/spanien/barcelona/forum/24682.aspx/spanien/barcelona/forum/24682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-13 11:49
Tjena mina Barca bröder

jag är inte personen som, direkt efter en tabbe från en spelare kräver att han ska bytas ut, det tycker jag inte heller om Valdes.

Försök komma ihåg hans rädningar detta år. vissa har varit helt otroliga.

men om nu alla ska prata om att byta målvakt, kan jag nämna en väldigt, grym kanske bäst i världen som absolut inte är känd.

Sao Paulos målvakt Rogerio Ceni, han stod under brasiliens träningsmatch mot Ryssland.

Kan säga att det var han som avgjorde matchen mot Liverpool i Intercontinental cup.
Grymmaste målvakten med en av de bästa fötterna jag sett, alltså då det kommer till frisparkar och straffar.

Helt fascinerande att titta på.
Tro Mig
Barcelona barcelona_10
2006-03-13 11:49
Jag tycker att Rijkaard ska markera och därför bänka Valdes i nästa match. Sådana grova misstag kan inte accepteras om man spelar i barca. Tycker helt klart att Jorquera ska få chansen i nästa matc

Förresten vad tror ni om att Forlan ska bli henkes ersättare? Tycker det är en bra spelare och skulle bli en bra backup.
Barcelona Tompa
2006-03-13 11:45
La Rambla:
"Bara att konstatera, han blandar och ger."

Det är just det som är det allvarliga., stabiliteten saknas helt

Barcelona La Rambla
2006-03-13 11:32
Klubben Zaragoza fick 9,000 euro i böter. Vad "supportarna" fick för straff är det nog ingen som vet.
Barcelona La Rambla
2006-03-13 11:30
Äsch, Valdés kommer igen även om det var en onödig tavla. Det var ingen som gnällde på honom under förra säsongen. Bara att konstatera, han blandar och ger.

Edmilsons utvisning kan ni glömma att den upphävs. Gjorde inte Ronaldinhos det lär inte denna göra det. Bara att gratulera Savo, en pinsam filmning gick hem. Vi har också fått billiga straffar när tex Ronaldinho fallit lätt. Visserligen är det bittert med utvisning och avstängning.

Tycker att Rijkaard borde vilat fler spelare. Både Deco och Motta tex. van Bommel och Iniesta är fräscha och borde ha startat denna match, så även Henke.

Bara att ta nya tag mot Sociedad, vi får inte börja tappa poäng mer nu.
Barcelona Keshavarz
2006-03-13 11:30
Någon som har koll på vilket straff de smutsiga Zaragoza "supportrarna" fick för attackerna mot Eto'o?
Barcelona Tompa
2006-03-13 10:58
10Zidane10:
En kanske de gör på en säsong men inte 3 på ett halvår...
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-13 10:47
Målvakter som inte gör "valdes tabbar"
1.Casillias
2. Buffon
3.Cech
Jag tänkte säga canizares ochså men han bajsar på sig när han möter barca och räddar straffar mot Real Madrid.
Real Madrid Figolina
2006-03-13 10:32
Någon hade igår trampat Ronaldinho på tårna.Tror det är tredje matchen jag ser honom på detta humöret och då funkar inget.Sist blev han t.o.m utvisad.
Är också tredje gången Edmilson fixar rött och straff.Att han igår var oskyldig hjälper ju inte.
Motta fick också rött och där var han ju inte riktigt juste men Albelda t.ex gör ännu värre grejer i varenda match och jag har aldrig sett honom få rött kort.
F.ö gillar jag Valdes.Inte ens robotar är felfria.
Sedan undrar jag: när man råkar ut för en sån grej som Eto'o gjorde i Afrika, hur lång tid kan det ta att komma över?Han känns inte helt ok.
Barcelona Ghazza
2006-03-13 10:23
Dida har gjort endel...
Barcelona Tompa
2006-03-13 09:05
Angående Valdes
Det går inte skylla alla dundertavlor på "orutin", otur etc. Saken är att spelar man i ett lag som Barcelona som vill vara bäst i världen har man helt enkelt inte råd att släppa in sådana här skitmål, det håller inte. Tänk om det här varit en C.L final istället för en vanlig match i ligalunken...

En måvakt måste i första hand vara STABIL!!!!!!!!
Jag ser mycket hellre att Valdes gör några idioträddningar mindre men inte släpper in 3 rena skitmål (ursäkta språket) inom loppet av ett halvår. Han saknar ju fullständigt det som är det absolut viktigaste för en målvakt, just stabiliteten, jämnheten.

Tills vidare får Jorquera vara förstamålvakt sen får vi se hur vi ska göra till sommaren. Problemet är att det inte är lätt att köpa loss riktigt bra målvakter. Hur som helst håller inte det här. Valdes har förbrukat mitt förtroende.

Förresten, vem av er har sett Buffon, Casillas, Kahn, Dida göra 3 idiottavlor inom loppet av ett halvår? Sorgligt och säga men Valdes är absolut ingen världsmålvakt.
Barcelona asfaltsbarn
2006-03-13 08:53

Förstår inte hur vissa kan försvara Valdes. Det är helt klart att han den här säsongen inte är tillräckligt stabil. Att han trots det klarar sig bra är även jag benägen att tillskriva resten av laget. Hur hade han klarat sig i Cadiz eller Malaga utan det dominerande offensiva spelet och tendensen att äga bollen i stort sett hela matcherna?
Gör man missar ska man kritiseras och blir det för många ska man bytas ut. Så enkelt är det. Alla kan ha EN dålig dag. Fler än så är inte bra. Jag skulle vilja att Rijkaard testar Jorquera nästa match samt att han startar med henke som match efter match visar att han skall spela från start.

// my two cents
Barcelona Gran Via
2006-03-13 08:43
Irriterande krampaktigt spel igår. Osasuna lyckades med det som många andra misslyckats med. De fick det säkra Barca ur balans. Eto'o var osynlig, totalt. Ronaldinho osäker och Deco hade en klädhängare konstant i tröjan. Puyol darrade i defensiven och framförallt Valdes gjorde en fasansfull blunder. 1-0 hade räckt, men tyvärr lyckas den lille Serben Milosevic filma sig till en straff. Tycker inte om Osasunas spelförstörande spelstil med tröjdragningar och överdrivna fall (kan väl vara därför man håller på ett spelande lag?), men de gjorde sin match med sina förutsättningar och lyckades till slut även vinna på det.
Barcelona Emperor of doom
2006-03-13 08:37
Fan vilken konstig dröm jag hade. jag drömde att Puyol gick till Atletico Madrid och att Torres gick till oss.
Sen var det inte bättre att Puyol sänkte oss sen i sin debut match för Atletico Madrid.
flort
2006-03-13 04:29
Jag skulle vilja lägga till Leo Franco i den här målvaktsdiskutionen.

Annars så anser jag att straffen var helt åt ******* , likaså utvisningen på edmilson. Något rött kort till osasunas vildar skulle också varit rättvist men mottas röda är la klockrent?!

Tycker att osasuna vinner rättvist, de gör en taktisk triumf. Vi kan gnälla på domarn (som var väldigt kass) men i slutändan så vinner de rättvist då vi inte var i närheten av vad vi brukar vara.

Ang. Henke så gråter inte jag över att han lämnar i sommar. Han ska ju hem! Barca hade behövt honom, men HIF behöver vår frälsare mer...:)
Valencia Benni Tess
2006-03-13 03:17
Jag vet inte varför Valdes står som ledare i den tabellen Itom länkade till då Cañizares borde vara ledaren. Minst insläppta antal mål (19) och minst släppta per match (0,73/match) medan Valdes har släppt 26 mål och släpper 0,93/match.

Hur som helst så är Valdes en mycket duktig målvakt som, så många andra unga målvakter, darrar lite imellanåt. Fortsätt med Valdes. Titta bara på vad som hände med Reina när han fick lite mer rutin under vingarna.
Barcelona Chileno
2006-03-13 01:57
Ashburn (Red)
2006-03-13 01:55
Pamplona toro//

Detta var säsongens första "miss", han har varit fenomenal hela säsongen.

Given är antagligen en av Europas topp 5. I match efter match gör han drömräddningar och aldrig missar. Ser Newcasltes matcher regelbundet och måste säga att han ständigt imponerar. Se ett par av deras matcher och döm själv.

Titta gärna in på vårt forum ngn gång också ;.
Barcelona Pamplona toro
2006-03-13 01:28
Ashburton//

Jag kan bara gå med på att ta med Casillas av dem 3.

S Given tycker jag helt enkelt inte är speciellt märkvärdig.

Lehmann - visst, har varit fenomenal efter jul i alla dess sammanhang - men gör nuförtiden ibland också konstiga ingripanden (idag t ex boxar han ut ett långskott rakt fram till Luis Garcia) - tycker han var som säkrast för två år sedan - även om han tenderar till att göra fler spektakulära räddningar idag.
Barcelona Itom
2006-03-13 01:23
Jaha då glömde du bara att Rustu inte hade något europeiskt pass, att barca traditionellt sett visat bristande tålamod med sina målvakter (pepe reina..) samt att valdes de senaste två säsongerna varit en kanonmålvakt, ja rent av en av europas då bästa unga målvakter. sen vann han ju också zamora trophen trots att han inte spelar i ett lag som ligger med hela laget bakom bollen och trots att han varvar bra prestationer med bottennapp iår så leder han zamora-ligan (se min länk nere om du inte vet vad det är..) han är ingen zubi men han är bra, och kommer bara att bli bättre (lustigt, han är själv 23). förresten vet jag själv om de grymma försvararna från lezama, det är sorgligt att se dom nu..
Ashburn (Red)
2006-03-13 01:19
Pamplona toro//

Du kan lägga till Shay Given i Newcastle, Casillas samt Jehns Lehmann i Arsenal. Den sistnämnde har kanske varit Europas bäste den gågna säsongen.
Barcelona Pamplona toro
2006-03-13 01:15
Itom

Jag kan ganska mycket, speciellt sent 80-tal är min grannlåt när det gäller Primera, på den tiden då A Bilbao av många ansågs som det defensivt starkaste laget i hela Europa.
Barcelona Itom
2006-03-13 01:11
pamplona toro//

dina argument är löjliga, dina "23-åriga analyser" skrattretande. hur mycket(lite) kan du egentligen? men inte mig emot, du kan fortsätta skämma ut dig.

Barcelona Pamplona toro
2006-03-13 01:08
Både Jorquera och Ruben är halvdåliga målvakter enligt Marca, det man läst om dem.

Av Barcelonas tre bästa målvakter är ingen av hög Europaklass.

Hög Europaklass:

G Buffon
P Cech
Dida
Van der Sar
F Toldo
O Kahn
G Coupet
Gomes
Ashburn (Red)
2006-03-13 01:02
Det blev problem med publiceringen, kommer förhoppningsvis upp igen så fort som möjligt.
Barcelona Señor Cúle
2006-03-13 00:50
Jag gillar Valdes, men det är så synd att han gör sådana blunders. Ruben kanske skulle vara något att ta upp? Jag skulle helst vilja se en cantero på målvaktsposten!
Barcelona Señor Cúle
2006-03-13 00:47
Fy fan!
Jag var borta under kvällen, och spelade in matchen, tittar på den, och vad är det jag ser!?

Fan vad tråkigt att se att Valdes gör en blunder, Osasuna får en konstig straff därr Edmilson blir utvisad! och Motta får ett fucking hjärnsläpp och tacklar sönder Webó!

Nej, glöm den här matchen!
Barcelona Pamplona toro
2006-03-13 00:39
Ashburton

Nej - håller verkligen inte med. Rustü Recber är fortfarande en världsmålvakt enligt mig, med räckvidd o längd - dessutom säkrare överlag än Valdes.

Att Rijkaard valde Valdes framför Rustü när det begav sig tror jag beror mycket på att Valdes framställdes som en komet, ett målvaktsunderbarn av pressen i Barcelona - det var liksom "helt rätt" att spela en sådan egen talang framför Recber.

Men Valdes är absolut ingen bra målvakt enligt mig - vilket till stor del också beror på att han är så kort och inte speciellt storväxt.
Barcelona Itom
2006-03-13 00:33
Konstig rubrik på Osasuna-rapporten, är det så här när de avfärdar ett lag skulle jag vilja se dom när de blir utspelade..

Förresten, hmm. Sälj Valdes! Köp in en ny målvakt. Funkar det inte? Sälj honom också, köp in en ny! Äh va tusan köp in en ny! Känner någon igen mönstret?

Pamplona toro

Se länktips.
Ashburn (Red)
2006-03-13 00:31
Let's agree to disagree. Lämnar er ifred nu, lycka till i fortsättningen.
Annons: