/spanien/barcelona/forum/24669.aspx/spanien/barcelona/forum/24669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-03-16 17:26
Itom//
Som sagt vill han själv pröva sina vingar någon annanstans vore det ju tjänstefel att inte hugga. :-)
Barcelona II Barça II
2006-03-16 17:26
Eto'o har gjort 19/20 mål iår, vad vill ni ha mer? Ingen kan ersätta Eto'o. Vem kan garantera att Henry kommer lyckas i Barcelona tröjan? Eto'o har gjort det och ska därför stanna, så länge han själv önskar.
Barcelona Younies
2006-03-16 17:19
,
Barcelona Itom
2006-03-16 17:16
henry för 15m euro, vem skulle tacka nej till det? det är vad barcelona högst behöver betala tack vare en ny fifa-regel som säger att en spelare kan köpas ut från sitt sista år på kontraktet.

dessutom behövs det ju ändå en ersättare till henrik
Barcelona Abbe_
2006-03-16 17:10
La Rambla //

Du har faktist helt rätt. Vi håller på och tar vårat andra ligaguld på 2 år och vi har iprincip samma lag som förra året, vi klarar oss utan Henry, men vill han verkligen hit så ska man inte tveka! Om något måste förstärkas så är det ytterbackplatserna!
Barcelona La Rambla
2006-03-16 17:06
Abbe_//
Nej, inte till priset att en massa självutnämnda genier ska sitta och raljera i forumet om hur Rijkaard ska formera laget. Jag anser att Barça klarar sig minst lika bra utan honom. Finns inget lag att frukta om defensiven stärks till nästa säsong. En eventuell ersättare och lovande anfallare för Henke om inte Maxi får mera speltid. Visst, är det Henrys absoluta vilja att han vill hit, så självklart ska man värva honom. Men var realister, vi klarar oss lika bra utan honom.
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2006-03-16 17:04
Vad är ni för barca fans?! Sälja eto´o och ta in henry!? Etoo har gjort mycket för vår Klubb, han har varit delaktigt i en liga guld och den som är på väg nu. hans prestationer kan inte ifrågasättas. henry är välkommen men inte på etoós bekostnad. VIVA BLAUGRANA
Barcelona Abbe_
2006-03-16 17:03
LA Rambla //

Så du vill inte ha Henry i Barca? :P
Barcelona La Rambla
2006-03-16 16:59
Herregud, hoppas att Henry förlänger kontraktet med Arsenal den här veckan så vi slipper det här tjafset.
Barcelona Abbe_
2006-03-16 16:57
Lamiah //

Hållre faktist med där.
Henry är än bättre fotbolsspelare och Eto'o saktár ner barcas spel och spelar nästan ALDRIG enkelt. In med henry och sen så får man se vad som händer med Eto'o. Vi kan ju faktist få mycket pengar av chelsea för Eto'o.
Barcelona Lamiah
2006-03-16 16:54
Sälj eto´o dyrt o ta in henry. henry hellre än eto´o 7 dagar i veckan iaf enligt mig =)
Barcelona Rambo~
2006-03-16 16:54
Ämne: Madridinho //

Nej....
kunde inte ha sagt det bättre själv. Som sagt jag tror att rejkard rankar Messi högre än eto om nu henry skulle komma.
Barcelona Abbe_
2006-03-16 16:51
Madridinho //

Nej, kanske inte. Men man går inte till en klubb och sen är man säker på att få spela. Går Henry till Barcelona så vet han nog innan att det är tuff konkurens i Barca och därför får han väl kämpa till sig en plats i laget. Likadant med Eto' o
Madridinho
2006-03-16 16:49
rambo// och du tror att etoo och henry kommer att acceptera det?
Barcelona Rambo~
2006-03-16 16:45
Om henry kommer så tror jag att eto kommer bli bänkad..han kommer rotera med henry typ som med zlatan o delpiero
Barcelona La Rambla
2006-03-16 16:41
Det finns ingenting att Henry kommer nästa säsong. Det enda som finns är rykten på att Barça är villiga att värva honom. Det är en helt annan sak.
Barcelona Alexiinho
2006-03-16 16:40
Tjavart laddar man ner pplive?
Barcelona Pavelinho10
2006-03-16 16:38
Men är ni säkert att Henry kommer komma till barca nästa sässong..tack för att ni svarar o om ni kan skicka några länktypsar om det e nånnt på G...
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-16 16:38
Ni har alla rätt att Chivu skulle passa bra i Barca.
Men som så många redan sagt är han väldigt skadebenägen.

Det är faktiskt så att han är skadad i en månad efter att ha skadat knä ligament
(se länk)
Barcelona Abbe_
2006-03-16 16:36
Champ Nou //

Nae man petar inte en spelare som ronaldinho, Eto' o kan vara borta totalt ur matchen och göra mål på det första läget han får.
Henry tycker jag är mer med i spelet medans Eto' o håller bollen för mycket själv och saktar ner spelet. Messi är nog spelaren dem kommer få flytta på om Henry kommer. Eller så får dem ändra formation som jag tycker är helt onödigt när det går som det går! Det är svårt men Larsson gör väl kanske rätt och flyttar hem om Henry kommer till klubben.
Celta Vigo Diego Placente
2006-03-16 16:34
FC Barcelona: Zubizarreta, Goikoetxea, Alexanko, Rijkaard, Nadal, Amor, Salinas, Stòixkov, Laudrup, Eusebio and Sergi. Also played Jorquera, Oleguer, Van Bommel, Ezquerro, Maxi, Iniesta, Valdés, Sylvinho, Oleguer, Puyol, Márquez, Edmílson, Gio, Iniesta, Deco, min.62, Giuly, Ronaldinho, Larsson and Eto'o.

Goals: 1-0, Albertini (5'); 2-0, Van Basten (10'); 3-0, Miquel Àngel Nadal (p.p., 30'); 3-1, Ezquerro (39'); 3-2, Eto'o (penal, min.70)
Tänk om vi fortfarande hade haft dessa(framförallt Nadal och Zubizarreta)
Barcelona La Rambla
2006-03-16 16:33
Henry är det långt ifrån säkert att han kommer. Tills dess formar Rijkaard laget utan honom.

Du börjar förstå Heneks flytt? Ja, kan det beror på att han nästa år fyller 35. Eller att han lovat sin fru och familj att det får räcka med proffslivet ute i Europa. Det har knappast med speltiden att göra. Han vill avsluta i Helsingborg medans han är något sånär fit.
Barcelona Champ Nou
2006-03-16 16:30
Abbe_//

Rijkaard petar knappast Eto'o eller Ronaldinho, så då skulle det stå mellan Messi och Henry. Fast ändå inte, jag har mycket svårt att se en spelare som Henry på bänken, så då får nog Messi vila. Guily, Ezquerro och Maxi lär inte få så mycket speltid såvida inte någon av nyckelspelarna blir skadade. Jag börjar förstå Henkes flytt...

Barcelona Abbe_
2006-03-16 16:13
Champ Nou //

Henry ska väl spela på topp och rijkaard får väl ta ut laget hur bra dem är på träning och matcher!
Barcelona Champ Nou
2006-03-16 16:03
Ämne: Kan ni tänka er star....
Blaugrana_1899//

Jag ser dock ett litet "problem" med laget, var skall Henry spela? ;)

Barcelona Dani
2006-03-16 15:48
Ämne: La Rambla//

om en....
Allt är väl relativt - skulle man jämföra alla proffsspelare med godtycklig division 2b-lirare, skulle det inte finnas mycket utrymme för kritik ;)

Antar att La Rambla jämför med andra spelare på samma nivå...
Barcelona La Rambla
2006-03-16 15:47
Itom//

Det är sant, jag var nog mera ute efter spelfördelare, playmakeregenskaper. Blev lite fel där. :-)
Barcelona Señor Cúle
2006-03-16 15:47
Blaugrana_1899

JAg skulle bara vilja byta ut Motta mot Edmilson som gjort en jätte säsong hittils (bortsett från början) och har varit mycket bra. Sen kan man ju rotera, vilket är väldigt bra. Eller är det bara jag som tycker det?

Är det bara jag som orgasm av den där startelvan ? :):)
Barcelona Itom
2006-03-16 15:36
La Rambla//

om en spelare på den här nivån inte skulle ha spelförståelse alls så skulle han inte ens vara där.. ??!
Barcelona La Rambla
2006-03-16 15:36
Ett svårslaget lag! Bänken lär vara helt okej också.

Goda nyheter. Enligt EMD så går Messis läkning över förväntan och det finns tom chans att han kan vara med i bortamatchen mot Benfica. En första prognos sa ju 4 till 6 veckor. Kommer han med till bortamatchen skulle det reduceras till 3 veckor. :-)
Annons: