/spanien/barcelona/forum/24667.aspx/spanien/barcelona/forum/24667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol_
2006-03-17 13:36
Gabriel// visst är jag kanske lite orättvis men jag gillar ju grabben så att jag hoppas det löser sig på ett sätt som gynnar alla framför allt Barcelona...

nu ska jag ut i solen så hej så länge!
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-17 13:34
Valdez är egentligen en bra målvakt.Problemet är att han känner sig för säker.Så länge han gör det kommer tabbarna förmodligen till och från under säsongerna.Jorquera är även han en bra målvakt,men dock tycker jag han verkar lite för snäll.En Oleguer typ som skulle acceptera bänken.Han vågar kanske inte riktigt ta för sig på samma sätt som den lite kaxige Valdez.Vad vi behöver göra är att värva en målvakt som kan hota Valdez om att få vakta målet.Behåll dock Jorquera som 3:e målvakt.
Barcelona Gabriel
2006-03-17 13:33
Suñol_

Du kanske har rätt också men jag trycker inte att vi har " tillräckligt mycket kött på benen" för att uttala oss på det sättet angående Jorquera. Lite orättvist?
Barcelona Suñol_
2006-03-17 13:30
Gabriel// jo jag förstår ditt resonemang och det var lite slarvigt av mig det jag menar är att vi har nog tillräkligt med talang i dom egna leden...men jag kanske inte tycker att Jorquera är rätt person att sätta press på vår första målvakt...men det är bara min åsikt
Barcelona Gabriel
2006-03-17 13:26
Suñol_

Du pratar om CL och sen om att ta upp Ruben. Är det inte bättre att sätta in en lite mer rutinerad Jorquera i en sådan match istället för en orutinerad Ruben? Bara en liten tankeställare. Men Ruben är också bra och kan säkerligen bli väldigt bra, men för mig är det no doubt att Valdes ska stå i målet en lång tid fram över. Jag tvekar inte på att dessa målvaktstavlor kommer att raderas ur hårddisken :-)
Barcelona II Barça II
2006-03-17 13:23
Jorquera har man inte sett så mycket av, men det man har sett av han har varit bra. Det är min åsikt.
Barcelona Suñol_
2006-03-17 13:23
därav skulle jag vilja ta upp Ruben från B-laget han är både ung och talangfull...tror att han kan ha en bättre utvecklingskurva än Valdes...
Barcelona Suñol_
2006-03-17 13:21
Gabriel// det jag har sett Jorquera i cupen, dom avslutande matcherna(kan ha varit en match) förra säsongen och hans hjälte match mot bilbao och jag tvivlar inte på att han har potential. men i och med att han får spela så lite som han gör och han är ett par år äldre en Valdes så tycker för hans egen utveckling bör lånas ut. Och vågar man ställa över Valdes i en CL match om han är ur form? när man har Jorquera på bänken tveksamt...
Barcelona Gabriel
2006-03-17 13:13
Haffe

Det är lite oroväckande att han inte har någon självkritik, men vem vet det kanske han har. Han kanske bara inte vill erkänna det för media. Sedan tror jag att Rijkaard har pratat med honom rätt kraftigt också, speciellt efter senaste missen. Det ligger lite i Valdes personlighet att vara på det kaxiga sättet - jag tror han vet om att det inte handlade om otur, bara inte att han vill erkänna det. Men det kan vi aldrig veta.
Barcelona La Rambla
2006-03-17 13:13
Tycker man att Isaksson är en bättre målvakt än Valdés, så bör man nog ta göra en reality check. :-)
Barcelona La Rambla
2006-03-17 13:11
Nästa stora "crack" från canteran, Bojan Krkic 16 år, vill tydligen spela för Spaniens U17 istället för Serbien. Se till att inte tappa bort denna jättetalang nu bara. :-)
Barcelona Haffe
2006-03-17 13:11
Jag anser oxå att Isaksson är en bättre målvakt än Valdés. Det som oroar mig mest är att i Media skriver han att det var otur att dom fick in den och inte att det var hans fel. Det e där man måste börja undra. Van Bommel sa rakt ut i media att han vart dålig på sistone och att han ska skärpa sig. Så ska det vara! Erkänner valdés inte att han gör sina tabbar så måste vi kanske tänka om. Eller vad säger ni grabbar? För det är där jag tycker problemet ligger, hade han förstått det själv så hade han kunnat jobba med det. Men är han nöjd med hur han står i mål så tycker jag han ska stiga åt sidan.
Barcelona Gabriel
2006-03-17 13:03
Suñol_

Håller med dig och det är nog det som Leo Franco främst är tänkt som. Men jag anser fortfarande att det finns bättre alternativ till det än honom, men det kanske blir för dyrt. Däremot tycker jag inte du ska kritisera Jorquera allt för mycket, hur många chanser har han fått egentligen om man tänker efter? Inte särskilt många. Jag ser defenitivt en potenciall i honom. Inte som förstamålvakt, men han håller lätt som reserv.
Barcelona Suñol_
2006-03-17 13:00
Angående Valdes så behövs det en backup till honom som kan sätta lite press och kan ta över om Valdes får en svacka. och där håller inte Jorquera(visst gjorde han sin livs match mot bilbao för några år sedan)
Barcelona Gabriel
2006-03-17 12:57
mer än en passion, mitt liv!

Du behöver nog inte oroa dig för att Rijkaard och spelarna ska tänka allt för mycket på nästa säsong, de löser sig ska du se. Det är nödvändigt att planera inför de kommande säsongerna för att få en lyckad säsong även nästa år. Det är bara bra att Laporta planerar.
Barcelona Suñol_
2006-03-17 12:55
mer än en passion, mitt liv// hur är det med mattematiken igentligen?
Barcelona Gabriel
2006-03-17 12:54
mikaelz84

Det ryktas om honom och enligt källor sägs det att Chivu mer än gärna sätter sin fot på Camp Nou i våran blåröda dress ;=)
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2006-03-17 12:53
det ryktas om honom, jag anser att vi inte ska börja tänka på ett framtida barcelona med spekulationsspelare utan det är nu och de spelare vi har idag vi ska fokusera på, hur man ska göra för att de spelar bättre tillsamans
Barcelona Gabriel
2006-03-17 12:53
mer än en passion, mitt liv!

Skitsnack!

Hur länge har du följt Valdes karriät? De senaste halvåret bara eller! Resonerar man som du gör så är det ett möjligt faktum. Låt gå för att du tycker att Leo Franco och Isaksson är bättre målvakter än vad Valdes är, det kan jag inte säga emot dig eftersom alla har rätt till sin egna åsikt. Men att han ska rädda 2 av 3 skott är rent ut sagt skitsnack.

Valdes är bättre målvakt än Leo Franco och Isaksson i min mening.
Barcelona La Rambla
2006-03-17 12:52
Gabriel//

Chelsea can't take no for an answer vad det verkar. Enligt Sport så är det Roman, som självklart var på plats på Camp Nou under CL-matchen, som tryckt på att försöka värva Etóo. Chelseas Peter Kenyon har tydligen suttit ner med Laporta och diskuterat en affär av Etóo. Laporta ska ha sagt, Samuel är inte till salu för allt guld i världen.

Chelsea, fatta en gång gör alla, vårt afrikanska lejon vill inte spela för er klubb. Verkar som om han inte är ensam om det nu för tiden. :-)~
mikaelz84
2006-03-17 12:49
Ryktas det om Chivu eller vill bara många fans ha honom?
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2006-03-17 12:46
Ämne: Sport hävdar att Bar....
leo franco är en bättre målvakt än Valdes. Vi har enbart valdes i mål pga av att våra reservmålvakter knappt håller allsvensk klass. En bra målvakt är den som räddar 7 av 10 skott och inte 2 av 3 skott vilket är fallet med Valdes. isaksson är någon jag skulle vilja se i blaugranas färger, en hungrig målvakt.
Barcelona Gabriel
2006-03-17 12:37
Diego Maradona

Xavi är som alla vet långtidsskadad. Har vi tur så kan han kómma tillbaka i slutet av April men vi får vänta och se. Förutom Xavi så är även Messi skadad, de första prognoserna sa att han skulle missa första kvartsfinalen emot Benfica och även el clasico på Camp Nou. Men enligt EMD så går allt bättre än väntat och det finns goda chanser att han kan komma tillbaka tills Benfica mötet och även spela mot Real Madrid.
Spanien Diego Maradona
2006-03-17 12:34
Vilka är skadade just nu i Barca? Hur länge är Xavi borta? Någon som vet?
Barcelona Gabriel
2006-03-17 12:23
Sport hävdar att Barcelona enligt AS är på jakt efter en ny målvakt i liknande klass som Valdes. Rijkaard ska ha resonerat i att han behöver en konkurans som gör att han inte slappnar av och gör så många tavlor som han gjort hitills.

Leo Franco är det som nämns utav alla. Det är knappast en målvakt som är bättre än Valdes, men jag tror att han kommer att köpas in(ifall han köps in) främst på grund av att se till att Valdes inte kan slappna av. Men ändå, det finns bättre alternativ än Leo Franco.
Barcelona Gabriel
2006-03-17 12:19
Chelsea fortsätter deras envisa jakt på Barçaspelare och återigen är det våran målkung Sami Eto´o som är deras mål. De är villiga att bjuda upp till hela 76 miljoner euro vilket är helt sjukt egentligen. Eto´o själv kommenterar det som något idiotiskt.

Eto´o: "Tänk hur mycket man kunde göra för Afrika med alla de pengarna, så många barn hade lärt sig att läsa och de skulle inte behöva gå hungriga!"

Eto´o säger själv att allt han tänker på är Barcelona och att han vill stanna i Barcelona. Herregud alltså, inte undra på att man hatar Chelsea mer och mer hela tiden. Sorry jerks, men Eto´o stannar i Catalunya ;)

Länk 2: http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=44&idioma
=CAS&idnoticia_PK=288448&idseccio_PK=803&h=
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-17 10:41
Grabbar jag har nyheter, även om man inte alltid ska tro på det som står i pressen så skriver jag ändå ned det.

Det verkar som om Rijkaard redan börjat planera inför nästa års spelschema, detta för att i fallet av Henrys ankommst, intergrera honom snabbare i laget.

"Rijkaard and his coaching staff are already working on a system for next season that will integrate Henry quickly and allow him to adapt as soon as possible to playing alongside Ronaldinho and Samuel Eto'o."

Det kanske betyder att de även har välutförda planer för Messi :)
S. Dali
2006-03-17 10:38
Ämne: Sen va är det för sn....
....eller Busquets eller Hesp.
Listan kan göras lång.
Världsklassmålvakter är vi inte bortskämda med.
Barcelona II Barça II
2006-03-17 10:25
ashrafinho//
Vart är din källa?
Barcelona ashrafinho
2006-03-17 10:21
Arsenalär på väg att ta barcas nya xavi
Fran Merida 16 år

Annons: