/spanien/barcelona/forum/24674.aspx/spanien/barcelona/forum/24674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-15 21:08
Rambo, haha!!

Ingen som kan fixa länk? har sökt som fan utan resultat.
Barcelona Itom
2006-03-15 21:05
legendmatch nu på viasat sport 2..

missa inte!

Barcelona Itom
2006-03-15 21:05
jonttee//

Nej, finns inget som säger att vi hade vunnit matchen utan tavlan, spelet var nog det sämsta i första halvlek som vi har sett under säsongen. samma sak i båda valenciamatcherna även om det saknades en del nyckelspelare i den tråkiga matchen.
Barcelona Abbe_
2006-03-15 21:04
nae, hade valdes tagit den bollen hade matchen blivit lika. och då hade barca bara fått 1 poäng.
Men hörde ni om han som fick prao plats hos barca :O
Barcelona Jontteee
2006-03-15 20:59
Itom ¨

Det är 7p som valdes har tappat bort...
4p mot Valencia matcherna o nu mot Osasuna.
Barcelona Abbe_
2006-03-15 20:39
Internetsida till milan-barca matchen någon?
Barcelona Tompa
2006-03-15 20:23
Itom:
Visst är fotboll en lagsport, har aldrig hävdat något annat. Måvaktspositionen är dock lite speciell (och utsatt) för en grov tavla kan få väldigt ödesdigra konsekvenser och då hjälper det inte om man varit bra f.ö. Vad gäller Valdes tycker jag dock uppriktigt att han, även om vi bortser från tavlorna var bättre förra säsongen än den nuvarande.

Sen vad gäller laginsatsen i övrigt i de matcher du nämner håller jag med om att det inte var några höjdare.

Angående Henry - han flyttar aldrig till Barca om han vet att han blir inköpt som back-up för Etóo och han kommer aldrig finna sig i att nöta bänk så mycket som Henke har fått göra
Barcelona Qno
2006-03-15 20:12
Ämne: Tompa//

valdes ha....
Valencia borta då?
Barcelona Marcos
2006-03-15 20:11
Fan vad härligt att Viasatsport 2 visar matchen mellan Milan och Barsa ikväll. En härlig fotbollskväll helt enkelt i nostalgins tecken.

Kul att Rijkaard spelar, kanske borde han få spela Pivote nu på lördag mot Real Sociedad nu när Motta och Edmilson är avstängda ;)? Tvivlar inte på att han skulle sköta sig exemplariskt.

Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-03-15 19:58
någon som kan nån sida som visar barca matchen idag?

Visca Barca
Barcelona Abbe_
2006-03-15 19:33
Vet någon om någon internet sida där milan-barca visas? :D
Barcelona Señor Hadi
2006-03-15 19:29
culés! när kommer BARCA-armbanden? :D
Barcelona Abbe_
2006-03-15 19:28
Aa det är sant, Valncia backade ju hem och var väldigt nöjda efter det målet. Men angående Tv4 "experterna" så tycker jag att dem flesta är katastrof. spciellt kommentatorerna och Hasse Holmqvist.
Barcelona Itom
2006-03-15 19:24
Abbe_//

sant och falskt, i valencia matchen ex. vid 1-2 så tog laget sig samman efter tabben. i förlustmatchen spelade valencia väldigt fegt matchen igenom, tror förreten inte jag såg baraja på barcelonas planhalva en enda gång i matchen. mot osasuna var det också likadant, förutom efter utvisningen då rijkaard satte ner ronaldinho på en mittfältsplats för att få med honom mer i spelet trots att tv4 "experterna" inte upptäckte detta. först då ändrades spelet och geniet fick ju slå två världsklasspassningar till kung henrik
Barcelona Itom
2006-03-15 19:21
schubert//

jag är inte säker på att du vet vad du snackar om. edmilson har bättre långpassningar än både emerson och vieira. och makelele. och cambiasso. han har dock svagheter, flera, men långpassningar är han bra på. han är dock för seg, både i löpdueller och i bollbehandlingen och verkar ibland sakna koncentration i markeringsspelet på fasta
Barcelona Schubert
2006-03-15 19:17
Ämne: Schubert

PÅ vilka....
Han är ffa för seg i bollbehandlingen, men saknar också förmågan till längre och svårare passningar. Däremot har han en rimlig felpassningsprocent.

Makelele är drömspelaren men det är inte realistiskt. Cambiasso är hyfsat realistiskt och i min mening klart bättre än Edmilson. Vad gäller mer okända spelare från Sydamerika, t ex, har jag för dålig koll på dom. Det sägs att Mascherano är bra men jag har aldrig sett honom.
Barcelona Abbe_
2006-03-15 19:13
Men visst Valdes har gjort många tabbar och misstag, men om man ska jämnföra med alla lysande och viktiga räddningar han har gjort så har han ju gjort betydligt fler viktiga räddningar. Han har inte varit särskilt bra iår men det kommer alla spelare har en svacka.
Barcelona Abbe_
2006-03-15 19:11
Men matchbilden hade ju blivit helt annan om han inte hade gjort tabbarna.
Barcelona Itom
2006-03-15 19:07
Tompa//

valdes har kostat oss 4 poäng, var får du 7 ifrån? mot valencia 2-2, utan misstaget 2-1 till oss(2 poäng alltså skillnaden mellan seger och oavgjort) och 1-0 utan misstaget 1p samt mot osasuna 2-1 utan misstaget 1-1. alltså 2p+1+1 = 4p

vad får du de resterande 3 ifrån? skyll inte allt på valdes, fotboll är en lagsport och mot valencia (båda mötena) och osasuna var hela laget förutom någon enstaka spelare ganska bleka
Barcelona Tompa
2006-03-15 18:57
Deg:
Det var ju just det jag skrev - Buffon, Casillas mfl gör inte 3 idiottavlor på sex månader, MAXIMALT 1 och förmodligen inte ens det
Barcelona Itom
2006-03-15 18:55
jonteee/

ja aguero har varit väldigt bra i independiente och är kanske den talang som är mest lik romario i spelstilen. han har sagt att han väldigt gärna kommer till laget där en av hans bästa vänner (messi) redan spelar.
Barcelona Itom
2006-03-15 18:53
THOMAS JUNEBORG//

valdes räddade en straff mot mallorca förra säsongen vid ställningen 0-0. Han har tagit två straffar också på försäsongen (mot sevilla) och var väldigt nära att ta del pieros straff i gamper matchen. valdes är faktiskt, likt reina faktiskt ganska bra på straffar. iår har han dock inte varit särskilt lyckad.

sen tror jag inte en värvning av henry skulle utesluta att man inte förstärker de defensiva positionerna, dessutom behöver man ju en mkt kompetent ersättare till henke

Deg//

du läste fel, han skrev att alla målvakter gör grova tabbar men inte 3 på samma säsong/halvår. och det stämmer, både cech, casillas och även dida har varit ganska darriga iår.
Barcelona Jontteee
2006-03-15 18:38
tittar på sergio aguero, han sätt att spela påminer om Romario..
Barcelona Señor Cúle
2006-03-15 18:27
Schubert

PÅ vilka sätt tycker du att Edmilson inte är bra med bollen? Och på vilka sätt tycker du att han inte är, teknisk sett, bra. Han är en pivote och sköter det deffensiva lysande, medan hans offensiv är väldigt bra även fast han är pivote. Och ge mig även ett annat alternativ till en pivote som du tror kan göra ett lika bra jobb och som skulle passa in i barcas spel som Edmlison. Och var realistisk. :):)

Visca El Barça!
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-03-15 18:18
Grabbar, nu kan ni nå er hemsida på www.lamasia.tk

Man kunde regga en gratis domän och visst är namnet bättre nu?
Real Madrid Deg
2006-03-15 18:15
Varför möter Barcelona - Milan???
Hänger tydligen inte med i svängarna!

Sen så krönikan som Thomas skrivit, där har jag några funderingar.
3 stora tappar på ett halvår, alla målvakter??
Inte Real Madrids och Chelseas målvakter. Finns fler lag att nämna Inter,Juventus,Milan med flera.
Victor Valdes är lika darrig som ett asplöv ute i en orkan:/
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-03-15 18:14
Grabbar, nu kan ni nå er hemsida på www.lamasia.tk

Man kunde regga en gratis domän och visst är namnet bättre nu?
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-03-15 18:00
Barcelona - milan ikväll kl 21:00 i Viasat sport 2
Barcelona AlexC
2006-03-15 17:56
Abbe_

Har du källa till det om Edmilson?
Barcelona Abbe_
2006-03-15 17:53
Spansk press vädjar att Henke ska stanna, men ajg tror att han verkligen har bestämt sig, vad tror ni?
Annons: