/spanien/barcelona/forum/24685.aspx/spanien/barcelona/forum/24685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Mourinho1
10/18/2006 12:34
tarrak// jag vill inte låta nedlåtande men att dricka kaffe till fotboll är väl ändå lite kvinnligt så att säga.Nej för fan rök ngt starkare och ta dig en öl....
Barcelona Suñol_
10/18/2006 12:15
tarrak//Ja en flaska Marqués de Monistrol för att känna sig som Jakob Dahlin framför TV apparaten ;)
Barcelona tarrak
10/18/2006 12:04
Suñol_/Det är alltid himmel eller helvete på det forumet. Guldfiskminne eller någon sorts kollektiv manodepressivitet är väl de troligaste förklaringarna till att det lag som förlorade mot Getafe, nu hyllas till höger och vänster.

Nu är det dags att bege sig ner på stan för att inhandla förnödenheter inför kvällens övningar. Som sig bör vid större matcher så blir det cava och cigarr. Visca Barcelona!

Barcelona La Rambla
10/18/2006 12:03
Chelz:

Kataloniens stolthet mot sydvästra Londons dito. Campions mot champions. Skönspel mot dödgrävarfotboll. Culés mot Burberrykepsar. Frank mot ”The Special One”. El Mago mot JT. Valdés mot Drogba. Icke att förglömma domare, fotbollspampar och resten av världen, alla i en stor konspiration mot Chelsea.

Inte missade du väl ironiseringen av Tomas beskrivning? Det är ju så framför allt media och till viss del respektive moståndare målar upp bilden på dessa möten.
Barcelona Suñol_
10/18/2006 11:55
Lite roligt att Real är världsmästare igen nu när dom massakrerade Steua. Ja men dom får väl glädjas åt det lilla ;)
Villarreal Roger
10/18/2006 11:45
Tarrak// Tackar ödmjukast!
Barcelona tarrak
10/18/2006 11:43
Roger/Det är väl bara Beletti som är borta med axelskadan han ådrog sig i senaste matchen.
Villarreal Roger
10/18/2006 11:40
Hejsan! Undrar bara hur det ser ut på skadefronten hos er? Någon mer än Etoo som saknas?? Tacksam för svar/mvh Rogge
Barcelona tarrak
10/18/2006 11:36
Dani97/Det brukar vara lugnt med biljetter, det är sällan det är fullsatt
Barcelona tarrak
10/18/2006 11:35
Chelz/Om vi har manualen? Varför gå över ån efter vatten;)
Chelz
10/18/2006 11:31
Har ni någon "How to" manual på dödgrävarfotbollen?

Vänliga ord om Cech, det behöver han. Nästan så att jag skickar en Burberrykeps till Thomas för införrapporten.
Barcelona Gabriel
10/18/2006 11:27
Eto'o säger alltid vad han tycker och ändrar inte sina meningar eller ord för någon eller något och det är därför jag diggar hans personlighet fett mycket.

Visca Eto'o, du e saknad :/
Dani97
10/18/2006 11:24
Tja. Ska flytta till Barcelona i slutet av Nov. och det lär säkerligen bli x antal matcher på Camp Nou för min del för att stiljta fotbollsabstinensen.
Är det lättast att köpa en plåt vid arenan på matchdag (bortser från när h*r Real kommer på besök)? Antar att det inte kan vara några problem alls att få tag i en biljett till en "vanlig" match och vad går en biljett på? Vi snackar en hyfsat bra plats.
Mvh Dani
Länktips: www.aik.se
Barcelona La Rambla
10/18/2006 10:59
Ämne: foadinho_10// Ja kor....
Det finns det bättre spelare som har gjort genom historien. Vår egen mister tex, som var inblandad i en spottincident under mästerskap med Rudi Völler. Inget att hänga upp sig på, många kan göra något dumt i stridens hetta som de i efterhand säkert ångrar. De behöver inte vara en dålig människa för det. Jag säger som tarrak så väl beskrev det igår.

Låt den som är utan synd kasta första stenen.
Real Madrid Mourinho1
10/18/2006 10:53
foadinho_10// Ja korrekt på plan är Etoo säkert men han är kontroversiell som person.Han har gjort bort sig ett par gånger....
Barcelona La Rambla
10/18/2006 10:53
Ämne: Mourinho1/Du kräver ....
tarrak:

Det är ju verkligen att fokusera på matchen och själva spelet, när det som omtalas mest efter matchen är något som ska ha hänt i spelartunneln. :-)
Real Madrid Mourinho1
10/18/2006 10:52
Evièka// Jag tror dock att fler hade blivit upprörda om det hade varit sant.Vi har ju en hel del svarta spelare i vårat eget lag.Skitsamma.Jag tror det är bollocks och ni tror på etoo vilket jag säkert oxå hade gjort om han hade varit blå.Rasism ska inte förekomma och jag försvarar inte det.
Barcelona foadinho_10
10/18/2006 10:51
alltså jag fattar inte hur ni kan säga att etoo ljuger han kanske sa fel men om inte varför ska han bara säga nåt helt galet han är väluppfostrad man ser hur han spelar varje gång han går in i en närkamp så hjälper han motståndaren upp och det där är bara ett bevis på hur han uppträder

Använd skiljetecken så att dina inlägg blir läsliga.
Barcelona La Rambla
10/18/2006 10:51
För att inte tala om det faktum, att flera av de matchvärdar inte själva var av brittiskt ursprung. Man kan ju fråga sig hur pass väl de behärskar korrekt engelska själva. Det var säkert inte något rasistisk menat om det nu överhuvudtaget hände, snarare någom som försökte förmedla för Eto'o att han var en skihög.
Barcelona Evička
10/18/2006 10:47
Mourinho1

Samtidigt är det väl en svag bevisning att klaga på att Eto'o inte talade korrekt engelska när han (OM han) refererade vad som hade sagts.

Jag tror snart inte på nåt längre.
Barcelona tarrak
10/18/2006 10:46
Mourinho1/Du kräver inte lite du. På vilket sätt skulle han kunna fixa fram bevis? Klart som f*n att han har ärtt att berätta om något som gjort honom väldigt sårad, om man vill tro honom är upp till var och en.

Jag vet att ni Chelseafans har hängt upp er något väldigt på det där med monkey of shit, men det är väl inte speciellt märkligt. Killen är inget vidare på engelska och försöker bara återge historien så gott han kan.
Real Madrid Mourinho1
10/18/2006 10:44
La Rambla// Eller så tar han det med Frisk i halvtid;-)
Barcelona La Rambla
10/18/2006 10:38
Mourinho1:

Touché!

Min poäng var dock att han försöker alltid uppträda korrekt. Jag har personligen sett honom under träningar nere på plats utanför Camp Nou på La Masia, jag har både och läst sett många intervjuer med honom. Han nappar aldrig på medias försök att säga provocerande saker om domare, moståndare och skyller aldrig ifrån sig vid förluster. Det är något han i så fall tar internt med gruppen.
Barcelona tarrak
10/18/2006 10:37
Oscar Chelsea/Men klubben kan ju omöjligt veta vad enskilda funktionärer slänger ur sig? Om inte de också är avlyssnade;)

Hur som helst, det jag ifrågasatte var att du tog upp det som ett exempel på dåligt beteende från vår klubbs sida.
Real Madrid Mourinho1
10/18/2006 10:36
tarrak// Om man går ut med sådana allvarliga anklagelser som rasism så borde man kanske ha lite mer på fötterna än vad Etoo hade.Tex så hade han en del grammatiska fel när han sa vad som sades.En engelsman hade tex aldrig sagt monkey of shit. Så visst kan det ses som ett sätt att smutskasta Chelsea.
Oscar Chelsea
10/18/2006 10:34
Om det nu var så att Eto'o talade sanning är det givetvis illa, rasismen hör inte hemma på fotbollsplan, inte någon annanstanns heller för den delen. Men Chelsea förnekade det hela och lika mycket som ni tror på er spelare tror jag på min klubb.

Nej, nu väntar skolan. See you tonight! :)
Barcelona tarrak
10/18/2006 10:29
LR/Korrekt, som culé är jag väldigt stolt över Misters klanderfria beteende.

Oscar Chelsea/Om det var ett påhitt från Eto'o stämmer det att det var smutskastning, men det vet varken du eller jag så jag förstår inte hur du kan använda det som ett exempel.
Barcelona Evička
10/18/2006 10:28
Nu vet jag inte om det här med rasismen och tillmälena till Samu efter matchen är sant, jag var inte där, men jag litar också på Eto'o. Om det verkligen var så, kan man väl inte säga att det är ett försök att smutskasta Chelsea. Idiotin med rasismen måste upp i ljuset oavsett vem som står för den, må det så vara Chelsea, eller någon annan.

Vad gäller avlyssningen tycker jag det låter som en tidningsstory i syfte att underblåsa en aggressiv stämning inför och efter en laddad match.
Real Madrid Mourinho1
10/18/2006 10:24
La Rambla//Eller vilka omklädningsrum Rijkard besöker;-)
Barcelona La Rambla
10/18/2006 10:22
Vi supportrar och säkert även spelare är lika goda kålsupare, alla skyller på än det ena eller andra. Det jag däremot med bestämdhet kan säga är att Rijkaard aldrig beklagar sig officiellt över domarnas insatser, eller skyller förluster på något annat. Vad han säger i omklädesrummet avstår jag att spekulera i.
Annons: