/spanien/barcelona/forum/24695.aspx/spanien/barcelona/forum/24695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-06-11 00:41
Den bästa lösningen för oss hade däremot varit att få in Saviola i Daniel Alves affären men eftersom intresset för Alves svalnat på sistonde, vilket jag inte har något som helst förstående till, och Juande Ramos inte räknar med Saviola så hade jag varit positivt inställd till Saviola på Barçabänken. Bara man får ner hans lön som sagt.
Barcelona Gabriel
2006-06-11 00:36
Schubert

Det är möjligt i att du har rätt i att Pekerman resonerar på det sättet men om du har rätt så finner jag det som ett oerhört felbeslut men i och för sig så får man dömma hans beslut bestående på hur det går för Argentina i VM.

Nej jag är spanjor så jag håller självklart på Spanien under VM. Däremot tror jag inte speciellt mycket på dem. Bortsett från Spanien så ska jag erkänna att jag håller på Argentina i VM, så man kan säga att det är dom som jag håller på eftersom Spanien ändå aldrig lyckas, en klyscha ;-)

Saviola har alltid varit en av mina absoluta favoritspelare i Barcelona så till en reunion för honom i Barça är jag oerhört positivt inställd till. Kan man bara få ner hans lön så tror jag han skulle vara utmärk som avbytare. Saviola har alltid sagt att hans största önskan är att fortsätta spela i Barcelona så jag är säker på att han hade accepterat bänken utan några problem. Roligt för honom att han fick göra mål.

Visca el conejito :-)
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-11 00:15
men han har inponerad i argentinska ligan...jag tror han gjorde 17 mål och 9io assist och det är bra för en 17 åring.
Barcelona Kamelen
2006-06-11 00:12
Agüero? Han har inte visat att han förtjänar platsen ännu. Ge han en/två säsonger i A. Madrid så får man se.
Demichelis anser jag borde kommit med dock inte på bekostnad av Lucho.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-11 00:07
jag är besviken på sverige(är det nån som inte är det?) jävlla långa bollar hella tiden och dom så kallade experterna säger de var för många kort passningar! hahah och jag har sett lucho i porto...men en som Demichlels i Bayern muchen inte kommer med är besvikelse eller Agüero.
Barcelona Schubert
2006-06-11 00:07
Gabriel/ Möjligen kan man säga att Argentina rent allmänt spelar mer defensivt än Barcelona. Maxi och Messis positioner kanske inte är så annorlunda i grunden, men eftersom Barca spelar mer offensivt innebär Messis roll mer anfallsspel och mindre defensiv.

På nåt sätt har jag svårt att se Pekerman sätta in två små snidare som Messi och Saviola samtidigt; speciellt som han redan har Riquelme på plan. Jag tror att han uppfattar Maxi som en mer defensiv och fysisk spelare och Holland och Serbien är fysiska motståndare. Men det är mer en känsla; får se om jag har rätt. Skulle också hellre se Saviola och Messi på planen samtidigt.

Håller du också på Argentina?

Vad tror du om Saviola tillbaka till oss? Tyckte han såg riktigt het ut idag och hans touch är ju underbar att skåda. Ikväll kom man ihåg varför han kallades "en symobl för klubben".
Barcelona Gabriel
2006-06-10 23:59
10Zidane10

Softa herregud. Är du säker på att du inte egentligen är mera upprörd över Sveriges fiaskomatch?

Att han tog in Palacio istället för Tevez är säkerligen enbart för att spara på manskapet. Och du ska veta att Lucho Gonzales är jävligt grymm. Tror inte du har allt för mycket kunskap om honom ifall du anser att han inte borde vara med i truppen. Har sett honom spela många gånger för Argentina och varje gång har han spelat bra.

Hoppas Pekerman vågar satsa på Messi ifrån start i nästa match.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-10 23:59
jaha för jag såg lucho nudade bollen trre gånger och han tappade alla gånger! Och jag är säker på att Aimar och Tevez dom hade hållt bollen inom laget iställe för chansa när dom komem rin sådär...men när dom spelar från start spelar dom sin egen spel...sen tycker jag att messi skulle spela om han nu var frisk för att få fart på kontringarna för när riqulme hade bollen fans de ingen som sprang alla stog stilla...och va gjorde maxi i hella andra halvlek...ja svär ja såg honom ingenting varken i defensiva eller offensiva o när han gjorde offside målet blev förvånad för jag trodde att han hade blivit utbytt.
Barcelona Kamelen
2006-06-10 23:57
Men kolla bytet Palacio - Crespo. Palacio är väldigt duktigt på att hålla i bollen, Tevez däremot är en spelare som försöker sig på något så fort han får bollen. Visst, det är bra men inte i en match där man har ledningen och endast är ute efter att behålla den. Aimar är likadan, han hittar på något så fort han får bollen vilket kan straffa sig ibland. Lucho däremot är både bra defensivt och offensivt.
Barcelona Gabriel
2006-06-10 23:55
Schubert

Den roll som Maxi har i Argentina liknar väldigt mycket den som Messi har i Barcelona. De spelar på samma utgångspositioner om man jämför Argentina - Maxi och Barcelona - Messi. Att Maxi fick ta så mycket defensivt ansvar tycker jag inte stämmer bortsett från i slutet av andra halvlek. Men det har med Pekermans taktik att göra med och inget annat. Tror knappast att det är Saviola som tar Messis plats utan som jag sa så är jag säker på att det är Maxi.

Eller tror du att det blir Saviola som offras när Messi kommer in och Maxi spelar vidare? Isånnafall är han ännu mer pinsam än vad jag redan trodde han var.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-10 23:40
Kamelen
Ja man måste hålla bollen inom laget man kan inte backa hem bara sådär för de straffar sig och de var nära....varför tror du att rajkard aldrig tar ut Messi,Eto o Ronaldinho fast dom leder? ju för att forsätta anfalla o ha bollen...Det är enkelt har du bollen kan motståndarna aldrig skapa chanser.
Barcelona Kamelen
2006-06-10 23:24
Lucho var rätt att sätta in istället för Aimar då han sköter defensiven på ett mycket bättre sätt gentemot Aimar. Vad det gäller Messí så handlade det säkerligan bara om att spara honom till kommande matcher.
Crespo vinner skytteligan!
Barcelona Carl McCoy
2006-06-10 23:22
Ja: in med Saviola, Gudjohnsen. Ut med henke och Ezquerro.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-10 23:21
Messi lider väl av sviterna efter lårskadan. Han är säkert med snart.
Barcelona Schubert
2006-06-10 23:20
Gabriel/ Tror snarare det är Saviola som spelar istället för Messi; tror inte Messi skulle ha en så defensiv roll som Maxi hade. Saviola var riktigt grym och jag skulle gärna se honom tillbaka i Barcelona nästa säsong, med nytt kontrakt. Han är dels effektiv, dels är den fotboll han står för underbar att titta på.

Men visst måste Messi få spela: sjukt att en ordinarie spelare i anfallet i världens bästa lag inte får spela i Argentina. Man kan dock inte klaga för mkt på Pekerman efter det här: de tog ner en svår motståndare på ett bra sätt.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-10 23:19
jävla "pokerman" är sämst. Tror han att han spelar poker eller pokemeon? Aimar och Messi ska spela för fan...Maxi pinsamt och när Saviola eller Crespo går ut ska tevez komma in inte nån jävla palacio o vi ska inte ens snacka om att lucho gonzales kommer in iställe för Aimar...han sak ju inte ens vara me i truppen!
Barcelona Gabriel
2006-06-10 23:04
Man blir fan disgusted när man ser att Maxi spelar istället för Messi. Jag hoppas verkligen att tanken bakom det hela var att spara Messi tills de återkommande matcherna även om jag inte förstår logiken i det tänkandet.

Messi måste spela, han är för bra för att sitta på bänken. Speciellt när den som spelar istället för honom är Maxi.

Pinsamt Pekerman!
Barcelona Ghazza
2006-06-10 22:59
Fan sätt in Messi nästa match Pekermann.
Barcelona Kamelen
2006-06-10 22:55
Jävlar vilket sammarbete Saviola och Riquelme har. Villarreal kanske ångrar sig att dem inte gick med på ett byte mot Forlán?
Barcelona Civello
2006-06-10 21:35
Oj oj, vackert mål av Saviola!! Trevlig match..
Barcelona Gabriel
2006-06-10 20:42
Ordem e Progresso

Hehe så tidigt ute du är. Ingen övergång är officielt klart än.
Barcelona Kamelen
2006-06-10 19:30
Härligt att få det fixat innan försäsongen börjar.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-06-10 14:10
Schubert

Japp, det stämmer. Ska bli roligt att se hur Gudjohnsen utvecklas i Barcelona, för det är jag övertygad om att han kmr att göra.

Bienvenido Eidur!
Barcelona Schubert
2006-06-10 14:04
Chelseas SF-sida skriver:

- Enligt El Mundo Deportivo kommer Gudjohnsen att presenteras som Barca-spelare på måndag. Islänningen ska vara överens om ett treårskontrakt och klubbarna i det närmaste överens om en övergångssumma på cirka 8 milj pund. (10/6)
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-10 13:10
också jag faktiskt men det som jag var förvånad över är att dem spelar mer engelsk än sydamerikansk fotboll.alltså fysiskt inte joga bonito
Barcelona Señor Cúle
2006-06-10 12:23
Gabriel

Håller med, jag såg hela tiden Ecuador som favoriter och blev inte alls överraskad. Har sett Ecuador en hel del matcher, och dem har spelat väldigt bra.
Barcelona Gabriel
2006-06-10 02:20
Vadå överaskade över att Ecuador vann? Herregud jag var stensäker på att de skulle vinna över Polen.
Barcelona Schubert
2006-06-10 00:40
Hehe Argentina-England vore en favorit i repris. Håller på Argentina och hatar England, själv.

Ecuador spelade smart, håller med om det. Polackerna fick ha boll på mittplan men kom knappt till ett farligt avslut förrän sista tio. Men jag tycker inget av lagen som spelade idag känns speciellt hett, inklusive Tyskland.
Barcelona La Rambla
2006-06-09 23:31
Klart de inte är kassa. Två tuffa power-forwards som båda är riktigt starka och bra på huvudet. Tyskland och Ecuador tror jag går vidare. Då riskerar Sverige att möta någon av dem om de går vidare. Kan bli tufft.
Barcelona Kamelen
2006-06-09 23:14
Fan vad dem blev överaskade att Ecuador vann, så jävla kassa är dem inte.
Annons: