/spanien/barcelona/forum/24673.aspx/spanien/barcelona/forum/24673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-06-26 10:44
Sir RP7/ Vi kan alla hålla med om att det var en ful match. Visst var det dumt av Figo att göra så där, men det har inte med saken att göra, tkr jag. Bommel filmade teatraliskt, liksom på Maniches tackling när Maniche fick kort. Har sett otaliga exempel på detta.

Visst kan Deco filma, men inte på den här nivån. Han får en spark och då ser han till att trilla, lite som Ljungberg faktiskt även om Deco är lite värre kanske. Han börjar inte kvida som ett barn som Bommel.
Spanien Sir RP 7
2006-06-26 04:00
Schubert//

Håller med angående van Bommel o hans beetende i kvällens match var förkastligt men han var inte ensam om att bete sig så. Figos skallning oavsett hur hårt den tar är ett solklart rött kort då sånt inte har med fotboll att göra. Ska man få skalla nån men inte åka ut beroende på hur hårt det tar?! Knappast. Rött direkt, inget snack om saken.

Sen ditt förvaarnade av Deco är lite småkomsikt också. Jag har sett han ofta i både Barca o portugisiska landslaget o han är en skådespelare av yppertsa mått. CL-finalen kan också nämnas. Jag vet att många Arsenalspelare filmar o allra värst är Reyes ja det tycker jag också så slipper vi den disskutionen. Decos uppplockning av bollen när han har en varning är inget annat är total idioti. Fårskalle. Han får skylla sig själv för så får man naturligtvis inte göra o han får med rätta sin 2:a varning.

En sak är lustig då dommren dessutom missar 2 solklara utvsiningar dels när Figo skallar men även när Valente karatesparkar i huvudhöjd mot Robben tror jag det är. Fullständigt livsfarligt spel o givet rött kort. Att det var avblåst för offside spelar ingen roll överhuvudtaget. Sen borde nog BoularoshZ ellr vad han heter blivit utvisad direkt för phoppet med dobbarna i Ronaldos lår. Fruktansvärt fult. Så allt som allt 6 röda kort däribland ett av de 6 skulle vara tidigare på Boularoshz som ändå sedemera blev utvisad efter armbågen i Figos huvud.

Barcelona Schubert
2006-06-26 02:48
Han är inte bra, det är felet. Han kan inte ta emot en boll utan att bollen studsar ifrån honom. Dessutom är varannat beslut han tar ett felbeslut, iaf i Barca. Sen var han halvdan hela säsongen också, så det är bara att vänta att han ska ha problem i VM oxå.

Sen är han en grym filmare.

Maniche går i djupet och är bättre på det mesta än Bommel. Varför inte byta ut en sämre spelare mot en bättre?
Barcelona Nemo
2006-06-26 01:50
Bommel ska stanna. Han trivs, klubben vill inte sälja honom. Vill han lämna för Bayern är det upp till honom. Vad har han gjort för fel? Han spelar inte gudomlig fotboll i VM? Nej, jag gillar Bommel. En centralmittfältare som är bra i djupet.

Och hur många här tror att han kommer få starta nästa år? Xavi, Deco, Edmilson är bättre än Bommel just nu.

Van Bastens blick sa mer än tusen ord idag...
Barcelona Jontteee
2006-06-26 01:07
Fan sluta snacka att Maniche ska till Barca, det räcker med dom spelarna vi redan har. Skulle Van Bommel dra skulle det bara bli bättre för Iniestas utveckling..

Kul att se Gio o Deco sitta brevid varandra =)
Barcelona Woods
2006-06-26 00:10
Kamelen, Schubert//
Till en början var jag optimistisk angående van Bommel, men efter säsongen och nu hans insatser under VM ser man att han är en mkt begränsad spelare som skulle göra sig mycket bättre i ett mindre lag, inte i FC Barcelona. Hans filmning efter Figos skallning är skrämmade dålig.. nästintill löjlig.
Nej håller med Schubert, vill Bayern ha han så sälj! Han känns överflödig och han är en spelare jag inte vill se i laget, var annorlunda innan men nu med facit i hand så tycker jag att han ska få se sig om en ny klubb.
Barcelona Kamelen
2006-06-26 00:00
Håller med Schubert, van Bommel platsar inte i Barcelona. Vi lär få en hel del pengar för honom om vi säljer honom dessutom.
Tror knappast Maniche blir särskillt dyr då han inte trivs i Ryssland och vill bort därifrån.
Barcelona Schubert
2006-06-25 23:56
Ämne: Schubert

Portugal....
Tkr det var holländarna som var värst, men visst gjorde portugiserna en och annan osnygg sak också. Men "skallningen" är inte mkt att bråka om och Bommels beteende där och vid andra tillfällen under matchen var patetiskt.
Barcelona barca_dreamteam
2006-06-25 23:50
Schubert

Portugal spelade minst lika ful om inte ännu värre än Holland. Tom målvakten Ricardo försöker döda tid genom att ta sig för låret när Kuyt träffar honom på benskyddet och äckelFigo borde fått rött för skallningen på Van Bommel.
Barcelona Schubert
2006-06-25 23:50
Nej, inte en chans. Såg du inte van Bommels filmingar? Han slänger sig handlöst och får Maniche varnad, sen får han en minitouch av Figo och ser ut att få hjärnskakning.

Snacket om att Deco filmar är överdrivet, han skulle aldrig filma så där. Filmade inte idag t ex.

Barca har ett sportsligt lag och står för en sportslig image och den bör inte naggas i kanten av en sån som Bommel.

Tkr det var uppenbart idag och i andra matcher i VM att Maniche är mkt bättre. Kolla bara bollmottagningarna: Bommel tapar ju ifrån sig bollen varje gång medan Maniche är mkt säkrare. Maniche är snabbare, har bättre skott och är en bättre dribbler.

Vi behöver sex mittfältare, som vi har. Föreslår att vi byter ut Bommel mot Maniche, helt enkelt.
Barcelona Suñol_
2006-06-25 23:41
Schubert// Skulle Van Bommel vara en speciellt osportslig i sådant fall så är ju Deco lika osportlig och han klagar du inte på...löjligt Van Bommel är en minst lika bra spelare som Maniche men sedan om han behövs på mittfältet i Barca när vi har spelare som Xavi, Iniesta, Deco Bland annat är en helt annan historia.
Barcelona Schubert
2006-06-25 23:30
Asså Bommel har aldrig varit en fan av honom, men nu måste väl alla se vilken filmare och osportslig spelare han är. Vill Bayern ha honom så sälj! Holländarna var grymt unfair över hela linjen. Som jag sa innan matchen: ersätt honom med Maniche, han kan spela samma roll; ta djupledslöpningar in i straffområdet. Det såg vi idag.

Deco bäst på plan. 21 européer och en tänkande brasse var det där nere.
Barcelona SaMii^
2006-06-25 23:22
Deco va bra idag, spelar fotboll själv på hans position och har han som förebild, älskar hans spelstil som till viss del är ganska lik iniesta och xavi.

Men Deco va bra idag, han bjöd på något mkt fint där i andra halvlek =) Men röda kortet var lite tevksamt, men regelrätt o då kan gö regelerna disskuteras.

Det blir nog svårt för portugal nu mot england utan Deco o Costinha som har viktiga roller i laget.
Barcelona Ghazza
2006-06-25 23:18
Jo iofs.
Barcelona Kamelen
2006-06-25 23:06
Ghazza//
Bör tilläggas att Deco's var väldigt tveksam.
Barcelona Ghazza
2006-06-25 22:57
Oj 2 Barcaspelare utvisade...
Pelada
2006-06-25 21:36
Juniorerna cupmästare.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-25 21:04
Schubert//
Där håller jag med dig. Med all respekt till alla svenskar i detta forum, men Sverige var nog det sämsta laget som var kvar till åttondelen. Långbollar och en feg tränare, det beskriver det svenska landslaget i VM 2006. Att Larsson åkte hem till Helsingborg hade även det en positiv sida, man blir av med alla ”fans” som var fans bara p.g.a. Larsson. Annars älskar jag Larsson och jag skulle ha blivit mycket glad om han hade valt att stanna i Barcelona i ett år till.
Barcelona Schubert
2006-06-25 20:50
Ämne: Nej det är inget skä....
Alltså det är inte Rijkard jag argumenterar emot, han tog ju ut Messi, så jag var glad. Det är dom svenska barcafans som, indoktrinerade av den svenska synen på fotboll, ville ha Larsson. Dom borde lära sig av Sveriges fiasko att den svenska synen på fotboll inte är så bra som vissa tror. Spelarna såg ju ut att ha ångest igår. Jämför med Messi, man blir ju så jävla glad när man ser honom spela.:)
Barcelona SaMii^
2006-06-25 20:08
Jag njuter när jag ser på Messi =)
Barcelona alk
2006-06-25 20:08
HAHAH fan va sköna dom FAN-TV klippen är....
David Fjäll å Co.
Barcelona Kamelen
2006-06-25 19:41
FC Barcelona Juvenil vann Copa del Rey Juvenil efter seger med 2-0 över Zaragoza.
Barcelona Backstrom
2006-06-25 18:53
Nej det är inget skämt, det är möjligtvis inte fördel Larsson men han har en otroligt mycket bättre chans än Messi - Alltså finns det anledning att spela honom ifall man vill spela enligt den taktiken.

Förstå mig inte fel, jag förespråkar inte Larsson istället för Messi (Om det nu ens vore aktuellt, vilket det inte är då Larsson inte är en spelare i Barcelona längre) - Men jag menar på att det finns argument varför han kan få spela istället för Messi. Glöm inte heller att tränare ser just träningar och därför kan bedöma dagsform, vilket är istortsett omöjligt för oss.

Hursomhelst, hela diskussionen känns rätt onödig då Larsson som sagt inte spelar för Barcelona längre och Messi trots allt är ordinarie (Antagligen oavsett avbytare) sålänge han är frisk och hel.
Barcelona Schubert
2006-06-25 16:50
Ämne: Schubert, det fanns ....
Att Larsson skulle kunna ta Chelseas nickstarka spelare spelare på en hörna är iofs ett skämt. Skulle han kunna hålla undan Gallas, Terry, Gudjohnsen eller Drogba? Men OK.

Min poäng är att man kan inte tänka att man ska spela en spelare som Larsson för att han ska nicka undan hörnor eller vara bättre i defensiven. Han är ju anfallare, för sjutton! Då har man en alltför negativ syn på fotboll, en syn på fotboll som inte passar Barcelona. Det passar Lasse Lagerbäck, möjligen, men inte Barcelona. Har man ett offensivt ess som Messi ska använda honom även om han inte kan nicka undan hörnor. Det är den fotboll Barcelona står för och den som gav oss CL-titeln - inte dödgrävar-Liverpoolfotboll.
Barcelona Backstrom
2006-06-25 16:39
Schubert, det fanns väl argument för att spela Larsson istället för Messi utöver defensiven. Bland dessa argument exempelvis att man trodde att Barça skulle satsa ganska defensivt denna match och försöka hålla boll i backlinjen, därför kan det vara bra med en nickstark spelare när väl situationer kommer från exempelvis hörnor. (Argumentet fungerar dock åt andra hållet också, Messi är väldigt snabb och därför tacksam att "dumpa boll" på ut mot kanterna) - Sen känns det ganska taskigt att bedöma Larsson efter detta VM också - Han är/har varit en väldigt väldigt bra forward, men vissa kvaliteter som Messi inte har (utvecklat?) - Så det finns alltid argument för att spela honom istället för Messi, sen om argumenten håller egentligen är en annan fråga.
Barcelona Schubert
2006-06-25 14:42
Ämne: Messínho:
Som La Ra....Det var snack om att man skulle spela Larsson före Messi mot Chelsea för att "Larsson är bättre defensivt". Sämsta argumentet jag hört. Likaså var Allbäck bättre "defensivt" än Zlatan och borde därför spela, har jag hört sägas. Så visst finns det folk som tycker så, jo.

Sen visade ju Messi med all önskvärd tydlighet att det var rätt att ta ut honom i den matchen.

Men visst, man behöver inte oroa sig längre: i Barcelona är Messi given (han borde förstås vara det i Argentina också) och får han vara skadefri kommer han att dominera Spanien och Europa. Tror inte att han kommer att vinna skytteligan men däremot tror jag att en viss Eto'o tackar och tar emot för att Messi finns i laget...:)
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-25 14:34
Messínho:
Som La Rambla tidigare skrev i forumet, så anser Rijkaard och ledningen att högerbacken Belletti håller. Man anser att Alves inte är bättre än Belletti på det defensiva. Däremot väntar man nu på beskedet i Italien, åker Juve ner så kommer man att försöka värva Zambrotta.

Schubert:
Vem dömer en anfallare efter dennes defensiva krafter? Jag tror inte det finns någon som gör det. Men vi behöver inte oroa oss längre Messi kommer att vara start man nästa säsong. Håller han sig skadefri så tror jag att det finns en chans att han vinner skytteligan.
Barcelona AzulGrana.
2006-06-25 14:26
Har det nya spelschemat kommit ut ?
Barcelona hammabarça
2006-06-25 14:17
Ingen behöver oroa sig, Messí är given i startelvan kommande säsong, men med tanke på spelschemat denna säsong lär många spelare få vila då och då.
Barcelona Messínho
2006-06-25 14:03
Varför köper man inte in en högerback? Belletti är inte tillräckligt bra för att spela i europas bästa klubblag! Varför köper vi inte Alves???
Annons: