/spanien/barcelona/forum/24683.aspx/spanien/barcelona/forum/24683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kapten11
2006-03-10 14:25
Tycker det blev en bra lottning, Benfica ska bara slås tillbaka, dom hade trots allt en hel del tur mot Liverpool, som i sin tur inte är i närheten av vår klass.
Lyon-Milan låter som en riktig godbit, Juve slår nog tillbaka Arsenal tyvärr, och Villareal har helt klart skrälläge mot den troliga vinnaren av den sista åttondelsfinalen, Inter.
Nä, det här blir kul, vattnas i munnen redan.
I övrigt, sa vi inte att vi skulle försöka undvika att besvara Real-fansen?
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-03-10 14:18

10Zidane10 !

stick härifrån... va faan gör du härinne .. stick till din fucking madrid forum ingen vill ha dig härinne.. vem faaan vill diskutera med dig? .. fatta?
Barcelona Mr_Dinho
2006-03-10 14:16
Gabriel:

Visa att du är lite mer proffesionell än 10Zidane10 nu och sluta tjafsa.
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-10 14:15
Jag gör inte bort mig.Varför gör jag det?
Om du vill snacka på annan plats kan vi göra det.
Barcelona II Barça II
2006-03-10 14:13
10Zidane10//
Varför är du här inne och gråter? Det är inte vårt fel att Real Madrid INTE gick vidare mot Arsenal. Skäm inte ut dig mer.
Barcelona Valdés
2006-03-10 14:13
Viktor Munoz; Du glömmer den förmodligen viktigasta av alla; Sandro Rossell som såg till att värva bla Ronaldinho och Deco. Utan Rossell ingen Ronaldinho och då kan man fråga sig om de tre övriga fortfarande funnits kvar i ledningen.
Barcelona Gabriel
2006-03-10 14:11
Da sant att ni är världens bästa på att spela det spelet ni gör nu. Men Real Madrid var bättre när dom spelade som er nu från 2000-2003 än de ni gör nu.

Jag antar att när man inte kan argumentera för att det laget som man håller på tillhör det bästa idag så måste man se tillbaka på de fina dagarna och det är i ditt fall oerhört tydligt. Dessutom är det ren bullshit, det är ens egna åsikt och inget som det finns ett tydligt svar på alltså föreslår jag att vi lägger ner med en sådan diskussion. Ingen kommer hålla med dig här inne eftersom vi alla är culés, så gör inte bort dig.
Barcelona !!BaRcA!!
2006-03-10 14:08
de va ju ganska bra lottning fast lite otur att vi spelar första borta då puyol e borta. Vi vinner nog båda matcherna ändå.

visca barca!
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-10 14:05
ja de va inte ni som började satsa på att vinna på teknisk överlägsenhet.
Da sant att ni är världens bästa på att spela det spelet ni gör nu. Men Real Madrid var bättre när dom spelade som er nu från 2000-2003 än de ni gör nu. Det alltid kul att se på och alltid effektiv men då krävs de inte bara fotbollsspelare som har teknik av världsklass utan några grovjobbare ochså. När Real Madrid hade Makelele gick det bra med det spelet men sen han gick har det bara gåt dåligt. Och ni har Motta-Edmilson.
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-03-10 14:00
faaan hoppas Juve och Barca inte spelar samma dag .. annars dem kommer inte visa vår match :(.. för dem kommer visa Zlatan och ljungbergs match :(:(..
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-10 13:59
Ämne: Det känns som vi kom....
Barcelona_10
Som om ni har erfarenhet av dom stora matcherna?(menar då champions legue semfinal och Final)
Barcelona Gabriel
2006-03-10 13:59
10Zidane10

Shit vad jobbigt det är med människor som har dålig läsförståelse - suck!

Vad har spelsystemet att göra med vårat sätt att spela på? Spelsystemet säger hur vårat lag ställer upp och var deras utgångspositioner finns men spelidén har alltid varit den samma. Sen om det var vi eller inte som började med den filosofin är en annan sak, däremot så har vi alltid spelat på det sättet. Och det som jag ville få fram var att vi gör det bäst i hela världen. Inget lag kan spela som oss, det finns kopior som försöker efterlikna det spelet - men den "äkta varan" är Barcelona.

Comprendes?
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-03-10 13:57
jag vill veta en sak :@.. vilke datum ska Barca spela mot benfica ? o vilke datum ska Arsenal och jvue spela? :D:D snälla svara grabbar :D ..

Visca Barca :D
Barcelona pyol
2006-03-10 13:56
Men kom i ihåg att Puyol är avstängd förtsa matchen men jag tror att vi vinner båda matcherna!
Barcelona pyol
2006-03-10 13:56
Men kom i ihåg att Puyol är avstängd förtsa matchen men jag tror att vi vinner båda matcherna!
Barcelona II Barça II
2006-03-10 13:55
Det är V.Bommel, Marquez och Oleguer som missar nästa match om dem får ett gult kort.
Barcelona Mr_Dinho
2006-03-10 13:53
Jag tycker det är fel att man säger att laget som börjar på bortamark har en fördel. Om vi tar Lyon - Milan som exempel; Lyon vinner sin hemmamatch med 1-0. I returen måste ju då Milan trycka på för att få in minst en boll iallafall, vilket inte är helt lätt mot ett taggat bortalag.
Real Madrid finteknik
2006-03-10 13:51
missa inte betos nastan sjalvmal i matchen mot pool... asnan
Barcelona Viktor Munoz
2006-03-10 13:50
Fan vad självupptagna "De gamla pojkarna är".
Nuvarande styrelse skördar ju fantastiska frmagångar. Det har väl i stort sett aldrig spelats så underhållande och vägvinnande fotboll. De är ju bara dream team som gjort det och jag måste nog säga att sedan jag började följa Barca har vi nog aldrig varit så bra som vi är nu. Och enligt mig har vi fyra personer att tacka:(Utan gradering)

*Riijkard som styrt ett lag i kris och fått spelare som Xavi, Oleguer, Puyol(visserligen bra även tidigare), Motta osv att bli spelare i ett världslag. Vem trodde det bara ett halvår innan Riijkard tillträdde. Dessutom gjort ett lag av förvisso väldigt bra nyförvärv men de finns många exempel påbättre spelare som inte blivit ett lag.

*Beguristain: Som visat att han inte bara var en stor spelare utan också att han har ett lysande öga för det sportsliga. Som det verkar är han den perfekta sportchefen.

*Laporta, som styrt ett förening i djup kris och dessutom anställt de båda ovannämnda och oavsett om man gillar han i övrigt så tycker jag resultaten talar för sig själva, så här långt i alla fall.

*Ronaldinho, som själv lyfte de andra spelarna en nivå och, givetvis understödd av ett väl fungerande lag, är skillnaden emellan ett mkt bra lag och ett lag i yttersta världsklass. För även om Puyol och Etoo och Messi osv är fantastiska fotbollspelare är Ronaldinho ett snäpp vassare än alla andra i hela världen sedan Maradona.
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-10 13:48
Gabriel
Jag visste inte att de va ni som började med 4-3-3 och de va ni som började med att spela boll efter marken och försöka spela ut motståndarna genom tekniken.
Man lär sig grejer på svenskafans:)
Barcelona La Rambla
2006-03-10 13:44
Lyon - Milan, en öppen historia. Fördel Milan då Lyon börjar hemma och Juninho är avstängd i den matchen.

Inter (tror de klarar Ajax) - Villareal, tror ubåtarna får det tufft. Men underskatta aldrig Riquelme.

Arsenal - Juventus, kan gå hur som helst. Klart Juventus måste räknas som favoriter, de lär inte lämna sådana ytor till Cesc och Gilberto som Real gjorde. Men som sagt, ett bra resultat hemma så kontrar Henry bort dem på Delle Alpi.

Benfica - Barcelona, de gamla kompisarna Koeman och Rijkaard möts. Stort som fan. Känsloladdat lär det bli för Koeman när han stiger in på Camp Nou. Tror han kommer få stående ovationer, culés har inte glömt Europacupen -92. :-)
Barcelona Gabriel
2006-03-10 13:42
Vi kan inget annat än att vara nöjda med lottningen, Benfica är det klart svagaste laget som är kvar i turneringen tillsammans med Ajax(som däremot med största sannolikhet inte går vidare emot Inter). Dessutom får vi börja på bortaplan vilket alltid är en fördel. Går vi vidare möter vi alltså vinnaren av Milan/Lyon och även där börjar på bortaplan så det ser sannerligen mycket lovande ut. Men Benfica är väldigt spelskickliga, de är framför allt ett starkt hemmalag så det ska verkligen inte underskattas. Men eftersom de spelar ett liknande spel som vi gör så ser jag inte något tecken på att de kan hota oss(om de inte gör en riktigt bra hemmamatch, eller vi en dålig bortamatch). Det finns en massa kopior som försöker spela som Barcelona men det finns bara en "äkta vara" och det är vi. Lag som bygger deras spel på teknik och spel på marken passar oss verkligen då vi själva är mästarna av alla lagen på det.

Roligt för övrigt att vi får möta Ronald Koeman.
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-10 13:40
Krax
Vi möter Milan eller Lyon i en eventuell semi.
Barcelona Patrick_Kluivert
krax// nej fel... blir antigen milan/lyon vi möter i semi..
Barcelona barca_dreamteam
Marquez och Oleguer är en varning från avstängning.Hoppas faktiskt att en av dem tar en medvetet gult kort inför returen eftersom Puyol då återvänder.
Barcelona II Barça II
2006-03-10 13:39
Krax//
Tackar. Men i en eventuell semifinal så väntar Milan eller Lyon.
Spanien Krax
2006-03-10 13:38
Som Liverpool-fan kan man bara gratulera. Benfica är ett lag som vi skulle ha slagit, men slumpen ville annat. Vi slarvade bort avancemanget. Ni kommer garanterat ta Benfica. Deras försvar är dåligt, och er offensiv är ju hypervass. Ni kommer till semi. Där väntar antingen Juve eller Arsenal har jag fattat det som. Ska bli kul. Lycka till!
Barcelona II Barça II
2006-03-10 13:37
Någon som har koll på vilka som riskerar avstängning vid ett Gult kort?
Barcelona Mr_Dinho
Skönt att vi fick Benfica i kvarten ;D
Barcelona Patrick_Kluivert
finteknik/ aha oki aaa dem kanske e bra men jusst den matchen kan jag inte säga att backlinjen var bra. liverpool kunde vunnit matchen hur lätt som helst men sånna lägen ska man inte missa i championsleague.
Annons: