jämfört med andra europeiska arenor. jag har aldrig varit på någon riktig stormatch men har fått för mig att publiken var högljuddare på sådana, tråkigt att höra att det var lika dåligt på madridmatcherna.
Barcelona EsCúle
2006-03-05 22:04
En halvlek kvar på Malaga-Valencia.
Det står 0-0.Kom igen nu Malaga. :-)~

Ja,el classico!
Jag ska gå på den också, vilken fest. ;-)
Visca Barca!
Madridinho
2006-03-05 22:02
fan det är ju bara mindre än en månad kvar tills el clasico:)
Barcelona Collblanc
2006-03-05 22:01
Såg att någon skrev om 100000 som ska sjunga på tisdag, Glöm det! I spanien med mycket få undantag finns det ingen sån läktarkultur, på sin höjd kan man höra ett femtiotal ligister (även äldre gubbar i basker) som skriker horunge och andra förlämpningar till motståndarlaget. Någon allsång har det aldrig funnits och kommer aldrig att finnas på camp nou.

Jag har själv varit på fantastiska matcher barca-real 94 t.ex. där man kan höra en knappnål falla, vill man ha allsång kan man bege sig till någon av de mindre arenorna typ pamplona där viss körsång kan höras, men jag har iallafall inte på de drygt 30 tal matcher jag sett på plats hört någon körsång.
Barcelona Marcos
2006-03-05 21:58
Tycker det borde finnas en Barsaklubb i sthlm där Barsasupportrar kunde titta på matcherna på storbildsskärmar. Tänk er vilken stämning med 200 skrikande Barsafans vid tex el clasico eller CL-matcher :D
Barcelona el Flaco
2006-03-05 21:57
pablo escobar//

jag ska avslöja en hemlighet, chleski kommer inte göra nåt mål och vi kommer göra en hel del. fråga mig inte hur jag vet, jag bara vet ;)
Barcelona pablo escobar
2006-03-05 21:50
el flaco

håller med om din startelva, jag hoppas på full fart framåt då jag tror att allt annat vore att bjuda in chelsea i matchen.
det går inte att hindra dem från att komma igenom med någon enstaka kontring hur man än spelar och jag tror att de kommer att göra iaf ett mål. barcelonas bästa chans är att spela lika ohämmat offensivt som de vanligt på hemmaplan för på så sätt göra fler.

dessutom vore det väldigt skönt att spela ut dem och vinna stort för att få tyst på diskussionerna om vilket lag som egentligen är bäst en gång för alla.
Annons: