/spanien/barcelona/forum/24698.aspx/spanien/barcelona/forum/24698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla LME
2006-03-08 13:44
La Rambla// 28 Mar & 05 Apr 2006. Kommer hålla hårt så ni får hemmamatch i semifinalen under påsken om ni skulle avancera från kvarten!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-03-08 13:41
En månad? Då är ju inte säkert om Messi lirar mot Real?
Barcelona La Rambla
2006-03-08 13:38
Lottning på fredag. När spelas kvartsfinalerna då? Puyol är redan borta det vet vi, med största sannoklighet även Messi. :(
Barcelona La Rambla
2006-03-08 13:36
Åskådarn//

En sak ska du förstå. Bara för du har och står för din åsikt innebär det INTE på långa vägar att de är de RÄTTA! Andra tycker annorlunda, bara att acceptera. Gör du trots inte det så snälla, gråt ut på något annat forum. :-)

..och ja, Ronaldinho hade flera lyckade klacksparkar som var geniala och som faktiskt skapade något. Tror du mig inte, läs bla brittisk press.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-08 13:28
Japp, en månad enligt EMD också :(. Tycker synd om Messi, men som tur är har vi dugliga ersättare i Henke och Guily.

Krya på dig Messi och kom tillbaks snabbt!
Real Madrid Åskådarn
2006-03-08 13:27
Tompa

Om det är så du tycker så tycker vi exakt lika. Jag tycker också att Ronaldinho är världens bäste fotbollsspelare just nu. Det jag menar är att jag tycker att folk överdriver ALLT han gör. Igår gör han en dragning på terry och helt plötsligt har han fintat "4" gubbar med en liten vrickning. En lyckad klackspark blev 5 o.s.v.
Ronaldinho kommer enligt mig aldrig bli så överlägsen som Maradona,Zidane eller Ronaldo var när han var som bäst(innan sina 2,5 års frånvaro+10 kg). Spelar ingen roll hur mycket han vinner, för att han är helt enkelt inte kapabel att göra dem sakerna som dessa två herrar gjorde.
Även om Ronaldinho är bäst för tillfället så tycker jag personligen att det funnits flera spelare som hållt högre klass när dom varit som bäst, men folk glömmer OTROLIGT fort. Det borde ni som Barca fans veta, för jag skulle otroligt gärna vilja läsa utdrag från ett barca forum säsongen 96/97, det hade varit en fest.

Tiago och senor Culee

Skrev jag inte i mitt inlägg att jag inte lyssnar på såna åsnor som er. Vill ni kalla mig sjuk kan ni få min msn så kan ni kalla mig sjuk där era snorungar

Real Madrid King_raul
2006-03-08 13:23
Messi, en månads frånvaro.

källa: as.com
Barcelona Sonde
2006-03-08 13:18
Marcos: Nu har någon nämnt Deco's insats ;)
Real Madrid carlos.
2006-03-08 13:15
Tack för att ni slog ut Chelsea och den arroganta Jose,för mig vann ni båda matcherna och ni spelade ut de,så härligt att se.
Att Chelsea får straff där är rätt roligt.

Grattis
Hala Madrid
Barcelona La Rambla
2006-03-08 13:12
Chelz//
Tack för det. Well, själv så anser jag att vi välförtjänt över två matcher gick vidare. Att del Horno blev uvisad är inte Barcelonas fel. Vill ni skylla på UEFA, Hauge, Blatter ja eller tom Saida är det upp till er. Själv lägger jag inte ner någon tankeverksamhet i sakfrågan utan gläds istället åt avancemanget. :-)

Lycka till själva i PL även om det redan ser ganska så avgjort ut. Möts vi nästa år så hoppas jag det blir i gruppspelet istället. Det blir tror jag åtminstone, mer intressantare och rättvisare matcher.
Rubin
2006-03-08 12:59
Ja då får man gratulera er till fortsatt spel i CL!
Dålig förlorare må jag vara men nån heder i kroppen har jag allt.
Om matchen igår finns egentligen inte mycket att säga. Barca spelade brittiskt fotboll, å gjorde det mycket bra, stram defensiv och inga chansningar.
Chelsea såg sega ut och kom inte alls upp i normal standard. Att sen Lampard (som är lika viktig för Che som Ronald för Barca) var märkbart störd av sin skada gjorde det inte bättre.
Straffen? Hehe luktar kompensation lååååång väg och jag kan lova att han aldrig hade dömt den om det stått 0-0 i 50 min...Å nej, det var ingen straff!

Nä, precis som jag och många andra Chelsea supportrar anade så blev incidenten mellan Horno och Messi på sätt å vis avgörande för denna matchserie. Barcas 2 mål efter den grejen på The Bridge är/var oerhört svårt att ta igen.

Vi får lattja hem ligan å FA-cupen i år igen istället å ta nya tag nästa år.
Lycka till!
Barcelona Marcos
2006-03-08 12:56
Varför pratas det så lite om trollkarlen Deco?
Han gjorde nog en av sina bästa matcher någonsin.

Han dominerade hela matchen, han bestämde tempot och rytmen i matchen, genom att hålla i bollen till de sparkar ned honom eller helt enkelt släppa bollen snabbt. Han länkade ihop mittfällt, backlinje och anfall strålande.

Enligt mig var han matchens bästa spelare igår. Han bokstavligt käkade upp teddybjörnen frank Lampard. Deco är en hjälte, han ska ha mest credit om man ska plocka ut en gubbe, men hela laget var fantastiskt igår.
Mallorca zebra
2006-03-08 12:46
någon som har länk på målet??
Barcelona Der Afro
2006-03-08 12:37
Underbart, nu kan väl inga stoppa oss!?
Igår var första gången som jag insåg att Reijkard kanske inte är så dum ändå.

Någon som räknade Decos missar och bortslagna pass? Ett dussin minst?
Barcelona Señor Cúle
2006-03-08 12:34
Kan någon säga vad den där spanska radiokanselens hemsida heter? nått i stil med candaser, eller canadeser elr nått?
Barcelona Schubert
2006-03-08 12:30
Patetiskt att Chelsea lagt ner miljarder på ett lag som bara kan täcka ytor. De är en skam för fotbollen. Då är Real bättre som iaf försökt bygga ett lag som vill spela fotboll.

Lite oroväckande att Barca inte skapade så mycket chanser i vår grymma offensiv i slutet av första halvlek. Men kanske gick man inte in så mycket i straffområdet eftersom man visste att man ledde med två mål och inte ville gå bort sig hemåt. Hursomhelst blev Eto'o väldigt ensam.

Jag ser inte många lag som kan stoppa oss. De jag är mest rädd för är München, som är starka. De är defensivt och fysiskt starka men också bättre offensivt än Chelsea. Sen vill jag gärna undvika Liverpool som är ett def-lag. Övriga lag tror jag vi tar. Spelande lag passar oss bättre.

När är lottningen? Inter spelar väl inte förrän nästa vecka?
Barcelona Tompa
2006-03-08 12:23
För att se på det någorlunda nyktert:
Ronaldinho är inte den bäste genom tiderna - ännu så länge.

För att rankas som bäst genom tiderna krävs tycer jag) att man är outstanding under ganska lång tid. Dinho är inte där men han kan definitvt nå dit, inget snack om saken!
Barcelona Gabriel
2006-03-08 12:18
10Zidane10

Man såg på Puyols blick att han inte hade mycket för Mourhinho, han måste ha tänkt "haha fy fan vilken patetisk stackare" eller nått sånt men det går ju bara att spekulera i. En klapp på kinden? Haha jag ska gå fram och hälsa så till någon så kommer jag få en box!

Nutte

Ingen här inne har förnekat att Murre är en god taktiker och hans meritlista ljuger inte, men det är inte det som vi kommenterat heller!

Mou är en patetisk fjant!
Mallorca zebra
2006-03-08 12:16
underbart att ni fick ut åsnorna från stamford bridge o fick tyst på apan Mourinho såg tyvärr inte matchen men har nån en länk på målet? dvs världens bästa spelarens mål?

forza Zalayeta
Nutte
2006-03-08 12:03
På tal om vår kära tränare, kan väl inte ens enögda barcacacca fans missa hans meriter? Att hans attityd sen är ngt udda kan jag köpa, men vem var det nu som spottade Völler i nacken ? Hm nån som blev tränare sen, vem var det nu...
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-08 11:58
Ingen kan jämföras med den store MARADONA!
men om Ronaldinho dominerar match efter match så här och vinner VM helt själv så kan han ta Maradonas plats som världens bästa genom tiderna.

Barca Medlem 125 000
Nej det var ingen örfil utan bara en klapp på kinden. Poyol titta efter honom för han blev överaskad.
Så leta inte bara fel på Mourinho!
Nutte
2006-03-08 11:56
Ämne: Haha detta var nått ....
Nej det har inget med det att göra jag böjer min nacke och erkänner att jag bara blev lite ilsk på lille killens språk och sätt att spotta kring sig. Både ni och vi har ju haft några år, hm..., utan framgångar och de senaste åren har det vänt. Det ska varken vi eller ni glömma. Det kan gå fort i fotbollsvärlden titta på real, manure och arsen.
Barcelona Gabriel
2006-03-08 11:53
Haha detta var nått nytt (Eller?). Ifall man anser att ett lag spelar en tråkig fotboll och har fel(ifall det nu är fel?) så är man tydligen inte byxmyndig än! Haha ja det låter väldigt trovärdigt.

By the way - det går att njuta åt en seger och hata ett lag samtidigt!
Nutte
2006-03-08 11:51
Ämne: Så jäkla underbart! ....
Men lille vän inte ska du hata Chelsea? Har vi verkilgen lyckats så bra med att röra om i grytan med "topp klubbar" så att du måste hata oss? Trist att du inte kan njuta av ditt lags seger i stället för att behöva hata oss...
Tråkig fotboll? Har du sett Chelsea i ligan eller cuperna i år? Många mål görs det och få släpps in. Kallar du det tråkig fotboll så ok. det cementerar ju bara vad man tror om din ålder.
Har du nått puberteten än?
Real Madrid Bangalter
2006-03-08 11:38
Grattis, barca var det bättre lageti båda matcherna.

(om nu bara Real kunde gå vidare...)
Barcelona Gabriel
2006-03-08 11:32
Chelz

"men att ta ut en värdig vinnare över dessa två matcher går inte imo"

Ni var aldrig nära på att slå oss och ni var aldrig nära på att vara det bättre laget, vi var utan tvekan det bästa laget utav oss båda. Så jo vi är värdiga vinnare!
Chelz
2006-03-08 11:27
La Rambla // Grattis till vidare spel i Champions League. Ni var bättre igår och värdiga att gå vidare, men att ta ut en värdig vinnare över dessa två matcher går inte imo :)

Nu kommer jag blicka framåt och gotta mig i tanken om att jag inom kort kommer stå på Stamford Bridge och fira guldet i mötet med United :)

Lycka till i fortsättningen.
Spanien Barca Medlem 125 000
2006-03-08 11:08
Nog som såg Mourhinos örfil/klapp på kinden på Puyol!! Eftersom Puyol blängde efter han tror jag att Mourhino utdela en örfil.
Spanien Barca Medlem 125 000
2006-03-08 11:05
****David**** // Arsenal är inte direkt ett tråkigt fottbollslag och vi vill nog alla se mer av Wenger och Henry än Real Madrid.
Real Madrid ****David****
2006-03-08 10:39
Ledsen att jag gjorde er, och gästande Chelseasupportrar upprörda.
Annons: