/spanien/barcelona/forum/24680.aspx/spanien/barcelona/forum/24680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-03-12 11:15
jag tycker väldigt synd om ronaldo och jag hoppas att han lämnar real skiit laget de har förstört han raul har varit dålig i 4 år sen de skyller på ronaldo. min dröm har alltid varit att ronaldo kommer till barca och tillsammans med eto gör de upp och ner med real madrid
Barcelona Younies
2006-03-12 11:13
Tompa/

Man kan aldrig lita på Ronaldo, han har sagt så mycket. Men läste för några dagar sen att det fortfarande gjorde ont för honom när han var tvungen att lämna Barca. Att han aldrig bad om det själv
Barcelona Younies
2006-03-12 11:05
Ronaldo till Barca ?
Tror inte ens Rijkaard har den tanken.
Men om jag ska vara ärlig så tackar jag inte nej till Ronaldo, en typisk anfallare som vi inte har i dagens Barca, jo, Larsson men han flyttar efter denna säsong ju. Missförstå mig inte nu, Etoo är grym! Men han är ingen typisk anfallare som tex Ronaldo och Larsson. Med Ronaldo i vårat lag och 10 kg lättare tror jag att han gör minst 1 grym säsong hos oss. Han skulle älska att ha Ronaldinho bakom sig. Men jag tror inte egoisten Etoo kommer tillåta det.
Barcelona Tompa
2006-03-12 10:57
Varför ska vi köpa Ronaldo? En spelare som passerat toppen på karrrären och som dessutom redan självmant valt att lämna Barca?
Real Madrid 10Zidane10
2006-03-12 10:51
haha gabriel
haha de va bra sagt i slutet(sluta skoja).
de sant sluta skoja och de gäller dig med gabriel. din skämt var bäst!hahaha
Barcelona Xavilicious
2006-03-12 10:45
Ultimata ersättaren för Henke är väl Torres, men om han blir svår att få loss borde Laporta rikta in sig på Zaragozas Ewerthon. Jag tror han skulle passa bra in i Barcas spel, och dessutom är han hyfsat ung. Killen är också snabb, duktig på att förvalta lägena och van vid livet i Spanien, något som spelar in mycket mer än man tror, trivs man inte så presterar man inte..
Barcelona asfaltsbarn
2006-03-12 08:27

Håller nog med om att det skulle vara intressant att se vad som skulle hända med Ronaldo om han spelade i barca. Han är absolut inte för gammal för att hitta storformen igen. Några kilo mindre och en mer strukturerad klubb borde göra susen.

Barcelona tarrak
2006-03-12 02:04
Hårde ord Gabriel, men jag håller fan med! Han verkar vara sjukt självupptagen och hans utspel mot fansen var patetiskt! Om folk betalar dyra pengar för se en spela fotboll och betala ens mångmiljonlön så måste man kunna ta kritik när man underpresterar och visar total avsaknad av vilja och kämpaglöd.
Barcelona Gabriel
2006-03-12 01:37
Ja visst det är så jättesynd om Ronaldo - buuhuu han måste väll gråta om dagarna, inte sant?

Han är för fan världskänd fotbollsseplare med en oerhört hög status och älskad världen runt samtidigt som han har hela sin framtid säkrad ekonomisk, han är för fan miljonär. Visst är det tråkigt att han är ur harmoni för tillfället men det är så fel att välja ordvalet synd när det kommer till honom. Han är för självupptagen så han har bäddat för detta för sig själv. Han har inga känslor för klubben som han spelar för oavsett var någonstans som han spelar. Han blev världens bästa spelare hos oss. Att han lämnade Inter så snabbt som han blev bra igen är så smutsigt av honom som det bara kan bli. Inter betalade hela Ronaldos lönecheck medans han var skadad i evigheter, sen när han gör ett bra VM-slutspel och alla börjar tro på honom igen så tackar han Inter genom att gå till Real Madrid direkt. Jag kan fan förstå Interfansens frustration. Folk klagar på att Eto'o är egoistisk men vad är inte Ronaldo då? Om det är någon spelare som spelar "för sig själv" så är det han. Sedan går han en dag innan första matchen mot Arsenal och klagar på att han inte fått den kärlek som han behöver, snacka om ego alltså. Se till och springa lite på matcherna så kanske du får den uppskattning som du isånnafall hade förtjänat - men just nu är han en slö egotrippad tjockis(ja, jag klassar han som "tjockis" eftersom han är det med tanke på vad gränsen till "fitt" bör ligga som profisionell fotbollsspelare. Att han sedan är förmodligen är världens snabbaste tjockis är en annan sak.) som är i disharmoni. Han har aldrig känt färgerna för någon klubb och kommer aldrig att göra det.

Ronaldo till Barcelona? Aldrig i livet - vi har redan världens bästa anfallare!

Synd om honom? Haha sluta skoja!
Barcelona Tiago
2006-03-12 01:31
håller med la rambla jag tycker faktiskt synd om ronaldo han e en jävligt duktig anfallare enligt mkt iaf. jag tycker det edags för han och byta klubb han behöver lite ny tändning=) men men
Barcelona La Rambla
2006-03-12 01:17
Att han skulle vara för tjock är bara överdrivet. Varför skulle det tillåtas att han har övervikt så här långt in på säsongen? Det hade åtgärdats för länge sen. Tror att det är annat som ligger bakom. Han är som sagt i disharmoni, ur balans och verkar inte alls trivas. Antagligen så ger han inte allt på träningar heller. Som sagt, tror att ett miljöbyte skulle göra honom gott. Det ser mer ut som om han enbart går och laddar för VM nu. Sparar sig för det liksom.
Barcelona Schubert
2006-03-12 01:04
Ronaldo är fortfarande bra men hur går det med Barcas höga press. :) Ronaldo gör inte många knop i försvaret.

Bantar han ner sig lite har han mycket att ge. Han är en smart och mycket teknisk spelare.
Barcelona La Rambla
2006-03-12 00:51
barca_dreamteam//

Det går nog inte nej. Sen så har Barcelona det gott ställt på anfallsfronten nu. Visst behöver vi en ersättare för Henke, men Ronaldo är knappast en spelare som man sätter på bänken. Rotation däremot hade varit intressant. Men det går knappast Eto'o med på.

Men det hade varit intressant att se vad han och Ronaldinho hade kunnat uträtta ihop. :-)
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-12 00:47
Jag vill också se Ronaldo i Barca,men tyvärr tror jag inte det blir så.Dels för att han fyller 30 och dessutom lär Real göra allt för att han inte skulle hamna i Barca.
Barcelona Suñol_
2006-03-12 00:43
...så har vi ett nytt vapen i kampen om CL
Barcelona Suñol_
2006-03-12 00:42
Jag vill också se Van Bommel i morgon kommer han tillbaka till sin fina form han hade innan skadan...
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-03-12 00:41
Ronaldo skulle inte ta straffen på riktigt för att han fixa den själv på ett elegant sätt.
zidane va inte på plan och baptista och senast robinho tog straff så missa och cassano är ju ny i laget så han va tvungen. missa straffen för att han hade för stor press på sig hela fotbolls världen har ju snackat skit om han den senaste månaden hoppas han går till inter och får tillbaka spelglädjen
Barcelona Tompa
2006-03-12 00:37
Tragiskt och se hur dålig Ronaldo blivit. När han spelade för oss var han världens i särklass bäste spelare men nu...

Nåväl, oavgjort i Valencia var ett kanonresultat för Barca. 18-e ligatiteln kommer allt närmare.
Barcelona La Rambla
2006-03-12 00:33
Jag vill också se van Bommel spela imorgon. Han behövs i det tuffa ligaspelet. Det gäller att hålla igång alla gubbarna nu, det är många svåra matcher kvar. För att inte tala om CL.

Visst är Ronaldo en stor spelare, en av de största. Just nu en sorgsen människa vad det verkar. Tycker uppriktigt synd om honom.
Barcelona II Barça II
2006-03-12 00:31
Jo jag tycker också synd om Ronaldo, han är en stor spelare. Fast han spelar i fel lag bara.
Barcelona II Barça II
2006-03-12 00:30
Jag vill se V.Bommel spela imorgon, jag tror att han med lite speltid kan bli väldigt viktig för Barcelona. Vi får inte glömma att han är en otroligt bra fotboll spelare.
Barcelona La Rambla
2006-03-12 00:29
Hehe, hyfsad ersättare för Henke. Rotera bland anfallarna. :-)~
Barcelona Itom
2006-03-12 00:28
psst!
Barcelona La Rambla
2006-03-12 00:27
Bra resultat för oss. Vi har nästan råd att förlora imorgon. Då skiljer det ändå 9p. Tycker riktigt synd om Ronaldo. Han verkar inte vara i balans och verkar inte trivas alls. Kom tillbaka till Barça och hitta glädjen, att få spela med kompisen Ronaldinho kommer att göra susen både med spelet och trivseln utanför plan. :-)
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-12 00:11
0-0! Underbart resultat!

Ronaldo aj aj aj, missa straff är inte likt han..

Visça!
Barcelona Lionel_Messias
2006-03-11 23:59
Summering av matchen Valencia - Real Madrid :

Båda lagen bevisade att Barcelona är bäst i La Liga.
Barcelona FCBX85
2006-03-11 23:57
Barca Barca
Haha,den va rolig "låt inte Barca bli beronde av henke"
Barcelona Marcos
2006-03-11 23:56
Jaaaaaaaaa!!!!

Fyfan vad härligt! 0-0 var det bästa resultatet och EXTRA SKÖNT att Ronaldo missar straffen... mums..
Barcelona Garrincha.
2006-03-11 23:50
hahahaha! Ronaldo, vilken fåntratt!
Barcelona Garrincha.
2006-03-11 23:41
0-0 alltså, det är fint att vi får ligatiteln till skänks i år. Alla krafter på CL från och med nu.
Annons: