/spanien/barcelona/forum/2469.aspx/spanien/barcelona/forum/2469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2015-05-21 21:47
Alves ska ingenstans, så som han spelat på sistone så förtjänar han en löneökning. Om han nu lämnar så kan vi säga hej då till alla titlar nästa år för aldrig kommer vi vinna något med medelmåttor som Montoya och Douglas.
Barcelona papillon
2015-05-21 21:38
Om Alves väljer att meddela att han lämnar så hoppas jag nästan att han bänkas i båda finalerna. Xavi får dispens med tanke på att han fått mindre speltid och är äldre. Så jävla dålig tajming av Alves om det stämmer.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Mido
2015-05-21 21:37
[QUOTE=11-9-10]@barcastuff: Barcelona offered Alves what he initially wanted - a deal for 2 1 seasons - but the player have meanwhile received four better offers. [ser] [/QUOTE] OM detta stämmer så säger jag bye bye,, vi klarar oss galant utan honom,, och om jag ska vara ärlig, om vi vinner trippeln då skiter jag i om vi vinner nåt nästa säsong, för att vi kommer att börja med att förnya och föryngra laget, detta tar tid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-05-21 21:35
Det var dags för Alves att lämna, han har överpresterat den här säsongen. Känns som han har höjt sig bara för att vara attraktiv på marknaden, ett sista fett kontrakt. Livet utan Alves känns inte jobbig, han borde ha lämnat redan förra eller förrförra säsongen.
Barcelona Gabriel
2015-05-21 21:33
Barcelona made Dani Alves (32) a new offer, but the player rejected it and ended the negotiations. PSG and Man City are interested. [sport] Barcelona offered Alves what he initially wanted - a deal for 2+1 seasons - but the player have meanwhile received four better offers. [ser] Okej, om det här stämmer blir jag på riktigt väldigt irriterad. Vad var isånnafall den jäkla cirkusföreställningens hans ex fru ställde till med på presskonferensen när hon grät ut framför hela världen. Så nu har alltså Barça TROTS ALLT erbjudit honom det han krävde, men väljer ändå att avsluta förhandlingarna och dra? Isånnafall finns det inget mer man kan kräva av klubben, då är han bara sjukt äckligt pengakåt av sig och hur mycket sämre sportsligt det än blir om han försvinner så vill jag aldrig se sånna spelare hos oss som bara tänker på pengar, då dras jag allvarligt talat hellre med en värdelös Montoya. Kommer fortfarande att minnas Alves som klubbens bästa högerback genom tiderna men kommer tyvärr efter det här att få avsmak av honom. Synd att han väljer att lämna på det här sättet och bli ihågkommen av många culés på ett negativt sätt.
Barcelona 11-9-10
2015-05-21 21:31
@barcastuff: Barcelona offered Alves what he initially wanted - a deal for 2+1 seasons - but the player have meanwhile received four better offers. [ser]
Barcelona 11-9-10
2015-05-21 21:29
Ett problem? Jag ser absolut inget problem, killen är 32-33 kräver 3 års kontrakt med samma lön eller mer. Kom ner på jorden grabben och va tacksam över allt du har/har fått. Han har fått ett rimligt kontrakts erbjudande, är han inte beredd att leva upp till förväntningarna kan han dra Visst han är bra nu under våren men tror ni verkligen han kommer fortsätta med den här formen efter en eventuell trippel? Hell no han hade gottat sig på bänken och tänkt på hur pengarna rullar in.
Barcelona 1.70-ligan
2015-05-21 21:28
Det känns inte bra med Alves, han har varit grym under våren och vi saknar ersättare. MEN samtidigt förstår jag hur han känner, jag tror vår troliga trippel spelar stor roll till hans beslut. Har man vunnit två tripplar med samma klubb kanske det lockar att testa en ny liga innan det är försent... och en Alves utan motivation är inget att ha. Det har vi sett. Samtidigt har vi också fått se hur bra en motiverad Alves fortfarande kan vara.

Vem tar startplatsen nästa år då? Adriano? Bartra? Blir Montoya kvar?
Barcelona Denyo ©
2015-05-21 21:25
Titlar senaste 24 åren
Real Madrid: 23
Xavi: 26
Barcelona ElRaval
2015-05-21 21:23
Med all respekt för Alves så är det faktiskt klubben som själva satt sig i den här sitsen….

Att vi inte har värvat en ersättare av klass redan är knappast hans fel.
Barcelona Gabriel
2015-05-21 21:21
På tal om Alves så är det rent sportsligt sett en ordentligt nergång att bli av med honom när han spelar som han gjort under vårsäsongen. Sjukt hur snabbt det svänger, alla (inklusive mig själv) hade räknat ut honom och ville få honom såld till vilket pris som helst, men faktum är att när han spelar som han för tillfället gör så ser jag ingen högerback i världen som är bättre än Dani. Det är nu tydligare än någonsin att Alves aldrig var slut som fotbollsspelare, utan att han snarare hade problem med motivationen. Kanske är det helt enkelt så att spelare som Alves och Piqué exempelvis (som hade samma motivationsproblem som Dani hade) är beroende av en hårt krävande tränare som Pep eller Luis Enrique som trycker på extra hårt och inte ger utrymme för att släppa på gasen. Alves har varit otroligt bra den här vårsäsongen, och personligen ser jag inte en stor skillnad på honom nu från när han spelade för oss under Pep. Han har varit en gigant i mina ögon. Sen har culés förmåga att underskatta vissa av sina egna spelare, tex Alves. Ordspråket "you never know what you have until it's gone" kommer att passa utmärkt in på Alves om han försvinner. Hmm, ja jag är faktiskt rätt så orolig över det här. Jag kan inte se vilken högerback på marknaden som ska kunna gå in och göra det lika bra som Dani. När Dani spelar med den aggressiva inställningen och spelstilen som han gör när han lirar motiverad är han helt vital för oss. Personligen hoppas jag att båda parterna kan komma till en överenskommelse i sista stund innan det är för sent. Sen kan man givetvis också alltid spekulera kring om Alves kommer att behålla sin motivation även nästa säsong om han stannar och om vi tex med lyckas vinna trippeln, maybe not. Men jag hade hur som helst väldigt gärna sett att Alves förnyade, inte bara för att han är det bästa högerbacksalternativet för oss fortfarande, utan också för att hans personlighet ger vårat lag en otrolig välbehövlig dos av glädje och harmoni. Hoppas verkligen inte att han lämnar. Men som jag skrev tidigare, väljer han att lämna och meddelar det redan nästa vecka så är det både osmakligt och osmart av Alves.
Barcelona the cameroonians
2015-05-21 21:17
Jaha, om ryktena stämmer kring Alves så är det bara att konstatera att han, precis som hans landsman Silva, väljer pengar före sportslig framgång.

Skrattar ff åt presskonferensen som Danis agent höll efter att Barcelona gett honom det första kontraktsförslaget
"Danis barn är jätteoroliga för var de nu ska behöva ta vägen..:"

Tja, de kan i alla fall trösta sig med en större veckopeng om inte annat.

Med tanke på Xavis adjö idag så känns Alve dito som en piss i Mississippi.

Unfollow på sociala medier? Jodå så att.
Barcelona Z_Z
2015-05-21 21:13
@DM1982:

Om han väljer pengarna så låt han. Han har inte varit så bra på sistone att vi ska slänga upp ett jättekontrakt för att behålla honom. Han har gett Barca mycket men Barca har gett honom minst lika mycket tillbaka. Tror vi klarar oss fint med Montoya/Bartra/Pedro som alternativ till högerbackar.
Barcelona Ali G
2015-05-21 21:10
Juventus midfielder Paul Pogba (22) prefers to join Barcelona and is rejecting other offers. Barcelona would sign him in 2016. [sport]
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-21 21:09
Barcelona right back Dani Alves (32) has decided to leave at the end of the season. He will give a press conference on Tuesday. [sport]
Barcelona Erik Satie
2015-05-21 21:06
Jaha. Montoya som högerback nästa säsong. Dani Alves lämnar och kommer annonsera det på tisdag. Helvete. Vad FAN håller han på med?

Nu får vi hoppas att Lucho stannar annars går det åt helvete nästa säsong.
Barcelona Lion24
2015-05-21 21:01
Det som är mycket positivt med Gundogan (om rykterna stämmer) är att han är van vid ett högt presspel och intensitet i och med sin tid hos Klopp och Dortmund. Han skulle anpassa sig till Barcas spel mycket enklare än andra mittfältare. Förutsatt att Lucho är kvar då och om vi spelar som vi gör idag.
Barcelona petersays
2015-05-21 20:59
@Gabriel:

Med tanke på priserna för Vermaelen (som hade 1 år kvar) och Mathieu så hyser jag inga som helst förväntningar på att vi ska lyckas värva billigt.
Barcelona knoxxx
2015-05-21 20:56
Gabriel

Har följt Dortmund ett par år lite on and off. Han börjar komma igång ordentligt igen och är väl typ uppe i 85% av sin högsta form. Dortmund har ju varit under isen hela säsongen egentligen, så det är svårt att sia om.

Gillar också att han är ett uttalat Barca-fan. Det som gör honom så perfekt i mina ögon är inte bara hans kvaliteer som mittfältare, utan även hans inställning. Få spelare krigar och visar sådan vinnarmentalitet som Gundogan. Därför ser jag hellre honom än Pjanic (som jag förvisso gillar mycket) eller Pogba (vars arrogans jag snarare ser i en klubb som real).

Och, sen får man knte glömma att Gundogan, när han var som bäst innan skadan, var en av världens bästa mittfältare. Den kvaliteten har inte Pogba eller Pjanic kommit upp i ännu.
Barcelona Ali G
2015-05-21 20:52
@DM1982:

Va fan händer?! Ska Alves också lämna nu..
Barcelona Gabriel
2015-05-21 20:51
Om det stämmer att Dani tänker ge en presskonferens nästa vecka och meddela att han inte tänker att stanna så är det minst sagt väldigt osmakligt av brassen, samt väldigt olämpligt med tanke på att vi har 2 finaler att spela på och fokus bör ligga där och enbart där. Xavi och hans sorgsna adjö från klubben är det enda som har tillåtelse att dra lite uppmärksamhet och fokus ifrån finalerna. Allt koncentration och fokus bör ligga på att vinna finalerna och att ge Xavi det farväl som han förtjänar. Om Alves inte vill förnya kan han vänta med att uttala sig om det efter Champions League finalen, inga konstigheter. Om han tror att han kommer att sno ifrån sig uppmärksamhet från Xavi så här mot slutet och få ett värdigt farväl likt "el maestro" så tror han fel.
Barcelona Gabriel
2015-05-21 20:46
Personligen har jag inte sett alls mycket av Gundugan den här säsongen men faktumet att han verkar vara så angelägen på att komma till just oss gör att jag välkomnar honom med öppna armar om han anländer. Jag är svag för spelare som verkligen visar utåt att deras största dröm är att spela för FC Barcelona och ingen annan klubb. För säga vad man vill om Thiago men hans dröm var aldrig att lyckas i Barcelona, utan snarare att lyckas i vilken storklubb som helst (oavsett om Thiago är en bättre fotbollsspelare enligt mig). Framför allt är det positivt ifall värvningen inte blir speciellt kostsam med tanke på att hans kontrakt går ut om 1 år. Är det någon som följt Gundogan den här säsongen och kan berätta lite vilken nivå han är på efter sin skada?
Barcelona papillon
2015-05-21 20:45
knoxxx

Suarez är utlånad nästa säsong också.
Barcelona DM1982
2015-05-21 20:45
Dani Alves (32) has rejected Barcelona's final renewal offer. He has four better offers. He will give a press conference next week. [ser]
Barcelona papillon
2015-05-21 20:43
Har inte sett mycket av gundogan men det lilla jag såg från cupsemin mot bayern så var han inget speciellt. Vettefan om pjanic hade varit ett bättre alternativ.
Barcelona knoxxx
2015-05-21 20:43
Ja, Gundogan vore perfekt på alla sätt och vis. Han har en passningsfot värdig att ersätta Xavis, ett lugn likt Iniesta, bollvinnarskalle likt Rakitic och har presspelet i ryggmärgen.

Och för ett halvbilligt pris då hans kontrakt går ut. Han tar inte lika stor plats som en Pogba heller, får inte lila stor press på sig som en 100 m € värvning och har inte heller stort rykte i spanien.

Nä, ser ingenting som kan stoppa honom i blaugrana. Det skulle vara om han slår upp den där ryggskadad då.

Gundogan, en högerback och bänkanfallare likt Llorente så är jag överdrivet asnöjd. Sen får vi tillbaka Suarez, kallar upp Halilovic och Samper någon gång ibland. Fantastiskt.
Barcelona Treyh
2015-05-21 20:35
Vissa är snabba...
Barcelona Erik Satie
2015-05-21 20:34
Jag tar också mycket hellre Gündogan än Pogba. Pogba är överskattad, rejält.
Barcelona knoxxx
2015-05-21 20:27
Gündogan hellre än Pogba Hoppas, hoppas det ligger någon sanning i detta rykte nu bara.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-21 19:58
Gundogan? Mmm jag njuter vilken dröm.
Annons: