/spanien/barcelona/forum/24677.aspx/spanien/barcelona/forum/24677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 18:19
Boss

Ett lag där Gattuso platsar kan man knappast kalla världens bästa. Han är ju som en sämre version av Linderoth.
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:18
Ni Barca-fans verkar inte vara så uppdaterade tyvärr...

Lol igen!

För det första så spelar Barça med Xavi när de är ordinarie. Om du vill kalla honom för defensiv mittfältare får stå för dig, vi som kan något om Barcelona vet att de normalt spelar med 1 def mittfältare (pivote). Sen tar alla mittfältarna defensivt ansvar också, de är klasser bättre än Milans dito i defensiven. Deco slö? Nu får det fan vara nog. Är Pirlo e gazell då eller? :-)~
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-09 18:17
Boss
Om du vill hävda Milans överlägsenhet så gör det på Milans forum.Ingen här är varken intresserade eller bryr sig om Milan.Det här är ett Barca forum.
Alavés Boss
2006-03-09 18:15

Asså..vad snackar du om???
Vi diskuterar bara hur de 2 bästa lagen i Europa står i förhållande till varann.

Kallar du det "Min-pappa-är-större-än-din-pappa"diskussion??

Eller har inget vettigt resonemang att komma med...??
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:12
Lol!

Snälla ta de där min-pappa-är-större-än-din-diskussionerna någon annanstans än på det är forumet. Skrattretande.
Alavés Boss
2006-03-09 18:06

För det första är inte Deco bättre än Seedorf.....på någonting egentligen..

För det andra så sa jag inte att Milan har en BÄTTRE offensiv än Barca, jag sa bara att de spelar med fler offensiva spelare än Barca.

Både Seedorf och Pirlo är i grunden offensiva spelare, dvs de har en fantastisk teknik och spelsinne bägge två. I Milöan spelar endast en defensiv spelare, och det är Gattuso. I Barca spelar två defensiva spelare, Motta och Edmilson.
Det innebär att Milan har fler iffensiva spelare på plan samtidigt än vad Barca har. Tänk efter och ni lär inse det...

Däremot menar jag inte att Milan har en bättre offensiv än Barca, det sa jag aldrig. Men bortse inte från det faktum att Sheva, Inzaghi och Gilardino sammanlagt har gjort närmare 60 mål den här säsongen. Det kan väl inte betyda att de är så dåliga va...??

PS. Det är Juventus som spelar enbart för att vinna. Milan spelar enligt mig den perfekta fotbollen. En vacker fotboll framåt samtidigt som man inte glömmer bort bakåt, som Barca emellanåt gör...
Barcelona Señor Cúle
2006-03-09 17:56
Är det någon som kan länka en sida där man kan ladda ner matchen!? Blir desperat, vill njuta av den igen med alla våra sjungande fans! Skulle vara jätte snällt om ngn kunde länka det, eller åtminstone längre highlights.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-09 17:56
Oj vad tyst du blev bossen! ;)

Du hade inte kunnat ana all denna fotbollskunnanden inne på les rambles va? nu vet du det till nästa gång du tror att du vet mer om Barça än folket i les rambles, ska dra nu. ADIOS!
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-03-09 17:55
Allså *boss* du har egentligen ingen som helst tanke om att föra en normal disskusion utan köra pajkastning, vi har mer offensiva spelare så vi går vidare ifall vi möts är lite av dagis nivån tycker du inte?

Vi klarade av Chelsea som har ett mycket bättre försvar än vad Milan har så vem är du som ska tvivla på oss när laget du håller på har haft achilles häl på försvars linjen iår?

Skulle vi lottas mot varann så är du välkommen och dra slutsatser men nu kanske det inte blir så eller hur så ägna din tid med att annat för arrogans och okunskap är inte helt långt borta när man sammanfattar dig!
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-09 17:53
Förresten, hur kan man ha en spelare som Gattuso i laget och fortfarande hävda att man spelar offensiv och vacker fotboll?
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
2006-03-09 17:50
Boss

Milan spelar offensivare?

Menar du allvar när du skriver att Milan skulle vara mer offensivare?

Okej Pirlo och Seedorf agerar balans spelare inte alls så offensiva som man skulle kunna tro på förhand ifall man inte sett dessa herrar spela. Jag vet inte om du har nån aning om vilke spelare som finns i vår trupp men Xavi har en exakt likadan roll som Pirlo han är förnärvarande skadad och Tränarn har valt en mer försiktig uppställning mot Chelsea, men bara för det ska du inte glömma att vi normalt ställer upp med en pivote= deff mittfältare och 2 offensiva tom Real är mer offensivare än Milan så jag har ingen aning varför du allvarligt kan säga att Milan är jätte offensiva. De gör det som krävs samma sak som vi gör även om normalt spanska lag lägger oerhört mer på det offensiva än andra.

Spelar hur som helst ingen roll för man kan inte tokanfalla längre det straffar sig bara man måste ibland spela taktiskt och smart beroende på motstånd.

Ps Pirlo är ingen snabbkula han heller precis
Barcelona Barcelonaaaa
Superslöe Deco? Måste man alltså vara snabb för att vara offensiv? Du var mig en rolig prick min självutnämnde 'Boss'. Kallar du Seedorf och Pirlo offensiva? De är snarare tvåvägsspelare. Dessutom spelar det ingen roll, Barcelonas filosofi är spektakulär fotboll medan Milans är att vinna. Du har ett och annat att lära herr självutnämnde Boss. Så är det.
Barcelona Señor Cúle
Boss

Visst spelar dem med de tre första du säger, och även med Clarence. Men jag tycker inte att du borde ta med Pirlo där, för han spelar väll defensiv mittfälltare, det är väll han som länkar ihop mittfälltet med försvaret, eller ? Jag är inte 100 på det men jag trodde iaf så.

Sedan så spoelar dt väll ingen roll om Deco är slö, för han är en så pas bra spelare att han är bättre än exempelvis Seedorf. Sedan tycker jag att vi använder oss väldigt mycket via ytterbackarna som finns med i anfalls spelet, och en till mittfältare, Motta/Iniesta/bommel, eller egentilgen Xavi.

Dessutom om du nu skulle tro att Milan spelar så offensivt med fler spelare än Barça, vrf har vi en bättre offensiv då? För det väll en kille som du om att vi har?
JAg menar då är det ju så att vi med "färre spelare i det offensiva" (enligt dig) så är vi mycket bättre än er (som har flera spelare med), det säger väll en hel del!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-09 17:48
Boss: Tror du någon här pallar diskutera med en cocosnöt som du?! :) HARE BRA HEEEEEEEEJ !
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-09 17:48
ÅÅÅÅÅ BOSS

SLUTA ENVISAS.

jag kommer aldrig att hålla med det du säger, och det kommer aldrig en annan Culé att göra heller.

Så gå...
Alavés Boss
2006-03-09 17:44

Milan spelar med 5 offensiva spelare på plan samtidigt. Shevchenko, Inzaghi, Kaká, Pirlo och Seedorf.

Barca spelar med 4. Roni, Eto'o, Messi och superslöe Deco.

Så är det...
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-09 17:43
ASSÅ BOSS KAN INTE DU BARA GÅ..

Du vet att vi aldrig kommer att hålla med om allt jidder som kommer ifrån dig.

Ni ligger 10 poäng efter juvve, och dem är inte så jävla heta i dagens läge, men ändå piskar dem er hårt i Seria A.

Alla människor har olika åsikter, du har dina vi har våra.
Vi kommer aldrig att komma överens.

SÅ STICK.
Alavés Boss
2006-03-09 17:42

Mmm...och Shevchenko, Inzaghi, Kaká, Seedorf och Pirlo är inte på plan samtidigt då??

Ni Barca-fans verkar inte vara så uppdaterade tyvärr...
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-09 17:39
Skillnaden är väl mer att Ronaldinho, Etoo, Messi och Deco är på plan samtidigt..

"Var inte så naiva nu...."

Vet du ens vad det betyder? Har du problem med självtroendet förresten? Finns det kanske någon annan förklaring till att du vill komma in hit och hävda dig?
Alavés Boss
2006-03-09 17:37

Asså...vad snackar ni om gubbar??

Milan har släppt in betydligt färre mål än vad Barca har gjort efter jul. Det är bara att gå till statistiken och titta.

Och om Ronaldinho, Eto'o och Messi kommer att leka med Milans backlinje, vad kommer då Shevchenko, Inzaghi, Gilardino och Kaká göra med Oleguer, Marquez, Puyol och Gio???

Var inte så naiva nu....
Barcelona II Barça II
2006-03-09 17:31
Varför denna tjafs? Lottningen sker imorgon.
2006-03-09 17:28
Boss
Varför kommer du in här överhuvudtaget med din"Min pappa är bättre än din"mentalitet.
Barcelona Barca forever
2006-03-09 17:27
Sonde
Ok tack, vet du möjligvis vart man kan hitta länk också?
Las Palmas !Barca!
2006-03-09 17:26
Claes: Jag tycker att du är ute och cyklar, tyvärr. Juve överskattade? Inte en chans i världen.

Juve är definitivt ett utav Europas starkaste klubblag, efter oss. Det vore en mardröm att ställas mot Juve. (Kom på Zalayeta)

Milan är den bästa alternativet för oss. Deras försvar är väldigt dåligt och Messi, Ronaldinho och Eto'o skulle skoja med dem.
Barcelona Sonde
2006-03-09 17:26
Barca Forever: Det var borta mot Espanyol.

Han gjorde även samma fint i en välgörenhetsmatch förra året.
Spanien Slash
2006-03-09 17:25
Boss //

Jo, Milans försvar är ju "jätte" bra för tillfället.
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-09 17:25
så skaffa lite underrättelse innan ni lägger fram fakta gubbar

Du tycker inte att man bör föregå med gott exempel, uppenbarligen.
Alavés Boss
2006-03-09 17:23

Jämför Valdez med Dida???
Skärp er nu gubbar!!!

Och jämför ni Barcas försvar med Milans??
Ett spanskt försvar med ett italienskt??
För övrigt så har inte Milan haft problem med försvaret efter jul, så skaffa lite underrättelse innan ni lägger fram fakta gubbar...

PS. Ja, Milans mittfält är bättre än Barcas. Fråga vilken tränare du vill om vilket mittfält de hade valt. Deco, Motta, Edmilson, Iniesta.... (3 inlägg)
eller.... (3 inlägg)
.Seedorf, Pirlo, Gattuso, Kaká..

Inse fakta gubbar...

Barcelona Barca forever
2006-03-09 17:21
Tidigare denna säsong gjorde Belleti en grymt kylig fint när han kom fri mot motståndarens mål, han sköt först ett "lurskott" brevid bollen för att sdean avsluta på riktigt. Är det någon som vet vilken match detta var i alt. har en länk på just detta. Har letat efter repris på detta men ej funnit det så nu söker jag min lycka här :p

Kolla in dagens aftonbladet föresten. Bilder på när Mourinho örfilar Puyol innan matchen i tisdags. Vet ej hur allvarligt det var dock, kan ju ha vart en mer vänskaplig klapp som sedan vinklas till ngt helt annat. Se själva o döm.
2006-03-09 17:13
Boss
Milan må vara bra,men vi har redan slagit ut laget som tillsammans med Barca är Europas två bästa lag.Dessutom är inte vårt försvarsspel så dåligt som du tror.Det bevisade vi sist mot Chelsea.Att er mittfält skulle vara bättre än vårt,du måste skämta.Dessutom har väl Dida inte varit felfri denna säsong precis som Valdez.
Annons: