/spanien/barcelona/forum/24691.aspx/spanien/barcelona/forum/24691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona baaaarca
2006-03-30 20:45
"Haha, hört talas om glimten i ögat?"

ja de har jag. ja såg varken en glimt eller ett öga. det såg ut som en artikel där en skribent bara utnyttjar artikelfunktionen för att ventilera sin frustration.

"Vad är rent faktafel?"

att du säger att man måste räkna med copa catalonia för att barca ska räknas ha mer trofeer. det är fel. barca har mer trofeer som sportklubb, och både real och barca är sportklubbar med massa olika delar för andra sporter. se länk för mer info.

"Vad är löjliga fördomar? "

att du ska ta upp vad som hände för några år sen för att framställa barcapubliken som atleticos är ju konstigt med tanke på att du inte vill ta hänsyn till när raul höll i reina så att en annan madridarbetare kunde slå på honom - selektiv historia.
artikeln saknade en röd tråd, den var ärligt talat ett skämt.
Barcelona Gabriel
2006-03-30 20:43
Helan och Halvan

Dags att vakna upp till verkligheten nu va. Jag tror inte det finns en enda spelare i världen som idag skulle föredragit att gå till ett sjunkande skepp som Real Madrid ifall Barcelona på allvar bevisar ett stort intresse för samma spelare. Ramos fick, vad du kallar för, "hjärta" för klubben efter det att han spelat med er så det argumenterar inte för att han inte skulle valt oss istället för Real Madrid. Sedan kan man alltid tolka det spelare säger på sitt egna sätt. Ronaldo har sagt "min drömm har blivit verklighet" när han skrev på för Barcelona, Inter och Real Madrid. Robinho sade innan han skrev på för Real Madrid att hans favoritklubb alltid varit Barcelona och att det var hans mål att gå dit, givetvis förnekar han detta nu som madridista. Det samma gäller Baptista. Det är bara spel för galleriet.

Sedan så har han också gjort fler mål än GUILY, Maxi, Eqzuerro hela er backlinje tillsammans

Ja ingen av era anfallare håller ju måttet så någon mittback måste väll förgäves även göra det jobbet. Jag tror du missuppfattat syftet som mittback. Det är att hjälpa sin egna målvakt med att inte släppa in mål, inte att sätta dit mål på motståndarens målvakt.
Barcelona baaaarca
2006-03-30 20:34
elva katalanska lejon
Spanien Pelayo
2006-03-30 20:29
Kan man få en preliminär startuppställning för Barcelona?
Real Madrid Gábinho!
2006-03-30 20:11
Alex163//

Ibland är man seg inget o göra åt
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos Casillas]
2006-03-30 20:10
Ämne: Hade vi velat lägga ....Haha... hur allvarlig är du egentligen när du säger att Ramos "lätt" skulle välja Barcelona framför Real Madrid? För det första så har Ramos alltid älskat Real Madrid efter sin modersklubb Sevilla. För det andra bad Ramos om att Sevilla ledningen skulle låta honom spela för Real. Real har han alltid velat spela för.

Sedan så har han också gjort fler mål än GUILY, Maxi, Eqzuerro hela er backlinje tillsammans.
Real Madrid Gábinho!
2006-03-30 19:58
Gabriel*//

ska man tro att han skulle komma till barcelona han har hjärta för klubben han kämpar ..och på snack om avstägning själcklart han e orutinerad
Trodde du verkligen att han skulle får 3-4 gula kort på en säsong
och så har han vgartt Reals viktigaste iår bakoma Casillas
Barcelona Gabriel
2006-03-30 19:53
Fan Guti kanske missar El Clasico. Krya på dig Guti, vi behöver dig på lördag ;-)
Barcelona Señor Cúle
2006-03-30 19:45
Vi låte matchen på lördag tala sitt klara språk istället ;)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 19:45
Hade vi velat lägga ut flera miljoner på Ramos så hade han spelat i Barcelona idag. Jag tror han föredrar att spela i ett väl fungerande lag som vinner titlar och kommer skriva historia tillsammans med Puyol i backlinjen. Hade vi verkligen velat ha Ramos så hade vi lagt oss in i dealen innan Real Madrid köpte honom, en strid som jag är stensäker på att vi hade vunnit eftersom han hade föredragit att spela med oss.

Jag är glad att vi inte gjorde det. Marquez är säkrare och mer erfaren än Ramos. Dessutom blir han inte avstängd varannan match. Det enda som är positivare med Ramos är att han är bra på fasta situationer.

Eller nej att spela tillsammans med Raul Bravo i backlinjen låter jätte lockande ;-)
Barcelona Gabriel
2006-03-30 19:41
Äsch snälla sluta bry er om bäbisarna i Real Madrid. Själv har jag inte ens gått och tänkt på El Clasico, inte varit spänd, nervös eller något sådant. Barcelona har ingen motståndare i Spanien så enkelt är det. Om sanningen ska fram så är Barcelona själva deras värsta motståndare till guldet. Real madrid är för dåliga och just därför är det inte samma sak. Det är uppenbart att alla madridistas ser detta möte emot oss som den enda chansen att rädda säsongen. Om en eventuell vinst mot oss på Camp Nou ska vara ljuspunkten på deras säsong så kan åtminstonde jag bjuda på det, rent patetiskt om du frågar mig. Så länge som vi avancerar vidare i Champions Leauge och försvarar titeln som Spanien bästa lag så gör det mig inget. Vi är laget att slå, real madrid eran är över.
2006-03-30 19:38
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Vem skulle inte vilja köpa Ramos? Och "framtidslöfte"? Sedan så lider Real Madrid med stora skade problem i backlinjen. Man har fått skifta mellan Bravo, Helguera, Woodgate , Mejia och Pavon. Det skapar ju verkligen en bra sammanhållning. I mitt tycke så är Woodgate - Ramos ett väldigt starkt mittbackspar som inte gör grova tabbar.
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-30 19:33
Grabbar strunta i att tjaffsa med marängerna, spana in denna hemsida.

den är från TV 3 Catalunya, och har hela tiden fräsha nyheter och videos från Barca lägret.

Riktigt nice, och om man kan katalanska så är det till och med bättre.
Sök bara på Barca så hittar ni alla videos som har med klubben att göra, från A-laget till Dam-laget.

http://www.tvcatalunya.com/ptvcatalunya/cercamedies.jsp?c_paraula=sport

Barcelona Señor Cúle
2006-03-30 19:32
alex163 [Sergio Ramos Casillas]

Skillnaden är ju att vi inte har pumpat ut så mycket pengar som ni har gjort för Ramos. Vi skulle ju kunna köpa en stor backtalang, men vi har redan ett bra mittbackspar, och ett lag som jobbar för varandra, vilket ni inte har i samma jämnhet som oss.
Real Madrid chrisespaña
2006-03-30 19:22
baaaarca/

Haha, hört talas om glimten i ögat?

Vad är rent faktafel? Vad är löjliga fördomar?

Det är lätt att ge kritik, men svårt att ge en saklig sådan. Du är välkommen att kontakta mig via pm.

Messsi/

Konstruktiv kritik var det ja.
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-30 19:21
Reals Madrids omröstning: Hur går el Clasico
Real vinner (83%)
Barcelona förlorar (17%)

lön omröstning......
2006-03-30 19:13
Ämne: alex163

Inte för ....
Jojo det är klart men allmänt förutom Puyol. :)
Oleguer har inte "talangen" i sig.
Barcelona baaaarca
2006-03-30 19:07
fins ingen i reals baklinje som hade platsat i barca
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-30 19:03
alex163

Inte för att jag skulle tacka nej till en stor defensiv talang, men snälla, vi har Puyol :-)~
Barcelona baaaarca
2006-03-30 18:59
stor talang som inte kan reglerna. jag föredrar oleguer som i alla fall läst på och inte rakar benen ;)
Barcelona Tompa
2006-03-30 18:57
baaaarca:
Angående tillbakablicken på höstens match - den kommer i morgon, bara jag har tid.
2006-03-30 18:49
Ämne: förresten säger serg....
Avis för att ni inte har en sådan stor defensiv talang? Ole... haha exakt.

Länktips.
Barcelona messsi
2006-03-30 18:42
cristopher kviborg, pajjas...

edit: stav fel.
Barcelona baaaarca
2006-03-30 18:32
förresten säger sergio ramos idag att real ska ge tillbaka 0-3 för vad som hände tidigare den här säsongen. jo tjena ramos, samma person som ville ha ett inkast till offside (i 6-1 förlusten mot Zaragoza), samma clown som fortfarande inte vet var ronaldinho är.

förresten redaktionen, när får vi "tillabakablick från 2005/2006 0-3 på bernabeu"? ;)
Barcelona baaaarca
2006-03-30 18:30
cristopher kviborg visar än en gång inte bara hur omogen han är men också hur okunnig. han tar med rena faktafel och historia är han inte heller särskilt bra på, utan han skriver en artikel baserad på antaganden och löjliga fördomar. än en gång får hela svenskafans se vilken som är hela sidans mest komiska och oseriösa redaktion. de går i sin klubbs fotspår - hela stället är en cirkus. fc barcelona är en institition och har inte bara ett fotbollslag, utan basket, handboll, hockey, cycling mm. Och som sportklubb har man flest titlar i världen - ja mer än real madrid men det är kanske svårt att inse, och då behöver man absolut inte räkna med copa catalunya, en turnering som för övrigt höll bra klass förut och som togs på allvar av alla lag.

real madrids redaktion här på svenskafans är en cirkus.
Villarreal Lalat
2006-03-30 18:22
O my god! Sluta spamma, redaktionen! Min fina artikel är ju snart borta ifrån huvudspalten, trots att den bara varit uppe i 20 min!

;-)
Sevilla LME
2006-03-30 18:10
Gábinho!// Roligt att se att en Realfan predikera om värvningar och spelare som följer sina hjärtan!

La Rambla// Kul även att du fortsätter tro på alla rykten om spelare till Chelsea ;) Hur som helst ligger det nog lite mer sanning i att Roman vill värva just Sheva än mycket annat man hör. Dock skulle inte Chelsea gå igenom listan över tänkbara anfallare förrän senare under våren :)
Barcelona Barça82
2006-03-30 18:09
Xaaaaaaaaaaaaaavi, return of the king
Barcelona La Rambla
2006-03-30 17:55
Gábinho!//
Efter att ha varit en toppspelare i nästan 10 år så tror jag nog att Sheva har en del stålar sparade på banken vid det här laget. Han följer nog sitt hjärta och det lär nog tillhöra Milan. :-)
Real Madrid Gábinho!
2006-03-30 17:48
la Ramblaa///

Visst är de bra att man v¨ågat tacka nej o spela för sitt älskade lag iställe för pengar

dom försöker köpa halva världen
Annons: